Здравейте,
Искам да Ви споделя относно монтажа на парктроник на Нисан Х-трейл 2,2Дци 2005г.
Преди седмица -две, когато в петък заваля снега и се прибрах пред блока, давам назад да я паркирам като знам, че има
на едно място бариера. Давам и гледам, но нищо не виждам, снега си натрупва по стъклата.....
Точно набивам спирачка и осещам как допирам леко нещо..., казвам си опааа бариерата (вертикалната стоянка на бариерата)
Слизам гледам допрял съм я - на нея и няма нищо както и на колата. Тогава си викам ейй ще си сложа парктроника, че в такива зимни дни и сутрешни докато са замръзнали стъклата да не
стават такива неща...
От там отварям в олх.бг (не е реклама
) и си поръчвам парктроник за 20лв с дисплей, зумер и 4 датчика в цвят светло сив металик (цвета на колата).
Пристигна и започна монтажа - целия монтаж отнема 4 часа спокойна работа от 1 човек.
1) Бронята не се сваля, ако я свалите после ще е мъка с напасването на фугите!
2) Вземам ролетка и молив - бележи се мястото на монтаж - трябва да е на 7 см под горен ръб на бронята (бронята прави чупка към багажника) и 5 см преди долната фуга/чупка на бронята (цялата вертикална част на фейслифта е 13см, а на тези преди фейса са 7см = 4см от горен ръб).
3) В комплекта на парктроника си има фреза за отвор 22мм - слагате го на един винтоверт след като предварително сте белязали местата на монтаж (гледайте да направите по 40см между два съседни датчика);
4) Пробиват се отворите (много лесна работа) като под нея няма пяна. След като пробие бронята не пъхайте цялата фреза в отвора, че после трябва да я извадите!
5) Монтирате датчиците с ъгъл гледащ нагоре (корпуса на датчик е вертикален но окото е под определен ъгъл). Прекарва се кабела, намажете с веро да хлъзга окото при напъхване в дупката
(за по-лесно). Крайните два датчика стават лесно и кабела сам излиза под бронята, но за другите два трябва тел за да ги прокарате.
Аз лично средния-десен датчик го изведох с десния датчик, а средния-ляв с левия датчик. така кабелите два по два ги изолирам и подвързвам зад борнята/под купето.
6) На мястото на резервната гума има пробит отвор с гумичка за кабел - от там един по един промуших кабелите на датчиците. Те излизат точно до резервната гума.
7) Отваря се багажника и махаме всичко от там - гума, крик, кутии - всичко , отваря се много място там в задната лява част на колата събирам кабелите и там после оставям главния модул
на парктроника.
От под задните седалки излиза един главен сноп кабели отиващ към багажника и там се разделя за леви и десни светлини.
9) По средата на този кабел между седалките и багажника (вратата) срязвам изолиращата лента и изваждам един кабел бял с жълта ивица (имайте в предвид че ако отворите задните светлини там кабела за задна е зелен с жълто) явно преминава през букса и цвета му се сменя). Аз лично докато го разбера загубих 30мин.
10) прорязвате изолацията му и запоявате кабела за +12 на паркторника.
11) Минуса - в лявата част на багажника има едно чекмедже под него като сте го махнали стърчи шпилка 6мм - там слагам минуса!
12) Свързвате всички датчици и към модула и сте Ок - D, C- лява част и А,В за дясна част.
13) По мое желание дисплея със зумера го сложих над волана с лепенка, а кабела преминава без дупчене! Прокарвам го между волана и таблото - нали се движи и има място с гума.
14) Тук вече пак ще ни трябва едно парче тел 60см - от към таблото към пода пъхам телта в колоната на вратата (под таблото) - изкарвам го до пода и изтеглям кабела на дисплея;
15) от тук започвам и подпъхвам кабела под праговете до багажника.
16) Свързвам кабела към модула.
17) Честито вече имате парктроник
!
Тези дни ще снимам крайния резултат и ще ги кача!
Искам да Ви споделя относно монтажа на парктроник на Нисан Х-трейл 2,2Дци 2005г.
Преди седмица -две, когато в петък заваля снега и се прибрах пред блока, давам назад да я паркирам като знам, че има
на едно място бариера. Давам и гледам, но нищо не виждам, снега си натрупва по стъклата.....

Точно набивам спирачка и осещам как допирам леко нещо..., казвам си опааа бариерата (вертикалната стоянка на бариерата)

Слизам гледам допрял съм я - на нея и няма нищо както и на колата. Тогава си викам ейй ще си сложа парктроника, че в такива зимни дни и сутрешни докато са замръзнали стъклата да не
стават такива неща...
От там отварям в олх.бг (не е реклама

Пристигна и започна монтажа - целия монтаж отнема 4 часа спокойна работа от 1 човек.
1) Бронята не се сваля, ако я свалите после ще е мъка с напасването на фугите!
2) Вземам ролетка и молив - бележи се мястото на монтаж - трябва да е на 7 см под горен ръб на бронята (бронята прави чупка към багажника) и 5 см преди долната фуга/чупка на бронята (цялата вертикална част на фейслифта е 13см, а на тези преди фейса са 7см = 4см от горен ръб).
3) В комплекта на парктроника си има фреза за отвор 22мм - слагате го на един винтоверт след като предварително сте белязали местата на монтаж (гледайте да направите по 40см между два съседни датчика);
4) Пробиват се отворите (много лесна работа) като под нея няма пяна. След като пробие бронята не пъхайте цялата фреза в отвора, че после трябва да я извадите!
5) Монтирате датчиците с ъгъл гледащ нагоре (корпуса на датчик е вертикален но окото е под определен ъгъл). Прекарва се кабела, намажете с веро да хлъзга окото при напъхване в дупката
(за по-лесно). Крайните два датчика стават лесно и кабела сам излиза под бронята, но за другите два трябва тел за да ги прокарате.
Аз лично средния-десен датчик го изведох с десния датчик, а средния-ляв с левия датчик. така кабелите два по два ги изолирам и подвързвам зад борнята/под купето.
6) На мястото на резервната гума има пробит отвор с гумичка за кабел - от там един по един промуших кабелите на датчиците. Те излизат точно до резервната гума.
7) Отваря се багажника и махаме всичко от там - гума, крик, кутии - всичко , отваря се много място там в задната лява част на колата събирам кабелите и там после оставям главния модул
на парктроника.

9) По средата на този кабел между седалките и багажника (вратата) срязвам изолиращата лента и изваждам един кабел бял с жълта ивица (имайте в предвид че ако отворите задните светлини там кабела за задна е зелен с жълто) явно преминава през букса и цвета му се сменя). Аз лично докато го разбера загубих 30мин.
10) прорязвате изолацията му и запоявате кабела за +12 на паркторника.
11) Минуса - в лявата част на багажника има едно чекмедже под него като сте го махнали стърчи шпилка 6мм - там слагам минуса!
12) Свързвате всички датчици и към модула и сте Ок - D, C- лява част и А,В за дясна част.
13) По мое желание дисплея със зумера го сложих над волана с лепенка, а кабела преминава без дупчене! Прокарвам го между волана и таблото - нали се движи и има място с гума.
14) Тук вече пак ще ни трябва едно парче тел 60см - от към таблото към пода пъхам телта в колоната на вратата (под таблото) - изкарвам го до пода и изтеглям кабела на дисплея;
15) от тук започвам и подпъхвам кабела под праговете до багажника.
16) Свързвам кабела към модула.
17) Честито вече имате парктроник

Тези дни ще снимам крайния резултат и ще ги кача!
Коментар