.....Вероятно има теми, но ми предстои тези дни решението.Купихме го преди дни от собственик, който го е регистрирал като товарен (1+1), въпреки че си е с всички седалки и нищо не е променяно. Стъклата за тъмни и вероятно за това никой катаджия не е обръщал внимание. Сега пред мен стои въпроса, дали да го оставя така ( и да рискувам глобата при положение, че возя човек отзад) или при промяната на собственост да го регистрирам като 4+1. Апропо, колко ще ми струва това?.....из законите не успях да се ориентирам (((
							
						
					Обява
				
					Свий
				
			
		
	
		
			
				Няма добавени обяви.
				
			
				
	
Нисан Терано - товарен или лек, законови положения?
				
					Свий
				
			
		
	X
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 От: Нисан Терано - товарен или лек, законови положения?
 
 Здравей колега!Моят Нисан също е регистриран като товарен,но зад предните седалки имаше преградна решетка.В последствие решетката беше демонтирана и беше монтирана задна седалка.Аз също карам пътници отзад,но за сега ми се разминава /не съм имал проблем с КАТ,въпреки че имат право "да ми отрежат главата"/.Данъкът на товарните е по-малък,отколкото на пътническите.Процедурата е минаване през технотест.Мисля,че беше някъде около 200 лева /по-запознатите колеги могат да кажат/,като искат здраво монтирана отзад седалка и колани.Всичко друго си зависи от теб!И аз мисля сега по същия въпрос,но още не знам отговора.Успех!
 
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 От: Нисан Терано - товарен или лек, законови положения?
 
 И аз се чудих доста, НО прецени сам:
 плюсове на това джипа ти да е 1+1 или категория N1 :
 + данъка е около 50-тина лева; нормално е около 170;
 + вероятно по-ниската цена при закупуването или попадането на машина в много добро състояние, само тогава си заслужава играчката;
 Минуси :
 - 2 пъти минаваш преглед, около 60лв на преглед;
 - "нашенските" катаджии не са много заядливи в това отношение, дори не обръщат внимание, НО ако пътуваш в чожбина трябва да си МНоого внимателен, колко души возиш;
 - щом е товарен, значи отзад е возено какво ли не и прилича на кочина, след което някой е решил и седалки да слага...
 
 Твоето терано къса база ли е ? Щото ако е дълга може да се регистрира 4+1 и пак да си е товарно, ама без технотест няма да минеш, което си е раязход, а може да се заядат за всяко нещо.
 Моят съвет е да си караш така, пък ако недай боже стане и малък впрос пред катаджии пререгистрирай го.
 
 Поздрави !
 Коментар
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 От: Нисан Терано - товарен или лек, законови положения?
 
 За да стане 4+1 трябва да се минава технотест. Преди две години някъде мой приятел си купи Тойота Корола - пак регистрирана като товарна, но реално си имаше всички седалки. Записа си час за технотест. Тогава комисията идваше в Пловдив на определени дати. Мина без проблеми. Трябва да са налични седалките и коланите за трите места отзад. Струваше към 180 лв по спомен. После си я регистрира по каналния ред в КАТ.
 
 Имай в предвид, че данъка на товарна кола 1+1 ще ти е 7-8 лв на година. За сметка на това минаваш преглед на шест месеца. А ако си пътнически и под 100 коня с катализатор - данъкът ще ти е към 50 лв (все пак питай в общината де). А ако си 125 коня - над 150 лв. Гражданската мисля си е на редвна цена. Винетката ти е като на лека кола (ако не променят закона)
 
 Катаджиите могат да ти направят проблем, дори и да не возиш пътници. А само заради наличието на задни седалки или махната товарна преграда. Води се промяна на конструкцията.
 
 Друго - в малкия талон на колата пише само "Товарен". Без брой на местата. На теория товарен може да е и с 3+1 места. Единственото място където може да се хване е Гражданската отговорност. Но когато я сключваш, това може да стане онлайн през sdi и там да си я напишеш че е с 4 места общо. Та мисълта ми е, че на пътя освен в ГО, няма по какъв начин да докажат колко места ти е товарната кола.
 
