Обява

Свий
Няма добавени обяви.

проблем със скоростна кутия на нисан терано 1 2.7тд

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • проблем със скоростна кутия на нисан терано 1 2.7тд

    Здравейте колеги имам следния проблем появи се шум в скоростите( поне от там се чува) звукът е като от разхлабен ремък чува се при работа на място при опит да се включи на скорост по време па движение няма проблем няма виене всичко е нормално докато се движи дайте идеи какво може да бъде

    благодаря ви предварително

  • #2
    От: проблем със скоростна кутия на нисан терано 1 2.7тд

    Аксиален лагер на съединителя-основен заподозрян. Иначе може лагери на скоростната кутия входящ вал, тогава ще шуми и на скорост , ама може да не го чуваш от шума на мотора, но обичайно при спускане на скорост без газ се чува. Може и от раздатката да шуми, теста е лесен-на място ръгваш раздатката на неутрална и се услушваш за шумове, ако ги няма - значи е от нея.
    И последно - всичко е много ориентировъчно и пожелателно. С прибутване на скоростния лост , може да се разбере дали е от аксиалния лагер. Всичко останало е грубо определяне на проблемния възел-с.к. или р.к. и после дисекцията изяснява нещата.
    По принцип на всички теранота им шуми въпросния аксиален лагер. Също така по принцип на всички по-стари теранота, а и на някой по- нови скоростната кутия е малко "кекава". С писане във форума няма да стане, закарай я на майстор, който наистина разбира от терано, защото ремонта на каквото и да е от тези възли не е безплатен. Може и да попрочетеш из форума има не малко писано относно проблема.

    Коментар


    • #3
      От: проблем със скоростна кутия на нисан терано 1 2.7тд

      Позволявам си да пиша в темата на колегата, за да не пускам отделна такава.
      Та относно поредния Нисан с проблем в в скоростите:
      Модела е пикап WD21 2.7 Дизел, 1992г.
      В всичко беше Ок, до един момент в събота. При движение по горски път, явно настъпих с гумата някакъв клон и усетих, че го заграбих с гредата отдолу , докато успея да спра клона се счупи.
      Оказа се, че се е забил между купето и гредата, която поддържа скоростната кутия, в резултат на което тя беше леко усукана и изкривена назад.
      От този момент нататък започна да се чува шум от скоростната кутия на всички предавки, при движение напред, но само когато настъпя повече газта или двигателя е натоварен. При движение с малко газ шумове нямаше. Задна скорост "влизаше" трудно и характерния шум се чуваше далеч по-отчетливо, а при потегляне назад се усещаше странно лашкане, докато отпусках съединителя и потеглям.
      В полеви условия, единственото, което можах да направя е да се опитам да върна формата и позицията на гредата с чук."Проблема" се реши частично ... Шума вече го нямаше, задна скорост беше ок, Но - първа и пета скорост изчезнаха ... т.е. при опит за превключване на тях, скоростната кутия издава стържещ звук, все едно лоста не е на правилното място.
      Тъй-като нямам сериозни познания и не съм специалист в тази сфера - Възможно ли е , при "възстановяване" на позицията на гредата тя да е минала нормалното си място и поради тази причина лоста да не успява да се позиционира правилно при първа и пета скорост (напред в дясно и в ляво).
      Възможно ли е това да бъде регулирано по някакъв начин?
      Варианта за опит за изместване назад на гредата и кутията също го мисля, но се притеснявам, че тогава проблема може да се появи при останалите предавки.

      Ще съм много благодарен за всякакви съвети и споделен опит по проблема.

      Благодаря предварително!

