Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Смяна на семеринг на ботуша на заден диференциал на Терано 2

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Смяна на семеринг на ботуша на заден диференциал на Терано 2

    Здравейте, колеги. Преди 2 седмици разбрах,че имам теч на диференциално масло, което изтичаше от семеринга на левия ботуш преди главината на задния диференциал. Събрах пари за ново масло и вчера реших да го сменя. Понеже ми хрумна да снимам какво правя, реших и да пусна една темичка за това как става тая работа, за да може нагледно да го има и във форума да може и други хора да се възползват. Ето как става:
    - Първо вдигате колата на крик и я подпирате добре така че да не се клати и да се избегне нейното падане от него.



    -След това взимате два болта и ги завивате. На барабана има 2 дупки с резби, на които се завиват болтовете.





    - След като навиете болтовете равномерно, барабанът трябва да падне. От долу се показват накладките. Хубаво е да ги издухате с компресора и да ги почистите.







    -След като сте почистили добре и сте свалили накладките, отиваме към по-съществената част - демонтаж на главината. Хубавото при Терано 2 е, че главината се сваля заедно със полуоската. За да свалите главината, трябва да откачите жилото на ръчната, което не е толкова лесно като на снимките. Трябва също да разкачите датчика на АБС-а , тръбичката на спирачното цилиндърче и накрая се развиват четирите гайки, които държат главината.

















    -Преди да издърпате главината не забравяйте да източите МАСЛОТО!!!Защото иначе ще изтекат към 30 40 лв. в най-добрия случай . То се точи от тук.



    А от тук се налива новото и се проверява нивото!



    -След като сте източили маслото и сте развили четирите гайки, издърпвате главината към вас, както е показано по долу.







    - След като измъкнете полуоската, ще видите семеринга в края на ботуша на дифа, взимате кука с обратен чук и го изваждате такъв инструмент се използва ,но ако нямате може да се допусне и вадене с чук и отвертка или секаче, но изобщо не е за препоръчване аз го извадих по втория начин за което съжалявам понеже сега ми е леко наранено гнездото и може евентуално да текне масълце (дано да не стане). След като сте извадили гадината почиствате добре леглото, за да може спокойно да вкарате новия семеринг. Аз почистих и леглото на главината но това е по желание.







    -След като сте изчистили всичко набутвате някакъв парцал за да не влиза прах и боклуци в любимия ви диф.



    -Така стигнахме до етап -Монтаж на нов семеринг. Взимате новия семеринг, който сте закупили, надявам се не от Еврото, и го мажете с грес.
    Освен него мажем и леглото, в което ще го набивате.








    -След като сме се оляли обилно с грес вкарваме семеринга в ботуша и го повеждаме равномерно в леглото, където седи. После взимате някаква вложка, ако имате толкова голяма или намирате нещо с големината на семеринга, и го набивате с леко почукване с чук.





    Това е цялата история. Следва обратното -монтажа на полуоската с главината. Но ако искате преди това може да реставрирате детайлите като ги почистите и боядисате, както съм направил аз по-долу.

















    Бояджията, ако не си носи очилата на главата, казва, че му стича боята

    -Така освежихме детайлите - време е да ги върнем обратно!































    Преди да ви покажа как се налива маслото, осъзнах, че БИАЛЕТКА на Терано 2 се сменяла много лесно- вижте.




    Така бяхме стигнали до наливане на новото масло, поне в моя случай е ново. Ако сте хвърлили старото и трябва да взимате ново, задължително при Терано 2, което е с ЛСД диференциал (диференциал с ограничено приплъзване) се взима МАСЛО с ПРИСАДКА ЗА ТАКЪВ ТИП ДИФ.!!!Вижте на снимките какво масло сложих аз, марката не я гледайте, че не е много добра. Маслото го купих от еврото, но след 10000км. с маслото на двигателя ще го сменя пак, просто нямаше друго масло никъде другаде в събота вечер и се принудих да сложа STRATOIL.Моят теранозавър е с ЛСД.Вижте снимките.





    След като сте намерили точното масло, завивате пробката за източване и отвивате ревизията т.е. горната пробка. Взимате шприц за масло и наливате. В моя случай моя шприц беше малко пре@бан и го направих по по- труден начин. Удължих шприца с маркуч и наливах малко по малко от страната на десния калник. Вижте снимките







    А това е бояджията от преди малко (Брат ми ). Решил е, че маслото цапа повече от спрея и е сложил куртката, но очилата са пак на главата. Демек сега маслото ще се стича по - бързо за това е с тях.

    Така наляли сте маслото тогава завивате пробката и отивате да го разклатите по някои чукари.



    Та така хора .. това беше цялата процедура. Дано да съм бил полезен.
    ПОЗДРАВИ!



    Последно редактирано от nickbochev; 26-10-13, 19:26. Причина: снимки

  • #2
    От: Смяна на семеринг на ботуша на заден диферинциал на Терано 2

    Кво ли да кажа , ако му беше малко износен барабана и компенсаторът сработил-с тея две болтчета скубеш и накладките! Като освободиш компенсатора и отхлабиш ръчната , е по-лесно се демонтира А семеринг(ът)-кука с обратен чук.Никога не удряйте по леглото на семеринга! Та така.
    Иначе добра работа.
    Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

    Коментар


    • #3
      От: Смяна на семеринг на ботуша на заден диферинциал на Терано 2

      Първоначално публикуван от jeko47 Преглед на мнение
      Кво ли да кажа , ако му беше малко износен барабана и компенсаторът сработил-с тея две болтчета скубеш и накладките! Като освободиш компенсатора и отхлабиш ръчната , е по-лесно се демонтира А семеринг(ът)-кука с обратен чук.Никога не удряйте по леглото на семеринга! Та така.
      Иначе добра работа.
      За другия ще си взема кука

      Коментар


      • #4
        От: Смяна на семеринг на ботуша на заден диферинциал на Терано 2

        Първоначално публикуван от jeko47 Преглед на мнение
        Кво ли да кажа , ако му беше малко износен барабана и компенсаторът сработил-с тея две болтчета скубеш и накладките! Като освободиш компенсатора и отхлабиш ръчната , е по-лесно се демонтира...
        Колега с двете болтчета аз го свалих без проблем незнаех как да освободя компенсатора и на кое му викат компенсатор просто съм свалял заден барабан и знам че се сваля с тия два болта.Гледах дали има някъде ревизия да развия кантара но не видях.Ако бяха тръгнали наклатките щях да осетя и да спра защото вече съм го правил.Ако може кажете или покажете на гледно как точно се сваля барабан на Терано 2 ще се радвам да видя че да знам за другия път,а аз темата я постнах защото преди да се хвана с тая работа ми беше тъмна индия как става но прочетох тук там и разбрах и за да не се лутат колеги като мен написах темата.
        Последно редактирано от nickbochev; 26-10-13, 09:50.

        Коментар


        • #5
          От: Смяна на семеринг на ботуша на заден диференциал на Терано 2 (2)

          Втори опит успешен...Поздравления!
          П.П. Темата със сигурност ще е полезна на много хора,които или нямат възможност да ходят по сервизи,или пък ги кефи да си правят колите сами!
          Поздрави!
          NISSAN FOREVER
          -----------------------------------------------------------------------------
          Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

          Коментар


          • #6
            От: Смяна на семеринг на ботуша на заден диференциал на Терано 2

            Семерингите са 2 - вътрешния е за маслото, външния - за греста на лагера. Понеже снимките все още не се виждат, ти кой смени? И гресира ли лагера? Вътрешния се сменя, до колкото знам, без въобще да сваляш барабан. Цялата главина се сваля от ръкава и се издърпа навън. Виж за външния си иска разглобяване.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #7
              От: Смяна на семеринг на ботуша на заден диференциал на Терано 2

              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              Семерингите са 2 - вътрешния е за маслото, външния - за греста на лагера. Понеже снимките все още не се виждат, ти кой смени? И гресира ли лагера? Вътрешния се сменя, до колкото знам, без въобще да сваляш барабан. Цялата главина се сваля от ръкава и се издърпа навън. Виж за външния си иска разглобяване.
              ...и продължавам. Сега се вижда - сменил си вътрешния семеринг. От къде течеше масло? От барабана, от датчика на ABS-а, от ъплътнението между ръкава и главината?

              Боядисването - най-късно до напролет барабана ще е в изходно състояние, а вероятно и по-зле. Там държи само тъничко боядисване с обикновенаалкидна боя. Ама тъничко. Не знам дали грунд би помогнал. По окачване/шаси изобщо кво да е на спрей, колкото и да е марково, за няколко месеца става на юфка в добия случай. В лошия - за няколко седмици. Поцинковане е по-добър вариант. Евентуално пясъкоструй отвън и после някакъв леплив грунд и боя, тънко.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #8
                От: Смяна на семеринг на ботуша на заден диференциал на Терано 2

                Мисля, че вече всичко със снимките е наред и вече може да продължи дискусията в темата.
                Извинявам се за забавянето, но ме е погнал някакъв вирус и не се чувствам много добре, затова и влизам за малко във форума.
                proud founder of Anna Veith fan club Bulgaria
                NISSAN Terrano II R20 2.7 TDi [A1 Rh+]
                Заедно в борбата срещу злокачествените мозъчни тумори

                Коментар


                • #9
                  От: Смяна на семеринг на ботуша на заден диференциал на Терано 2

                  Да...темата е вече цяла и със снимки!
                  Колегата трябва да почерпи...
                  Поздрави!
                  NISSAN FOREVER
                  -----------------------------------------------------------------------------
                  Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                  Коментар


                  • #10
                    От: Смяна на семеринг на ботуша на заден диференциал на Терано 2

