Здр колеги намерих малко информация, която търсих в нашия форум, но не намерих. Затова искам да я споделя с тези които все още не я знаят. Та относно как се четат грешките на по-новите Нисани с 16 пинова букса по-долу: последователноста е на англйски, направил съм и превод който смятам че е разбираем. В началото ми се струваше странна тая работа, но останах приятно изненадан като си установих проблема просто с един кламер, и при мен се оказа грешка с код No: 0403 Throttle pedal position sensor. Не съм в БГ и нямам възможност да ида в Нисан на диагностика а вече зная и съм си поръчал комплект педал за газта. Сега кламера е не разделна част от колата ми.
Displaying the ECU fault codes. (ZD30) 3.0ltr TDi (Прочитане на грешки от ECU)
1.Ensure that the battery is fully charged and that the engine is at normal operating temperature. (Убедете се че акумулатора ви е напълно зареден и че двигателя ви е достигнал работна температура).
2.Ensure all accessories are switched off. (Удедете се че всички аксесуари и допълнителни консуматори са изкл.)
3.Switch the ignition On but do not start the engine. (Вкл. на контакт без да запускате двигателя.)
4.Bridge terminals 8 (IGN) and 1 (CHK) on the diagnosis connector. The engine waring lamp should extinguish.(Съединете терминалите 8 и 1 на буксата.) CHECK лампата трябва да угасне.
Connector diagram (looking front on) it looks like a wiring plug rectangle shape.(Буксата погледната от пред има правоъгълна форма.)
Top row (Горен ред)
16,15,14,13,12,11,10,9
8,7,6,5,4,3,2,1
Bottom row(Долен ред)
Bridging 8 (IGN) and 1 (CHK) with piece of wire (just push it into the slot) (Подсъединете порт 8 и 1 с кабел или кламер)
5.Wait at least 2 seconds and then remove the wire bridging the terminals of the diagnosis connector. Any stored fault codes should now be able to be read. (Изчакайте поне 2 сек. и тогава махнете кламера от портове 1 и 8. Всички запаметени грешки трябва сега да могат да се прочетат.)
6.Read the codes by counting the number of flashes of the Check Engine warning lamp. Each set comprises a series of 0.6 second flashes, a 0.9 second pause and a further series of 0.3 second flashes. The first set represents the first 2 digits of the code and the second set represents the last 2 digits.
(Прочетете грешките чрез броене на премигванията на CHECK лампата. Първо сигналите ще се са продължителни и те се четат като първата част от грешкката и тя е двуцифрено число, а следващите сигнали ще са кратки и те са втората част от грешката.)
Example 1. Code 0102 (Air Flow sensor) would be shown as one 0.6 second flash, a 0.9 second pause and two 0.3 second flashes.
Пример 1. Грешка 0102 (дебитомер) лампата ще светне веднъж за 0.6сек, пауза от 0.9сек и накрая 2 пъти по 0.3сек. Това прави грешка с код 102.)
Example 2. Code 1004 (Injection Pump fuel cut out system) would be shown as ten 0.6 second flashes, a 0.9 second pause and four 0.3 second flashes.
Пример 2. Грешка 1004 (ГПВН прекъсва горивоподаване) лампата ще светне 10 пъти за 0.6сек, пауза от 0.9сек и 4 пъти за 0.3сек, което е равно на 1004.
-----------------------------------------------------
Clearing Fault Codes: (Изтриване на грешки)
1.After reading the fault codes as described, reconnect the wire bridging terminals 8 (IGN) and 1 (CHK) while the ignition is still On.
(След прочитането на грешките, подсъединете кламера на терминалите 1 и 8 докато колата си е на контакт.)
2.Wait at least two seconds and then remove the wire bridging the terminals. Any stored codes should now be erased.
( Изчакайте поне 2 сек. и тогава махнете кламера от портове 1 и 8. Всички грешки трябва да са изтрити.)
Note: Fault codes are also erased if the battery is disconnected for more than 24 hours.
( Грешките също могат да се изтрият ако се откачи акумулатора за 24 часа,)
3.Road test the vehicle and check that there are no fault codes stored.
(Покарайте автообила и проверете за налични грешки.)
Fault codes
0102 Air Flow Sensor
0103 Coolant temp sender
0104 Vehicle speed sensor
0203 Throttle pedal switch
0208 Cooling Fan control
0301 Engine ECU
0402 Fuel temperature sensor
0403 Throttle pedal position sensor
0406* Intake air volume VNC system
0407 Crankshaft position sensor
0502* Battery voltage
0504 Auto Trans communication line
0701 Injection Pump –cam ring position sensor
0702 Injection Pump –TDC pulse sensor
0703 Injection Pump communication line
0704 Injection Pump –spill valve
0705 Injection Pump –ECU
0706 Injection Pump –spill valve
0707 Injection Pump injection timing control
0802 Engine ECU
0804* Engine ECU
0807 Stop lamp switch
0901 Engine ECU
0902 Engine ECU relay
0903* Engine ECU
0905 Intake air pressure sensor
1003 EGR volume control valve
1004 Injection Pump –fuel cut out system
* These codes do not illuminate the Check Engine warning lamp.
