Обява

Свий
Няма добавени обяви.

От днес съм горд собственик на PATROL GR-SE/дълга база/X.99г.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От днес съм горд собственик на PATROL GR-SE/дълга база/X.99г.

    Много искам да се похваля, че от днес съм собственик на дълъг Патрол GR-SE, 2,8TDI - първа рег. октомври 1999г. Бях дал капаро за Рендж Ровер-2.5TD/1996г., но след допитване из форума и анализиране на компетентните мнения си промених решението и се отказах от сделката. След което от друго място си купих Нисана, и не мисля че съм сбъркал, поне първите ми впечатления са такива. Джипа е пълен с всякакви "дрънкулки и камбанки", като кожен салон, компас, климатроник, ESP, DIFF. LOCK(кога ли се използва?), на предните главини пише "AUTO" и "LOCK" и има един болт дето се завърта, но незнам кога и при какви случаи, но съм сигурен че благодарение на Вашата отзивчивост и доронамереност ще науча всичко. Досега съм имал като джип само Лада Нива, а там нещата са доста по-прости.
    Изобщо има много неща дето ме интересуват по експлоатацията и подръжката, но като начало искам да питам кой каквото знае за това какво трябва да направя първо като обслужване и профилактика.
    Предварително благодаря за проявеното разбиране и търпение!

  • #2
    Re: От днес съм горд собственик на PATROL GR-SE/дълга база/X.99г.

    Да ти е жив и здрав с много безаварийни километри...... А като първо требе първо да се почерпиш като требе....................До без паметство........
    Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
    Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

    Коментар


    • #3
      Re: От днес съм горд собственик на PATROL GR-SE/дълга база/X.99г.

      Първоначално публикуван от cicovesko Преглед на мнение
      Много искам да се похваля, че от днес съм собственик на дълъг Патрол GR-SE, 2,8TDI - първа рег. октомври 1999г. ...
      Честито! Да си жив и здрав да си го караш без проблеми!

      Първоначално публикуван от cicovesko Преглед на мнение
      на предните главини пише "AUTO" и "LOCK" и има един болт дето се завърта, но незнам кога и при какви случаи ...
      Това са ти хъбовете (някои им казват и муфи) за заключване на предните колела при движение 4х4. В положение "Auto" те се заключват автоматично след като включиш предното и изминеш малко разстояние. В положение "Lock" хъбовете се заключват ръчно.
      По общо мнение на хората, каращи Патрули, силно препоръчително е хъбовете да се заключват ръчно, когато ще караш на 4х4 (извън асфалта!!!).

      Внимавай при превключването. Ако хъбовете никога (или рядко) не са превключвани в ръчен режим е напълно възможно да са се запекли и като ги напънеш шестогранът, който се захваща с ключа, може да се счупи (питай ме откъде го знам това ... )

      Превключването трябва да става съвсем леко, без усилие. Ако се запъват - не настоявай, а намери кой да ги отвори, почисти и смаже.

      Първоначално публикуван от cicovesko Преглед на мнение
      но като начало искам да питам кой каквото знае за това какво трябва да направя първо като обслужване и профилактика.
      Задължително смяна на всички ремъци, в т.ч. ангренажния, заедно с ролките.
      Смяна на всички масла - двигател, преден и заден мост, скоростна кутия и раздатка.
      Смяна на филтрите - маслен, въздушен и горивен.
      Смяна на спирачна течност, а евентуално и антифриз (съчетано с промиване на охладителната система)

      Проверка и евентуално смяна на вискомуфата на вентилатора.

      Каквото друго ти излезе при прегледа, степенувано по важност и неотложност.
      Ние не сме неутрални!

      Коментар


      • #4
        Re: От днес съм горд собственик на PATROL GR-SE/дълга база/X.99г.

        Първоначално публикуван от V93 Преглед на мнение
        В положение "Auto" те се заключват автоматично след като включиш предното и изминеш малко разстояние. В положение "Lock" хъбовете се заключват ръчно.
        По общо мнение на хората, каращи Патрули, силно препоръчително е хъбовете да се заключват ръчно, когато ще караш на 4х4 (извън асфалта!!!).
        Значи да разбирам, че ако ги завъртя на "LOCK", когато влезна в калта, например, трябва да слезна и да ги завъртя на "AUTO", така ли? Или бъркам?
        Благодаря за вниманието!

        Коментар


        • #5
          Re: От днес съм горд собственик на PATROL GR-SE/дълга база/X.99г.

          Първоначално публикуван от cicovesko Преглед на мнение
          Значи да разбирам, че ако ги завъртя на "LOCK", когато влезна в калта, например, трябва да слезна и да ги завъртя на "AUTO", така ли? Или бъркам?
          Не! Като слезеш от асфалта ги завърташ на "Lock" и оттам нататък не ги пипаш. Няма проблем да си караш със заключени хъбове и на асфалт, като изключваш предното от лоста на раздатката.

          На Auto си ги включвай като караш по асфалта.
          Ние не сме неутрални!

          Коментар


          • #6
            Re: От днес съм горд собственик на PATROL GR-SE/дълга база/X.99г.

            Първоначално публикуван от V93 Преглед на мнение
            На Auto си ги включвай като караш по асфалта.
            О.к. Това го разбрах. Сега засега трябва да си карам на AUTO, а като видя зор => слизам и завъртам на LOCK, като преди това съм включил раздатката на "4L" !
            Ами кога да превключвам копчето "DIFF.LOCK" на позиция "ON"?
            Днес го пробвах и ми светна лампата на ABS, плюс лампичка "DIFF.LOCK ON", нали така трябва да е.
            Сигурно означава, че при това положение няма да работи ABS-а.

            Коментар


            • #7
              Re: От днес съм горд собственик на PATROL GR-SE/дълга база/X.99г.

              А честито с здраве да си го караш и много безаварийни километри да изминеш с него

              Коментар


              • #8
                Re: От днес съм горд собственик на PATROL GR-SE/дълга база/X.99г.

                Първоначално публикуван от cicovesko Преглед на мнение
                О.к. Това го разбрах. Сега засега трябва да си карам на AUTO, а като видя зор => слизам и завъртам на LOCK, като преди това съм включил раздатката на "4L" !
                Пак не! Можеш да си заключиш хъбовете ръчно (завъртането в положение Lock) без още да включваш предното предаване от раздатката. Т.е. спокойно можеш да си караш и само на задно със зацепени хъбове.
                Когато караш на 4х4 не е задължително непременно да караш на бавни (това е положението "4L"). При по-лек терен можеш да си използваш и бързите - 4Н или направо да си перкаш на задно.


                Първоначално публикуван от cicovesko Преглед на мнение
                Ами кога да превключвам копчето "DIFF.LOCK" на позиция "ON"?
                Днес го пробвах и ми светна лампата на ABS, плюс лампичка "DIFF.LOCK ON", нали така трябва да е.
                Сигурно означава, че при това положение няма да работи ABS-а.
                Въпросното "вълшебно" копче включва блокажа на задния диференциал. Той работи само при положение, че си включил предо това на 4L и се използва в случаи, когато без него виждаш зор. Примерно в някои яки калищаци ...
                С включен блокаж ABS-ът сигурно не ти работи, но в такива ситуации изобщо няма и да ти трябва.
                Ние не сме неутрални!

                Коментар


                • #9
                  Re: От днес съм горд собственик на PATROL GR-SE/дълга база/X.99г.

                  А-ха, сега вече сванах! Утре почват пробите...
                  Ако има още нещо дето трябва да го знам казвайте

                  Коментар


                  • #10
                    Re: От днес съм горд собственик на PATROL GR-SE/дълга база/X.99г.

                    Първоначално публикуван от cicovesko Преглед на мнение
                    А-ха, сега вече сванах! Утре почват пробите...
                    Ако има още нещо дето трябва да го знам казвайте
                    Със сигурност има 1001 неща, които трябва да знаеш. Ама при така зададен въпрос едва ли някой ще може да се сети за всичките и да ти ги изреди. Като имаш конкретни въпроси - питай. Пък доста отговори ще намериш и сам. Е, понякога и след като те перне мотиката по челото ...

                    Пробите го почвай, ама аз на твое място първо бих направил най-неотложните работи. За да няма неприятни и скъпи изненади.

                    Все пак, ако пробите ти ще включват нагазване в калта, имай предвид, че блокажът е хубаво нещо, но ефектът от едни хубави подходящи гуми е май доста по-осезаем ...
                    Ние не сме неутрални!

                    Коментар


                    • #11
                      Re: От днес съм горд собственик на PATROL GR-SE/дълга база/X.99г.

                      [quote=cicovesko;161255]Джипа е пълен с всякакви "дрънкулки и камбанки", като кожен салон, компас, климатроник, ESP,DIFF.LOCKquote]
                      честото за новата машина да и се радваш много...
                      само едно не съм съгласен ЕSP не вярвам да има патрул от тази година дето казваш...
                      поздрави

                      Коментар


                      • #12
                        Re: От днес съм горд собственик на PATROL GR-SE/дълга база/X.99г.

                        Първоначално публикуван от zenit Преглед на мнение
                        ...само едно не съм съгласен ЕSP не вярвам да има патрул от тази година дето казваш...
                        На самото табло отляво има копче на което пише STABI - "ON" и "OFF", и което копче като го натиснеш пак на таблото светва лампа с надпис "STABI-OFF" . Има и още ред обяснения за това на обратната страна на шофьорския сенник. И затова реших, че това "STABI" ще да е ESP. Ако греша - поправяйте ме...

                        Коментар


                        • #13
                          Re: От днес съм горд собственик на PATROL GR-SE/дълга база/X.99г.

                          Колега, пусни една снимка та да знаем за какво да честитиме...
                          помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                          Коментар


                          • #14
                            Re: От днес съм горд собственик на PATROL GR-SE/дълга база/X.99г.

                            Честито! Страхотна машина
                            VARADERO SD2

                            Коментар


                            • #15
                              Re: От днес съм горд собственик на PATROL GR-SE/дълга база/X.99г.

                              Първоначално публикуван от cicovesko Преглед на мнение
                              На самото табло отляво има копче на което пише STABI - "ON" и "OFF", и което копче като го натиснеш пак на таблото светва лампа с надпис "STABI-OFF" . Има и още ред обяснения за това на обратната страна на шофьорския сенник. И затова реших, че това "STABI" ще да е ESP. Ако греша - поправяйте ме...
                              По-скоро това е разкачаща се задна стабилизираща щанга. Използва се извън асфалта с цел увеличаване на ходовете на окачването.

                              На други джипки, които си нямат фабрично такава опция, се практикува просто сваляне на стабилизиращата щанга.

                              Няма да е зле да провериш дали ти работи.
                              Ние не сме неутрални!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X