Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпроси по окачването.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпроси по окачването.

    Бях си ги боднал в профила различните теми, но сега не ги намирам.
    Както и да е.
    При смяна на биалетки отпред - гнездото в долния носач и имаше някъв пиниз с подлагане на шайба ако има овал. Къде се подлага тази допълнителна шайба, от какъв материал трябва да е, някой правил ли е до сега за да каже размери?

    При повдигане отпред имаше някъде описание на процедурата с натягането на торсиона и колко намотки с колко повдигат предницата, това ми трябва.

  • #2
    От: Въпроси по окачването.

    Точно онзи ден правих процедура с шайби.Тераното ми нещо изведнъж взе да скърца много дразнещо.След тест и проверка/става като един клати джипа,а аз съм наврян отдолу и слушам откъде идва скърцането/,установих,че е от биелетите.Разглобяване и...От горна страна над носача долната шайба под гуменото тампонче е заварена на носача. С времето при усукванията на биелетата се износва и се получава елипса вместо точен отвор.Вследствие на това,биелетата застава под ъгъл,омачква странично тампончето и започва да стърже в отвора на вече изядената шайба и респективно изядения носач.Лекува се със заварка на по-дебелостенна шайба върху оригиналната с точен отвор.Външно аз поне сложих шайба с размера на оригиналната отдолу!
    Прави ми впечатление като цяло обаче,че...биелетите при Тераното не стоят вертикално и след ремонта.Тоест все ми се струва,че..има нещо не у ред с конструкцията,защото те стоят под ъгъл/според мен не би трябвало да е така/и това разбира се води до въпросното износване.Това с шайбите е временно решение ,но поне за няколко години...
    По втората част от въпроса..не може съвсем точно да се каже.Зависи от това колко е изморен самия торсион.Ако е изморен по-малко съответно и с по-малко навивки ще повдигнеш джипа повече,а при по-голяма умора...съответно с повече навивки,за същото повдигане.По-скоро там трябва да се гледа и да се мери при повдигането да се направят двете страни еднакви/някъде се твърдеше,че е хубаво от ляво да е с една идея по-високо,защото обикновено джипа се движи само с шофьор и той тежи повече от лява страна/.Аз на моето ги натегнах,без да повдигам нищо и без да правя нещо по джипа.Просто поставих го на равно място,премерих точно разстоянието от земята до арката на калника/по-точно е от ръба на джантата в долния и край до арката на калника/ и след това отдолу разконтрих гайките и започнах да натягам предварително напръскания със WD40 /спрей за ръждясали болтове/ торсион.От време на време мерех какво е постигнато и така.Първо единия,а после и другия.Принципно ако повдигнеш джипа на долния носач би трябвало да можеш да въртиш торсиона по-лесно,но аз и без да го надигам се справих без някакви проблеми.
    Вжното е в края на операцията двете страни да са еднакво надигнати/да не се заблудиш...торсионите може и да са различно натегнати според омекването им/
    Добре е след месец,да мернеш с ролетката и ако има някакви разминавания да дообереш разликата!
    Това е...Дано да съм бил полезен!
    NISSAN FOREVER
    -----------------------------------------------------------------------------
    Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

    Коментар


    • #3
      От: Въпроси по окачването.

      Натягаш разклащаш предницата и мериш,докато ги направиш еднакво натегнати.А елипсата не я мисли много-заварената шаяба според мен е по-добре отколкото да разпробиваш и правиш втулки.Поздрави

      Коментар


      • #4
        От: Въпроси по окачването.

        Благодаря ви!
        Оказаха се чудовищни елипси под биалетките, едната биалетка беше счупена, а от тампоните на стаб. щанга бяха останали бледи, далечни спомени
        Утре ще се лепят шайби и там каквото излезе още.

        Коментар


        • #5
          От: Въпроси по окачването.

          Щом си се заиграл с торсионите после мини един стенд преден мост-някой път има защо

          Коментар


          • #6
            От: Въпроси по окачването.

            Oще в понеделник, тегли на дясно от известно време, та сега му е точно момента след като приключи всичко.

            Коментар


            • #7
              От: Въпроси по окачването.

