Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Плюсове и минуси при смяна на оригинално окачване ...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Плюсове и минуси при смяна на оригинално окачване ...

    Здравейте , започвам тази тема , защото попадам на различни мнения относно смяната на оригиналното окачване с подсилено.
    Става въпрос за автомобил за развлечение , а не за състезание или за дълги тежки експедиции.
    Това , което аз съм смятал до сега е че смяната на окачването има само плюсове , но не се бях замислял за промяната на характеристики , които не са маловажни : например височината спрямо ширината , кантара на колата , промяната на ъгъла на кардана и т.н. , за които неща са вложени много усилия , средства и изпитания от страна на производителя и са направени точно по определен начин...
    С две думи , вече съм раздвоен дали да си сменям окачването на колата или да си купя едни малко по-големи ( високи ) гуми и така да постигна ефекта на повдигане. От друга страна , когато колата бъде натоварена с хора или багаж и трябва да стигне до някъде по красивите ни черни "пътища" високо в планините и задницата "клекне" , ще съжалявам че не съм го сменил.
    В този ред на мисли , ако може да споделите професионални мнения за предимствата и недостатъците.

  • #2
    От: Плюсове и минуси при смяна на оригинално окачване ...

    Здравей колега.
    Ами значи повдигането на джипа е цялостен процес.То НЕ Е само да го вдигнеш нагоре и толкова.Разбира се,че като го повдигнеш с лифтово окачване е задължително да го поразшириш и настрани,за да се компенсира и да си остане в границите на същата стабилност.Това става примерно с фланци/за мен по-неправилния начин/ или с подмяна на джантите с по-изхвърлени такива/т.е. по-вдлъбнати джанти/.Същото нещо е при компенсация заради променената геометрия на кардана,на панхардните щанги и на кантара/ако има кантар де-примерно моята няма и АБС-а регулира спирачното усилие/
    При закупуването на оригинално лифтово окачване,към него се предлага като кит и всичко необходимо за компенсацията на разликите в геометрията.
    Заводите производители са правили с години изчисления,ама малко са сериините произведени джипове,които без някакъв подобен тунинг да си карат безпроблемно в гората.в повечето случаи се налага промяна,за да не се захендечва джипа още на първия по-сериозен коловоз!
    От смяната на лифтово окачване/говорим при професионален монтаж/,машината има само полза и никаква вреда.Вредата идва с употребата и то най-вече ако с издевателства в супер тежки състезания или пък супер хард разходки.При нормална експоатация по черни горски и междуселски пътища вреда няма/то и в заводския си вид ако го засилиш директно през деретата ще го потрошиш...даже доста по-рано от ако си с променено усилено лифтово окачване/
    Слагането на по-високи гуми неминуемо е свързано с повдигане на машината.Няма как да сложиш по-високи гуми без това ,защото първо едва ли събереш в подкалниците кой-знае колко по-големи гуми и второ още при първото изсукване на моста ще вземат да опират..да не говорим с пълен джип с багаж и хора...абсурдно е !!!
    Отговорът на твоя въпрос се състои точно в това ,което писах в началото...повдигането НЕ Е само повдигане,а цял един процес на преобразяване-разширяване на страни,компенсация на ъгъл на кардана/това между другото за повдигане до 5см. ,ако не е къса база даже и не е необходимо/,компенсация на панхардните щанги,за да не избяга моста страни/това пък и да ти избяга моста единствения недостатък е че при голямо отклонение джипа ще ти дърпа малко на едната страна-обикновено надясно/,удължаване на стойките на спирачните маркучи или на самите маркучи/това също до около 5см. повдигане може и да не се налага/и така нататък....и ако всичко се направи професионално,няма да има никакви негативни последствия за машината,а само едно удоволствие за водача,че тя ще се справя много по-безпроблемно с препятствията в гората,ще се държи доста по-стегнато и т.н.
    П.П.Да не говорим въобще пък с твоето заводско и вече уморено 12-13годишно окачване какво ще се случи при монтаж на по-големи гуми...
    Големите гуми са също промяна на заводския вид и изчисления на индЖинерите,така че е неправилно да правиш нещата само частично,защото резултата ще е влошаване на много показатели сред които колкото и странно да звучи е и проходимостта/обясних ти по-горе при по-големи гуми и изсукване на моста как ще ти опират,което директно означава губене на част от ходовете и съответно намаляване на проходимостта на джипа/
    Вероятно си наясно,че извън пътя на джипа рядко му се случва да върви в хоризонтално положение както по асфалт....
    Успех ти желая!
    Последно редактирано от lubashki777; 21-02-13, 07:10.
    NISSAN FOREVER
    -----------------------------------------------------------------------------
    Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

    Коментар


    • #3
      От: Плюсове и минуси при смяна на оригинално окачване ...

