Обява

Свий
Няма добавени обяви.

OBD Bluetooth - впечатления

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • OBD Bluetooth - впечатления

    Здравейте,

    понеже съвсем наскоро си купих OBD bluetooth четец реших да споделя първите ми впечатления от нещото .Пристигна от Китай за около две седмици без да се плащат никакви допълнителни разходи освен тези договорени през е-bay - около 45лв излезе.
    В пакета са четеца и мини-диск с няколко демо-програмки за диагностика които за момента все още не действат - немога да накарам компютъра(програмите) и устройството да са на един и същ COM.За сега опитите са с андроид програмата Тоrque (free версията).

    След като се сдвой с телефона сравнително бързо разчита данните от ЕКУ-то.Torque може да показва един куп параметри но зависи дали се подава информация за тях.
    Пробвах го на няколко различни коли но ще се спра на тераното - извадка на това какво показва на празен ход:

    Load (engine) - при мен по незнам каква причина седи доста висок процент - 42% и нагоре.При форсиране нараства.На другите коли е около 20%.

    Температура на антифриза в градуси.

    Intake Manifold Pressure - постоянно на 19 kPa - според мен не работи.

    Обороти на двигатела.

    MAF - 8,2 g/sec - варира според оборотите и колко въздух засмуква мотора.

    Intake air temperature - постоянно на 215 С - не работи тук.

    Тiming advance - 1.5 -в градуси .

    Throttle - колко е натиснат педала на газста - на празен ход седи на 0.

    Boost - постоянно на минус 11,9 psi - доколкото знам този параметър на това терано не фигурира.

    Скорост - с около 8-10км по ниска от тази по километраж.

    Данни за налягане на горивото,волтаж,околна температура,barometric pressuere на тераното не излизат, докато на другите коли дето пробвах някои от тях работят.

    Може да се четат и трият грешки запазени в паметта на ЕКУ-то .

    Тази програма може да изчислява и разход на гориво като се въведат данни за колата като обем на двг; обороти и тегло но според това което аз видях не показва много вярно.Натиснете снимката за да я уголемите

Име:OBD v 1.5.jpg
Прегледи:1
Размер:75.0 КБ
ID:5965940

    Това е за сега.Ще ми се да го пробвам и на друго терано за сверка.

  • #2
    От: OBD Bluetooth - впечатления

    Първоначално публикуван от rsv Преглед на мнение
    Load (engine) - при мен по незнам каква причина седи доста висок процент - 42% и нагоре.При форсиране нараства.На другите коли е около 20%.
    Не разчитай на това. Вероятно е някакъв друг близък параметър, и не го разчита както трябва.

    Първоначално публикуван от rsv Преглед на мнение
    Intake Manifold Pressure - постоянно на 19 kPa - според мен не работи.
    Много ясно. Няма датчик за това. Компа не е баба Ванга.

    Първоначално публикуван от rsv Преглед на мнение
    MAF - 8,2 g/sec - варира според оборотите и колко въздух засмуква мотора.
    На това също не разчитай твърде.

    Първоначално публикуван от rsv Преглед на мнение
    Intake air temperature - постоянно на 215 С - не работи тук.
    Пак няма датчик.

    Първоначално публикуван от rsv Преглед на мнение
    Тiming advance - 1.5 -в градуси .
    И на това не разчитай твърде, макар че май е близко до истината.

    Първоначално публикуван от rsv Преглед на мнение
    Boost - постоянно на минус 11,9 psi - доколкото знам този параметър на това терано не фигурира.
    Параметъра фигурира, ама и за това няма датчик.

    Първоначално публикуван от rsv Преглед на мнение
    Скорост - с около 8-10км по ниска от тази по километраж.
    Вероятно не са догодили нещо с изчислението, или ако си с нормалния размер гуми - това ти е истинската скорост. Сравни с GPS. При мен е наред.

    Първоначално публикуван от rsv Преглед на мнение
    Данни за налягане на горивото,волтаж,околна температура,barometric pressuere на тераното не излизат, докато на другите коли дето пробвах някои от тях работят.
    Волтаж при мен излиза. За другото отново няма датчици. При мен излиза и температура на горивото в помпата.

    Първоначално публикуван от rsv Преглед на мнение
    Може да се четат и трият грешки запазени в паметта на ЕКУ-то .
    Обикновено трябва да имаш богато въображение при разчитането им, гледайки едновременно това, дето връща четеца като код, и това, дето пише в сервизното.