 Катаджиите рядко се усещат и заяждат за това нещо. Този моя същи приятел с Тойотата, работи във фирма с над 100 служебни коли. Всички са регистрирани като товарни, но половината и повече са на практика пътнически. Та от 5-6 години на тези 100 автомобила, общо 5-6 пъти се е налагало да дават по 20-тачка на катаджиите. И само веднъж се е стигнало до спиране от движение на автомобил поради тази причина. До отстраняване на причината, т.е. махане на задните седалки и монтиране на преградата.
 
 П.П. Преди два месеца и аз купих късо товарно Терано, за съжаление бързо се разведохме с него. Та от там съм се интересувал за тези неща. Данъкът ми за 2013 г беше 7,50лвПоследно редактирано от bullet_pk; 15-04-13, 14:41.Nissan Terrano 2,7 TDI
 Коментар
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 От: Нисан Терано - товарен или лек, законови положения?
 
 на товарните гражданската е по-скъпа!помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117
 Коментар
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 От: Нисан Терано - товарен или лек, законови положения?
 
 Аз за това споменах тихомълком сайта в предния ми пост (да ме прощават модераторите). В него си има калкулатор. Та според тоя калкулатор най-евтината застраховка на товарно Терано 2,7 ТДИ 1997 г е 183 лв, следващата е 191 лв. Да, има и по 3хх лв. Даже за същото Терано, но пътническо, цените са по-високи.Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/ Преглед на мнениена товарните гражданската е по-скъпа!Nissan Terrano 2,7 TDI
 Коментар
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 От: Нисан Терано - товарен или лек, законови положения?
 
 Ако често се возят повече от двама, май е по-добре да се минава техно тест и пререгистрация 
 Това, не дай си боже, при едно ПТП ще стане голямо мазало и да отнесеш някоя солена глоба + още една камара разправии ... може да се вкараш в някой филм.
							
						Страхът от свободата е един от основните страхове на човека. И все пак той иска да бъде свободен. ... може да се вкараш в някой филм.
							
						Страхът от свободата е един от основните страхове на човека. И все пак той иска да бъде свободен.
 И в същото време я ограничава-застраховки, ипотеки,
 вярвания, обичаи, религии, общности, идеологии, догми, политически движения...
 Коментар
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 От: Нисан Терано - товарен или лек, законови положения?
 
 Колега разликата в застраховката ти е 5 до 10 лева . Ако е регистрирано като товарно ще плащаш малък данък , но НЯМАШ ПРАВО по закон да возиш хора отзад. Ако искаш да го правиш пътническо ,си вземаш седалки и отиваш да минеш Технотест. Не знам каква му е цената в момента. След това с този сертификат си променяш талона и си вадиш добавък за застраховката да не правиш нова. Другия вариянт е както един приятел казва; Аз си държа 50 лева в документите ако случайно погледнат в талона ,че се водя товарен а возя децата отзад Терано2 2.7 тд 99к.с 1995г.,Мерцедес С200 - 1995г. Ню Битъл -лимитед 1.9 тди Терано2 2.7 тд 99к.с 1995г.,Мерцедес С200 - 1995г. Ню Битъл -лимитед 1.9 тди
 0885544754 Светослав Стоянов
 Коментар
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 От: Нисан Терано - товарен или лек, законови положения?
 
 По-тъп вариант не съм чувал...Първоначално публикуван от Светослав Стоянов Преглед на мнение... Другия вариянт е както един приятел казва; Аз си държа 50 лева в документите ако случайно погледнат в талона ,че се водя товарен а возя децата отзад помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117 помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117
 Коментар
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 От: Нисан Терано - товарен или лек, законови положения?
 
 ....машината си е пътническа, нищо не е променяно, не ми идва на ум как се е водела товарна....по всичко личи, че ще изгазя стъпките по пререгистрация, защото в моя късмет на първото излизане ще се намери кой да ме спре......тъпо
 Коментар
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 От: Нисан Терано - товарен или лек, законови положения?
 