      Здравей колега.
      От написаното от теб на мен не ми стана ясно какво те притеснява?В този форум почти всеки кара с променено окачване,друг е вече въпроса за какви цели ще се използва джипа.Колегата се е постарал и описал почти всичко.И тъй като диференциала е най-ниската точка,джип се повдига само с гуми!Прочети също и за тъй наречения бодилифт,ако искаш да сложиш само по-големи гуми без да пипаш окачването.Успех и от мен!

      Коментар


      • #4
        От: Плюсове и минуси при смяна на оригинално окачване ...

        Първоначално публикуван от pilota7222 Преглед на мнение
        Здравей колега.
        От написаното от теб на мен не ми стана ясно какво те притеснява?В този форум почти всеки кара с променено окачване,друг е вече въпроса за какви цели ще се използва джипа.Колегата се е постарал и описал почти всичко.И тъй като диференциала е най-ниската точка,джип се повдига само с гуми!Прочети също и за тъй наречения бодилифт,ако искаш да сложиш само по-големи гуми без да пипаш окачването.Успех и от мен!
        При повдигането тип бодилифт има повече нежелани последици....
        1. Измества се центъра на тежестта нагоре и джипа става по-нестабилен при странични наклони,както и при по-висока скорост се увеличава нестабилността и по асфалта!
        2.Също трябва да се преправят доста неща ,като най-голяма кушия е ако се наложи да се преработва дифузьора на радиатора и също ако е с рейка джипа шлицовата сглобка на кормилния прът с рейката,спирачните маркучи също не отпадат от удължаване и т.н.
        Като цяло повдигането с окачване е по-правилния вариант ,където не се случват тия проблеми с дифузьора или рейката!
        Поздрави!
        NISSAN FOREVER
        -----------------------------------------------------------------------------
        Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

        Коментар


        • #5
          От: Плюсове и минуси при смяна на оригинално окачване ...

          Първоначално публикуван от pilota7222 Преглед на мнение
          Здравей колега.
          От написаното от теб на мен не ми стана ясно какво те притеснява?В този форум почти всеки кара с променено окачване,друг е вече въпроса за какви цели ще се използва джипа.Колегата се е постарал и описал почти всичко.И тъй като диференциала е най-ниската точка,джип се повдига само с гуми!Прочети също и за тъй наречения бодилифт,ако искаш да сложиш само по-големи гуми без да пипаш окачването.Успех и от мен!
          Повдигам въпроса , за да видя дали има някой , който е ЗА оригиналното окачване. Тук говорим за разходки в гората или до язовира - лек и среден офф , а не за хард трасета и състезателни машини. Като цяло аз също съм на мнение че едно усилено окачване направено професионално с качествени части , носи само плюсове.
          Благодаря и на двама Ви за споделеното.

          Коментар


          • #6
            От: Плюсове и минуси при смяна на оригинално окачване ...

