Обява

Свий
Няма добавени обяви.

за ZD-30

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: за ZD-30

    И още за буталата:

    Ранни (2003-та година) бутала 12010-VC112:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20180506_180719.jpg
Прегледи:1
Размер:181.7 КБ
ID:5788309

    Последни бутала за не-CRD версията, 12010-VX211 - по-тежки с 50 грама, на дъното се вижда и къде са добавени тия 50 грама:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20180506_180732.jpg
Прегледи:1
Размер:193.1 КБ
ID:5788310

    Бутало за CRD, 12010-DB010 - добавени още 50 грама. Освен по-дългата "пола", отново са добавяни на същото място по дъното:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20180506_180745.jpg
Прегледи:1
Размер:177.6 КБ
ID:5788311

    Ето и разликата между бутало за CRD и такова за не-CRD:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20180428_184418.jpg
Прегледи:1
Размер:154.6 КБ
ID:5788312

    Визуално, разликата в горивната камера:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20180428_184430.jpg
Прегледи:1
Размер:238.3 КБ
ID:5788315

    Както горе писах - различен диаметър, по-дебел ръб, но еднакъв обем - тая на лъкавото бутало (което е за CRD версията) е по-плитка. Дюзите на CRD и старата версия са с еднаква геометрия на впръскване и едно и също положение спрямо буталото. Руснаците имат навика да слагат бутала от CRD на старите. Казват нямало проблем (буталата чисто геометрично са напълно съвместими с блока, коляновия вал и главата).


    Вижда се и липсата на оксидно покритие около камерата. На последните за не-CRD веросията 12010-VX211 покритието също липсва.

    Ето как изглежда бутало с покритие (снимката е на неоригинално бутало, но това за случая няма значение - оригиналните изглеждат пак така):
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PM004300.JPG
Прегледи:1
Размер:23.8 КБ
ID:5788316

    Това е именно и само оксидно покритие с дебелина няколко стотни. Не е набита горивна камера от друг материал.


    и още:

    Бутален болт, който извадих заедно с 12010-VC112:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20180506_180809.jpg
Прегледи:1
Размер:158.8 КБ
ID:5788313

    И буталния болт, който идва в комплект с по-новите 12010-VX211, както и с тия за CRD:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20180506_180945.jpg
Прегледи:1
Размер:177.9 КБ
ID:5788314


    Не, не са добавяли или разширявали маслени канали, не са сменяли доставчика на бутала, не са правили и никаква черна магия. Просто са усилвали, добавяйки мат'рал. По сервизно ръководство буталата за не-CRD в тоя теглови клас (теглови клас F) трябва да са между 605 и 610 грама. Тоест в 12010-VC112 вече са добавили едни 15-20 грама спрямо най-първите.
    Последно редактирано от sparkybg; 07-05-18, 23:46.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #17
      От: за ZD-30

      Направи наука от Нисана. Браво !
      Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

      Коментар


      • #18
        Нещо не се оправям с търсачката и заради това поствам въпросите си тук:
        1) някъде из нета съм попадал на инфо, че въпросният двигател (ZD-30) търпи някакъв ъпгрейд през годините (ако не се лъжа около 2004). Въпросите ми са - тези промени съществени ли са? - как се разбира двигателя от кой тип е (примерно при оглед)
        2) Автоматични скоростни кутии на Патрула надеждни ли са?

        Благодаря предварително и се надявам въпросите ми да са на правилното място!

        Коментар


        • #19
          Промяната става 2007 и му сменят горивната помпа, вече става common rail и Евро 4 и мощността нараства от 158 (154 при терано) на 170 кс. По новия zd 30 не се предлага в терано, само за патрол и някви бусове на рено (мотора е 100% нисанов във всички разновидности няма нищо от рено Слава Богу.
          Старата любов ръжда не хваща, а непоправимо гние!

          Коментар


          • Juiced
            Juiced коментира
            Редактиране на коментар
            Еинственото хубаво нещо в едно рено е може би дизеловият двигател, а ти и това му отне

          • sparkybg
            sparkybg коментира
            Редактиране на коментар
            Мотора няма НИЩО общо с Рено. Нищичко! Поредната градска легенда. И всички двигатели в подобни характеристики от тоя период имат малко или много сходни проблеми. И тойотовия D4D думка бутала, с тая разлика че на оня дюзите са по 1500 кинта едната, а тук са по 150.

        • #20
          Тоест инфото ми е грешно и в периода от който патрулите минават от 2,8 на 3,0 до към 2006-2007 си се вгражда един и същи мотор?

          Коментар


          • #21
            Не минават на 3.0. Просто започват да слагат и 3.0. някъде около 2000г. През 2006-2007 става common-rail.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #22
              Ясно - значи 3.0 от 2000-2006/7 е един и същи двг.
              Иначе от тази тема ми е дошло убъркването, че нещо променят по двигателите след 2003: https://offroad-bulgaria.com/forum/%D0%BE%D1%81%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%B8-%D1%84%D0%BE%D1%80%D1%83%D0%BC%D0%B8/%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB%D0%B8-4x4/%D0%B4%D0%B8%D1%81%D0%BA%D1%83%D1%81%D0%B8%D0%B8-%D0%BF%D0%BE-%D0%BC%D0%B0%D1%80%D0%BA%D0%B8/nissan/6317-%D0%B7%D0%B0-nissan-patrol-%D0%B2%D0%BF%D0%B5%D1%87%D0%B0%D1%82%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D0%BC%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%BC%D0%B8%D1%81%D0%BB%D0%B8/page16 мнение #227 "Даже не до 2002-ра а до края на 2003г. мотора на Патрола 3.0тди има конструктивен проблем.Мисля,че беше в по-тесни маслени магистрали,от там по-лошо и недостатъчно мазане и съответно много кратък живот на мотора.След 2004г това е оправено,та затова...да не сложиш таралеж в гащите или 3.0 след 2004г. или ако искаш да го вземаш около 2000-та година по-добре 2.8тди!
              Малко по-слаб е,но...можеш пък да го чипосаш ако не ти стига тягата и пак ще е по-добре от това да имаш проблеми с другия мотор!
              Поздрави! "

              Коментар


              • #23
                До към 2002ра управлението на турбината е поомазано и пренадува. Това с маслените канали е градска легенда. Реално промените са по-тежки бутала(но от същия доставчик), по-масивен бутален болт, променено турбо (вече само с маслено охлаждане, преди това и с водно), пооправено управление на турбото. Толкоз. Тоя мотор мре от пренадуване, свещи, и запушен входящ колектор със сажди. CRD-то вече проблеми с бутала няма. Горе съм посочил разликите.

                За пренадуването си има ясни симптоми - забива муцуна. За което масово не се взимат мерки ими резултата е думнало бутало в един момент. И го прави в междинните режими, когато е отворен EGR-а.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #24
                  Абе не се втелясвайте толкова какво къде е написано.Факт,че за велики проблеми с 3,0 никой не е споменавал.При Спарки работата е "луд умора няма",той си е маниак на тема Терано и подробно е описал след покупка къде и какво да се провери,за да се избегнат бъдещи проблеми,така че съветвам всеки,който иска пъргав и здрав джип да си вземе Терано 3,0,а който иска здрав и по-муден да си вземе 2,7
                  Спарки,ако ти се занимава харесал съм си едно в София,но не ми остава време да ида да го видя.............Очертава се,че вървя към 4-тото си на брой Терано май.
                  "NISAN TERRANO 2" 3.0 tdi 2003 г.
                  0878739299

                  Коментар


                  • #25
                    dvdimov, това е което предлагаш е супер, но аз съм се ориентирал към Патрол, така че ме интересуват неговите специфики!
                    А иначе, нещо аз вече се поуплетох, затова задавам един поясняващ практичен въпрос - двигателя фактор ли при избора ли е за екземпляри 2002-2006 (става въпрос само за 3 литровият)?

                    п.п. колкото повече чета, толкова повече се убърквам! Тук пак се споменава, че са различни двигателите: мнение # 375 : "От: За Nissan Patrol - впечатления, мнения, размисли.

                    Първоначално публикуван от ivan pekov Преглед на мнение
                    -Здравеите колеги,искам да попитам дали двигател на Нисан Патрол ГР У61 2004г. 3.0ди, може да пасне в коша на по старото купе на Нисан Патрол 3,0ди от 2002г?Има ли разлика в двигателите,електрониката,скоросна кутия. Просто вадим единия двигател и да сложим другия, на прав поглед са идентични....

                    -Двигателите са идентични само на пръв поглед.
                    Иначе механично нямаш проблеми да ги преместиш.
                    Ама ще ти трябва и нов компир и евентуално няколко букси."
                    Последно редактирано от Марвин; 02-09-20, 14:52.

