Здравейте, трудна ли е тая операция с EGR и колектора? Преди няколко дни закупих Терано с въпросния мотор. Когато за пръв път пробвах джипа си беше всичко ок, след като го купих и регистрирах на сваляне от платформата светна чека😢 машината все едно изгуби и ума и дума. Изгасих го и го запалих и чека вече не светеше обаче и джипа не е така както беше.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
за ZD-30
Свий
Това е залепена тема.
X
X
-
"Трудна" е субективно определение - за някой който не го е правил може да е трудно, за някой друг лесно. Нормален не-гъзорък механик би-трябвало да може да го свали и качи за по половин час. Чистенето - час, два. Друг може и 2 дена да загуби.
Като за начало му прочети грешките, иначе хвърляме боб.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
-
Коментар
-
Може до колкото може за всеки друг мотор, това е модифицирания ми списък за ZD30.
Гледаш да не тресе като пали и гаси, да работи равномерно.
Най- добре да няма пушеци, бял черен и тн.
Гледаш да няма духане от щека за масло и подобни, този двигател духа доста от капачката (веригата е близо).
Да няма бълбукане в казанчето на разширителния съд ( тогава е за поп).
Да има линейно ускороене при подаване на газ ( това значи че няма пренадуване и проблеми с дебитомер и подобни ), с бууст метър се установява най - добре.
Четене с кламер за грешки.Последно редактирано от vas33; 21-12-21, 10:37.
-
С другото съм съгласен, но с линейното ускорение никак. Напълно изпреавен двигател със заводски софтуер не ускорява линейно - в началото дръпва яко, до към 1800-2000 оборота, после почти до 2800-3000 нищо не се случва, и после пак дръпва добре. Виж с ремап започва да се държи линейно, особено в комбинация със софтуерно запушване на EGR-а. Но не всеки може да го прави читаво.
При оглед в сервиз най-много да му премерите компресията. Ама дали буталата не са тръгнали се гледа с ендоскоп, което означава махане и на дюзи, което не много продаващи биха се навили да се свърши, пък и няма да е евтино.
Пренадуването се хваща лесно - на магиострала, изправарване и каране със всичката газ известно време. Ако не забие муцуна и не светне чека, не пренадува. Но това не говори еднозначно за състоянието на мотора.
Търси ексемпляр 2003-та година и по-късни (произеден тогава, не регистриран тогава - гледа се по VIN). Ако търсиш Патрол, най-добре Common-Rail версията след 2006-та. За съжаление терано с Common-Rail няма.
Защо - писал съм вече. По-читаво управление на турбината и подсилени бутала и бутални болтове - последните не-CRD са с около 80-100 грама по-тежки от първите, а CRD версията - 150 грама по-тежки. Подсилени са точно където се случват проблемите при ранните, като ревизиите на не-CRD версията са 4. Колкото по-късна година, толкова по-тежки.
-
-
Първоначално публикуван от traio21 Преглед на мнениеАз имах същите симптоми.Оказасе спукан маркуч на вакома който се намира под двигателя.Зад предна дясна гумаДолните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
Kато махнеш гумената престилка на калника леко в дясно е помпата.От нея излиза холендър с две тръбички и 2 вакуумни маркуча от по 10 см.който са под формата на дъга.Те влизат вече в две трубички /мисля стоманени/и отиват към единият към ЕГР а другият към калника с клапана
-
Да, помпата е там. Към EGR-а нищо не отива, щото не е вакуумен а със стъпков мотор. Отива нагоре, където отпред има два клапана - черен и кафяв/червен, които управляват клапата за гасене и вихровата. Няма и нищо под двигателя. Дебелата тръба за сервото минава пред двигателя, едната от другите над двигателя.
-
-
Да, точно. Аз по тоя повод и всичките вакуумни маркучета съм сменил. Изобщо всякакви маркучи, които съм могъл да сменя, съм сменил, включително двете големи водни съединения и маркуча между радиатора и казанчето. Сега като се замисля май оригинални останаха само двата маркуча между двигателя и вътрепното радиаторче на отоплението. Това без да броим въздуховодите.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
Ми не знам, аз ги смених веднъж, преди май ще станат 3 години. Нямам напукани отново, камо ли цепнати. С уговорката че за вакуумните ползвам горивни с нужния диаметър - по-дебели и с вътрешна оплетка (шото за тоя размер има и с външна). Не съм ги купувал от някакво специално място - купих поне тънките от магазина, от който си купувах маслото. То за всичките вакуумни май 2 метра са достатъчни, че май и доста остана. Скоби не съм слагал - за вакуум са безпредметни.
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар