Здравейте, трудна ли е тая операция с EGR и колектора? Преди няколко дни закупих Терано с въпросния мотор. Когато за пръв път пробвах джипа си беше всичко ок, след като го купих и регистрирах на сваляне от платформата светна чека😢 машината все едно изгуби и ума и дума. Изгасих го и го запалих и чека вече не светеше обаче и джипа не е така както беше.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
за ZD-30
Свий
Това е залепена тема.
X
X
-
"Трудна" е субективно определение - за някой който не го е правил може да е трудно, за някой друг лесно. Нормален не-гъзорък механик би-трябвало да може да го свали и качи за по половин час. Чистенето - час, два. Друг може и 2 дена да загуби.
Като за начало му прочети грешките, иначе хвърляме боб.Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
Коментар
-
-
Коментар
-
Може до колкото може за всеки друг мотор, това е модифицирания ми списък за ZD30.
Гледаш да не тресе като пали и гаси, да работи равномерно.
Най- добре да няма пушеци, бял черен и тн .
Гледаш да няма духане от щека за масло и подобни, този двигател духа доста от капачката (веригата е близо).
Да няма бълбукане в казанчето на разширителния съд ( тогава е за поп ).
Да има линейно ускороене при подаване на газ ( това значи че няма пренадуване и проблеми с дебитомер и подобни ), с бууст метър се установява най - добре.
Четене с кламер за грешки.Последно редактирано от vas33; 21-12-21, 10:37.
-
С другото съм съгласен, но с линейното ускорение никак. Напълно изпреавен двигател със заводски софтуер не ускорява линейно - в началото дръпва яко, до към 1800-2000 оборота, после почти до 2800-3000 нищо не се случва, и после пак дръпва добре. Виж с ремап започва да се държи линейно, особено в комбинация със софтуерно запушване на EGR-а. Но не всеки може да го прави читаво.
При оглед в сервиз най-много да му премерите компресията. Ама дали буталата не са тръгнали се гледа с ендоскоп, което означава махане и на дюзи, което не много продаващи биха се навили да се свърши, пък и няма да е евтино.
Пренадуването се хваща лесно - на магиострала, изправарване и каране със всичката газ известно време. Ако не забие муцуна и не светне чека, не пренадува. Но това не говори еднозначно за състоянието на мотора.
Търси ексемпляр 2003-та година и по-късни (произеден тогава, не регистриран тогава - гледа се по VIN). Ако търсиш Патрол, най-добре Common-Rail версията след 2006-та. За съжаление терано с Common-Rail няма.
Защо - писал съм вече. По-читаво управление на турбината и подсилени бутала и бутални болтове - последните не-CRD са с около 80-100 грама по-тежки от първите, а CRD версията - 150 грама по-тежки. Подсилени са точно където се случват проблемите при ранните, като ревизиите на не-CRD версията са 4. Колкото по-късна година, толкова по-тежки.
-
-
Първоначално публикуван от traio21 Преглед на мнениеАз имах същите симптоми.Оказасе спукан маркуч на вакома който се намира под двигателя.Зад предна дясна гумаИнтернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
Коментар
-
Kато махнеш гумената престилка на калника леко в дясно е помпата.От нея излиза холендър с две тръбички и 2 вакуумни маркуча от по 10 см.който са под формата на дъга.Те влизат вече в две трубички /мисля стоманени/и отиват към единият към ЕГР а другият към калника с клапана
-
Да, помпата е там. Към EGR-а нищо не отива, щото не е вакуумен а със стъпков мотор. Отива нагоре, където отпред има два клапана - черен и кафяв/червен, които управляват клапата за гасене и вихровата. Няма и нищо под двигателя. Дебелата тръба за сервото минава пред двигателя, едната от другите над двигателя.
-
-
Да, точно. Аз по тоя повод и всичките вакуумни маркучета съм сменил. Изобщо всякакви маркучи, които съм могъл да сменя, съм сменил, включително двете големи водни съединения и маркуча между радиатора и казанчето. Сега като се замисля май оригинални останаха само двата маркуча между двигателя и вътрепното радиаторче на отоплението. Това без да броим въздуховодите.Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
Коментар
-
Ми не знам, аз ги смених веднъж, преди май ще станат 3 години. Нямам напукани отново, камо ли цепнати. С уговорката че за вакуумните ползвам горивни с нужния диаметър - по-дебели и с вътрешна оплетка (шото за тоя размер има и с външна). Не съм ги купувал от някакво специално място - купих поне тънките от магазина, от който си купувах маслото. То за всичките вакуумни май 2 метра са достатъчни, че май и доста остана. Скоби не съм слагал - за вакуум са безпредметни.
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар