Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Идеи и мнения за смяна на двигател - Нисан Пикап 2.4, 4х4

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Идеи и мнения за смяна на двигател - Нисан Пикап 2.4, 4х4

    Здравейте,
    от известно време ме занимава следната еретично-еротична мисъл за смяна на двигателя на пикапа ми.В момента е z24 бензин,101к.с., карбуратор от далечната 1988г. Доста слабичък, а и старичък е.Има някакъв живот, но може скоро и да умре.Та започнаха да ме ядат мисли по замяната - с какво,от какво и как.Това което искам да е отново бензин,а възможните решения за които си мисля са три и тук идва момента в който моля за мнения,съвети и помощ за вземането на решение. Относно възможностите за които мисля - 1.VG30E,148 к.с. от Терано 1,с ръчна скор. кутия (най-лесния според мен за реализация,но дали е най-удачен незнам), - 2. Пълна замяна на двигател+скоростна кутия и инсталация от Сангйонг Мусо. Тук избора е за мерцедесовите бензинови двигатели - 2.3(М111), 140-150к.с. или 3,2(M104),220к.с. Вариантите при първия са за ръчна, а за втория - автоматична скоростна кутия.Двигателите са доказани,имат добър въртящ момент,особено втория, и донорите са сравнително евтини.Не мисля че би било трудно да се присадят в пикапа, но преди да се впусна в каквото и да е приключение ще се радвам да чуя различни мнения.На отзовалите са благодаря предварително.

  • #2
    От: Идеи и мнения за смяна на двигател - Нисан Пикап 2.4, 4х4

    Аз не се наемам да давам акъли и съвети кой е по-удачен мотор , а и също кой ще се намести най-безпроблемно на пикапа, но ще ти наблегна на един друг момент.
    Ако пикапа е с редовна регистрация и се движи по републиканската пътна мрежа, след подмяната на мотора ще се наложи минаването на Техно-Тест, за да се узакони промяната!
    Така...моя съвет е да проучиш внимателно въпроса, защото законово има доста големи ограничение за това какъв мотор можеш да сложиш вместо твоя...включително и като разлика в мощността!
    Така, че...ако ще е всичко законно, първо се информирай подробно по този въпрос.
    Сега...ако пикапа се използва само на село и се кара изключително само по черни пътища, давай смело.Също така...ако пък в талона ти няма упоменат номер на мотор, а стои готиния текст "без номер на мотора", то тогава съвсем законно можеш да му сложиш каквото си искаш, само да е разбира се на същото гориво/примерно в твоя случай бензинов агрегат/
    Та...обмисли вариантите от тази гледна точка, защото да не се набуташ едни пари и после да няма регистриране и проблеми с ...органите...
    Поздрави!
    NISSAN FOREVER
    -----------------------------------------------------------------------------
    Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

    Коментар


    • #3
      От: Идеи и мнения за смяна на двигател - Нисан Пикап 2.4, 4х4

      Благодаря ти колега за подсещането за тези проблеми с узаконяването.Миналата година го преживях с пререгистрацията на един мерцедес,който реставрирах и му сменявах мотора.Ограниченията са общо взето доста разтегливо понятие.Аз смених 200Д - 60к.с. със 230 бензин 136к.с и нямах проблем в това отношение,въпреки че ги очаквах естествено.Даже се поинтересувах докъде мога да увелича мощноста и човека ,доста уклончиво каза - ами горе долу колкото се е монтирало стандартно в този модел, което е около 180к.с. Интересуваше се относно това конструкцията на купето и спирачната система дали са разчетени за такава мощност.В Германия можеш да монтираш всичко, ако колата издържи техните тестове, но тук понеже не се правят такива тестове, затова се ограничават до стандартното.Това са думите на германеца който провеждаше прегледа.Германец,защото не го правих в Технотест,а в Тюв Норд ,ако не се лъжа.Та мисълта ми е че и двата двигателя - VG30E - 148к.с. , който си е стандартен за модела и М111 -140к.с. са в границите за нормална пререгистрация, и също така няма да имат проблем да се поберат в коша.Въпреки че едни 220 кончета няма да му се отразят никак зле ,но и аз се съмнявам малко в това дали ще го узаконят с този мощен мотор. Аз засега съм се спрял на тези варианти защото са най-лесни за осъществяване.Ако някой има други идеи и предложения,нека ги сподели. Също така по отношение на нисановия шестак всичко е ясно за монтажа - двигател ,скорости и окабеляване.Последните две ги имам и няма да има драма как да стане.Ако обаче се спра на мерцедесовия мотор се чудя - със скоростите ли да го прехвълям или да ползвам нисановите като им сменя само камбаната - т.е. захвата към камбаната, да срежа нисановия и да им заваря мерцедесовия фланец ?

      Коментар


      • #4
        От: Идеи и мнения за смяна на двигател - Нисан Пикап 2.4, 4х4

        Като ти се допие кафе, ми ела на гости.........
        0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

        Коментар


        • #5
          От: Идеи и мнения за смяна на двигател - Нисан Пикап 2.4, 4х4

          Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение
          Като ти се допие кафе, ми ела на гости.........
          Жалко ,че си толкова далеч .Ма колко му е да запаля нЕкоя кочина от моите и да доида да измислим на Илядото -половината.
          РР п38 2.5тд .Е53 чер клозет .Астра H Z13DT.

          0895шест29410 .

          Коментар


          • #6
            От: Идеи и мнения за смяна на двигател - Нисан Пикап 2.4, 4х4

            Z24 е един прекрасен двигател за времето си - здрав, сравнително икономичен и с голям въртящ момент в ниските, като за размера си.
            Повечето автомобили с този двигател вече са минали през шредера заради изгнили ламарини и рами, но с добри двигатели.
            Не мисля, че ще умре преди останалите части.
            Ако ти е заради мощността, мисли и за другите части - мостове, спирачки, окачване.
            VG30 също е много добър двигател и доста икономичен за обема си.