    Първоначално публикуван от rsv Преглед на мнение

    Тази програма може да изчислява и разход на гориво като се въведат данни за колата като обем на двг; обороти и тегло но според това което аз видях не показва много вярно.[ATTACH=CONFIG]430903[/ATTACH]
    Това се изчислява от цикловата порция гориво, подавана на двигателя, и текущите обороти и скорост на двигателя. Не вдявам какво търси теглото в тая формула, но така или иначе тоя метод не е от твърде точните и иска калибровка към всяка кола.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #3
      От: OBD Bluetooth - впечатления

      Баси...ами то Спарки както го описа...тази букса на нищо не може да и се разчита...
      Защо програмките за компа са демо...???
      Всъщност говорих с един приятел,който се занимава с диагностика на колите.Човека каза,че буксите които има си идват с исталационен диск с програма.Инсталира се на компа и след това всичко се прави през него...триенето на грешки също.
      Добре де...какво да си купим,за да можем сами да си диагностицираме евентуални проблеми с возилата,да следим параметрите и в реално време и в същото време всичко да е вярно като данни???
      Дайте идеи...какво и откъде???
      Предполагам доста хора тук са заинтересовани да могат,най-малкото като им светне чека да видя сами за какво става въпрос!
      Поздрави!
      NISSAN FOREVER
      -----------------------------------------------------------------------------
      Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

      Коментар


      • #4
        От: OBD Bluetooth - впечатления

        Просто споделям моя опит с моя четец. Някои неща просто не стават или не са съвсем коректни.

        Работата е там, че има леки разлики в грешките и параметрите между различните фирми в различните години. Например за 14 пинова букса като при мен, практически нямаше софтуер, който да поддържа дизелови двигатели. И съвсем резонно, половината параметри в реално време излизаха некоректно. Ама сдушихме се с един австралиец, дето прави ECUTalk софтуера, и с малко помощ от моя страна програмата му към момента поддържа и дизели и показва всичко коректно. Грешките чете директно от компа и не прави собствени интерпретации на тема код на грешката, което е предимство.

        ...обаче 14 пиновата букса си е чисто нисанска, докато вашата е универсална. От там и капризността откъм софтуер и т.н. При всички положения такова тулсче помага, дори да не е на 100% коректно.

        ПП: Например, самия факт че има параметри, дето излизат, а компютъра няма как да ги знае или изчисли, говори че софтуера не е съвсем направен за тоя двигател. Това е доста масово, впрочем. Други пък си ги засича, трети не ги показва. Обороти например има изчислени от умната дюза и от датчика за положението на коляновия вал. Знае ли се кои от тях показва? При мен показва и двата. Въобще автомобилната диагностика е олицетворение на приказката "Орел и рак и щука". Щото уж универсална би трябвало да е (когато е като вашата букса), а всъщност - нищо подобно. Не се ли ориентира софтуера като хората, всичко е на халост. Затова и професионалните универсални уреди за диагностика струват торба пари, софтуерните им ъпдейти - също. И пак не винаги се справят.
        Последно редактирано от sparkybg; 20-03-12, 09:48.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #5
          От: OBD Bluetooth - впечатления

          Като цяло програмите на диска са с ограничени функции - предполагам може да се свалят и пълните версии.Днес успях да подкарам някои от тях.
          Ето една "снимка" на моментно състояние .
          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:scantool.jpg
Прегледи:1
Размер:48.1 КБ
ID:5358176
          Това за calculated engine load още преди са ми го казвали че седи висок %, а го замерваха с някакъв уж професионален уред - Бош.

          Коментар


          • #6
            От: OBD Bluetooth - впечатления

            Абе важно е да чете кодове за грешки, коеот май е основната работа.

            Хубаво е да имаш телеметрия.

            Честито! Моя звяр е 14-ка букса и няма как да му вържа Син Зъб

            Коментар


            • #7
              От: OBD Bluetooth - впечатления

              Първоначално публикуван от hotsnail Преглед на мнение
              Абе важно е да чете кодове за грешки, коеот май е основната работа.

              Хубаво е да имаш телеметрия.

              Честито! Моя звяр е 14-ка букса и няма как да му вържа Син Зъб
              Син зъб не, но четеца ти струва 60лв. И има софтуер който поддържа точно твоя двигател, със всичката му налична телеметрия, при това показва коректно и кодовете на грешки, и телеметрията.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #8
                От: OBD Bluetooth - впечатления

                Първоначално публикуван от hotsnail Преглед на мнение
                Абе важно е да чете кодове за грешки, коеот май е основната работа.

                Хубаво е да имаш телеметрия.

                Честито! Моя звяр е 14-ка букса и няма как да му вържа Син Зъб
                Аз пък си мисля,че твоя е като моя и като на колегата RSV....т.е. с 16 пинова букса!!!
                NISSAN FOREVER
                -----------------------------------------------------------------------------
                Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                Коментар


                • #9
                  От: OBD Bluetooth - впечатления

                  Ами гледал съм го 14-ка е. Дори го връзвахме при Андро на машинката му, като правеше магарии. Слава богу Андро го намери от къде му идваха зоровете и сега да чукна на дърво работи страхотно.

