Обява

Свий
Няма добавени обяви.

VNT турбина на Патрол

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • VNT турбина на Патрол

    Преди няколко дни завърших монтирането на Турбо с променлива геометрия на Патрол Y61. За резултата мога да кажа само, че е задоволителен. Джипа стана доста пъргав и турбо дупка почти няма. При скорост 60-70 км/ч на 5 предавка при натискане рязко на газта, веднага се усеща ускоряване, а не както преди- едва ли не сваляш една или две предавки за да ускориш по-рязко. Разбира се, оригиналната електронна помпа беше заменена с такава от Y60-механична. Тежкия и тромав хипопотам стана една пъргава машина
    0886685545-Влади- ОФ-РОУД КЛУБ"НОВИ ИСКЪР 4Х4 ЕКСТРИЙМ"

  • #2
    От: VNT турбина на Патрол

    61-цата с кой мотор, с шестака ли ?
    0899 шест5313нула
    За всекиго по нещо

    Коментар


    • #3
      От: VNT турбина на Патрол

      Първоначално публикуван от sonda Преглед на мнение
      61-цата с кой мотор, с шестака ли ?
      Разбира се!
      0886685545-Влади- ОФ-РОУД КЛУБ"НОВИ ИСКЪР 4Х4 ЕКСТРИЙМ"

      Коментар


      • #4
        От: VNT турбина на Патрол

        Първоначално публикуван от Владимир Раденков(vladyas) Преглед на мнение
        Преди няколко дни завърших монтирането на Турбо с променлива геометрия на Патрол Y61. За резултата мога да кажа само, че е задоволителен. Джипа стана доста пъргав и турбо дупка почти няма. При скорост 60-70 км/ч на 5 предавка при натискане рязко на газта, веднага се усеща ускоряване, а не както преди- едва ли не сваляш една или две предавки за да ускориш по-рязко. Разбира се, оригиналната електронна помпа беше заменена с такава от Y60-механична. Тежкия и тромав хипопотам стана една пъргава машина
        А може ли малко повече информация относно как управляваш геометрията ?
        - помпата успява ли да достави гориво в целия "бууст" диапазон ?

        Мерси !
        п.п. дай и някоя снимка де ..

        Коментар


        • #5
          От: VNT турбина на Патрол

          Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
          - помпата успява ли да достави гориво в целия "бууст" диапазон ?
          При положение че смогва на високи обороти, няма причина да не смогва и на ниски. Турбокомпенсацията се интересува само от налягането.

          Към автора: Каква беше причината да сложите механична помпа? Не се погаждаше с новото турбо, или просто не искаш жици и компютри из джипа?
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #6
            От: VNT турбина на Патрол

            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
            При положение че смогва на високи обороти, няма причина да не смогва и на ниски. Турбокомпенсацията се интересува само от налягането.

            Към автора: Каква беше причината да сложите механична помпа? Не се погаждаше с новото турбо, или просто не искаш жици и компютри из джипа?
            Имах предвид дали е линейно спрямо налягането в колектора.
            Но въпроса с управлението на геометрията ме гложди повече ..

            Коментар


            • #7
              От: VNT турбина на Патрол

              Първоначално публикуван от Владимир Раденков(vladyas) Преглед на мнение
              Разбира се!
              Тогава много убава работа сте измайсторили, за здравето на турбината не се плашете, средни части вече се предлагат за всички турбини с променлива геометрия за 300-350 лева ако се наложи.., а шестака е корав и просто сте му дали добра доза стероиди
              0899 шест5313нула
              За всекиго по нещо

              Коментар


              • #8
                От: VNT турбина на Патрол

                Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
                А може ли малко повече информация относно как управляваш геометрията ?
                - помпата успява ли да достави гориво в целия "бууст" диапазон ?

                Мерси !
                п.п. дай и някоя снимка де ..
                Точно управлението на геометрията е голямата играчка. Няколко дни ми отне да я накарам да работи адекватно. Другата заигравка е с ГНП-то, което не смогва да подаде нужното гориво след 3800 об./мин. Първоначално надуваше 2.0 бара, но го намалих на 1.6-1-7 бара. Турбината има голям ресурс, но главния проблем остава недостига на гориво, а от там нататък се сещате какво става Като краен резултат- мощността се постига в по-ниски обороти, турбината тръгва доста по-рано, липсва турбо дупката, а динамичността на мотора е да не казвам голяма дума- 3 пъти по-добра!
                Прикачени файлове
                0886685545-Влади- ОФ-РОУД КЛУБ"НОВИ ИСКЪР 4Х4 ЕКСТРИЙМ"

                Коментар


                • #9
                  От: VNT турбина на Патрол

                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  При положение че смогва на високи обороти, няма причина да не смогва и на ниски. Турбокомпенсацията се интересува само от налягането.

