Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Терано 2.4i не пали

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Терано 2.4i не пали

    Здравейте!
    Днес опитах да запаля Тераното след тридневен престой и то не запали :-(
    Има искра на свещите, но след едно-две завъртания със стартера за не повече от 4-5 секунди те се омокрят.
    Два пъти ги свалях за да ги подсушавам и да продухам двигателя, но без резултат. Припуква един-два пъти и повече не пали.
    Имаше подобен проблем през лятото, но той се оправяще като подам леко газ. След като се застуди, невероятно но започна да пали много леко - още с първото превъртане на стартера.
    Палеше леко, независимо дали е карано скоро или е престояло няколко дни.
    От известно време забелязах, че при подаване на газ понякога леко придърпва и прекъсва, но след като стигне 2500 оборота започва да работи безпроблемно. Този проблем е по-забележим на газ и почти не се усещаше на бензин. Поне до последното каране, когато карах на бензин и усетих, че придурпва и прекъсва повече от обичайното. Придърпването се усеща, когато педала на газта е много малко натиснат. Когато натисна повече педала и придърването изчезва. След като набере обороти придърването изчезва напълно. И така до днес, когато не запали изобщо... Друг минимален проблем, е че понякога оборотите на празен ход "плават" - между 900 почти до угасване и обратно, като този проблем е по-забележим на газ и почти не се появява на бензин.
    Днес видът на свещите не ми хареса изобщо - лак по изолатора, което говори за ниска температура на горене. Самите свещи са черни с много нагар по тях, който трудно се маха. Точно преди две седмици правих профилактика на мотора и всичко беше в норма - свещите бяха без нагар и лак с много светло кафяв оттенък.
    Карам основно на газ - инсталиран е газов инжекцион. Абсолютно всички филтри са нови - въздушния, горивния и газовите. Хлабината на свещите е в нормата. единствено ми се струва, че разходът на бензин се повиши - но не съм го мерил, за да съм сигурен.
    Лампата на "чека" не е светвала и изгасва още при първото завъртане на стартера.
    Лошото е, че колата дефектира далеч от всякакви майстори. :-(
    Разполагам с мултицет, инструменти и мерак да преборя проблема. Моля, дайте ми съвет от къде да започна търсенето на повредата?

  • #2
    От: Терано 2.4i не пали

    Явно е обогатена твърде много сместа и цапа свещите. При инжекционите трябва да търсим датчици. Компютърът подава нечовешко богата смес, а защо не свети чека са питам аз. Погледни ламбда сондата или датчик температура входящ въздух. Изчакай тук има по-големи специалисти от мене. Поздрави!

    Коментар


    • #3
      От: Терано 2.4i не пали

      кога си ги сменял свещите последно и колко км. караш с тях на газ?
      ________________________________________________
      Subaru OUTBACK 2,5
      Hyundai TUCSON 2.0

      Коментар


      • #4
        От: Терано 2.4i не пали

        Свещите са нови - на няколко месеца и на около 5000 км. и през цялото време са ползвани на газ.

        Коментар


        • #5
          От: Терано 2.4i не пали

          делко?
          само бараки

          Коментар


          • #6
            От: Терано 2.4i не пали

            Температурен датчик
            Калин Владов,09РСПБЗН

            Коментар


            • #7
              От: Терано 2.4i не пали

              Здравей, ако след като не е запалила на единия вид гориво(например бензин) си превключил на газ и пак си пробвал да запали си я "задавил" както се казва или иначе казано намокрил си свещите, което и ти каза, че се е случило.Така че при ниски температури когато пробваш да палиш го прави само на бензин или само на газ, защото иначе следва намокряне на свещите и яко въртене, дори и след като запалиш е хубаво да поработи на горивото на което е запалила и ако това гориво е газ не я гаси преди да загрее защото отново може да последва същото тъй като е навлязла течна газ.
              Въпросното придръпване може да е причинено от много неща-вдървен изпарител(ако си минал доста километри мембраните и пружинките в изпарителя се вдървяват и отслабват и съответно не може да реагира достатъчно бързо и се получава придръпване), не качествено гориво(пробвай да заредиш от различно място и виж как е), прецакана ламбда сонда обяснява не правилната работа и на двете горива.Като я запалиш може да пробваш да настроиш количеството на газта от изпарителя на ухо, но ако не си го правил може да не се получи добре, ако се добереш до сервиз като я закачат хем ще я настроят, хем ще ти кажат дали има живот в ламбда сондата ти.
              Сега ще питаш как да я запалиш ами пробвай да палиш на бензин и само на бензин, като преди това си оставил свещите да изсъхнат и нали знаеш, че след като колата е била "задавена" си иска повече въртене, за да запали.Щом има искра и идва гориво трябва да запали.

