Обява

Свий
Няма добавени обяви.

въпрос за виско за GR

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • въпрос за виско за GR

    Тъй, значи хронично си имам подозрения, че виското на перката на Патрола /RD28T/ нещо не е у ред. Студен, топъл, прегрял все си върти едно и също. Днес ми пристигна едно виско втора употреба от колега. Ха, гледам и двете се въртят еднакво трудно на ръка. Старото и новото, де. Викам си, ако се стопли до 80-90градуса сигурно ще се удърви. Речено-сторено. Тайно от жената и вземам сешоара и нагрявам виското толкова, колкото да пари в ръката. Да, ама не се удървя, напротив върти си се пак толкова стегнато. Така и другото, демек старото ми и то същото. Е, имам две неработещи, или не съм ги нагрял достатъчно или просто съм много далеч от истината?
    Сори ако някъде из форума има отговор на въпроса ми, ама освен, че трябвало да може когато е студен мотора перката да се спре с нагънат вестник, друго не намерих. Е, моята не може да се спре с вестник. Нито на студен, нито на топъл мотор.
    Nisan Patrol`92, GR, RD28T дълга база

  • #2
    От: въпрос за виско за GR

    Първоначално публикуван от kalio_kkk Преглед на мнение
    Тъй, значи хронично си имам подозрения, че виското на перката на Патрола /RD28T/ нещо не е у ред. Студен, топъл, прегрял все си върти едно и също. Днес ми пристигна едно виско втора употреба от колега. Ха, гледам и двете се въртят еднакво трудно на ръка. Старото и новото, де. Викам си, ако се стопли до 80-90градуса сигурно ще се удърви. Речено-сторено. Тайно от жената и вземам сешоара и нагрявам виското толкова, колкото да пари в ръката. Да, ама не се удървя, напротив върти си се пак толкова стегнато. Така и другото, демек старото ми и то същото. Е, имам две неработещи, или не съм ги нагрял достатъчно или просто съм много далеч от истината?
    Сори ако някъде из форума има отговор на въпроса ми, ама освен, че трябвало да може когато е студен мотора перката да се спре с нагънат вестник, друго не намерих. Е, моята не може да се спре с вестник. Нито на студен, нито на топъл мотор.
    От скромния ми 5-годишен опит с Патрол се убедих в следния факт.Различно от общоприетото поведение на "сдал багажа" виско съединител,който трябва да се върти свободно и да НЕ зацепва в никакво положение,точно на Патрола съм виждал два броя слагани чисто нови и след употреба около 3-4-годинки се удървят и стоя зацепени постоянно
    Това разбира се е по-малкото зло,защото този мотор с рисковете от прегряване и пукане на главата е по-добре да се кара преохладен отколкото прегрял,но...не е нормалното му състояние разбира се!
    Та най-вероятно ...ти си имаш два броя сдали багажа виско съединители,но...сдали по начина който вече описах!
    При нормално виско:
    1. След стартиране на мотора то е зацепено и ако вдигнеш оборотите на около 2500 и задържиш така...сле няколко секунди ясно се чува как свистенето намалява/виското отцепва/
    2. След като отцепи би трябвало да го спираш и с ръка дори/по-безопастното е с вестник разбира се/.Дори и ако загасиш мотора би трябвало виското да има и някаква затихваща инерция след гасенето/толкова трябва да охлабва.
    3. На загасен и студен мотор перката с виското трябва да се върти на ръка много леко почти без съпротивление.
    При проблема който описах по-горе и на загасен мотор перката е почти невъзможно да бъде превъртяна на ръка и никакво загряване не помага в тази насока!
    Купувай си ново виско и то качествено.Принципно едно хубаво такова ще е 200 + лв. ,но...иначе рискуваш ремонт на мотора от няколко хиляди лв.!
    Поздрави!
    NISSAN FOREVER
    -----------------------------------------------------------------------------
    Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

    Коментар


    • #3
      От: въпрос за виско за GR

      Баф, маа му! Нищичко не разбирам. Ясно, моите и двата са сдали багажа, но, как така при палене виското е зацепено и после при вдигане на оборотите отцепва? Та нали реагира само на температура. Като е студено, трябва да е отцепено, като е топло да се втвърдява до степен да не можеш да завъртиш перката с ръка. Що за положение е това полузацепено, т.е. перката се върти с ръка, ама трудно. Всъщност, каква роля играе спиралната пружина дето е в средата? И дали това чудо зацепва отведнъж, или колкото по-топло му става, толкова повече трябва да се втвърдява. Когато работи де.
      Nisan Patrol`92, GR, RD28T дълга база