                  Към автора: Каква беше причината да сложите механична помпа? Не се погаждаше с новото турбо, или просто не искаш жици и компютри из джипа?
                  Въобще не съм и пробвал с оригиналната помпа.Сигурен съм,че с нея нямаше как да се получат нещата.
                  0886685545-Влади- ОФ-РОУД КЛУБ"НОВИ ИСКЪР 4Х4 ЕКСТРИЙМ"

                  Коментар


                  • #10
                    От: VNT турбина на Патрол

                    Ей.. сподели как си го реализирал , може и на лични

                    Коментар


                    • #11
                      От: VNT турбина на Патрол

                      Поздравления за резултата! Доста труд е положен за постигането на "проекта", за пари и време да не говорим . Хвърли доста хора в размисли с 2.8 двигатели и не само. Браво!
                      Поздрави!
                      Последно редактирано от snowblind; 14-06-15, 10:40.

                      Коментар


                      • #12
                        От: VNT турбина на Патрол

                        Първоначално публикуван от Владимир Раденков(vladyas) Преглед на мнение
                        Въобще не съм и пробвал с оригиналната помпа.Сигурен съм,че с нея нямаше как да се получат нещата.
                        До колкото ми е известно количеството, което може да даде такава помпа, зависи от диаметъра на плунжера/плунжерите. Тая от Y61 със сигурност не е с по-малък, а компютъра, четейки дебитомера, би трябвало да пусне максимума, на който е способна помпата, когато засече повишения поток въздух.

                        ...от друга страна дебитомера си има горна граница де, та може да се окаже че и "да залепи стрелката на максимум", компютъра пак да не пусне максималното възможно, предвид доста по-големия поток от стандартно.

                        Попитах просто от любопитство. Поздравления за проекта.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #13
                          От: VNT турбина на Патрол

                          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                          До колкото ми е известно количеството, което може да даде такава помпа, зависи от диаметъра на плунжера/плунжерите. Тая от Y61 със сигурност не е с по-малък, а компютъра, четейки дебитомера, би трябвало да пусне максимума, на който е способна помпата, когато засече повишения поток въздух.

                          ...от друга страна дебитомера си има горна граница де, та може да се окаже че и "да залепи стрелката на максимум", компютъра пак да не пусне максималното възможно, предвид доста по-големия поток от стандартно.

                          Попитах просто от любопитство. Поздравления за проекта.
                          Без софтуерна намеса надали ще е коректно изчислена горивната порция , тъй като в горивната карта е заложено гориво спрямо въздух до 1 бар или 2 бара абсолютно налягане. До колкото разбирам , колегата я кара на 1.7 бара или 2.7 абсолютно налягане. Така еку-то ще засече свръхнадуване (сеедно спекъл гейт на старото турбо) и ще влезе в авариен режим. Мапа също трябва да се смени с такъв на 3бара.
                          И пак резУлтата е неизвестен.
                          Предполагам затова е предпочетена механичната помпа.
                          Остава въпросът с управлението на VNT-то. Тъй като съм имал заиграфки с VAG групата и там насаждането на VNT на един и същ мотор фабрично без геометрия с геометрия от фабричен е бая зор. Сменят се комютъра + една камара щуротии и пак иска адекватна насрройка

                          Коментар


                          • #14
                            От: VNT турбина на Патрол

                            Не става ли да се промени горивната карта с чип и да пуска гориво съответстващо на налягането на новото турбо?
                            По-долу - как колега от ДИЗЕЛ форума прави механично регулиране на променлива геометрия - при пренадуване използва свръхналягането за да намали вакума на актуатора и оттам актуатора връща лопатките за да падне налягането на турбото...Разбира се вероятно е голяма играчка да се балансира цялата система .


                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Регулиране на променлива геометрия с  механичен клапан.jpg
Прегледи:1
Размер:91.3 КБ
ID:5666427

                            Коментар


                            • #15
                              От: VNT турбина на Патрол

                              Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
                              тъй като в горивната карта е заложено гориво спрямо въздух до 1 бар или 2 бара абсолютно налягане.
                              Тук се мери само поток. Помпата се подбира такава, че да може да даде достатъчно гориво за тоя поток. Тоест, когато дебитомера "прочете" максималния поток, помпата ще даде максималното гориво, на което е способна. Не изключвам да има някакви софтуерни ограничения, но определено не са по налягане. Не и на тоя мотор.
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X