              Успех!
              Keep the shiny side up, all four on the floor and with any luck I will see you on the trail!
              Daihatsu Feroza F300 1.6 16V

              Коментар


              • #8
                От: Терано 2.4i не пали

                Здравей колега, аз имам ГИ и той винаги пали на бензин и след достигане на определена температура минава на газ и ландата няма не ти оказва влияние поне до работната температура. Така, че проблема при тебе е в първоначалното запалване т.е. на бензин огледай да не се е прекъснала някоя връзка около инжекторите. Когато купих моя Маверик имах силиконови кабели и си викам ще ги сложа, защото си беше с оригиналните японски и така кабелите издържаха около 1 километър и звънях на Андро да помага. Та може кабелите да ти правят проблеми и погледни си делкото какво е положението вътре и гледай да не размениш кабелите.

                Коментар


                • #9
                  От: Терано 2.4i не пали

                  Остава обаче въпроса защо е толкова богата сместа, че да се омокрят свещите след 1-2 завъртания. Склонен съм да търся причината в температурния датчик или в дебитомера.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Терано 2.4i не пали

                    Закачи го на диагностика. Няма смисъл да гадаеш. Мисля, че отговора, ще излезе. Ламбда не излиза като грешка. Можеш да видиш, че не работи едва на диагностика. За плаващите обороти виж стъпковия мотор. Аз едва онзи ден разбрах, че го има, а целия двигател разглобих.
                    Terrano 2.4 LPGi тел. 0888536080

                    Коментар


                    • #11
                      От: Терано 2.4i не пали

                      Днес го пробвах и запали... :-) Запали трудно след доста въртене и едва когато натиснах газта докрай. Оборотите на празен ход на моменти се менят. Според мен има проблем със стъпковия мотор за празен ход.
                      Опитах да го закача към компютъра си, но програмата не стартира...

                      Коментар


                      • #12
                        От: Терано 2.4i не пали

                        Първоначално публикуван от seemann Преглед на мнение
                        Днес го пробвах и запали... :-) Запали трудно след доста въртене и едва когато натиснах газта докрай. Оборотите на празен ход на моменти се менят. Според мен има проблем със стъпковия мотор за празен ход.
                        Опитах да го закача към компютъра си, но програмата не стартира...
                        Принципно това е правило когато мотора е задавен се пали с натисната до края газ.За оборотите може да е стъпков мотор но за този проблем с давенето сутрин може би е температурен датчик на въздуха а щом казваш че лятото не е палил лесно а като е застудяло е започнала да пали от раз и разбирам че сега като е застудяло повече вече не пали според мен датчика е блокирал на едни данни и подава винаги една константа на компютъра.А ако има дебитомер което мисля че няма най-вероятно е от него понеше много модели и марки имат проблем с тъпите дебитомери пак така блокират на една константа и компютъра не знае какво количество (дебит) влиза в колекторите и се бърка какво количество гориво да подаде към камерите тоест колко време да бъдат отворени дюзите.Поздрави

                        Коментар


                        • #13
                          От: Терано 2.4i не пали

                          За дебитомера, не съм много сигурен, че има отношение при стартирането на мотора.При дизела поне и с него и без него си пали еднакво...разликата идва в последствие при вървенето!
                          NISSAN FOREVER
                          -----------------------------------------------------------------------------
                          Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                          Коментар


                          • #14
                            От: Терано 2.4i не пали

                            Здравей колега, оправи ли проблема с паленето? При мен се появи същото и паленето става само след подаване на газ до край. Проблема, който видях случайно е счупена пластмасова тръбичка към канистера - от там с маруче отива във "карбуратора" . Бях оставил колата гаранционно да ми я оправят и случайно или не имах заложен капан. Аз набедих свещите и тръгнах да ги сменям и тогава видях проблема и го залепих с двуконпонентно лепило и след изсъхване двигателя запали от четвърт оборот. Дано съм бил полезен

                            Коментар


                            • #15
                              От: Терано 2.4i не пали

                              Благодаря. Ще проверя цялата мрежа от маркучи. И аз се съмнявам, че има някой сцепен...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X