      Коментар


      • #4
        От: проблем със скоростна кутия на нисан терано 1 2.7тд

        Първоначално публикуван от Diters Преглед на мнение
        Позволявам си да пиша в темата на колегата, за да не пускам отделна такава.
        Та относно поредния Нисан с проблем в в скоростите:
        Модела е пикап WD21 2.7 Дизел, 1992г.
        В всичко беше Ок, до един момент в събота. При движение по горски път, явно настъпих с гумата някакъв клон и усетих, че го заграбих с гредата отдолу , докато успея да спра клона се счупи.
        Оказа се, че се е забил между купето и гредата, която поддържа скоростната кутия, в резултат на което тя беше леко усукана и изкривена назад.
        От този момент нататък започна да се чува шум от скоростната кутия на всички предавки, при движение напред, но само когато настъпя повече газта или двигателя е натоварен. При движение с малко газ шумове нямаше. Задна скорост "влизаше" трудно и характерния шум се чуваше далеч по-отчетливо, а при потегляне назад се усещаше странно лашкане, докато отпусках съединителя и потеглям.
        В полеви условия, единственото, което можах да направя е да се опитам да върна формата и позицията на гредата с чук."Проблема" се реши частично ... Шума вече го нямаше, задна скорост беше ок, Но - първа и пета скорост изчезнаха ... т.е. при опит за превключване на тях, скоростната кутия издава стържещ звук, все едно лоста не е на правилното място.
        Тъй-като нямам сериозни познания и не съм специалист в тази сфера - Възможно ли е , при "възстановяване" на позицията на гредата тя да е минала нормалното си място и поради тази причина лоста да не успява да се позиционира правилно при първа и пета скорост (напред в дясно и в ляво).
        Възможно ли е това да бъде регулирано по някакъв начин?
        Варианта за опит за изместване назад на гредата и кутията също го мисля, но се притеснявам, че тогава проблема може да се появи при останалите предавки.

        Ще съм много благодарен за всякакви съвети и споделен опит по проблема.

        Благодаря предварително!
        Честно казано за първи път срещам подобен проблем/още повече пък с изкривена греда под ск. кутия - поне на повечето джипове тя е доста уребрена и някакъв клон между нея и купето трудно би я изкривил /.
        Та мнението ,което ще дам е просто един въпрос...
        Добре де...след като проблема явно се корени в изкривяването и от там в изместване на ...така да се каже "центренето " на ск. кутия...защо просто не смениш цялата гредичка с една втора употреба,ако само там е проблема би трябвало да изчезне.
        Ако пък не може да се намери толкова на втора употреба...ами сваляй твоята някъде на преса изправяне както трябва и проба...
        Друго не знам какво да те посъветвам...
        Поздрави!
        NISSAN FOREVER
        -----------------------------------------------------------------------------
        Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

        Коментар


        • #5
          От: проблем със скоростна кутия на нисан терано 1 2.7тд

          Развитието по темата :
          Свалихме и отворихме кутията, оказа се счупен лагер на първичния вал и заминало легло на лагера.
          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:rh0w.jpg
Прегледи:1
Размер:329.9 КБ
ID:5535576 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:zy2s.jpg
Прегледи:1
Размер:344.6 КБ
ID:5535578 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:utkr.jpg
Прегледи:1
Размер:142.0 КБ
ID:5535577
          Решението за което си мисля: - Нов кожух на кутията, нови лагери и ... събиране.
          Цената ще е съпоставима с тази на цяла кутия, "втора ръка" (около 350-400) , но поне ще знаем какво има в кутията.

          Ще съм благодарен за всякакви съвети, или ако пропускаме нещо.

          Коментар


          • #6
            От: проблем със скоростна кутия на нисан терано 1 2.7тд

            Първоначално публикуван от nikolas_ Преглед на мнение
            Здравейте колеги имам следния проблем появи се шум в скоростите( поне от там се чува) звукът е като от разхлабен ремък чува се при работа на място при опит да се включи на скорост по време па движение няма проблем няма виене всичко е нормално докато се движи дайте идеи какво може да бъде

            благодаря ви предварително
            Възможно е да е и лагерната втулката в коляновия вал в която влиза опашката на скоростите.
            Поне при мен се оказа това, но се разбра :
            1. След смяна на скоростите с други.
            2. След смяна на почти всички лагери на свалената кутия и нова смяна на кутиите.
            3. След смяна на съединителя+тази втулка шума изчезна.
            А шума беше дразнещ защото се чуваше само на място, нулева скорост и отпуснат педал на съединителя, представи си спрял си на светофар и под колата нещо църка.
            Натискаш педала изчезва,обираш лоста на скоростите без значение към коя скорост изчезва.
            А в движение шума трябва да е доста сериозен за да можеш да го чуеш в Патрола.

            Коментар


            • #7
              От: проблем със скоростна кутия на нисан терано 1 2.7тд

              Офф отварям темата отново днес смених съединителя и този шум се появи отново чува се когато се опитвам да включа на първа или задна и понякога и при прежклиучване и на другите скорости като изключа не стърже

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X