Джипа е Форд Маверик 2.4, 125 к.с., 1995г., къса база, на около 220 000 реални километра.Газова никога не е слагана.
Проблемите започнаха в началото на зимата. При запалване започна да излиза един черен дим и така около 5 минути. Това да кажем беше средата на Ноември. Тъй като април 2011г. смених горивната помпа, реших, че най-вероятно е за смяна на масла и филтри. Смених ги, сложих масло 10х40, смених и горивния филтър, като сложих най-скъпия който продаваха. Ако има значение за темата април 2011г. смених и радиатора с чисто нов. Минаха 2-3 седмици, но нямаше никакво подобрение - отново си палеше с черен дим на талази. Като сменях маслото между другото го гледах нарочно - не беше напълно взело-дало и нямаше и следа от антифриз. Та след тези 2-3 седмици се появи и бонус към проблема. Докато не загрее при свободна оборотите и падаха до 150-200. Имайки в предвид, че я карам в София беше ад, само я чаках на кое кръстовище ще загасне. Като загрееше и си отиваха на около 650-700 и всичко се нормализираше. Новия бонус след седмица-две беше, че след запалване, искаше да се подаде рязко газ и да продуха цялата чернилка. Без газ още със запалването загасваше. Преди две седмици в най-големия студ отказа и въобще да запали. Отидох, купих и нов акумулатор, сложих го и отново се опитах да запали. Не иска и ми светна, че е възможно да е задавена. Отидох, купих 4 хубави свещи, извадих старите, които въпреки че са японски от 10 лева на 15 000 км. бяха черни и от тях буквално капеше бензин. Сложих новите и джипа запали. Изкара една камара чернилка - зад ауспуха беше все едно си ръсил - около 1000 черни частици с големина на зърно от черен пипер ярко лъщящи на снега. Тогава един майстор каза - запушено гърне или катализатор. Отидох в сервиз и разкачихме средното гърне, катализатора и задното гърне. Запушено нямаше, но имаше такива сажди, че пичовете казаха, че на дизелови МПС не са виждали такива. Сложиха обратно всичко и казаха,че въпреки многото нагар няма смисъл от смяна, защото всичко си е в ред. Казаха,че вероятната причина е двигателя. Днес сутринта отидох до джипката, погледнах антифриза - не е мръднал от април месец, погледна маслото - не е мръднало от 2000 км. /от Ноември, а и досега никога не ми е пипала и грам/, прегледах да съм сигурен че съм свързал правилно кабелите на свещи - и те са сравнително нови и запалих. Издуха за 10 минути мизерията/чернилката и тръгнах. Значи джипа, само на задно имаше мощност все едно беше на режим бавни, прекъсваше все едно си тактувам с крака с педала за газта и оборотите му играеха от 0 до 700. Въпреки всички усилия за 3 километра загасна на два пъти. Опитах се на една права да го "продухам" с много газ но никакъв ефект. Спрях на един хипермаркет и от джипа замириса на нещо средно между бакелит и антифриз. Качих се пак, загря и проблема намаля, но остана. При загрят оборотите варираха между 150 и 700, т.е. поне не угасваше сам и отново се мъчеше - при застопорен педал на трета с 1500 оборота ту се спираше ту поемаше рязко. Прочетох мнението за системата EGR и го пробвахна - каране между 2500 и 3000 оборота, но проблема с накъсването остана. Няма мощност и прекъсва та се къса. Бензин сипвам само от ОМВ и Лукойл. Та в момента освен че пали с мъка - не може и да върви.
Проблемите започнаха в началото на зимата. При запалване започна да излиза един черен дим и така около 5 минути. Това да кажем беше средата на Ноември. Тъй като април 2011г. смених горивната помпа, реших, че най-вероятно е за смяна на масла и филтри. Смених ги, сложих масло 10х40, смених и горивния филтър, като сложих най-скъпия който продаваха. Ако има значение за темата април 2011г. смених и радиатора с чисто нов. Минаха 2-3 седмици, но нямаше никакво подобрение - отново си палеше с черен дим на талази. Като сменях маслото между другото го гледах нарочно - не беше напълно взело-дало и нямаше и следа от антифриз. Та след тези 2-3 седмици се появи и бонус към проблема. Докато не загрее при свободна оборотите и падаха до 150-200. Имайки в предвид, че я карам в София беше ад, само я чаках на кое кръстовище ще загасне. Като загрееше и си отиваха на около 650-700 и всичко се нормализираше. Новия бонус след седмица-две беше, че след запалване, искаше да се подаде рязко газ и да продуха цялата чернилка. Без газ още със запалването загасваше. Преди две седмици в най-големия студ отказа и въобще да запали. Отидох, купих и нов акумулатор, сложих го и отново се опитах да запали. Не иска и ми светна, че е възможно да е задавена. Отидох, купих 4 хубави свещи, извадих старите, които въпреки че са японски от 10 лева на 15 000 км. бяха черни и от тях буквално капеше бензин. Сложих новите и джипа запали. Изкара една камара чернилка - зад ауспуха беше все едно си ръсил - около 1000 черни частици с големина на зърно от черен пипер ярко лъщящи на снега. Тогава един майстор каза - запушено гърне или катализатор. Отидох в сервиз и разкачихме средното гърне, катализатора и задното гърне. Запушено нямаше, но имаше такива сажди, че пичовете казаха, че на дизелови МПС не са виждали такива. Сложиха обратно всичко и казаха,че въпреки многото нагар няма смисъл от смяна, защото всичко си е в ред. Казаха,че вероятната причина е двигателя. Днес сутринта отидох до джипката, погледнах антифриза - не е мръднал от април месец, погледна маслото - не е мръднало от 2000 км. /от Ноември, а и досега никога не ми е пипала и грам/, прегледах да съм сигурен че съм свързал правилно кабелите на свещи - и те са сравнително нови и запалих. Издуха за 10 минути мизерията/чернилката и тръгнах. Значи джипа, само на задно имаше мощност все едно беше на режим бавни, прекъсваше все едно си тактувам с крака с педала за газта и оборотите му играеха от 0 до 700. Въпреки всички усилия за 3 километра загасна на два пъти. Опитах се на една права да го "продухам" с много газ но никакъв ефект. Спрях на един хипермаркет и от джипа замириса на нещо средно между бакелит и антифриз. Качих се пак, загря и проблема намаля, но остана. При загрят оборотите варираха между 150 и 700, т.е. поне не угасваше сам и отново се мъчеше - при застопорен педал на трета с 1500 оборота ту се спираше ту поемаше рязко. Прочетох мнението за системата EGR и го пробвахна - каране между 2500 и 3000 оборота, но проблема с накъсването остана. Няма мощност и прекъсва та се къса. Бензин сипвам само от ОМВ и Лукойл. Та в момента освен че пали с мъка - не може и да върви.
Коментар