            Първоначално публикуван от lubashki777 Преглед на мнение
            Здравей колега.
            Ами значи повдигането на джипа е цялостен процес.То НЕ Е само да го вдигнеш нагоре и толкова.Разбира се,че като го повдигнеш с лифтово окачване е задължително да го поразшириш и настрани,за да се компенсира и да си остане в границите на същата стабилност.Това става примерно с фланци/за мен по-неправилния начин/ или с подмяна на джантите с по-изхвърлени такива/т.е. по-вдлъбнати джанти/.Същото нещо е при компенсация заради променената геометрия на кардана,на панхардните щанги и на кантара/ако има кантар де-примерно моята няма и АБС-а регулира спирачното усилие/
            При закупуването на оригинално лифтово окачване,към него се предлага като кит и всичко необходимо за компенсацията на разликите в геометрията.
            Заводите производители са правили с години изчисления,ама малко са сериините произведени джипове,които без някакъв подобен тунинг да си карат безпроблемно в гората.в повечето случаи се налага промяна,за да не се захендечва джипа още на първия по-сериозен коловоз!
            От смяната на лифтово окачване/говорим при професионален монтаж/,машината има само полза и никаква вреда.Вредата идва с употребата и то най-вече ако с издевателства в супер тежки състезания или пък супер хард разходки.При нормална експоатация по черни горски и междуселски пътища вреда няма/то и в заводския си вид ако го засилиш директно през деретата ще го потрошиш...даже доста по-рано от ако си с променено усилено лифтово окачване/
            Слагането на по-високи гуми неминуемо е свързано с повдигане на машината.Няма как да сложиш по-високи гуми без това ,защото първо едва ли събереш в подкалниците кой-знае колко по-големи гуми и второ още при първото изсукване на моста ще вземат да опират..да не говорим с пълен джип с багаж и хора...абсурдно е !!!
            Отговорът на твоя въпрос се състои точно в това ,което писах в началото...повдигането НЕ Е само повдигане,а цял един процес на преобразяване-разширяване на страни,компенсация на ъгъл на кардана/това между другото за повдигане до 5см. ,ако не е къса база даже и не е необходимо/,компенсация на панхардните щанги,за да не избяга моста страни/това пък и да ти избяга моста единствения недостатък е че при голямо отклонение джипа ще ти дърпа малко на едната страна-обикновено надясно/,удължаване на стойките на спирачните маркучи или на самите маркучи/това също до около 5см. повдигане може и да не се налага/и така нататък....и ако всичко се направи професионално,няма да има никакви негативни последствия за машината,а само едно удоволствие за водача,че тя ще се справя много по-безпроблемно с препятствията в гората,ще се държи доста по-стегнато и т.н.
            П.П.Да не говорим въобще пък с твоето заводско и вече уморено 12-13годишно окачване какво ще се случи при монтаж на по-големи гуми...
            Големите гуми са също промяна на заводския вид и изчисления на индЖинерите,така че е неправилно да правиш нещата само частично,защото резултата ще е влошаване на много показатели сред които колкото и странно да звучи е и проходимостта/обясних ти по-горе при по-големи гуми и изсукване на моста как ще ти опират,което директно означава губене на част от ходовете и съответно намаляване на проходимостта на джипа/
            Вероятно си наясно,че извън пътя на джипа рядко му се случва да върви в хоризонтално положение както по асфалт....
            Успех ти желая!
            Колега , специални благодарности за подробното изказване на мнение.
            Наскоро смених класа и вида и марката на джипа и сега съм в началото на преобразяването му , за това събирам всякакви мнения.

            Коментар


            • #7
              От: Плюсове и минуси при смяна на оригинално окачване ...

              Първоначално публикуван от vaseto Преглед на мнение
              Повдигам въпроса , за да видя дали има някой , който е ЗА оригиналното окачване. Тук говорим за разходки в гората или до язовира - лек и среден офф , а не за хард трасета и състезателни машини. Като цяло аз също съм на мнение че едно усилено окачване направено професионално с качествени части , носи само плюсове.
              Благодаря и на двама Ви за споделеното.
              Като казвам че е по-добре с лифтово окачване ,нямам въобще предвид състезания,траяли и тежки екстреми.Имам предвид,че понякога и най-елементарната разходка заради един дълбочък коловоз може да се превърне в приключение ,ако не си достатъчно висок за гората.
              Височината се придобива с монтаж поне на два размера по-високи гуми/примерно ако щатно джипа е с гуми 33" да се сложат 35"/,само че за целта се иска повдигане...а горе вече споменах кое и защо е най-правилното!
              Поздрави и успех на колегата с тунинговането и подготовката на машината!
              NISSAN FOREVER
              -----------------------------------------------------------------------------
              Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

              Коментар


              • #8
                От: Плюсове и минуси при смяна на оригинално окачване ...

                Първоначално публикуван от lubashki777 Преглед на мнение
                При повдигането тип бодилифт има повече нежелани последици....
                1. Измества се центъра на тежестта нагоре и джипа става по-нестабилен при странични наклони,както и при по-висока скорост се увеличава нестабилността и по асфалта!
                2.Също трябва да се преправят доста неща ,като най-голяма кушия е ако се наложи да се преработва дифузьора на радиатора и също ако е с рейка джипа шлицовата сглобка на кормилния прът с рейката,спирачните маркучи също не отпадат от удължаване и т.н.
                Като цяло повдигането с окачване е по-правилния вариант ,където не се случват тия проблеми с дифузьора или рейката!
                Поздрави!

                При всяко повдигане /било то на окачването или на купето/ се измества центъра на тежестта и става по-нестабилен.Както каза по-нагоре се лекува с фланци или минусови джанти.Всяко нещо е за сметка на друго нещо.А дифузьора и кормилния прът не са болка за умиране.За всичко си има начин.

                Коментар


                • #9
                  От: Плюсове и минуси при смяна на оригинално окачване ...