Това са грешките който не палят CHECK на таблото.
Проверено! просто следвайте последователноста.
Displaying the ECU fault codes. (ZD30) 3.0ltr TDi (Прочитане на грешки от ECU)
1.Ensure that the battery is fully charged and that the engine is at normal operating temperature. (Убедете се че акумулатора ви е напълно зареден и че двигателя ви е достигнал работна температура).
2.Ensure all accessories are switched off. (Удедете се че всички аксесуари и допълнителни консуматори са изкл.)
3.Switch the ignition On but do not start the engine. (Вкл. на контакт без да запускате двигателя.)
4.Bridge terminals 8 (IGN) and 1 (CHK) on the diagnosis connector. The engine waring lamp should extinguish.(Съединете терминалите 8 и 1 на буксата.) CHECK лампата трябва да угасне.
Connector diagram (looking front on) it looks like a wiring plug rectangle shape.(Буксата погледната от пред има правоъгълна форма.)
Top row (Горен ред)
16,15,14,13,12,11,10,9
8,7,6,5,4,3,2,1
Bottom row(Долен ред)
Bridging 8 (IGN) and 1 (CHK) with piece of wire (just push it into the slot) (Подсъединете порт 8 и 1 с кабел или кламер)
5.Wait at least 2 seconds and then remove the wire bridging the terminals of the diagnosis connector. Any stored fault codes should now be able to be read. (Изчакайте поне 2 сек. и тогава махнете кламера от портове 1 и 8. Всички запаметени грешки трябва сега да могат да се прочетат.)
6.Read the codes by counting the number of flashes of the Check Engine warning lamp. Each set comprises a series of 0.6 second flashes, a 0.9 second pause and a further series of 0.3 second flashes. The first set represents the first 2 digits of the code and the second set represents the last 2 digits.
(Прочетете грешките чрез броене на премигванията на CHECK лампата. Първо сигналите ще се са продължителни и те се четат като първата част от грешкката и тя е двуцифрено число, а следващите сигнали ще са кратки и те са втората част от грешката.)
Example 1. Code 0102 (Air Flow sensor) would be shown as one 0.6 second flash, a 0.9 second pause and two 0.3 second flashes.
Пример 1. Грешка 0102 (дебитомер) лампата ще светне веднъж за 0.6сек, пауза от 0.9сек и накрая 2 пъти по 0.3сек. Това прави грешка с код 102.)
Example 2. Code 1004 (Injection Pump fuel cut out system) would be shown as ten 0.6 second flashes, a 0.9 second pause and four 0.3 second flashes.
Пример 2. Грешка 1004 (ГПВН прекъсва горивоподаване) лампата ще светне 10 пъти за 0.6сек, пауза от 0.9сек и 4 пъти за 0.3сек, което е равно на 1004.
-----------------------------------------------------
Clearing Fault Codes: (Изтриване на грешки)
1.After reading the fault codes as described, reconnect the wire bridging terminals 8 (IGN) and 1 (CHK) while the ignition is still On.
(След прочитането на грешките, подсъединете кламера на терминалите 1 и 8 докато колата си е на контакт.)
2.Wait at least two seconds and then remove the wire bridging the terminals. Any stored codes should now be erased.
( Изчакайте поне 2 сек. и тогава махнете кламера от портове 1 и 8. Всички грешки трябва да са изтрити.)
Note: Fault codes are also erased if the battery is disconnected for more than 24 hours.
( Грешките също могат да се изтрият ако се откачи акумулатора за 24 часа,)
3.Road test the vehicle and check that there are no fault codes stored.
(Покарайте автообила и проверете за налични грешки.)
Fault codes
0102 Air Flow Sensor
0103 Coolant temp sender
0104 Vehicle speed sensor
0203 Throttle pedal switch
0208 Cooling Fan control
0301 Engine ECU
0402 Fuel temperature sensor
0403 Throttle pedal position sensor
0406* Intake air volume VNC system
0407 Crankshaft position sensor
0502* Battery voltage
0504 Auto Trans communication line
0701 Injection Pump –cam ring position sensor
0702 Injection Pump –TDC pulse sensor
0703 Injection Pump communication line
0704 Injection Pump –spill valve
0705 Injection Pump –ECU
0706 Injection Pump –spill valve
0707 Injection Pump injection timing control
0802 Engine ECU
0804* Engine ECU
0807 Stop lamp switch
0901 Engine ECU
0902 Engine ECU relay
0903* Engine ECU
0905 Intake air pressure sensor
1003 EGR volume control valve
1004 Injection Pump –fuel cut out system
* These codes do not illuminate the Check Engine warning lamp.
Това са грешките който не палят CHECK на таблото.
Проверено! просто следвайте последователноста.