Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Аксиален луфт на каретата на Нисан Терано 3.0д

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Аксиален луфт на каретата на Нисан Терано 3.0д

    Здравейте колеги. Извинявам се предварително, ако поста не е на мястото си , но ми е първият в този форум. Та проблема е следния: при движение с ниска скорост (маневриране) и зацепен преден мост се чува звук от каретата. Прегледани са биалетките , гресирани са ограничителите сменено е едното каре.Машината е Нисан Терано 2 3.0 д. След преглед на канал се оказа, че аксиалния луфт в каретата е доста голям (незнам колко трябва да е по предписание, но е видимо голям). След преглед на постовете във форума, разбрах, че възможен проблем може да са лагерите на главината. Моля колеги имали същия проблем да споделят възможно решение.
    Благодаря предварително.

  • #2
    От: Аксиален луфт на каретата на Нисан Терано 3.0д

    Колега гледам, че никой не ти е отговорил в темата и, че е от доста време. По това което чета аз имам сходен на твоя проблем, но при мен се изразява в това, че луфта е радиален а не аксиален,(а аксиален ход трябва да има понеже полуоската се зацепва с такова движение към авто-хъба)и то в частта след външното каре която е с шлици. Подобна тема четох в раздела на КИЯ за един Спортаж където описваха, че при тях имало иглени лагери но се чупели и на тяхно месо поставели втулки.

    Коментар


    • #3
      От: Аксиален луфт на каретата на Нисан Терано 3.0д

      Първоначално публикуван от OFF GGG Преглед на мнение
      ...а аксиален ход трябва да има понеже полуоската се зацепва с такова движение към авто-хъба...
      Глупости. При сложен хъб си има зегерка, която охраничава хода по оста. Откъм карето пък има бронзов аксиален лагер. След него - иглен радиален лагер, който НЕ СЕ скапва, ако семерингите са наред и в главината има достатъчно грес навсякъде. Лек аксиален, както и лек радиален луфт на карето спрямо главината са допустими. Повишен аксиален луфт значи че е износен бронзовия лагер. Повишен радиален - че е износен игления. Под повишен имам предвид милиметри, а не десети от милиметъра. И на черупката на външното каре спрямо главината. Луфтовете в самото каре са друга бира (луфтовете между вътрешната му част и черупката) - радиален луфт нито едно от двете не трябва да има, или ако има да е в рамките на няколко десети максимум. Аксиалния "луфт" на вътрешното каре е има-няма 7-8 сантиметра, просто защото съвсем нарочно му е такава конструкцията. На кой да е автомобил с предно предаване поне едно от каретата е такова, най-често вътрешното. На външното задачата му е да се кълчи и нищо повече. Аксиален луфт там не трябва да има, или поне да е пак няколко десети максимум. Има ли шум в каре при завой, почти на 100% значи че карето си е тръгнало.

      На сухо, при малка скорост и маневриране е силно желателно 4х4 да не се ползва. Тераното няма централен диференциал, съответно всичкото усилие при нееднаквостта в търкалянето на предницата и задницата го отнася нещо по пътя - карета, хъбове, дифове, раздатка. В случая нищо чудно шума да е в хубовете, а на в каретата. Каре се скапва или от скъсан маншон и боклуци вътре, или от системни простотии при използването на 4х4 където не трябва (като маневриране на асфалт на 4х4 например). Няма да се скапят от 1-2 случая, но от системно прекаляване - със сигурност.

      Лагерите на главината нямат никакво отношение към кой да е луфт на каретата. Привсе това, редно е да се регулират, защото е почти сигурно че също имат луфт. А не само не трябва да имат луфт, ами трябва да са под лек натяг (диска да превърта при тегло от около килограм - килограм и половина върху някоя от шпилките). За последното болшинството "майстори" ще ви кажат че не е вярно и трябва да имат лек луфт. Пратете ги да четат сервизното ръководсто за терано (ама точно за терано), и им кажете правейки ви тераното да забравят кажи речи за всичко, четено в книгите за москвич и жигула.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • #4
        От: Аксиален луфт на каретата на Нисан Терано 3.0д

        Първоначално публикуван от OFF GGG Преглед на мнение
        Колега гледам, че никой не ти е отговорил в темата и, че е от доста време. По това което чета аз имам сходен на твоя проблем, но при мен се изразява в това, че луфта е радиален а не аксиален,(а аксиален ход трябва да има понеже полуоската се зацепва с такова движение към авто-хъба)и то в частта след външното каре която е с шлици. Подобна тема четох в раздела на КИЯ за един Спортаж където описваха, че при тях имало иглени лагери но се чупели и на тяхно месо поставели втулки.
        Здравейте отново. След разглобяване на каретата, се оказа че са "тръгнали" и бяха заменени с нови , след замяната им луфта си беше в допуск и в момента проблем няма.Интересното беше, че непосредствено след едното каре (дясното) имаше една дистанционна шайба, която компенсираше една голяма част от аксиалния луфт - явно някой е решил проблема за момента по този начин. Лагерите бяха почистени и прегледани,след което гресирани и монтирани - по тях не намерих дефекти. След замяната на предните карета остана още един неприятен звук при зацепен преден мост , но това се оказа от кръстачката на малкия кардан. Замених я с аналог някакъв, мисля че е руска, но се оказа слабичка и мисля да я заменя тези дни с нещо "истинско".

        Коментар


        • #5
          От: Аксиален луфт на каретата на Нисан Терано 3.0д

          Непосредствено след карето, зад семеринга в шенкела, има бронзова "шайба", играеща го аксиален лагер. Ако е износена се сменя. Зад нея пък е въпросния иглен лагер, за който споменах гора. Дистанционната шайба не е читаво решение. В случай че е останала - махни я и смени бронзовата. Ако пък само от едната страна е имало бронзова, сложи и от другата, макар да не вярвам това да е случая.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #6
            От: Аксиален луфт на каретата на Нисан Терано 3.0д

            Въпросната дистанционна шайба беше подложена само от единия край. Разбрах, че е излишна след монтажа на новото каре - при монтаж с тази шайба неможе да се монтира зегерката, която ограничава аксиалния ход на карето. След премахването и всичко си дойде на мястото по размерната верига. След като разглобих и другото каре видях, че такава шайба липсва ме осени мисълта, че някой преди мен си е правил свободни съчинения по Терано-то.

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X