                  Малко не ги разбирам тия неща. Ако чета праивлно на терано дълга база един комплект TrailMaster Terrano II, long, R20, +25/50mm,Bj.2/93-11/04, #S47229 би трябвало да стане почти без корекции. Така ли е? Това е смяна на пружини отзад и по дълги амортисьори (предполагам трябва да се натегнат торсионите?)

                  А колко по-големи гуми могат да се сложат? Аз сега съм с едни дето сапочти 31-ци А/Т и колата се дигна с 4-5 сната само от тях. Примерно 33-ки с нови джанти мога ли да сложа след повдигане с 5 сната на окачването? Като се сложат 33-ки и 5 сната лифт на окачването правилна ли ми е сметката че джипа ще се качи с 10 снатиметра общо - 5 сната гумите и още 5 от окачването? т.е. аз ще мога да пропълзя от долу без никакви грижи то и сега изглежда не много трудно

                  Има една темичка интересна

                  http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=54703

                  ПП Явно 31 са най-големите бе зпромени
                  Последно редактирано от hotsnail; 22-02-13, 09:59. Причина: уточняване

                  Коментар


                  • #10
                    От: Плюсове и минуси при смяна на оригинално окачване ...

                    Първоначално публикуван от hotsnail Преглед на мнение
                    Малко не ги разбирам тия неща. Ако чета праивлно на терано дълга база един комплект TrailMaster Terrano II, long, R20, +25/50mm,Bj.2/93-11/04, #S47229 би трябвало да стане почти без корекции. Така ли е? Това е смяна на пружини отзад и по дълги амортисьори (предполагам трябва да се натегнат торсионите?)

                    А колко по-големи гуми могат да се сложат? Аз сега съм с едни дето сапочти 31-ци А/Т и колата се дигна с 4-5 сната само от тях. Примерно 33-ки с нови джанти мога ли да сложа след повдигане с 5 сната на окачването? Като се сложат 33-ки и 5 сната лифт на окачването правилна ли ми е сметката че джипа ще се качи с 10 снатиметра общо - 5 сната гумите и още 5 от окачването? т.е. аз ще мога да пропълзя от долу без никакви грижи то и сега изглежда не много трудно

                    Има една темичка интересна

                    http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=54703

                    ПП Явно 31 са най-големите бе зпромени
                    Няма да да се дигне с десет сантиметра,защото ползваш половината от височината на гумата.Тоест в случая от новия размер гуми,джипа се повдига с два сантиметра и половина и пет от окачването.Поздрави.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Плюсове и минуси при смяна на оригинално окачване ...

                      Най-ефективния начин за осигуряване на добър клирънс (височина под автомобила) са по-големите колела. Колкото по-големи, толкова по-добре. По принцип повдигането носи само вреди. Няма да ги изброявам, защото по-горе са вече споменати. Единствената основателна причина да се прибегне до повдигане е осигуряване на място за по-големи колела. Ако може да бъде избягнато повдигането е най-добре. Компенсирането на вредния ефект от по-високия център на тежестта чрез разширяване с фланци или минусови джанти има сериозен недостатък. Изнасянето на завиващото предно колело далеч навън от оста около която се завърта при завиване води до драстично влошаване на пътното поведение и управляемостта на автомобила. Колелото при завиване вече не се върти около оста на шарнирите или шенкелния болт, а започва да обикаля около него и да се търкаля, което най-добре се наблюдава когато автомобила е на място. Също така се увеличава рамото и съответно усилието с което теглото на автомобила въздейства върху лагерите и елементите на окачването, което пък води от просто повишено износване до директно изкривяване или чупене на носещите елементи на окачването. При осигуряването на пространство за по-големи колела трябва да се започне с модифициране на детайлите в които евентуално по-голямото колело опира - калници, подкалници, елементи по окачването и други. Чак при изчерпването на всички възможности от този вид може да се прибегне и до повдигане, естествено при съобразяване и компенсиране на всички вредни последици от него. Повдигането трябвяа да е само толкова, колкото не достига от предишната модификация. Като допълнение е добре да спомена, че при автомобили с независимо окачване вредите от повдигането и начините за преодоляването им са с една степен по-трудни и скъпи, а най-лошото е че не са толкова ефективни, както при целите мостове. Ето конкретен пример. Автомобил с предно независимо окачване се повдига с 5 см за да се осигури пространство за по-голямо колело. За да се запази работния ъгъл на полуоските диференциала се смъква с 5 см надолу. Сиреч - татно за кукуригу
                      Последно редактирано от elbgt; 22-02-13, 16:44.
                      My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Плюсове и минуси при смяна на оригинално окачване ...

