Здравейте, колеги. Преди 2 седмици разбрах,че имам теч на диференциално масло, което изтичаше от семеринга на левия ботуш преди главината на задния диференциал. Събрах пари за ново масло и вчера реших да го сменя. Понеже ми хрумна да снимам какво правя, реших и да пусна една темичка за това как става тая работа, за да може нагледно да го има и във форума да може и други хора да се възползват. Ето как става:
- Първо вдигате колата на крик и я подпирате добре така че да не се клати и да се избегне нейното падане от него.

-След това взимате два болта и ги завивате. На барабана има 2 дупки с резби, на които се завиват болтовете.


- След като навиете болтовете равномерно, барабанът трябва да падне. От долу се показват накладките. Хубаво е да ги издухате с компресора и да ги почистите.



-След като сте почистили добре и сте свалили накладките, отиваме към по-съществената част - демонтаж на главината. Хубавото при Терано 2 е, че главината се сваля заедно със полуоската. За да свалите главината, трябва да откачите жилото на ръчната, което не е толкова лесно като на снимките. Трябва също да разкачите датчика на АБС-а , тръбичката на спирачното цилиндърче и накрая се развиват четирите гайки, които държат главината.








-Преди да издърпате главината не забравяйте да източите МАСЛОТО!!!Защото иначе ще изтекат към 30 40 лв. в най-добрия случай . То се точи от тук.

А от тук се налива новото и се проверява нивото!

-След като сте източили маслото и сте развили четирите гайки, издърпвате главината към вас, както е показано по долу.



- След като измъкнете полуоската, ще видите семеринга в края на ботуша на дифа, взимате кука с обратен чук и го изваждате такъв инструмент се използва ,но ако нямате може да се допусне и вадене с чук и отвертка или секаче, но изобщо не е за препоръчване аз го извадих по втория начин за което съжалявам понеже сега ми е леко наранено гнездото и може евентуално да текне масълце (дано да не стане). След като сте извадили гадината почиствате добре леглото, за да може спокойно да вкарате новия семеринг. Аз почистих и леглото на главината но това е по желание.



-След като сте изчистили всичко набутвате някакъв парцал за да не влиза прах и боклуци в любимия ви диф.

-Така стигнахме до етап -Монтаж на нов семеринг. Взимате новия семеринг, който сте закупили, надявам се не от Еврото, и го мажете с грес.
Освен него мажем и леглото, в което ще го набивате.



-След като сме се оляли обилно с грес вкарваме семеринга в ботуша и го повеждаме равномерно в леглото, където седи. После взимате някаква вложка, ако имате толкова голяма или намирате нещо с големината на семеринга, и го набивате с леко почукване с чук.


Това е цялата история. Следва обратното -монтажа на полуоската с главината. Но ако искате преди това може да реставрирате детайлите като ги почистите и боядисате, както съм направил аз по-долу.








Бояджията, ако не си носи очилата на главата, казва, че му стича боята
-Така освежихме детайлите - време е да ги върнем обратно!















Преди да ви покажа как се налива маслото, осъзнах, че БИАЛЕТКА на Терано 2 се сменяла много лесно- вижте.

Така бяхме стигнали до наливане на новото масло, поне в моя случай е ново. Ако сте хвърлили старото и трябва да взимате ново, задължително при Терано 2, което е с ЛСД диференциал (диференциал с ограничено приплъзване) се взима МАСЛО с ПРИСАДКА ЗА ТАКЪВ ТИП ДИФ.!!!Вижте на снимките какво масло сложих аз, марката не я гледайте, че не е много добра. Маслото го купих от еврото, но след 10000км. с маслото на двигателя ще го сменя пак, просто нямаше друго масло никъде другаде в събота вечер и се принудих да сложа STRATOIL.Моят теранозавър е с ЛСД.Вижте снимките.


След като сте намерили точното масло, завивате пробката за източване и отвивате ревизията т.е. горната пробка. Взимате шприц за масло и наливате. В моя случай моя шприц беше малко пре@бан и го направих по по- труден начин. Удължих шприца с маркуч и наливах малко по малко от страната на десния калник. Вижте снимките



А това е бояджията от преди малко (Брат ми ). Решил е, че маслото цапа повече от спрея и е сложил куртката, но очилата са пак на главата. Демек сега маслото ще се стича по - бързо за това е с тях.
Така наляли сте маслото тогава завивате пробката и отивате да го разклатите по някои чукари.

