Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Още един Патрол Y61 ... 3.0

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Още един Патрол Y61 ... 3.0

    След едномесечно търсене в България и малко, по-малко в Германия попаднах на ето този Патрол У61, 158 к.с., 2002 година. Местният сервиз на Нисан ми даде изключително ценна информация (разбира се стана дума и за „проблемния“ двигател) – как Нисан Япония работи с оторизираните от тях сервизи и какви кампании провеждат. Става въпрос за услуга на фирмата независимо дали автомобилът е в гаранция или извън гаранция. За моя Патрол не са подменени с нов модел датчика на маслото в двигателя и пасажерската въздушна възглавница. Между другото в австралийския форум има отделна тема за сервизните кампании на Нисан.
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0447.jpg
Прегледи:1
Размер:77.7 КБ
ID:6077860

    В Германия се смени маслото на двигателя и филтрите за по-спокойно пътуване на собствен ход до България, но малко след това се появи първият проблем – просвирване на пистовия ремък. Все пак е работил малко над 190 000 км, съоветно смяна на нова ролка на алтернатора, нов ремък, нов обтегач, акумулатор( не знаех на колко години е) и нов външен лагер в алтернатора, така и така алтернатора беше свален.
    Преди да премина към по-сериозно ползване на джипката в програмата ми беше смяна на маслата в скорости, дифове, гресиране и обстоен преглед на ходовата част. И пак излезна нередност – в долната си част предният ляв амортисьор се беше скъсал( бях усетил лека нестабилност в завой, но го отдавах на поизносени кални гуми).

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0519.jpg
Прегледи:1
Размер:55.2 КБ
ID:6077861
    Е, няма да сменям само един или два амортисьора и да оставя железа , втулки и други джаджи работили близо 200 000 км ....,преминахме към пълна ревизия на преден и заден мост,списък с необходимите части за подмяна, пълен комплект за лифт 2“ + 100 кг и подходящи нови 33-ки.
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0527.jpg
Прегледи:1
Размер:97.4 КБ
ID:6077862

    Никога не сервизирани сфери – добре, че не ги оставих за „по-късно“ и ги хванах точно на време.
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0644.jpg
Прегледи:1
Размер:109.3 КБ
ID:6077863

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0580.jpg
Прегледи:1
Размер:124.5 КБ
ID:6077864

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0582.jpg
Прегледи:1
Размер:134.3 КБ
ID:6077865

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0586.jpg
Прегледи:1
Размер:171.5 КБ
ID:6077866

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0599.jpg
Прегледи:1
Размер:186.7 КБ
ID:6077867

    Полуските бяха добре, самите сфери се възстановиха, но всичко друго в тях и зад тях налагаше смяна с ново и само оригинално.Без компромиси.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0651.jpg
Прегледи:1
Размер:156.0 КБ
ID:6077868

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0654.jpg
Прегледи:1
Размер:94.7 КБ
ID:6077869

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0653.jpg
Прегледи:1
Размер:126.2 КБ
ID:6077870

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0595.jpg
Прегледи:1
Размер:134.3 КБ
ID:6077871
    Последно редактирано от Жоро Байкушев; 25-01-15, 20:39.
    В наши дни Вазов щеше да напише " Под Егото", а Алеко само "До Чикаго".
    В. Иванов

  • #2
    От: Още един Патрол Y61 ... 3.0

    Продължаваме
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0649.jpg
Прегледи:1
Размер:110.3 КБ
ID:5637272

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0670.jpg
Прегледи:1
Размер:116.6 КБ
ID:5637273

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0671.jpg
Прегледи:1
Размер:110.5 КБ
ID:5637274

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0655.jpg
Прегледи:1
Размер:111.2 КБ
ID:5637275

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0673.jpg
Прегледи:1
Размер:119.3 КБ
ID:5637276

    Докато майсторите майсторееха тяхната си майсторска работа, аз се захванах с ръждивите джанти.Там поне нищо не мога да объркам или строша. Вътрешният ръб е доста дълбок,събира доста вода, която трудно излиза и дразнещо ръждясва.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0573.jpg
Прегледи:1
Размер:134.2 КБ
ID:5637277

    След грубото почистване, видях какво прави Вюрта с ръждата. Магическа смяна на цветовете.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0577.jpg
Прегледи:1
Размер:62.7 КБ
ID:5637278

    Спрей за джанти от 5 лева и ...

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0588.jpg
Прегледи:1
Размер:111.4 КБ
ID:5637279

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0591.jpg
Прегледи:1
Размер:99.6 КБ
ID:5637280

    През това време окачването на задния мост също беше завършено, там беше много по-малко работата в сравнение с предния мост.
    Смятах да махна страничните степенки, но след лифта размислих, сега вече си трябват по предназначение.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0711.jpg
Прегледи:1
Размер:133.5 КБ
ID:5637281

    Първите по-сериозни проби направих малко преди закриване на ловният сезон. С двама 100+ кг авджии,джепане, пушки,раници ...и прасета на два реда.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:087ef235e7c1987142fa43243a0c66eaeac197774277a14c46bc527a680ff634.0.jpg
Прегледи:1
Размер:171.0 КБ
ID:5637282


    Страхотно стабилно окачване и супер подходящ размер гуми 255/85/16 ! Получи се едно леко преодоляване/прелитане от неравност към неравност. Дори предните джанти не са се изцапали в калта. За целите, за които го подготвям –лов, туризъм и разходки в планината е супер машина.
    Вторият етап от подготовката ( и реставрацията) който е свързан с рязане и заваряване го планирам за пролет-лято. Засега не съм решил все още въпроса с чипосването на мотора. Мисля по-скоро да си оставя всичко фабрично - както си е и в момента.
    В наши дни Вазов щеше да напише " Под Егото", а Алеко само "До Чикаго".
    В. Иванов

    Коментар


    • #3
      От: Още един Патрол Y61 ... 3.0

      Браво! Страхотна машина и балансиран подход. А размера на гумите наистина е най-подходящия.
      Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
      Drag Grand Canyon Daily
      Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
      LZ1JYM

      Коментар


      • #4
        От: Още един Патрол Y61 ... 3.0

        Похвално колега, като прежаля моя и аз смятам да мина по тоя път с туннинга...
        NISSAN PATROL Y61 ZD30
        HUYNDAI GALLOPER 2 2.5td

        Коментар


        • #5
          От: Още един Патрол Y61 ... 3.0

          Имам същите гуми и съм много доволен.
          Успех.

          Коментар


          • #6
            От: Още един Патрол Y61 ... 3.0

            Знае ли някой къде му е компютъра ? Четох сервизното описание, търсих, не можах да го открия.
            В наши дни Вазов щеше да напише " Под Егото", а Алеко само "До Чикаго".
            В. Иванов

            Коментар


            • #7
              От: Още един Патрол Y61 ... 3.0

              пробва ли в краката под жабката.вдигаш мокета и ако има една голяма ламарина захваната с болтове,значи отдолу ти е компа ако не най вероятно зад централна част на таблото зад климатика или климатроника

              Коментар


              • #8
                От: Още един Патрол Y61 ... 3.0

                Първоначално публикуван от akxel Преглед на мнение
                пробва ли в краката под жабката.вдигаш мокета и ако има една голяма ламарина захваната с болтове,значи отдолу ти е компа ако не най вероятно зад централна част на таблото зад климатика или климатроника
                Точно там не, утре обстойно ще огледам. Имам причина да проверя дали е сменен с нов, както ме увериха минала седмица, че е направено и ще информирам.Става въпрос за кампания на Нисан и изпълнението и в БГ. Така ,че гледам и за следи от отваряне и работа по окабеляването.
                В наши дни Вазов щеше да напише " Под Егото", а Алеко само "До Чикаго".
                В. Иванов

                Коментар


                • #9
                  От: Още един Патрол Y61 ... 3.0

                  Първоначално публикуван от Жоро Байкушев Преглед на мнение
                  Става въпрос за кампания на Нисан и изпълнението и в БГ.
                  Дай по-подробно за тия кампании, нещо и за моторите беше споменал.
                  Всеки трети е шести

                  Коментар


                  • #10
                    От: Още един Патрол Y61 ... 3.0

                    Първоначално публикуван от Жоро Байкушев Преглед на мнение
                    Знае ли някой къде му е компютъра ? Четох сервизното описание, търсих, не можах да го открия.
                    Отдясно над педала за газта...

                    Коментар


                    • #11
                      От: Още един Патрол Y61 ... 3.0

                      Първоначално публикуван от edobg Преглед на мнение
                      Отдясно над педала за газта...
                      От раз го намерих. Благодаря.

                      Дай по-подробно за тия кампании, нещо и за моторите беше споменал.
                      Проверява се по ВИН-а в системата на Нисан за Европа. Тя е база данни предимно за технически проблеми възникнали по време на гаранционния период ( ако е имало и какво е извършено) но има и графа - Кампании. Кампаниите се изпълняват за сметка пак на Нисан, но без оглед преминати километри или години от пускане в продажба и са различни за различните години на производство. На моят Патрол предишният собственик дори не е знаел, че има такива неща, човекът просто не е имал оплаквания и си е карал колата. Когато аз направих справка ( все пак да се подсигуря при закупуването) открихме, че има неизвършени две кампании, подмяна на пасажерската въздушна и замяна на втори маслен датчик. Е този датчик бил с друго опроводяване и се сменял и целият комп. Трябваше да си нося и резервния ключ дори за да го обучат към новия компютър.
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0840.jpg
Прегледи:1
Размер:70.9 КБ
ID:5644252

                      Това е то, за един датчик от 10-15 евро, се сменя целият комп който струва 1 000 евро.

                      Сега гледам да разбера каква е разликата между старият и новият датчик.
                      Последно редактирано от Жоро Байкушев; 22-02-15, 16:46.
                      В наши дни Вазов щеше да напише " Под Егото", а Алеко само "До Чикаго".
                      В. Иванов

                      Коментар


                      • #12
                        От: Още един Патрол Y61 ... 3.0

                        Днес успях да отделя време и сложих един пън от цветарника на жената за да мога да стъпя и огледам двигателя( как създавам проблеми на майсторите с лифта и голямите гуми ) къде е този маслен датчик дето след повече от 10 години японците го сменят за своя сметка.

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0891.jpg
Прегледи:1
Размер:109.3 КБ
ID:5649987

                        Не е този, това е първият и в ремонтните документи не го взимат на сериозно за реалното налягане на маслото в двигателя. Почнах да търся от другата страна и , го открих

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0881.jpg
Прегледи:1
Размер:93.7 КБ
ID:5649988

                        Не можах да видя колко проводника излизат, за да разбера дали е ключ или датчик както е при прозводството след 2004, но не забелязах промяна на окабеляването от двигателя към купето. Подозирам смяната на ЕКУ то само заради смяна с нов софтуер.
                        В наши дни Вазов щеше да напише " Под Егото", а Алеко само "До Чикаго".
                        В. Иванов

                        Коментар


                        • #13
                          От: Още един Патрол Y61 ... 3.0

                          Търся съвет относно доизкусуряването на кастора.

                          Патрола е повдигнат с пълният комплект + 2 инча кит на ОМЕ, тоест кастор корекционни втулки, подложни шайби под корите, планки на задни биалетки( едната дефакто е регулируема), планка под раздатката, кормилен демфер... Лагери, втулки по щанги всичко е сменено или е преценено че не са за смяна.

                          Проблемът който ме дразни- джипа дърпа в дясно от пътя. При над 60 км се усеща, над 80 трябва да се внимава в управлението, над 120 концентрацията е досадна и изморителна...при 140 на хубав път отнемам газта защото не искам да правя глупости,- на шофьорски език воланът олеква а педала не е достигнал още метала.Миналия месец на два пъти правих баланс на гуми ( с 33 съм, нови) и директо на стенд с обяснение за проблемът ( все стендове свързани към/на оффроуд сервизи ). Знам,че на Патролът кастера е фабличен, знам че заради всеки инч лифт предния дефиренциал се измества с един градус, знам какво е панхард и кога се слага регулируем, но ми дойде в много да ми обясняват колко сложно нещо е касторът и труден за измерване На езикът ми беше, пичове ако щете ходете в Била, ходете в който и да е квартален супермаркет където има колички за пазаруване- погледнете предният им мост и ме споменавайте с добро.

                          А, спортните пружини отделно че са предни и задни, предните са леви и десни.

                          Конкретният ми въпрос, екцентричните втулки за корекцкия на кастор след лифт, производителите освен шаблон за монтаж изискват да се отбележи на носача преди демонтаж вертикалната линия към земя, а поставянето на втулката да бъде с точност 0.5 мм от маркираното монтажно положение. Ако някой има опит - ако не е изпълнено с тази прецизност, това оказвали ли съществено значение в общата сходимост ?