                        Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
                        Най-ефективния начин за осигуряване на добър клирънс (височина под автомобила) са по-големите колела. Колкото по-големи, толкова по-добре. По принцип повдигането носи само вреди. Няма да ги изброявам, защото по-горе са вече споменати. Единствената основателна причина да се прибегне до повдигане е осигуряване на място за по-големи колела. Ако може да бъде избягнато повдигането е най-добре. Компенсирането на вредния ефект от по-високия център на тежестта чрез разширяване с фланци или минусови джанти има сериозен недостатък. Изнасянето на завиващото предно колело далеч навън от оста около която се завърта при завиване води до драстично влошаване на пътното поведение и управляемостта на автомобила. Колелото при завиване вече не се върти около оста на шарнирите или шенкелния болт, а започва да обикаля около него и да се търкаля, което най-добре се наблюдава когато автомобила е на място. Също така се увеличава рамото и съответно усилието с което теглото на автомобила въздейства върху лагерите и елементите на окачването, което пък води от просто повишено износване до директно изкривяване или чупене на носещите елементи на окачването. При осигуряването на пространство за по-големи колела трябва да се започне с модифициране на детайлите в които евентуално по-голямото колело опира - калници, подкалници, елементи по окачването и други. Чак при изчерпването на всички възможности от този вид може да се прибегне и до повдигане, естествено при съобразяване и компенсиране на всички вредни последици от него. Повдигането трябвяа да е само толкова, колкото не достига от предишната модификация. Като допълнение е добре да спомена, че при автомобили с независимо окачване вредите от повдигането и начините за преодоляването им са с една степен по-трудни и скъпи, а най-лошото е че не са толкова ефективни, както при целите мостове. Ето конкретен пример. Автомобил с предно независимо окачване се повдига с 5 см за да се осигури пространство за по-голямо колело. За да се запази работния ъгъл на полуоските диференциала се смъква с 5 см надолу. Сиреч - татно за кукуригу
                        Много полезна информация. А ако окачването е ОМЕ, пак ли ще има проблеми ? Защото четох, че го изпипвали до съвършенство.
                        ДА ПОМОГНЕМ НА НИКИ- http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=102019
                        0878 23 58 34- Радо

                        Коментар


                        • #13
                          От: Плюсове и минуси при смяна на оригинално окачване ...

                          Първоначално публикуван от vaseto Преглед на мнение
                          Повдигам въпроса , за да видя дали има някой , който е ЗА оригиналното окачване. Тук говорим за разходки в гората или до язовира - лек и среден офф , а не за хард трасета и състезателни машини. ...
                          Първоначално публикуван от Райковски Преглед на мнение
                          Много полезна информация. А ако окачването е ОМЕ, пак ли ще има проблеми ? Защото четох, че го изпипвали до съвършенство.
                          Марката на амортисьори/пружини/торсиони е без значение за това, което е написал elbgt. Проблемите са си едни и същи. Лифт на независимо предно окачване си е таралеж в гащите. Да се направи като хората е скъпо, а само с натягане на торсиони не е работа.
                          Като е за леки разходки и ходене на риба - слагай най-големите гуми, които могат да се поберат без лифт.
                          Ако оригиналното окачване е вече амортизирано, можеш да го смениш с по-усилено, но без лифт. Ако планираш в бъдеще монтаж на лебедка или колата често ще се кара с по-тежък товар, това трябва да се отчете при избора на окачването.
                          Последно редактирано от Чавдар (V93); 22-02-13, 21:10.
                          Ние не сме неутрални!

                          Коментар


                          • #14
                            От: Плюсове и минуси при смяна на оригинално окачване ...

                            Аз лебедка си имам. Благодаря ти, ще сменя гумите, не окачването.
                            ДА ПОМОГНЕМ НА НИКИ- http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=102019
                            0878 23 58 34- Радо

                            Коментар


                            • #15
                              От: Плюсове и минуси при смяна на оригинално окачване ...

                              Аз лебедка си имам. Благодаря ти, ще сменя гумите, не окачването.
                              Колега, вече разбрахме че си имаш лебедка, и именно нейната тежест се взема в предвид при избора на окачване. Не е задължително да се предвиди лифтване на окачването при промяна на размера на гумите, но е абсолютно препоръчително да се помисли за усилено, както е описал и Чавдар (V93) в поста си, при монтиране на лебедка.
                              Nissan Patrol 2008
                              Mercedes c220 cdi 2006
                              Mercedes cls350 cdi 2013
                              Mercedes GL 450 cdi 2012

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X