                    Коментар


                    • #26
                      Много интересна тема, Спарки патрул произведен малко преди 2004г тоест между 2003-2004г 3.0di 158к.с. фейслифт с големите халгени влиза ли в графата с топящи бутала

                      Коментар


                      • #27
                        Двигателите са идентични не само на пръв поглед. Все пак съм разхвърлял 2 на кванти. Единствената разлика между патрол и терано са 2 уши на блока и различен номер на колянов вал, и двете заради различната скоростна кутия.

                        @Mario321: И патрул и терано, колкото по-късно произведен, толкова по-добре. 2003-та вече са пооправени, 2004-та по-добре. Не знам точните години през които сменят буталата с все по-тежки, но 2003-та трябва да са вече поне с втория модел, вероятно дори с третия.

                        ...и не топят бутала. Или по-точно всичките топят, когато някоя дюза не е в ред. Пукат бутала, предимно ранните. И ги пикат предимно заради пренадуване. И трите, на които съм бил свидетел да се скапят, дълго и упорито забиваха муцуна при натоварване, което е явен знак за пренадуване. Въпросното пренадуване е главното нещо, което им разкатава фамилията.

                        Ако ще купувам патрул, бих търсил Common Rail категорично. Там проблем с буталата вече няма повече от на всички останaли Common Rail джипови двигатели. И дюзите не са проблемни - Bosch са, със сменяеми разпръсквачи и не са пиезо.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • Mario321
                          Mario321 коментира
                          Редактиране на коментар
                          Спарки за мен тази информация е много важна, сърдечно ти благодаря .

                        • ivanivanov5040
                          ivanivanov5040 коментира
                          Редактиране на коментар
                          ..
                          Последно редактирано от ivanivanov5040; 04-11-21, 18:01.

                      • #28
                          • Спарки имам същия двигател на терано2 и малко нужда от помощ
                            Проблема е следния :
                            На 1ва и 2ра върви и ускорява добре когато сложа 3 и забива и на 4та е така сякаш турбото не надува
                            Закачаха я и грешката: високо налягане турбо
                            Това ми каза човека който я закача
                            След информацията по горе за която ви благодаря разбирам че и моето има същия проблем
                            И как да го отстраня докато не съм гръмнал и аз двигателя
                            Благодаря предварително ако успееш да ми отговориш

                        Коментар


                        • #29
                          Знае ли някой какво става с андро 160.Последно се разделихме скарани, явно по моя вина. Искам поне да му се извиня. Телефона ми ми е о877 51 79 65. С червената Кия.

                          Коментар


                          • #30
                            Първоначално публикуван от ivanivanov5040 Преглед на мнение
                              • Спарки имам същия двигател на терано2 и малко нужда от помощ
                                Проблема е следния :
                                На 1ва и 2ра върви и ускорява добре когато сложа 3 и забива и на 4та е така сякаш турбото не надува
                                Закачаха я и грешката: високо налягане турбо
                                Това ми каза човека който я закача
                                След информацията по горе за която ви благодаря разбирам че и моето има същия проблем
                                И как да го отстраня докато не съм гръмнал и аз двигателя
                                Благодаря предварително ако успееш да ми отговориш
                            1. Смукателен колектор, EGR клапан и EGR тръба - долу и почистване. Главата също, доколкото е възможно без махане.
                            2. Турбо долу и на почистване и калибровка или смяна на CHRA (средна част), ако се налага. Melett е ОК.
                            3. Смяна на дебитомер (с НОВ, не китайски - има тема по въпроса)
                            4. Ако интеркулера е омаслен - смяна. Има китайски, заварени.
                            5. Ако катализатора е запушен - премахване на вътрешната му част (лесно е, на елемент е).

                            Ако след всичкото това проблема продължи, може да се сложи механичен ограничител на налягането (Dawes/Tillix valve), може да се проверят и дюзи и помпа.

                            Ако тераното е преди 2003-та, може да се огледат и цилиндрите/буталата с ендоскоп, да няма тръгнали бутала с пукнатини.

                            Имам налични комплект оригинални бутала 2-ра група, нулев размер, последна версия за CRD, които никога няма да се напукат. Слагат се и на не-CRD версията.
                            Имам налични и комплект +0.5 китайски бутала. Ако някой го е докарал до смяна.
                            Имам и оборудвана глава и изобщо цял двигател за разкостване, здраво турбо и калибрована помпа със сменена електроника също. И 3 комплекта дюзи, които мога да проверя за изправност, но са свалени от реботещи мотори (едните са си на него все още).
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X