Та така хора .. това беше цялата процедура. Дано да съм бил полезен.
ПОЗДРАВИ!
- Първо вдигате колата на крик и я подпирате добре така че да не се клати и да се избегне нейното падане от него.

-След това взимате два болта и ги завивате. На барабана има 2 дупки с резби, на които се завиват болтовете.


- След като навиете болтовете равномерно, барабанът трябва да падне. От долу се показват накладките. Хубаво е да ги издухате с компресора и да ги почистите.



-След като сте почистили добре и сте свалили накладките, отиваме към по-съществената част - демонтаж на главината. Хубавото при Терано 2 е, че главината се сваля заедно със полуоската. За да свалите главината, трябва да откачите жилото на ръчната, което не е толкова лесно като на снимките. Трябва също да разкачите датчика на АБС-а , тръбичката на спирачното цилиндърче и накрая се развиват четирите гайки, които държат главината.








-Преди да издърпате главината не забравяйте да източите МАСЛОТО!!!Защото иначе ще изтекат към 30 40 лв. в най-добрия случай . То се точи от тук.

А от тук се налива новото и се проверява нивото!

-След като сте източили маслото и сте развили четирите гайки, издърпвате главината към вас, както е показано по долу.



- След като измъкнете полуоската, ще видите семеринга в края на ботуша на дифа, взимате кука с обратен чук и го изваждате такъв инструмент се използва ,но ако нямате може да се допусне и вадене с чук и отвертка или секаче, но изобщо не е за препоръчване аз го извадих по втория начин за което съжалявам понеже сега ми е леко наранено гнездото и може евентуално да текне масълце (дано да не стане). След като сте извадили гадината почиствате добре леглото, за да може спокойно да вкарате новия семеринг. Аз почистих и леглото на главината но това е по желание.



-След като сте изчистили всичко набутвате някакъв парцал за да не влиза прах и боклуци в любимия ви диф.

-Така стигнахме до етап -Монтаж на нов семеринг. Взимате новия семеринг, който сте закупили, надявам се не от Еврото, и го мажете с грес.
Освен него мажем и леглото, в което ще го набивате.



-След като сме се оляли обилно с грес вкарваме семеринга в ботуша и го повеждаме равномерно в леглото, където седи. После взимате някаква вложка, ако имате толкова голяма или намирате нещо с големината на семеринга, и го набивате с леко почукване с чук.


Това е цялата история. Следва обратното -монтажа на полуоската с главината. Но ако искате преди това може да реставрирате детайлите като ги почистите и боядисате, както съм направил аз по-долу.








Бояджията, ако не си носи очилата на главата, казва, че му стича боята
-Така освежихме детайлите - време е да ги върнем обратно!















Преди да ви покажа как се налива маслото, осъзнах, че БИАЛЕТКА на Терано 2 се сменяла много лесно- вижте.

Така бяхме стигнали до наливане на новото масло, поне в моя случай е ново. Ако сте хвърлили старото и трябва да взимате ново, задължително при Терано 2, което е с ЛСД диференциал (диференциал с ограничено приплъзване) се взима МАСЛО с ПРИСАДКА ЗА ТАКЪВ ТИП ДИФ.!!!Вижте на снимките какво масло сложих аз, марката не я гледайте, че не е много добра. Маслото го купих от еврото, но след 10000км. с маслото на двигателя ще го сменя пак, просто нямаше друго масло никъде другаде в събота вечер и се принудих да сложа STRATOIL.Моят теранозавър е с ЛСД.Вижте снимките.


След като сте намерили точното масло, завивате пробката за източване и отвивате ревизията т.е. горната пробка. Взимате шприц за масло и наливате. В моя случай моя шприц беше малко пре@бан и го направих по по- труден начин. Удължих шприца с маркуч и наливах малко по малко от страната на десния калник. Вижте снимките



А това е бояджията от преди малко (Брат ми ). Решил е, че маслото цапа повече от спрея и е сложил куртката, но очилата са пак на главата. Демек сега маслото ще се стича по - бързо за това е с тях.
Така наляли сте маслото тогава завивате пробката и отивате да го разклатите по някои чукари.

Та така хора .. това беше цялата процедура. Дано да съм бил полезен.
ПОЗДРАВИ!

Коментар