              Първоначално публикуван от milchev74 Преглед на мнение
              Щом си се заиграл с торсионите после мини един стенд преден мост-някой път има защо
              Не някой път...ЗАДЪЛЖИТЕЛНО веднага след корекцията на торсионите!!!
              Важно е на предния мост да не ти пипнат само сходимостта и да те пратят да си ходиш по живо по здраво...Принципно реглажа /истинския/ се прави в 3 посоки.Сходимост/това е ъгъла на колелата навътре или навън/,вертикален наклон/има си термин,ама не ми се рови да го видя как беше-това е наклона на гумата по вертикала/ и...наклон напред или назад на целия шенкел/много аборигенски го обясних това последното -представи си носачите като са в хоризонтално положение.С последния реглаж те се правят да имат както е по характеристика наклон напред или назад/
              Последния реглаж надали някой въобще ще ти го направи,но...освен сходимостта ,настоявай да ти проверят и ако се налага да изравнят съвсем точно вертикалния наклон/реглажа става с подлагане на шайби на болтовете държащи горния носач-така той се избутва навън и се променя вертикалния наклон.
              В крайна сметка/понеже съм ял попарата/,ако джипа продължава да дърпа на някъде...разменете лява с дясна гума.При мен така се оправиха нещата/и то при чисто нови и балансирани гуми и джанти/
              П.П.Най-добре предния мост да е електронен.Там си вадят разпечатка и...става видно кои параметри евентуално НЕ са еднакви от ляво с тези отдясно и съответно...човек може да си предяви някакви претенции!
              Успех!
              NISSAN FOREVER
              -----------------------------------------------------------------------------
              Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

              Коментар


              • #8
                От: Въпроси по окачването.

                Разбира се че е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО.Но зависи колко искаш да ги натегнеш.Исках да кажа че ако е малко някой път остава в допуските.

                Коментар


                • #9
                  От: Въпроси по окачването.

                  Днес всичко приключи. Нови предни и задни амове, предни и задни биалетки, тампони стабилизираща щанга, тампон скорости, подгревни свещи и натягане леко на торсионите.
                  Не съм карал повече от 20 км след сервиза, но джипа вече върви направо, без да тегли в дясно. Както предполагах шайбите на носача под биалетките бяха с изразен овал, завариха шайбите от старите биалетки и заспа. Едната биалетка беше счупена...
                  Но ще мина на реглаж, дано не развалят нещата повече
                  Та като цяло теранеца се успа. Няма тропкане, няма пукане, вибрациите в купето почти изчезнаха. Остава ми съмнение в тампони на двигател, майсторите казаха, че били здрави, но сигурно ще ги сменя за да мирясам...
                  От долу почти никаква ръжда след 6 г. по БГ пътища, само тук-там някое петно по шасито и в края на праговете надигната боя.

                  Остана за изясняване едно леко метално чукане, което се появява когато рязко отнемам и подавам газ в движение, предполагам е някое каре по кардана...
                  Благодарност на Люцкан за бързата и адекватна реакция

                  Благодарности и на вас, че ми помогнахте да се ориентирам в ситуацията.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Въпроси по окачването.

                    Първоначално публикуван от sminkov Преглед на мнение

                    Остана за изясняване едно леко метално чукане, което се появява когато рязко отнемам и подавам газ в движение, предполагам е някое каре по кардана....
                    НЕДЕЙ пипа нио повече! ВСЯКО терано има метално чукане при по -рязко потегляне /отпускане на съединителя или газта. Така си е заводски. И аз се бях вкатал във филм с това чукане. Спарки 1000 пъти ме убеждава, че си е така нормално. Просто се обира луфта от коляновия вал до полуосите. Смених комплект съединител, маслото в скоростите, карето на кардана - никакъв ефект! Вече 20 и кусур хиляди чукането е нито по- силно нито по - слабо. След кратък махленски рисърч проучването показа 4 нисана различни години и модификации със същите параметри. Просто като са затворени прозорците не се слуша. Като отчускаш по внимателно съединителя и боравиш внимателно с газта изчезва

                    Поздрави!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Въпроси по окачването.

                      Не, чука някъде около задния диф - или е гърне или е каре по кардан, отчетливо силно метално "дзън", чувам го на затворени прозорци, не всеки път, но го има, особено като подам рязко газ при спускане на скорост. Не е просто някакво щракане или леко тропкане...

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X