Искам да споделя с вас продцедурата по смяна на прахоуловители на предни амортесьори. Всичко започна преди 3 години, когато отказах да купя за новите амортесьори прахоуловители на цена от 120 лв/бр. от Нисан България. Е тогава ми сложиха старите, но всичко си има живот и този на прахоуловителите приключи. Новите взех за 60 лв и двата и хайде на работа.
Надявам се да помогна на начинаещите ентусиясти, а за професионалистите по-нататъшните редове може да са безинтересни.
1. След повдигане и подсигуряване на колата и след сваляне на колелото се вижда и задачата за днес

2. На следващата снимка се вижда и проблема - скъсана и напукана от времето и солта гума

3. След като разкачим маркуча на спирачния апарат и този на АБС-а

4. Трябва да развием и извадим двата болта държащи макферсона за диска и спирачният апарат

5. Следва и развиването и освобождаването на горната част макферсона, там има три болта. Важна продцедура преди да развием гайките, е че трябва да разхлабим и гайката на стъблото на амортесьора. Трябва САМО ДА СЕ РАЗХЛАБИ, НЕ ДА СЕ СВАЛЯ. Ако се развие, както се досещате ще се разпадне макферсона на съставните си части. То това е целта
, но не сега.

6. Изваждаме макферсона


7. След като вече е свален, следва и по-пипкавата и по-опасна продцедура а именно, поставяне и натягане на скобите за пружини. Важно е скобите да са срещуположни за да се уравновесят силите. Съвета ми към по-неопитните е да повикат някой с опит. Неправилното боравене със скоби може да завърши със сериозни наранявания и дори отрязани пръсти. ВНИМАВАЙТЕ!!!

-това е разгобения до някъде макферсон, вижда се разликата между стария и новия прахоуловител.
Друг съвет от мен е да подреждате някъде частите по реда на тяхното сваляне, друга важна особеност е да се спази посоката на стрелката намираща се на горната сфера държаща пружината. При поставен макферсон стрелката трябва да сочи към колелото.
8. Накрая се сглобава по обратният ред и ако всичко е наред - не трябва да има останали части

-сглобен и поставен на място макферсон. И за последно накрая проверете всички болтове и гайки.
П.С. Нека горенаписаното да не звучи на някой като че съм "последна инстанция", просто аз така го правя - за мен.
Поздрави на хората с нерви да прочетат до края.
Надявам се да помогна на начинаещите ентусиясти, а за професионалистите по-нататъшните редове може да са безинтересни.
1. След повдигане и подсигуряване на колата и след сваляне на колелото се вижда и задачата за днес
2. На следващата снимка се вижда и проблема - скъсана и напукана от времето и солта гума
3. След като разкачим маркуча на спирачния апарат и този на АБС-а
4. Трябва да развием и извадим двата болта държащи макферсона за диска и спирачният апарат
5. Следва и развиването и освобождаването на горната част макферсона, там има три болта. Важна продцедура преди да развием гайките, е че трябва да разхлабим и гайката на стъблото на амортесьора. Трябва САМО ДА СЕ РАЗХЛАБИ, НЕ ДА СЕ СВАЛЯ. Ако се развие, както се досещате ще се разпадне макферсона на съставните си части. То това е целта

6. Изваждаме макферсона
7. След като вече е свален, следва и по-пипкавата и по-опасна продцедура а именно, поставяне и натягане на скобите за пружини. Важно е скобите да са срещуположни за да се уравновесят силите. Съвета ми към по-неопитните е да повикат някой с опит. Неправилното боравене със скоби може да завърши със сериозни наранявания и дори отрязани пръсти. ВНИМАВАЙТЕ!!!
-това е разгобения до някъде макферсон, вижда се разликата между стария и новия прахоуловител.
Друг съвет от мен е да подреждате някъде частите по реда на тяхното сваляне, друга важна особеност е да се спази посоката на стрелката намираща се на горната сфера държаща пружината. При поставен макферсон стрелката трябва да сочи към колелото.
8. Накрая се сглобава по обратният ред и ако всичко е наред - не трябва да има останали части

-сглобен и поставен на място макферсон. И за последно накрая проверете всички болтове и гайки.
П.С. Нека горенаписаното да не звучи на някой като че съм "последна инстанция", просто аз така го правя - за мен.
Поздрави на хората с нерви да прочетат до края.