                  Какк копае кал със зимни гуми не е истина.

                  Ще зема да се обзавдеа със системата дето Спарки я казва. Един от тия малките компютри може да му сложа хем за навигация хем за телеметрия

                  Коментар


                  • #10
                    От: OBD Bluetooth - впечатления

                    Ами дава някакъв ориентир, но мисля че ограниченията идват от софтуера който имам а не толкова от самия четец.Предполагам може да се намери някоя хубава програма дето да може да се връзва със "син зъб".

                    Странно че твойто няма 16 пинова букса, вчера гледах на една корса 98г. и тя имаше.
                    Днес на пежо партнер ми показа грешка P1351 - в интернет излизат подгрвени свещи или нещо в тази система.

                    Коментар


                    • #11
                      От: OBD Bluetooth - впечатления

                      Първоначално публикуван от rsv Преглед на мнение
                      Ами дава някакъв ориентир, но мисля че ограниченията идват от софтуера който имам а не толкова от самия четец.Предполагам може да се намери някоя хубава програма дето да може да се връзва със "син зъб"..
                      И програмата, и четецът ти се свързват и работят перфектно. Само че няма какво да четат. ЕOBD стандартът е задължителен за дизелови автомобили след 2004, а за бензиновите след 2001 г. Преди това са само желателни.

                      Коментар


                      • #12
                        От: OBD Bluetooth - впечатления

                        Точно това имах предвид. Има един преходен период, в който нещата са половинчати и много софтуери не се справят достатъчно добре с някои марки или модели автомобили. В случая - ограниченията са точно в софтуера. В ръководството има P кодове, но има и разминавки при същия код на други автомобили.

                        Бе мазало пълно. Има разбира се и четци, дето се справят не лошо, но обикновено струват 4 цифрена сума, и рядко първата цифра е единица.
                        Последно редактирано от sparkybg; 27-08-18, 14:57.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #13
                          Здавей те тази тема за по-новите и не толкова новите коли е много интересна ако може пак да се дискотира.За изминалито време може някой да е намерил нещо по-добро за диагностика

                          Аз лично карам Терано 2.7 TDI 2001г. и наскоро си купих кабел и немога да подкарам нито една програма нищо че имаше с кабела и програми,малко демо са тези програми но колегата пише че е подкарал едната.
                          Последно редактирано от Паджеровод; 30-10-13, 18:16.

                          Коментар


                          • #14
                            От: OBD Bluetooth - впечатления

                            Ами аз си закупих същата/само ,че на друг производител / OBD букса като на колегата.С нея си дойде и диск с някакъв софтуер за компа.Инсталирах го,но...така и не съм го пробвал дали работи или не.
                            Когато ми се е налагало си ползвам на телефона програма чрез блутут.Свалил съм си дори версия Pro...За елементарните ми нужди върши работа,а с малко логика върши доста работа!
                            Човек ако разчита подобни устройства да му кажат ето това е проблема и той сменя частта ...готово...ЗАБРАВИ!!!
                            Лятото ми светна чека и програмката ми изписа грешка без тълкувание.В интернет намерих инфо/проблем с инжектора/Ходих по сервизи със скъпа техника и какво...гледаха като голям камък.Единия дори взе да ми говори,да съм сменял дебитомера и какви ли не глупости/а моята букса си показваше параметри на дебитомера както винаги...т.е. нямаше там проблем/
                            В крайна сметка...ако бях сменил инжектора/умната дюза/проблема нямаше да се оправи и софтуера пак щеше да изкарва същата грешка,а проблема се оказа банален...подпушена горивна система,ама компа няма как да знае това и то намира проблем в някое от недобре работещите устройства по периферията!
                            Та познаването на автомоила и принципите на работа и отчитане на данни от устройствата е най-важното.Софтуера е само да те насочи...,но за нашите коли поне не и да ти каже с точност "ето това е" и то да е така...поне в 90% от случаите!
                            Поздрави!
                            NISSAN FOREVER
                            -----------------------------------------------------------------------------
                            Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                            Коментар


                            • #15
                              От: OBD Bluetooth - впечатления

                              Моите 5 стинки по темата - Със същия на външен вид четец съм но на цена 20 лв от чайна-майна. На Алфата се закачава без проблем и чете през FES на лаптоп по BT всички датчици на бангията при това поне доколкото се ориентирам по Аутодата и на слух, долу-горе вярно. Чете и трие грешки запаметени в компотера. Веднъж успях да подкарам диагностиката на датчиците но след това не. Не може да се свърже към приложението Torque за Андроид, което е тъпо. Не работи читаво на Ситроен Берлинго набор 99.
                              42

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X