Въпросите са по теми, засягащи:
1- Подгревни свещи - нямам ни една здрава, почва да пали тегаво при -20, преди около 6 месеца ми набутаха някакви, които очевидно са боклук. Предполагам оригинални са най-доброто решение или бъркам? От къде да си намеря хубави подгревни свещи, които да не сдават багажа за 6-7 месеца, ориентировъчни цени?
2-Амортисьори - предни и задни, според непрофесионалната ми преценка леко са сдали багажа, въпреки че не се вижда да са омаслили. Предните са някакви Delphy (по спомен), май не са оригиналните. Търся възможно най-дълготрайното решение, предпочитам мека возия за да не подскача коша с чавето по седалките. Оригинални или друг вариант, в какъв ценови диапазон се движат? И друго на първо време - има ли опция ремонтен комплект тампони/шайби и т.н за амортисьори?
3-Вибрации по купето - Появиха се силни вибрации по купето - особено на студен двигател, както и скърцане в предната част някъде отдолу. При палене и гасене скоростните лостове подкачат лудо, иначе вибрират осезаемо и дразнещо. Според майстора в сервиза тампон на скоростите "бил тръгнал, ама можело да изкара още много". Дали на това се дължат тези вибрации или са заминали и тампоните на двигателя? Забелязах, че има и някакви тампони на шасито към закачането с купето - те каква роля изпълняват, подлежат ли на смяна? (Извинявам се ако пиша глупости, но нямам утвърдени познания по темата)
4-Разпръсквачи - имах прекъсване на студен двигател, което се установи, че е заради разпръсквача на една от дюзите. Майсторите, които правиха манипулации по дюзите разполагаха с допотопна техника - сложиха някакви подложки и настройваха нещо, шлайфаха за около минута разпръсквачите с полирпаста, след което тиранеца спря да прекъсва, върви добре, но харчи около 1,5-2 кила/100 в повече. Видях че по разпръсквачите има някакви драскотини и т.н, необходима ли е тяхната подмяна и възможна ли е? Читав майстор по тази част - ГНП/дюзи, който да направи диагностика?
5-Клапани/повдигачи на клапаните - има едно почукване, което произлиза или от калпава дюза, или от някой повдигач на клапан. През какъв пробег се прави реглаж на клапани, повдигачите на тераното хидравлични ли са?
6-Термостат - какъв термостат да сложа, че да загрява по-бързо и повече джипката? Смених го миналото лято, но сега зимата дори с изтривалка пред радиатора загрява бавно и трудно, за да видя стрелката над средата трябва да съм по баир с пълна кола и да газя здраво, в града почти никакъв шанс за топло... Обикновено се повдига 3-5мм от мин. позиция, а ако спускам пада на кота 0... всички останали дизеларки, които карам или съм карал имат отвратително яко парно за отрицателно време. Сменил съм филтъра в купето с нов ако има значение.
Имам и други въпроси, които ще оставя за по-натам във времето, тези тук са злободневни за сега.
Предварително благодаря на всички включили се с мнения и съвети.
1- Подгревни свещи - нямам ни една здрава, почва да пали тегаво при -20, преди около 6 месеца ми набутаха някакви, които очевидно са боклук. Предполагам оригинални са най-доброто решение или бъркам? От къде да си намеря хубави подгревни свещи, които да не сдават багажа за 6-7 месеца, ориентировъчни цени?
2-Амортисьори - предни и задни, според непрофесионалната ми преценка леко са сдали багажа, въпреки че не се вижда да са омаслили. Предните са някакви Delphy (по спомен), май не са оригиналните. Търся възможно най-дълготрайното решение, предпочитам мека возия за да не подскача коша с чавето по седалките. Оригинални или друг вариант, в какъв ценови диапазон се движат? И друго на първо време - има ли опция ремонтен комплект тампони/шайби и т.н за амортисьори?
3-Вибрации по купето - Появиха се силни вибрации по купето - особено на студен двигател, както и скърцане в предната част някъде отдолу. При палене и гасене скоростните лостове подкачат лудо, иначе вибрират осезаемо и дразнещо. Според майстора в сервиза тампон на скоростите "бил тръгнал, ама можело да изкара още много". Дали на това се дължат тези вибрации или са заминали и тампоните на двигателя? Забелязах, че има и някакви тампони на шасито към закачането с купето - те каква роля изпълняват, подлежат ли на смяна? (Извинявам се ако пиша глупости, но нямам утвърдени познания по темата)
4-Разпръсквачи - имах прекъсване на студен двигател, което се установи, че е заради разпръсквача на една от дюзите. Майсторите, които правиха манипулации по дюзите разполагаха с допотопна техника - сложиха някакви подложки и настройваха нещо, шлайфаха за около минута разпръсквачите с полирпаста, след което тиранеца спря да прекъсва, върви добре, но харчи около 1,5-2 кила/100 в повече. Видях че по разпръсквачите има някакви драскотини и т.н, необходима ли е тяхната подмяна и възможна ли е? Читав майстор по тази част - ГНП/дюзи, който да направи диагностика?
5-Клапани/повдигачи на клапаните - има едно почукване, което произлиза или от калпава дюза, или от някой повдигач на клапан. През какъв пробег се прави реглаж на клапани, повдигачите на тераното хидравлични ли са?
6-Термостат - какъв термостат да сложа, че да загрява по-бързо и повече джипката? Смених го миналото лято, но сега зимата дори с изтривалка пред радиатора загрява бавно и трудно, за да видя стрелката над средата трябва да съм по баир с пълна кола и да газя здраво, в града почти никакъв шанс за топло... Обикновено се повдига 3-5мм от мин. позиция, а ако спускам пада на кота 0... всички останали дизеларки, които карам или съм карал имат отвратително яко парно за отрицателно време. Сменил съм филтъра в купето с нов ако има значение.
Имам и други въпроси, които ще оставя за по-натам във времето, тези тук са злободневни за сега.
Предварително благодаря на всички включили се с мнения и съвети.
Коментар