 - що бе те така 80% от хората и после.... кой ни виновен ;Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/ Преглед на мнениеПо-тъп вариант не съм чувал...
 
 *Аз лично никкога няма да съм спокоен, като знам че съм в нарушение. Пък недай боже да стане нещо, после ще се обвиняваш цял живот.
 Ако съм рабрал правилно вече имаш седалки, ако и коланите са там, още утре отивай на технотест, после в КАТ 
 
 Поздрави !
 Коментар
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 От: Нисан Терано - товарен или лек, законови положения?
 
 Аз когато минавах технотест ме за буса ме върнаха заради липса на ,,мек таван,, но в твоя случай не тряббва да имаш проблем след като си плиготвиш 200-300 лева.Не си заслужава да правиш икономия от данъци и такси защото една глоба ще ги надхвърли като пари.Разбира се това е лично мнение.Поздрави.  
 Коментар
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 От: Нисан Терано - товарен или лек, законови положения?
 
 ...та предполагам, че минавам по този ред : 1.Заявявам. че искам смяна на собственост, ама с пререгистрация на предназначението на автомобила. 2.Пращат ме на технотест, от дето получавам документ, че автомобила е това което е в момента. 3. Получавам документ с нови талони и ново име......?
 Коментар
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 От: Нисан Терано - товарен или лек, законови положения?
 
 Ще се включа и аз по темата. Моето е регистрирано като товарно, 12,00лв. данък+ два пъти в годината преглед. Отзад стъклата са затъмнени. Имам седалки и колани към тях. На задните седалки возя детето в столчето. До сега никой не ми е правил проблеми относно комплектацията на автомобила. Обаче ми стана интресно за пътуването в чужбина. Някой има ли лични впечатления от пътуване в чужбина с подобен автомобил? Сещам се и друго нещо, когато детето беше бебе бях свали предна дясна седалка и съпругата ми се водеше на задна лява седалка. Практически автомобила беше с две места, но едно зад друго, възможно ли е това да е проблем?Издържах вчера, ще издържа и днес...
 Коментар
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 От: Нисан Терано - товарен или лек, законови положения?
 
 Това се води промяна в конструкцията на автомобила.- личен опит - бусче Мерцедес Спринтер, фабрично се води 4+1, тоест шофьора, двама до него и 2 зад него. Демек има 1 аседалка за пътници в "товарното, а останлото е празно за товар. Обаче се налага служебно да пътуваме за Гърция 7 човека. Имаме още 2 такива бусчета и за 20мин свалихме седалката от едното и монтирахме на другото - на фабричните определни места + коланите, те са на седалката. Така на практика могат да се качат още 2-ма в буса.Тръгнахме и малко преди Атина ни спряха за проверка. Ние като съвестно си носихме и големия талон. Полицая прегледа малкия и след това потърси големия, в началото се противихме да му го даден с обяснението, че не го носим, но след няколко цитирания на техния правилник бързо му го връчихме. Той нагледно прегледа всичко и "отсече", че в автомобила нямат право да се возят 7 души и че има "промени по конструкцията на автомобила". Разминахме се с по каналния редПървоначално публикуван от tomcat4o Преглед на мнениеЩе се включа и аз по темата. Моето е регистрирано като товарно, 12,00лв. данък+ два пъти в годината преглед. Отзад стъклата са затъмнени. Имам седалки и колани към тях. На задните седалки возя детето в столчето. До сега никой не ми е правил проблеми относно комплектацията на автомобила. Обаче ми стана интресно за пътуването в чужбина. Някой има ли лични впечатления от пътуване в чужбина с подобен автомобил? Сещам се и друго нещо, когато детето беше бебе бях свали предна дясна седалка и съпругата ми се водеше на задна лява седалка. Практически автомобила беше с две места, но едно зад друго, възможно ли е това да е проблем? , ама от тогава не си правим експерименти.Та имайте едно на ум.Поздрави ! , ама от тогава не си правим експерименти.Та имайте едно на ум.Поздрави !
 Коментар
Активност за темата
				
					Свий
				
			
		
	В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.







Коментар