Здравейте.От едно известно време се заглеждам по стойката на моя Патрол.Гледам,гледам и....нещо не ми хваща окото.Джипът изглежда сякаш е виснал отзад.Мерих,струвах,но ролетката показа че увисване отзад няма.След още малко оглед установих,че японеца като е проектирал купето и ......просто е направил предната вежда по -висока от задната.И по този начин купето създава илюзия,че задницата е увиснала.Тъй като дразнещото чувство не ме оставяше на мира и реших да повдигна Патрола отзад.Първоначално той изглеждаше така.
Забележете че разстоянието от гумата до декоративната вежда отзад е по- малко отколкото отпред.
А тук си личи ръба на купето как минава отгоре над задната вежда и стига до предната,която е по-висока от самия ръб.
А ето разстоянието от земята до декоративните вежди.
Разстоянието на задната гума е реално87см,тъй като точно на задно ляво колело над пружината в последствие намерих гумена подложка около 10мм. като такава от дясно липсвашеНякой голям майстор го е правил.Ето и на предното.
След обстоен оглед започнах и подготовката за повдигането.Самото то реших да е от гумени шайби от транспортна лента.Установих че подлагането е най удачно да стане над пружината,тъй като там има достатъчно място за подложните шайби.Преди обаче да започна с подлагането трябва да се свърши една друга много важна операция.Бомбето което е в центъра на пружината и я стопира да не бяга на страни след като се сложат шайбите идва много късо и пружината реално застава извън него.За целта това бомбе трябва да бъде удължено.Реших че това ще стане най лесно с използването на гривни с подобен диаметър.
За съжаление гривните макар и да ми ги отрязаха на най-близкият размер,дойдоха по-големи и аз реших да режа отделни парчета от тях и да ги заварям,като използвам само профила на гривните.След подготовката на гривните,минах на етап две.Подготовка и изрязване на гумените шайби с които ще подлагам.
На пръв поглед изглежда много лесно и безобидно ,но да изрежеш такава шайба от 1.4мм.транспортна лента /с всичкия и вложен конец/,беше меко казано свързано с много майни,мазоли по ръцете и голям риск да не си отрежа нещо.........В крайна сметка след рязане две вечери подред,подложките бяха готови.Първоначално мислех да подлагам по две шайби на пружина,но в последствие реших да са по три,което прави точно 4см.Не стига това ами отрязах и два броя за отпред,ако предницата слезе много ниско да и подложа и на нея по един брой.Абе голямо рязане и голямо хокане падна ,но това е вече историяСлед тази подготовка пристъпих и към самата операция по повдигането.По принцип всичко изглеждаше много просто.Развивам задните амортесьори и биелетите,вдигам колата на крик/възможно най-високо/,свалям пружините,заварям подготвените части от гривните,надявам подложните шайби,слагам пружината, хващам отново биелетие и амортесьорите,пускам колата от крика и......готово.Е да ама не.Първия амортесьор така се беше заварил,че с никакви чукове и длета не помръдна.Свих пружината със скоби/макар че при развит амортесьор тя трябва да излезе ей така от само себе си/Свалих я ,заварих планките,сложих шайбите и .......до там.Тази пружина посмъртно не можеше да влезе на мястото си.Огледах дали не мога да откача амортесьора от горе,но даже и при свалена пружина ми се видя много трудно, а след като я сложех направо невъзможно.Единственият начин да развия амортесьора от горе беше да сваля задного гърне,обаче като го огледах по-обстойно прецених че при тази ръжда на болтовете на фланеца към средното гърне ще падне едно рязане и рапробиване.....абе заформяше се голяма кушия.Взех да се отчайвам и даже вече си мислех че работата с повдигането май няма да я бъде,когато се появи моето спасение в лицето на Мариян ,който има сервиз в съседство,кара АТВ и редовно сме с него по балканите.Човека огледа обстановката,каза "момент",прибяга до неговия сервиз и се върна с един пневматичен ударен пистолет/само че ударът е наред-назад/,сложи му специален накрайник като длето и като го подкара..........майко помислих че ще ми напука всичките стъкла.Амортесьора не след дълго се предаде и полека ,полека излезе.Сякаш камък ми падна от плещите.От там нататък всичко продължи лесно,и не след дълго машината беше готова.Ето и как изглежда това което правих от долу.
Тъй като в следстие на лифта се получи напрежение в сабилизиращата щанга,аз смених щатните биелети с 5см.по-дълги.Новите са от Нисан Патфендер и пасват идеално.
А това е ефектът и от вън.
Отзад се получи точно 4см.повдигане ,а отпред слезе с около 5-6мм.,което на първо време ми се стори много малко и се отказах да подлагам подготвените тампони за там/за сега де/
Като цяло пък джипката започна да изглежда така.
Последваха и първите изпитания.
Тестовете показаха много добро поведение.На асвалта колата запази същата си стабилност/поне аз не усещам разлика/,а на пресечен терен където преди са ми опирали степенките сега минавам без проблем.Не забелязах вибрации и шум от към кардана,но нали "страх лозе пази ",два дена след лифта смъкнах надолу гредата на скоростната кутия с 5мм,посредством планки които си бях подготвил предварително.Единственото нещо което не съобразих беше ,че при повдигането кантарното устройство се беше затворило на цяло и реално колата спираше почети само на предни колелета.Като усетих обаче ефекта да си с 50процента от спирачките,веднага ми дойде на акъла и проблема беше отстранен като натегнах пружината,която дърпа лоста за притока на спирачна течност.Сега всичко е ОК.Смятам че поставената цел е изпълнена и ефектът е положителен.От една страна "по-натокан" външен вид и от друга страна повишаване на проходимостта извън пътя/особено когато седнем 4-5човека в нея/.Това е.Поздрави на всички.
Забележете че разстоянието от гумата до декоративната вежда отзад е по- малко отколкото отпред.
А тук си личи ръба на купето как минава отгоре над задната вежда и стига до предната,която е по-висока от самия ръб.
А ето разстоянието от земята до декоративните вежди.
Разстоянието на задната гума е реално87см,тъй като точно на задно ляво колело над пружината в последствие намерих гумена подложка около 10мм. като такава от дясно липсвашеНякой голям майстор го е правил.Ето и на предното.
След обстоен оглед започнах и подготовката за повдигането.Самото то реших да е от гумени шайби от транспортна лента.Установих че подлагането е най удачно да стане над пружината,тъй като там има достатъчно място за подложните шайби.Преди обаче да започна с подлагането трябва да се свърши една друга много важна операция.Бомбето което е в центъра на пружината и я стопира да не бяга на страни след като се сложат шайбите идва много късо и пружината реално застава извън него.За целта това бомбе трябва да бъде удължено.Реших че това ще стане най лесно с използването на гривни с подобен диаметър.
За съжаление гривните макар и да ми ги отрязаха на най-близкият размер,дойдоха по-големи и аз реших да режа отделни парчета от тях и да ги заварям,като използвам само профила на гривните.След подготовката на гривните,минах на етап две.Подготовка и изрязване на гумените шайби с които ще подлагам.
На пръв поглед изглежда много лесно и безобидно ,но да изрежеш такава шайба от 1.4мм.транспортна лента /с всичкия и вложен конец/,беше меко казано свързано с много майни,мазоли по ръцете и голям риск да не си отрежа нещо.........В крайна сметка след рязане две вечери подред,подложките бяха готови.Първоначално мислех да подлагам по две шайби на пружина,но в последствие реших да са по три,което прави точно 4см.Не стига това ами отрязах и два броя за отпред,ако предницата слезе много ниско да и подложа и на нея по един брой.Абе голямо рязане и голямо хокане падна ,но това е вече историяСлед тази подготовка пристъпих и към самата операция по повдигането.По принцип всичко изглеждаше много просто.Развивам задните амортесьори и биелетите,вдигам колата на крик/възможно най-високо/,свалям пружините,заварям подготвените части от гривните,надявам подложните шайби,слагам пружината, хващам отново биелетие и амортесьорите,пускам колата от крика и......готово.Е да ама не.Първия амортесьор така се беше заварил,че с никакви чукове и длета не помръдна.Свих пружината със скоби/макар че при развит амортесьор тя трябва да излезе ей така от само себе си/Свалих я ,заварих планките,сложих шайбите и .......до там.Тази пружина посмъртно не можеше да влезе на мястото си.Огледах дали не мога да откача амортесьора от горе,но даже и при свалена пружина ми се видя много трудно, а след като я сложех направо невъзможно.Единственият начин да развия амортесьора от горе беше да сваля задного гърне,обаче като го огледах по-обстойно прецених че при тази ръжда на болтовете на фланеца към средното гърне ще падне едно рязане и рапробиване.....абе заформяше се голяма кушия.Взех да се отчайвам и даже вече си мислех че работата с повдигането май няма да я бъде,когато се появи моето спасение в лицето на Мариян ,който има сервиз в съседство,кара АТВ и редовно сме с него по балканите.Човека огледа обстановката,каза "момент",прибяга до неговия сервиз и се върна с един пневматичен ударен пистолет/само че ударът е наред-назад/,сложи му специален накрайник като длето и като го подкара..........майко помислих че ще ми напука всичките стъкла.Амортесьора не след дълго се предаде и полека ,полека излезе.Сякаш камък ми падна от плещите.От там нататък всичко продължи лесно,и не след дълго машината беше готова.Ето и как изглежда това което правих от долу.
Тъй като в следстие на лифта се получи напрежение в сабилизиращата щанга,аз смених щатните биелети с 5см.по-дълги.Новите са от Нисан Патфендер и пасват идеално.
А това е ефектът и от вън.
Отзад се получи точно 4см.повдигане ,а отпред слезе с около 5-6мм.,което на първо време ми се стори много малко и се отказах да подлагам подготвените тампони за там/за сега де/
Като цяло пък джипката започна да изглежда така.
Последваха и първите изпитания.
Тестовете показаха много добро поведение.На асвалта колата запази същата си стабилност/поне аз не усещам разлика/,а на пресечен терен където преди са ми опирали степенките сега минавам без проблем.Не забелязах вибрации и шум от към кардана,но нали "страх лозе пази ",два дена след лифта смъкнах надолу гредата на скоростната кутия с 5мм,посредством планки които си бях подготвил предварително.Единственото нещо което не съобразих беше ,че при повдигането кантарното устройство се беше затворило на цяло и реално колата спираше почети само на предни колелета.Като усетих обаче ефекта да си с 50процента от спирачките,веднага ми дойде на акъла и проблема беше отстранен като натегнах пружината,която дърпа лоста за притока на спирачна течност.Сега всичко е ОК.Смятам че поставената цел е изпълнена и ефектът е положителен.От една страна "по-натокан" външен вид и от друга страна повишаване на проходимостта извън пътя/особено когато седнем 4-5човека в нея/.Това е.Поздрави на всички.
Коментар