      Коментар


      • #4
        От: въпрос за виско за GR

        Първоначално публикуван от kalio_kkk Преглед на мнение
        Баф, маа му! Нищичко не разбирам. Ясно, моите и двата са сдали багажа, но, как така при палене виското е зацепено и после при вдигане на оборотите отцепва? Та нали реагира само на температура. Като е студено, трябва да е отцепено, като е топло да се втвърдява до степен да не можеш да завъртиш перката с ръка. Що за положение е това полузацепено, т.е. перката се върти с ръка, ама трудно. Всъщност, каква роля играе спиралната пружина дето е в средата? И дали това чудо зацепва отведнъж, или колкото по-топло му става, толкова повече трябва да се втвърдява. Когато работи де.
        Спиралната пружина служи за предаване на температурата .Във виското има флуид,който при нагряване се разширява и притиска едни пластини/образно казано/,които зацепват.Принципно става постепенно,но като се има предвид,че загряването от нормално положение/при нормална температура на мотора в движение виското НЕ Е ЗАЦЕПЕНО/,до положение повече от нормалното става бързо и...виското изглежда че работи в режим отцепено и зацепено,но всъщност то си зацепва постепенно..../дано да се изразих разбираемо/.
        По-разбираемо изглежда така...джипа достига работна температура от примерно 85градуса и си караш безгрижно-виското си е отцепено,защото охлаждането само от големия радиатор е достатъчно за да се поддържа тази температура примерно по равен асфалт на 5-та с висока скорост.Да обаче идва стръмен и дълъг проход и...температурата се покачва до примерно 95градуса.При тия вече в повече от нормалното градуси виското зацепва,за да компенсира загряването.Та това ,което се опитах да обясня е,че всъщност ако от 85 градуса до 95 градуса джипа измине примерно 3 километра,то виското ще започне да увлича повече от примерно 90градуса и докато стигнеш на 95 ще е зацепило напълно и за тия 3 км ще ти изглежда плавно/доколкото разбира се разбереш,че то е започнало да увлича в движение- според мен обаче е напълно невъзможно/.Това обаче ако става не за 3км. ,а за 300м.,т.е. много бързо...за нашите сетива поради малкото време изглежда ,че виското работи само в два режима-отцепено и зацепено!
        Във виското има и клапан,който най-вероятно блокира и затова се получава този ефект като при теб...
        При палене в началото за кратко е зацепено,защото флуида не е на правилното работно място/т.е. при покой флуида се оттича/ и след това заради центробежните сили флуида си отива на мястото и то отцепва....поне така мисля ,че беше обяснението...
        Дано да съм обяснил разбираемо...
        Последно редактирано от lubashki777; 07-06-13, 08:26.
        NISSAN FOREVER
        -----------------------------------------------------------------------------
        Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

        Коментар


        • #5
          От: въпрос за виско за GR

          Първоначално публикуван от lubashki777 Преглед на мнение
          ... точно на Патрола съм виждал два броя слагани чисто нови и след употреба около 3-4-годинки се удървят и стоя зацепени постоянно
          ...
          Досега не съм имал случай да попадна на такова виско. Обикновено в един момент констатирам по-голямо или по-малко омасляване около остта, след което при движение и достигане на работната му температура просто не го чувам да зацепи и стрелката на температурата потвърждава опасенията, че е време за смяна на виско.

          Не мисля, че можеш да пробваш виско с нагряване и въртене на ръка. Все пак, за нормалната му работа си има значение и разпределението на течността от центробежните сили.
          Ние не сме неутрални!

          Коментар


          • #6
            От: въпрос за виско за GR

            Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
            Досега не съм имал случай да попадна на такова виско. Обикновено в един момент констатирам по-голямо или по-малко омасляване около остта, след което при движение и достигане на работната му температура просто не го чувам да зацепи и стрелката на температурата потвърждава опасенията, че е време за смяна на виско.

            Не мисля, че можеш да пробваш виско с нагряване и въртене на ръка. Все пак, за нормалната му работа си има значение и разпределението на течността от центробежните сили.
            Ами...имам май едно от бившия ми Патрол...стои си в гардероба.Не можеш да го мръднеш на ръка.Преди да го сменя при опит да го завъртя на джипа хващайки перката/говорим за студен мотор/...за малко да я строша
            В последствие видях виско на друг Патрол в същото състояние,от което си вадя заключението....
            NISSAN FOREVER
            -----------------------------------------------------------------------------
            Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

            Коментар


            • #7
              От: въпрос за виско за GR

              Тоест, няма как да се пробва дали едно виско работи, когато не е на колата, защото освен температурата играе роля и центробежната сила. Само дето мъчих сешоара на жена ми. В тая връзка, явно ще трябва да го кача, това дето го взех де, и да пробвам как се държи на практика. А, ако вместо да търся дълъг и стръмен баир, взема да мушна един картон пред радиатора и го пробвам на място, дали ще стане? Поне мога да махна картона когато си искам. Щото, хайде ще ида до баира, ами като прегрея насред баира, ако виското не работи? Там обръщало по средата няма, почнеш ли да качваш, катериш до горе. Ше взема да си прецакам главата за проба на виското.
              Nisan Patrol`92, GR, RD28T дълга база

              Коментар


              • #8
                От: въпрос за виско за GR

                Първоначално публикуван от kalio_kkk Преглед на мнение
                ... А, ако вместо да търся дълъг и стръмен баир, взема да мушна един картон пред радиатора и го пробвам на място, дали ще стане? ...

                Става. Правил съм го с достатъчно голям полиетиленов плик.
                Ние не сме неутрални!

                Коментар


                • #9
                  От: въпрос за виско за GR

                  Хи, колеги аз не съм специалист , но някъде във форума беше описано действието на виското. Виското загрява от топлия въздух минаващ през радиатора и това с картона според мен можеш да окотиш двигателя на баир. Дано аз да бъркам за този начин на работа и да съм запомнил грешно.
                  Ето една тема за четене:http://www.offroad-bulgaria.com/show...E2%E8%F1%EA%EE
                  Последно редактирано от a_andreew; 08-06-13, 08:00. Причина: Слагане на препратка към подобна тема

                  Коментар


                  • #10
                    От: въпрос за виско за GR

                    Първоначално публикуван от a_andreew Преглед на мнение
                    Хи, колеги аз не съм специалист , но някъде във форума беше описано действието на виското. Виското загрява от топлия въздух минаващ през радиатора и това с картона според мен можеш да окотиш двигателя на баир. Дано аз да бъркам за този начин на работа и да съм запомнил грешно.
                    Ето една тема за четене:http://www.offroad-bulgaria.com/show...E2%E8%F1%EA%EE
                    Е той колегата имаше предвид да сложи картон и да го пробва пред блока...или по равното,за да НЕ СЕ налага да ходи на баира...
                    NISSAN FOREVER
                    -----------------------------------------------------------------------------
                    Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X