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG1140.jpg
Прегледи:1
Размер:73.8 КБ
ID:5684929

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG1143.jpg
Прегледи:1
Размер:53.2 КБ
ID:5684930

                          Доколкото разбирам от горните странички измервали са само преден мост, май.
                          Идеята ми е ако не е късно и ако може да не слагам регулируем/и панхард/и. Доста рових из нета и си мисля,че само с добра диагностика и реглаж на камбер и сходимост + правилен монтаж на корегиращи втулки и без луфтове по щанги всичко би трябвало да се доближи максимално до фабрични настройки ?
                          В наши дни Вазов щеше да напише " Под Егото", а Алеко само "До Чикаго".
                          В. Иванов

                          Коментар


                          • #14
                            От: Още един Патрол Y61 ... 3.0

                            Първоначално публикуван от Жоро Байкушев Преглед на мнение
                            Конкретният ми въпрос, екцентричните втулки за корекцкия на кастор след лифт, производителите освен шаблон за монтаж изискват да се отбележи на носача преди демонтаж вертикалната линия към земя, а поставянето на втулката да бъде с точност 0.5 мм от маркираното монтажно положение. Ако някой има опит - ако не е изпълнено с тази прецизност, това оказвали ли съществено значение в общата сходимост ?


                            Идеята ми е ако не е късно и ако може да не слагам регулируем/и панхард/и. Доста рових из нета и си мисля,че само с добра диагностика и реглаж на камбер и сходимост + правилен монтаж на корегиращи втулки и без луфтове по щанги всичко би трябвало да се доближи максимално до фабрични настройки ?
                            По принцип е важно втулките да са точно на вертикалната линия , защото те определят колко да се "завърти" моста . Когато не са монтирани точно най често се появява "шими" - моста се стреми да се завърти около оста си и колелата почват да "танцуват" наляво и надясно , но не както в твоя случай да дърпа само на дясно . Причината да дърпа само надясно е панхарда който "окъсява" макар че лифта не е толкова голям , това при положение че е спазено условието панхарда и кормилната щанга да са успоредни . Така че колкото и да не ти се иска , ще се наложи да правиш раздвижен панхард - имам няколко такива случая с не удължен панхард , при всички волана олеква и колата дърпа на дясно .
                            Кастора можеш да го премериш сам - поставяш колата на равна повърхност , гумите с еднакво налягане , волана изправен . Поставяш най обикновен деклинометър (ъгломер) върху капачката на горният опорен лагер
                            Ходова част стойности за настройка

                            Автомобил готов за път с резервно колело, инструменти, принадлежности и с пълен резервоар.
                            0°05'+0°05'-0°05'
                            1,00+1,00-1,00 mm
                            0°30'+0°30'-0°30' Максимална разлика между ляво и дясно 0°45'
                            5-Врати 3°30'+0°30'-0°30' Максимална разлика между ляво и дясно 45 минути
                            3-Врати 3°50'+0°30'-0°30' Максимална разлика между ляво и дясно 45 минути
                            14°30'+0°45'-0°45'
                            Виж Надлъжен наклон на шенкелния болт отпред , това е кастора . Надявам се да съм помогнал
                            VEREYA MOTORSPORT TEAM

                            Коментар


                            • #15
                              От: Още един Патрол Y61 ... 3.0

                              Когато не са монтирани точно най често се появява "шими"
                              Когато джипката дърпа в дясно, воланът винаги лекичко съм го запънал в ляво ( хидравлика, кормилен демфер стабилизират волана все пак). След 90- 95 км най отчетливо започва от ляво ( обяснявам си го с натиска на волана на ляво) да се усеща във волана типичния за небалансирана предна лява гума биене. Това беше и първото обяснение на тези дето правиха лифта, проблем от гумите. Обаче от три отделни места категорично го отрекоха а аз за всеки случай повторно ги балансирах.

                              Има лек шими ефект,определено, но за сега се ровя в компенсацията на лифта, после ако се наложи да се работи по шарнирите ( слагах нисански лагери и семеринги там).

                              Абе дразни ме, два тона и половина кола, с нови гуми и окачване на асфалт трябва да залепне. Благодаря за инфото, другата седмица съм при джипката и ще го мисля..., но явно втулките са ги слагали едно към гъотере, както казват в шоплъка. Отделно ме съмнява регулиране на лагерите по предницата да е по спецификация, и то се насъбира от тук от там.
                              В наши дни Вазов щеше да напише " Под Егото", а Алеко само "До Чикаго".
                              В. Иванов

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X