                    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                    Семерингите са 2 - вътрешния е за маслото, външния - за греста на лагера. Понеже снимките все още не се виждат, ти кой смени? И гресира ли лагера? Вътрешния се сменя, до колкото знам, без въобще да сваляш барабан. Цялата главина се сваля от ръкава и се издърпа навън. Виж за външния си иска разглобяване.
                    Ми аз смених вътршния понеже ми течеше диф. масло външния си е ок нямам истичане на грес при накладките.За да смениш вътряшния трябва да свалиш барабана понеже трябва да се разкачи ръчната понеже иначе не може да извадиш полуоската.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Смяна на семеринг на ботуша на заден диференциал на Терано 2

                      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                      ...и продължавам. Сега се вижда - сменил си вътрешния семеринг. От къде течеше масло? От барабана, от датчика на ABS-а, от ъплътнението между ръкава и главината?

                      Боядисването - най-късно до напролет барабана ще е в изходно състояние, а вероятно и по-зле. Там държи само тъничко боядисване с обикновенаалкидна боя. Ама тъничко. Не знам дали грунд би помогнал. По окачване/шаси изобщо кво да е на спрей, колкото и да е марково, за няколко месеца става на юфка в добия случай. В лошия - за няколко седмици. Поцинковане е по-добър вариант. Евентуално пясъкоструй отвън и после някакъв леплив грунд и боя, тънко.
                      Знам колега то какво е значението от къде тече дали от датчика.Ако протече от датчика или от уплатнението значи пак е за смяна на семеринг (вътрешен) понеже оплътненията на датчика и това между ръкава и главината са само за вода вече ако е в барабана може и да е от външен семеринг.А относно боядисването то го направих е така че да не го връщам в старото полужение ако реша да го правя като хората ще го направя както ти казваш с подцинковане но тогава вече всичко се сваля долу остава по шаси е си се работи както трябва ,но ако реша да правя такава маниполация ще пусна пак една темичка за да видите как съм го направил

                      Коментар


                      • #12
                        От: Смяна на семеринг на ботуша на заден диференциал на Терано 2

                        Първоначално публикуван от nickbochev Преглед на мнение
                        Мисля, че вече всичко със снимките е наред и вече може да продължи дискусията в темата.
                        Извинявам се за забавянето, но ме е погнал някакъв вирус и не се чувствам много добре, затова и влизам за малко във форума.
                        Благодаря иначе целия труд ми отиваше на кино.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Смяна на семеринг на ботуша на заден диференциал на Терано 2

                          Първоначално публикуван от lubashki777 Преглед на мнение
                          Да...темата е вече цяла и със снимки!
                          Колегата трябва да почерпи...
                          Поздрави!
                          Черпенето най-лесна работа само требва да се видиме заредил съм в мазето 1 тон джибре скоро ще я печа мисля да стигне за почерпка.И едно прасенце за мезенце

                          Коментар


                          • #14
                            От: Смяна на семеринг на ботуша на заден диференциал на Терано 2

                            Първоначално публикуван от mulio_motorista Преглед на мнение
                            Черпенето най-лесна работа само требва да се видиме заредил съм в мазето 1 тон джибре скоро ще я печа мисля да стигне за почерпка.И едно прасенце за мезенце
                            Ще стигне...ние ще пием по по-малко...
                            NISSAN FOREVER
                            -----------------------------------------------------------------------------
                            Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Смяна на семеринг на ботуша на заден диференциал на Терано 2

                              Първоначално публикуван от mulio_motorista Преглед на мнение
                              Знам колега то какво е значението от къде тече дали от датчика.Ако протече от датчика или от уплатнението значи пак е за смяна на семеринг (вътрешен) понеже оплътненията на датчика и това между ръкава и главината са само за вода вече ако е в барабана може и да е от външен семеринг.А относно боядисването то го направих е така че да не го връщам в старото полужение ако реша да го правя като хората ще го направя както ти казваш с подцинковане но тогава вече всичко се сваля долу остава по шаси е си се работи както трябва ,но ако реша да правя такава маниполация ще пусна пак една темичка за да видите как съм го направил
                              Много просто - ако тече от външния са за смяна и двата. Лагера трябва да е гресиран, тоест до него не трябва да ходи масло. Затова те и попитах от къде тече - защото ако масло е стигало до лагера, там грес може и да няма вече, което рано или късно ще довете до смяна на лагер.

                              Не ме разбирай погрешно - не те упреквам или нещо от сорта. Само споделям личния си опит. Например - барабаните съм боядисвал вече 3 пъти, всеки път с една идея по-добър резултат. Сега издържаха около 2 години и вече имат отново ръжда тук-там. Първия път издържаха 3 месеца. Фабрично са пръснати с една тънка боица, с каквато и шасито, и изкарват по 5-6-7-8 години. След пясъкоструй ще имат по-грапава повърхност и боята ще държи по-добре например. Това поне е сигурно. Колко ше изкарат поцинковани - не знам.
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X