Ново 20.. Не бях карал джипа 1 седмица и един приятел ме попита дали може да го взе за един ден и после като го покарах аз усетих, че нещо скърца отпред и го попитах той каза че не е влизал в големи дупки, а по силно в някаква локва нещо като 2 легнали полицаи и е влязъл с по-висока скорост. Като се кара не се чува, но като почна да паркирам и точно натисна спирачката да спра и се чува с момент това скърцане. Огледах предницата но немога да разбера от къде идва. От торсиони не е, амортесиорите не са омаслени, здрави са си, тампоните на стабилизиращата щанга са сменяни, кормилната щанга ми е за смяна но преди само тропкаше, а сега си тропка но и го има това ново скърцане/стържене. Вероятно не е от нея, а по скоро като на желязо. Имам чувството, че като натисна спирачката като карам бавно все едно се стърже желязо в желязо. Накладките са на не повече от 3000 км. Преди както си е спрян джипа го бутам с ръцете напред-назад го няма това стържене, а като го натисна отгоре или заклатя наляво-надясно се чува, но немога да разбера от къде може да идва. Тампоните които свързват долния носач със шасито са сменени преди 2 месеца и са здрави, огледах ги не е от тях. Някакви предложения?
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Айде нов проблем
Свий
X
-
От: Айде нов проблем
Първоначално публикуван от Даниел Бибов Преглед на мнениеНово 20.. Не бях карал джипа 1 седмица и един приятел ме попита дали може да го взе за един ден и после като го покарах аз усетих, че нещо скърца отпред и го попитах той каза че не е влизал в големи дупки, а по силно в някаква локва нещо като 2 легнали полицаи и е влязъл с по-висока скорост. Като се кара не се чува, но като почна да паркирам и точно натисна спирачката да спра и се чува с момент това скърцане. Огледах предницата но немога да разбера от къде идва. От торсиони не е, амортесиорите не са омаслени, здрави са си, тампоните на стабилизиращата щанга са сменяни, кормилната щанга ми е за смяна но преди само тропкаше, а сега си тропка но и го има това ново скърцане/стържене. Вероятно не е от нея, а по скоро като на желязо. Имам чувството, че като натисна спирачката като карам бавно все едно се стърже желязо в желязо. Накладките са на не повече от 3000 км. Преди както си е спрян джипа го бутам с ръцете напред-назад го няма това стържене, а като го натисна отгоре или заклатя наляво-надясно се чува, но немога да разбера от къде може да идва. Тампоните които свързват долния носач със шасито са сменени преди 2 месеца и са здрави, огледах ги не е от тях. Някакви предложения?
Майтапя се разбира се.Според мен си иска да сте поне двама и единия да го...клати,а другия да локализира точно от къде идва скърцането.
Ако е скърцане от гума...може да се тампони някои,които макар и да са нови пак може да се разкърцат/по този повод да споделя,че приятел с чисто нови тампони на носачите на итлаинска бангия му се разкърцаха до подлудяване.Решението му беше да ги третира със силиконов спрей..не с какъв да е,а има специален силиконов-около 15лв. струва и....след това тишина.Същия ставал успешно и за скърцане на пластмаси/.
Ако обаче е стържене на желязо в желязо...може да се много неща.Виж си тампоните на долния носач задните,да не би да са изядени и оста да стърже в чашките.Може и да е влезнало нещо при накладките и да стърже по диска.ре няколко години на Патрола ми се появи стържене някъде долу в крата на водача...ама стържене все едно нещо ще пада някъде по пътя.Голямо лежане и огледи бяха под джипа и...нищо.След 2 месеца случайно го разкрихме...смачкани от годините употреба тампони на рамата и болтовете им макар и стегнати до край,поради факта ,че имат засечка не обираха омекването.Резултата...цялото купе се местеше по 2-3см. наляво/надясно и...стържеше по рамата/всъщност стържеха металните чашки на тампоните/.Тогава си казах...ебаси....в някой момент ще ме изпревари рамата с матОря на някой завой....
Проблема го реших,като подложих просто по няколко широки шайби с голям отвор и така болтовете прибраха добре.
Както казах....единия да го клати,а другия да локализира точно от къде се чува въпросното стържене.След това разглобяване и така...
Успех с новото предизвикателство!Последно редактирано от lubashki777; 02-05-13, 06:10.NISSAN FOREVER
-----------------------------------------------------------------------------
Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!
-
От: Айде нов проблем
Огледай добре рамата + купето отпред. Аз имах подобен звук и се оказа че ръждата е изяла едната заварка на модула, където влиза връзката с долния носач, почти се беше откачил от самото шаси. Може да е нещо в тая насока ....Maverik/Terrano 2 2.7 TDI, 1997
X-trail 2.2 Di 2003
Maverik/Terrano 2 2.7 TD, 1994
Коментар
-
От: Айде нов проблем
Ами не здраво си е. Преди купих силиконов спрей за гуми и пластмаси (поне така пише) и напръсках повечето тампони отпред, дясния тампон го стегнах с ключ лула 27, а десния е 24 и нямам такъв. И другото ми питане е защо са различна големина гайките които свързват долния носач към шасито?
ПП. Скърцането почти изчезна, вероятно е от там, като стегна другата гайка ще видим дали ще има ефект.Nissan Terrano 2.7 TDi
----------------------------
Нещо което работи - не се пипа!
Коментар
-
От: Айде нов проблем
Ти като сменя тампоните на долния носач към шасито, втулките, осите и чашките наред ли бяха? Това скърцане при странично клатене идва точно от там, ако нещо се трие желязо в желязо!Maverik/Terrano 2 2.7 TDI, 1997
X-trail 2.2 Di 2003
Maverik/Terrano 2 2.7 TD, 1994
Коментар
-
От: Айде нов проблем
Като сменях тампоните смених и чашките, втурлките. Осите незнам как бяха, защото на майстор го карах да ги сменява. Но как изведъж се появи това скърцане от един скок?Nissan Terrano 2.7 TDi
----------------------------
Нещо което работи - не се пипа!
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар