Приятеп които работи в сервиз ми каза че щом не духа през трабичката на щеката за маслото значи не е толкова страшно!!!
Шом не е страшно, за какво е темата?
Процедура по мерене на компресия, според сервизното ръководство:
- добре зареден акумулатор
- топъл мотор
- извадени всички свещи
- изваден централен кабел на делкото
- педал за газта, натиснат до ламарината
- въртене на стартер и отчитане на налягането във всички цилиндри
Норми, според сервизното ръководство:
- Стандартно налягането трябва да е 13.24 бара (13.5кг/см, 1.324kPa)
- Минимално налягането трябва да е 9.8 бара (10кг/см, 981kPa)
- Разлика между цилиндрите максимум 1 бар.
...или казано напратко, ако процедурата е спазена, налягане 8 бара говори че тоя мотор отдавна е мъртвец. Пък за приятеля ти нека не е страшно.
То и не е страшно де - просто половината коньеве ги няма никакви.
Последно редактирано от sparkybg; 11-11-15, 20:24.
Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
В Стара Загора имате много добър шлайфист за блоковете-казва се СветльоТова разбира се след като свалиш блока.И още нещо-пълна глупост е да смениш само сегменти,ще удължиш живота му с две години каране по 20хил.км.
добре зареден акумулатор-спазено топъл мотор-не спазено извадени всички свещи-не спазено(вадих ги една по една) изваден централен кабел на делкото-не спазено педал за газта, натиснат до ламарината-не спазено(бях го натиснал малко) въртене на стартер и отчитане на налягането във всички цилиндри-спазено
добре зареден акумулатор-спазено топъл мотор-не спазено извадени всички свещи-не спазено(вадих ги една по една) изваден централен кабел на делкото-не спазено педал за газта, натиснат до ламарината-не спазено(бях го натиснал малко) въртене на стартер и отчитане на налягането във всички цилиндри-спазено
демек нищо не съм направил!!!
И като ги спазиш ще установиш разлика от някоя десета ....
Студен мотор = по-висока отчетена компресия от на загрял
Не извадени свещи - по-ниска отчетена компресия спрямо извадени
Не натиснат докрай педал на газта - по-ниска отчетена компресия спрямо натиснат, но предвид че си го натиснал малко - надали ще е голяма разликата.
Изваден централен кабел - без значение, прави се за безопасност и няма отношение към корекцията.
Спази ги и пробвай, но не храни особени надежди за значима разлика.
Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Колеги, по назад в темата казах:-"Маслото в цилиндъра уплътнява групата бутало цилиндър".
Тоест, прави ДВГ "чисто нов" - компресията трябва рязко да се вдигне! Разбирай стойности над 11 бар-а!
Ако това не стане, има загуби от клапани!
Направи това което описа Спарки, + масло във всеки цилиндър 3-5 см3, (ползвай спринцовка), + поне 8-10 об. на КВ! Махни и възд. филтър.
Постарай се да направиш коректно тия измервания!
Съвсем се обърках.Говорих с 3-ма маистори в стара загора и тримата ми казаха че мотора не за ремонт.Щом не горял масло и не духал през щеката за маслото значи проблема бил някаде другаде я дибитомер я нещо друго.казаха ми че основен ремонт на двигателя е
последното нещо което трябва да направя и че 8 атм. Били нормални за стара кола.Тука гледам таблици трябва да е 11.7 е аз какво да правя сега.ще направя измерваниятя коректно и ще пиша.
Да, основен ремонт на двигателя е последното, което се прави. Обаче "майсторите" имат навика да приравняват всичко на жигула, а то не е. Обалагам се че същите майстори ако ти регулират лагери на предни главини ще оставят луфт, пак като на жигула.
Спази процедурата по мерене и виж какво ще излезе. Ако компресията е изън нормата, двигателя е за ремонт и точка. Дали ще правиш ремонт или ще ти го караш така - преценката е твоя, но във втория случай ще трябва да се примириш с вървежа. Сервизното ръководство е писано от хората, правили тоя мотор, а те имат досадния навик да не пишат глупости.
На баир по магистралата на 5-та перфектно откъм двигател дизелово терано има лимит от около 130, независимо от настъпването. Не знам какво искаш от двигател с 10 коня надолу, когато е чисто нов. При компресия 8 от тия 115 коня със сигурност поне 20-ина липсват, вероятно и повече.
Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар