Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Няколко въпроса за Terrano II 2.7 TDI - части/подръжка

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Няколко въпроса за Terrano II 2.7 TDI - части/подръжка

    Въпросите са по теми, засягащи:

    1- Подгревни свещи - нямам ни една здрава, почва да пали тегаво при -20, преди около 6 месеца ми набутаха някакви, които очевидно са боклук. Предполагам оригинални са най-доброто решение или бъркам? От къде да си намеря хубави подгревни свещи, които да не сдават багажа за 6-7 месеца, ориентировъчни цени?

    2-Амортисьори - предни и задни, според непрофесионалната ми преценка леко са сдали багажа, въпреки че не се вижда да са омаслили. Предните са някакви Delphy (по спомен), май не са оригиналните. Търся възможно най-дълготрайното решение, предпочитам мека возия за да не подскача коша с чавето по седалките. Оригинални или друг вариант, в какъв ценови диапазон се движат? И друго на първо време - има ли опция ремонтен комплект тампони/шайби и т.н за амортисьори?

    3-Вибрации по купето - Появиха се силни вибрации по купето - особено на студен двигател, както и скърцане в предната част някъде отдолу. При палене и гасене скоростните лостове подкачат лудо, иначе вибрират осезаемо и дразнещо. Според майстора в сервиза тампон на скоростите "бил тръгнал, ама можело да изкара още много". Дали на това се дължат тези вибрации или са заминали и тампоните на двигателя? Забелязах, че има и някакви тампони на шасито към закачането с купето - те каква роля изпълняват, подлежат ли на смяна? (Извинявам се ако пиша глупости, но нямам утвърдени познания по темата)

    4-Разпръсквачи - имах прекъсване на студен двигател, което се установи, че е заради разпръсквача на една от дюзите. Майсторите, които правиха манипулации по дюзите разполагаха с допотопна техника - сложиха някакви подложки и настройваха нещо, шлайфаха за около минута разпръсквачите с полирпаста, след което тиранеца спря да прекъсва, върви добре, но харчи около 1,5-2 кила/100 в повече. Видях че по разпръсквачите има някакви драскотини и т.н, необходима ли е тяхната подмяна и възможна ли е? Читав майстор по тази част - ГНП/дюзи, който да направи диагностика?

    5-Клапани/повдигачи на клапаните - има едно почукване, което произлиза или от калпава дюза, или от някой повдигач на клапан. През какъв пробег се прави реглаж на клапани, повдигачите на тераното хидравлични ли са?

    6-Термостат - какъв термостат да сложа, че да загрява по-бързо и повече джипката? Смених го миналото лято, но сега зимата дори с изтривалка пред радиатора загрява бавно и трудно, за да видя стрелката над средата трябва да съм по баир с пълна кола и да газя здраво, в града почти никакъв шанс за топло... Обикновено се повдига 3-5мм от мин. позиция, а ако спускам пада на кота 0... всички останали дизеларки, които карам или съм карал имат отвратително яко парно за отрицателно време. Сменил съм филтъра в купето с нов ако има значение.


    Имам и други въпроси, които ще оставя за по-натам във времето, тези тук са злободневни за сега.
    Предварително благодаря на всички включили се с мнения и съвети.

  • #2
    От: Няколко въпроса за Terrano II 2.7 TDI - части/подръжка

    Здравей колега.Не съм все още много компетентен по някои въпроси,но....
    1. Относно свещите-едва ли всичките са ти заминали,защото силно ме съмнява ако е така да запалиш въобще на -20.Подгревни свещи за японските дизели за съжаление не се внасят на много фирми.Силно ти препоръчвам,ако се предлагат такива на NJK да ползваш тях.На много от японците оригинално са вградени свещи с тази марка.Другото е оригинални...въпрос на цена!
    2.Амортесьорите съм проверявал само на Монро.Имай предвид,че не си упоменал къса или дълга база,а това в случая има значение.Моят е дълга база и предните на Монро са 86.00лв. за брой,а задните малко по-съпи/по спомен около 100лв/бр./.Това с Монрото е едно според мен добро бюджетно решение.Не се скават бързо и не са скъпи,но...возят малко по-твърдичко.Това се усеща най-вече в гората и по камъните.По асфалта с тях джипа стои на пътя като бегачка.Не мръдва в завоите,много е стабилен и не дразни откъм комфорт.Относно тампони и шайби като рем. к-т...надали ще има точно такъв,но в магазин за крепежни елементи се снабдяваш с нужните шайби,а от подходяща гума си изрязваш тампоните.Препоръчвам гумата да е от транспортна лента с конци в нея....просто ще забравиш кога си ги сменял тампончетата!
    3.Относно вибрациите...имай предвид,че мотора на Тераното си работи принципно по-твърдичко от на доста други дизели.Особено ,когато е студен!!!
    Скърцането в предната част долу ,е най-вероятно тампон заден на долния носач...дошло му е времето.ако се предприема смяна,да се видят и шайбите през които минава оста на носача. Ако са пукнати или зацепени странично по периферията,трябва да се изработят нови и да се подменят./има в други теми писано за това и схеми на самите шайби/
    Тампоните на шасито не ги закачай....това е последното нещо,което може да ти създаде проблем.
    4.Процедурата ,която описваш с ремонта на разпръсквача,е напълно нормална/т.е.не е първобитна/.Просто въпросния разпръсквач е "плюел",т.е не е разпръсквал горивото на мъгла и затова се подлага шайба на пружината в дюзата,за да се натегне.щом след ремонта са се оправили нещата,занчи всичко е ок.
    По-високия разход/ако наистина е станал по-висок,а не си въобразяваш/,не е заради този ремонт,търси причината другаде!!!
    5.Тераното не е с хидравлични повдигачи...с механични е и подлежи на реглаж!въпрос на свестен майстор и ремонт/разбира се ако въобще почукването не е нормално за този мотор и е от клапаните/
    6. Термостата не трябва да е с изместен център и да има байпасен допълнителен /малък странично разположен на голямата периферия/ клапан.ако си сложил такъв,това е една от причините за по-бавното загряване.Другото нещо е,че принципно Тераното има доста преусигорен като обем радиатор,и загряването му е по-бавно,като съответно и парното му е малко по-слабо.Нормалната температура на мотора и то лятно време е на милиметър под средата на скалата.Допустимо е да отиде на 2-3мм. над средата при много зор+климатик+40градуса навън!!!
    Ако си мислиш,че зимата при -20...или въобще при температури под 0градуса ще стегнеш това положение....много трудно и с много километри зор на мотора!
    Нормалното е,при -10град. ако поработи мотора на място след стартиране примерно 1-2мин. и минеш дори 1.5км. пробег след това,да влезне в белия сектор и парното да духа топло.ако минаваш при сходна температура повече километри и стрелката не мръдва в белия сектор...термостат и проверка на виско-муфата да не зацепена постоянно!!!
    При загрял над белия сектор автомобил и спускане по наклон,в никакъв случай температурата,не трябва да пада на 0...Да нормално е да падне малко,но не и нацяло.Това е индикация,че нещо не е наред с охлаждането на мотора/получава се преохлаждане/.
    Ами засега толкова от мен....има по-големи капацитети/не,че аз съм въобще капацитет де.../,и те ще ти пишат по-подробно!
    Поздрави!
    NISSAN FOREVER
    -----------------------------------------------------------------------------
    Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

    Коментар


    • #3
      От: Няколко въпроса за Terrano II 2.7 TDI - части/подръжка

      За вибрациите - и на мен ми направи впечатление, че доста вибрира. Помислих си че може и от ауспуховата система да има малко, щото чак под седалката го чувствам...

      Коментар


      • #4
        От: Няколко въпроса за Terrano II 2.7 TDI - части/подръжка

        Първоначално публикуван от lubashki777 Преглед на мнение
        4.Процедурата ,която описваш с ремонта на разпръсквача,е напълно нормална/т.е.не е първобитна/.Просто въпросния разпръсквач е "плюел",т.е не е разпръсквал горивото на мъгла и затова се подлага шайба на пружината в дюзата,за да се натегне.щом след ремонта са се оправили нещата,занчи всичко е ок.
        Бъркаш.
        С "подлагане" се регулира налягането, при което дюзата отваря. Това не е ремонт, а реглаж. Ако дюзата "плюе", тече, сълзи, или просто не пръска в норма, ако не помогне чистане с ултразвук, се сменя разпръсквач (това най-отпред на дюзата). Разпръсквача струва едни примерно 30-50лв.

        Та, след смяна на разпръсквач, трябва да докараш налягането на отваряне на дюзата да е еднакво с това на другите цилиндри, за да е равномерна работата на двигателя. От BOSCH продават китове със "шайби" с различна дебелина. Опитен човек уцелва налягането с 1-2 опита, но за тая цел трябва да се свалят всички дюзи и да им се мери налягането. Другия начин е да се докара до номинала за употребявана дюза, който го има в ръководството.