            Коментар


            • #7
              От: Идеи и мнения за смяна на двигател - Нисан Пикап 2.4, 4х4

              Вероятно ще влезе двигател със все скоростите и раздатката и от терано 1, и от терано 2, практически всичките. Евентуално ще има някакви заигравки с карданите, но нищо сериозно. Ако слагаш мотор от нещо друго, заигравката ще е много по-голяма.

              Трлитров хубаво, а,а вече и те са минали през шредера. Ако намериш читав си е късмет като за тотото.

              Достъпен ватиант е от терано2, 2.7TD, или TDI, ама при TDI, или трябва да играше сериозн със жици, или да намериш само помпа от TD, която да насадиш на мястото на компютърано управляваната. Ще трябва някой и да я настройва.

              Не на последно място - оригиналните ти скорости няма да издържат на нищо с по-висок въртящ момент.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #8
                От: Идеи и мнения за смяна на двигател - Нисан Пикап 2.4, 4х4

                Благодаря на всички за отговорите.
                Спарки - Дизел определено не искам.Просто не ми е на сърце,ако мога така да го кажа.Скоростите няма да останат сегашните,няма как да паснат.Заигравките ще са най-малко със нисановия комплект,разбира се.
                Ванка - Мощноста на сегашния Z24 е основния проблем.Доста го товаря и ще му взема здравето скоро.Последните две седмици прекарах почти 12 тона павета с него.Между 800кг. и 1 тон на курс. Затова се оглеждам за по-мощен.Това което мисля да променя също заедно с двигателя,са две неща - спирачките и дифовете. И двете ще са от трилитрово терано1. Спирачките - задни дискови и предни с двубутални апарати,а дифовете да са с друго предавателно число.В момента е със 4,875 и вариантите са да сложа 4,375 или 4,625.
                Тук имам и следния въпрос - тъй като смятам да пробвам първо с 4,375 ,само за да проверя как ще върви,ако сменя само задния ,а предния не,но махна кардана, дали ще има проблем при движение от това че той ще остане със 4,875.

                Коментар


                • #9
                  От: Идеи и мнения за смяна на двигател - Нисан Пикап 2.4, 4х4

                  Е ти ако махнеш кардана и ако пък си и с ръчни хъбове, то дифа ще е в покой и няма никакво значение с какво предавателно число е, защото ще се търкалят само колелата...
                  NISSAN FOREVER
                  -----------------------------------------------------------------------------
                  Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                  Коментар


                  • #10
                    От: Идеи и мнения за смяна на двигател - Нисан Пикап 2.4, 4х4

                    Първоначално публикуван от iizi Преглед на мнение
                    Благодаря на всички за отговорите.
                    Спарки - Дизел определено не искам.Просто не ми е на сърце,ако мога така да го кажа.Скоростите няма да останат сегашните,няма как да паснат.Заигравките ще са най-малко със нисановия комплект,разбира се.
                    Ванка - Мощноста на сегашния Z24 е основния проблем.Доста го товаря и ще му взема здравето скоро.Последните две седмици прекарах почти 12 тона павета с него.Между 800кг. и 1 тон на курс. Затова се оглеждам за по-мощен.Това което мисля да променя също заедно с двигателя,са две неща - спирачките и дифовете. И двете ще са от трилитрово терано1. Спирачките - задни дискови и предни с двубутални апарати,а дифовете да са с друго предавателно число.В момента е със 4,875 и вариантите са да сложа 4,375 или 4,625.
                    Тук имам и следния въпрос - тъй като смятам да пробвам първо с 4,375 ,само за да проверя как ще върви,ако сменя само задния ,а предния не,но махна кардана, дали ще има проблем при движение от това че той ще остане със 4,875.
                    На моя Патрол дифовете са 4.375,съответно с200 преден и 233заден,имам и от у 60 дифове и определено имам интерес към твойте бавните, отворен съм за всякакви врътки,смени проби и тн.
                    Поздрави Владо.
                    "Не мога да разбера как живеят спокойно хората които изобщо нямат никакъв джип..."
                    Кольо.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Идеи и мнения за смяна на двигател - Нисан Пикап 2.4, 4х4

                      Първоначално публикуван от iizi Преглед на мнение
                      Благодаря на всички за отговорите.
                      Спарки - Дизел определено не искам.Просто не ми е на сърце,ако мога така да го кажа.Скоростите няма да останат сегашните,няма как да паснат.Заигравките ще са най-малко със нисановия комплект,разбира се.
                      Ванка - Мощноста на сегашния Z24 е основния проблем.Доста го товаря и ще му взема здравето скоро.Последните две седмици прекарах почти 12 тона павета с него.Между 800кг. и 1 тон на курс. Затова се оглеждам за по-мощен.Това което мисля да променя също заедно с двигателя,са две неща - спирачките и дифовете. И двете ще са от трилитрово терано1. Спирачките - задни дискови и предни с двубутални апарати,а дифовете да са с друго предавателно число.В момента е със 4,875 и вариантите са да сложа 4,375 или 4,625.
                      Тук имам и следния въпрос - тъй като смятам да пробвам първо с 4,375 ,само за да проверя как ще върви,ако сменя само задния ,а предния не,но махна кардана, дали ще има проблем при движение от това че той ще остане със 4,875.
                      И нищо да не махаш, ако не пускаш режим 4x4 проблем няма.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #12
                        От: Идеи и мнения за смяна на двигател - Нисан Пикап 2.4, 4х4

                        Това са добри новини.Основно се ползва по пътища,така че ще избутам и без 4х4 докато текат пробите.

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X