        Шлайфането се прави преди финалното сглобяване на дюзата (държача е от две части навиващи се една в друга). Повърхността на горната част на тялото гонтактува с челото на външната част на разпръсквача, и трябва да е идеално гладка, иначе дюзата започва да тече през резбата между двете части на тялото. Става например със шкърка 2000 върху стъкло и под "нафтова" баня, и понеже понякога и това не е достатъчно - явно ползват и още по-фина полир паста. След това се двете части се сглобяват и се стягат здравата (обикновено много над номинала), с надеждата че дюзата няма да тече. Ужасно пипкава и бавна работа, ако се гони програма максимум (еднакво налягане и никакви течове). Когато се гони ендкво налягане обикновено останалите 3 дюзи се докарват до налягането на дюзата с датчика. На дюзата с датчика разпръсквач се сменя по по-особен начин, и почти никой не го може, затова най-често се купува нова, ако има проблем с нея.

        Относно вибрациите - това е архаичен чугунен предкамерен дизел. Като е студен вибрира в пъти повече, отколкото като е топъл. Преди да сменяте тампони и прочие, просто изчакайте да се стопли времето. И тогава вибрира, но съвсем не толкова, колкото като го запалиш при минусови температури.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #5
          От: Няколко въпроса за Terrano II 2.7 TDI - части/подръжка

          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          Бъркаш.
          С "подлагане" се регулира налягането, при което дюзата отваря. Това не е ремонт, а реглаж. Ако дюзата "плюе", тече, сълзи, или просто не пръска в норма, ако не помогне чистане с ултразвук, се сменя разпръсквач (това най-отпред на дюзата). Разпръсквача струва едни примерно 30-50лв.

          Та, след смяна на разпръсквач, трябва да докараш налягането на отваряне на дюзата да е еднакво с това на другите цилиндри, за да е равномерна работата на двигателя. От BOSCH продават китове със "шайби" с различна дебелина. Опитен човек уцелва налягането с 1-2 опита, но за тая цел трябва да се свалят всички дюзи и да им се мери налягането. Другия начин е да се докара до номинала за употребявана дюза, който го има в ръководството.

          Шлайфането се прави преди финалното сглобяване на дюзата (държача е от две части навиващи се една в друга). Повърхността на горната част на тялото гонтактува с челото на външната част на разпръсквача, и трябва да е идеално гладка, иначе дюзата започва да тече през резбата между двете части на тялото. Става например със шкърка 2000 върху стъкло и под "нафтова" баня, и понеже понякога и това не е достатъчно - явно ползват и още по-фина полир паста. След това се двете части се сглобяват и се стягат здравата (обикновено много над номинала), с надеждата че дюзата няма да тече. Ужасно пипкава и бавна работа, ако се гони програма максимум (еднакво налягане и никакви течове). Когато се гони ендкво налягане обикновено останалите 3 дюзи се докарват до налягането на дюзата с датчика. На дюзата с датчика разпръсквач се сменя по по-особен начин, и почти никой не го може, затова най-често се купува нова, ако има проблем с нея.

          Относно вибрациите - това е архаичен чугунен предкамерен дизел. Като е студен вибрира в пъти повече, отколкото като е топъл. Преди да сменяте тампони и прочие, просто изчакайте да се стопли времето. И тогава вибрира, но съвсем не толкова, колкото като го запалиш при минусови температури.
          Ами за мен всяка една интервенция по автомобила си е ремонт....реглажа също!
          Да наистина в неговия случай са изравнявали налягането на дюзата с останалите.Между другото практиката показва,че при голяма разлика в налягането дори и нов разпръсквач ,не прави мъгла а отива да разпръсква на по-едри капчици.Това имах предвид,като писах плюел...То ако се е спекъл разпръсквача и плюе/в буквалния смисъл на думата/, работата с натягане /реглаж/ няма да стане разбира се.Обикновено обаче никой не се занимава да ги чисти на ултразвук,а направо се сменят с нови!
          Въпроса е ,че след подобен реглаж не може да говорим за повишаване на разхода...дори обратното,още повече,че щом мотора е заработил равномерно без прекъсване,значи и майсторите са си свършили работата както трябва!
          За мен извода е....
          НЕ трябва да се сменят разпръсквачи.
          РАЗХОДА ако наистина е завишен,не е от реглажа на дюзите!П
          Поздрави!
          NISSAN FOREVER
          -----------------------------------------------------------------------------
          Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

          Коментар


          • #6
            От: Няколко въпроса за Terrano II 2.7 TDI - части/подръжка

            Ще трябва да ми препоръчате читав майстор дизел да поогледа дюзи/гнп, завишения разход се получи след подлагането на шайби на разпръсквачите и след слагане на допълнителен горивен филтър. Джипката я търкалям 4-та година вече, знам че вибрира повече от нормалното за дизел, но напоследък е страшно, особено при палене и гасене на мотора. Ако се продават да речем ремонтен комплект разпръсквачи в него няма ли разпръсквач и за умната дюза, разликата е в една вдлъбнатина само...
            За да ми свършат работа майсторите се наложи сам да си правя дълбок ключ 27 за да могат да отвият дюзите, които пляснаха върху наводнена маса под капчука на гаража...

            sparkybg,
            акъл за подгревни свещи и амортисьори?
            Последно редактирано от sminkov; 05-02-12, 02:27. Причина: допълнение

            Коментар


            • #7
              От: Няколко въпроса за Terrano II 2.7 TDI - части/подръжка

              Оригинални подгревни свещи. Маслени (не газови) амортисьори. Аз съм с TrailMaster отзад и FOX отпред, ама FOX-а е цифра.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #8
                От: Няколко въпроса за Terrano II 2.7 TDI - части/подръжка

                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                Оригинални подгревни свещи. Маслени (не газови) амортисьори. Аз съм с TrailMaster отзад и FOX отпред, ама FOX-а е цифра.
                Спарки,а ако отпред се монтира силова броня + лебедка няма ли да е по-добре газови???
                Маслените няма да издържат,да не говорим какво люлеене ще има при тия килограми отпред!
                Поздрави!
                NISSAN FOREVER
                -----------------------------------------------------------------------------
                Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                Коментар


                • #9
                  От: Няколко въпроса за Terrano II 2.7 TDI - части/подръжка

                  Първоначално публикуван от lubashki777 Преглед на мнение
                  Спарки,а ако отпред се монтира силова броня + лебедка няма ли да е по-добре газови???
                  Маслените няма да издържат,да не говорим какво люлеене ще има при тия килограми отпред!
                  Поздрави!
                  Човека търси комфорт и няма да слага броня.

                  Колкото до другото - знаеш с какво съм отпред. Ако сложа броня, стават по-твърди срещу 15-ина долара общо за двата. Стават и чисто нови, ако им се направи профилактика.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • #10
                    От: Няколко въпроса за Terrano II 2.7 TDI - части/подръжка

                    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                    Човека търси комфорт и няма да слага броня.

                    Колкото до другото - знаеш с какво съм отпред. Ако сложа броня, стават по-твърди срещу 15-ина долара общо за двата. Стават и чисто нови, ако им се направи профилактика.
                    Така е ама...за 800лв. знаеш ли колко сиромашки тунинг може да се направи....За съжаление хората нямат пари,то ако беше обратното всеки сигурно би се оборудвал.
                    NISSAN FOREVER
                    -----------------------------------------------------------------------------
                    Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Няколко въпроса за Terrano II 2.7 TDI - части/подръжка

                      Първоначално публикуван от lubashki777 Преглед на мнение
                      Така е ама...за 800лв. знаеш ли колко сиромашки тунинг може да се направи....За съжаление хората нямат пари,то ако беше обратното всеки сигурно би се оборудвал.
                      Остави 800-те лева за FOX-ове. Ясно е че едва ли ще сложи такива (макар че в дългосрочен план излизат по-евтини, а не по-скъпи). Оригинални амове са добро решение, ако търси комфорт. Или някакви други маслени правени за терано. Ама като сложиш "някакви други", резултата не е съвсем ясен, освен ако някой вече не ги е опитал и не е написал кое-що.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #12
                        От: Няколко въпроса за Terrano II 2.7 TDI - части/подръжка

                        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                        Остави 800-те лева за FOX-ове. Ясно е че едва ли ще сложи такива (макар че в дългосрочен план излизат по-евтини, а не по-скъпи). Оригинални амове са добро решение, ако търси комфорт. Или някакви други маслени правени за терано. Ама като сложиш "някакви други", резултата не е съвсем ясен, освен ако някой вече не ги е опитал и не е написал кое-що.
                        А предлагат ли се маслени амове въобще...аз като се поразтърсих,май все на газови попадам....Е..не съм се задълбочавал много,но...
                        NISSAN FOREVER
                        -----------------------------------------------------------------------------
                        Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Няколко въпроса за Terrano II 2.7 TDI - части/подръжка

                          От ГАЗела задни, те са ухо/ухо, за предни не знам.

                          П.П. Но за късо Терано.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Няколко въпроса за Terrano II 2.7 TDI - части/подръжка

                            Първоначално публикуван от mitko punev Преглед на мнение
                            От ГАЗела задни, те са ухо/ухо, за предни не знам.

                            П.П. Но за късо Терано.
                            То за предни най-вече иде реч...отзад ако се товари Тераното и газови да се сложат не е толкова проблемно!
                            Поздрави!
                            NISSAN FOREVER
                            -----------------------------------------------------------------------------
                            Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X