Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как се чупи блокаж на GR?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Как се чупи блокаж на GR?

    Оказа се, че било доста лесно, като за целта изобщо не са необходими някакви по-екстремни офроуд изпълнения. В същност, екстремният офроуд така и не можа да строши фабричния блокаж на задния диф.

    Преди известно време установих, че задният блокаж го няма. Както си му е редът, установих го точно когато ми трябваше - на стръмно изкачване с яко изровено от пороища трасе. Индикаторът за включен блокаж не светна, а отзад несъмнено си имах отворен диф.

    Случката си имаше предистория. През изминалата зима, по време на каране по асфалт, на заден мост, при опит за обратен завой усетих, че задният диф като че ли е блокиран. Прищраках копчето (което иначе си беше в нормалното положение "Off") след което проблемът изчезна. Блокажът изглеждаше да си работи нормално в случаите, когато е бил необходим, като само от време на време се случваше лампата да присветне и тогава, когато блокажът би трябвало да е изключен. Отдадох това присветване на проблем с жиците на датчика за положението на блокажа, които повече от един път биваха ремонтирани след късане, причинено от клони при каране из гората. Ама май не съм бил прав.

    В крайна сметка блокажът просто спря да работи. Клапанчето за включване си работеше, на маркучето при дифа си имаше вакуум при включване на копчето. След сваляне на датчика установихме, че при цъкване на копчето механизмът за задействане на блокажа помръдва, но като че ли твърде малко. След отваряне на дифа, причината се видя доста ясно - счупена муфа на блокажа:






    Ама хубаво счупена! Освен това, имаше отчупено парченце и от единия зъб.




    Характерът на счупванията, както и спомените за гореспоменатите случки, ни наведоха на мисълта, че причината за повредата най-вероятно трябва да се търси в непълно изключване на блокажа.

    Оказа се, че вакуум клапанчето, което отговаря за изключване на блокажа, работи от дъжд на вятър, но освен това имаше и друг проблем. Дори и при работещ клапан, на маркучето отзад на дифа вакуум нямаше. Опитите да се продуха металната тръбичка между клапана и дифа се провалиха. При почукванията изпадна малко чернилка, но проклетата се оказа тотално задръстена и ни духаше, ни смучеше. Съвсем естествено е, че при това положение блокажът най-вероятно не е изключвал напълно, което в крайна сметка е било фатално за муфата.

    Задръстената тръбичка беше подменена с нова спирачна тръбичка с полиамидно покритие.
    Тъй като в хода на пробите и клапанчето за изключване умря окончателно се наложи да се търси заместител. Гого успя да изрови 2 клапанчета от предния мост на "Паджеро", които след бърза преработка на захранващите кабели отидоха на мястото на оригиналните.

    Та каква е поуката от приказката? Човек не трябва да се задоволява с това, че блокажът изглежда да си работи. Явно сe налага от време на време да се проверява не само дали се включва, но и дали се изключва като хората. Едно незабелязано навреме неизправно клапанче, една задръстена тръбичка в крайна сметка стават причина за неприятен проблем ...
    Последно редактирано от Чавдар (V93); 10-09-11, 09:21.
    Ние не сме неутрални!

  • #2
    От: Как се чупи блокаж на GR?

    Винаги ми е било странно вакуумно управление, при атмосферно налягане. Там и теоретически не може да става дума за запас от надеждност. Но понеже винаги сте ми се смеели за такива приказки - имате право на собствени уроци.

    Коментар


    • #3
      От: Как се чупи блокаж на GR?

      Аз пък умирам от смях като чета умните мисли изказани с нравоучителен тон от човек, дето събира половин България за да му запалят най-ремонтопригодния автомобил на всички времена и народи.....
      Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
      Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

      Коментар


      • #4
        От: Как се чупи блокаж на GR?

        Вакумното управление си е много надеждно.Моя приятел Иван Дренски ,успя чак след 7г зверска експлоатация,да счупи,неговия блокаж на задния див ,на Патрола.

        Коментар


        • #5
          От: Как се чупи блокаж на GR?

          Първоначално публикуван от Злой Преглед на мнение
          Аз пък умирам от смях като чета умните мисли изказани с нравоучителен тон от човек, дето събира половин България за да му запалят най-ремонтопригодния автомобил на всички времена и народи.....
          Не бива така........толкова рано сутрин докато човек си пие кафето и чеква форума........защото се задавя и може да стане нЕкой сакатлък....

          Коментар


          • #6
            От: Как се чупи блокаж на GR?

            Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
            Винаги ми е било странно вакуумно управление, при атмосферно налягане. Там и теоретически не може да става дума за запас от надеждност. Но понеже винаги сте ми се смеели за такива приказки - имате право на собствени уроци.
            Пак ще ти се смеем. На мен 18 години (на каквато възраст е колата) ми звучи като достатъчно голям "запас от надеждност". За над 4 години, през които машината е в мое притежание, това е първият проблем с щатния блокаж, въпреки че точно вакуумните клапанчета на GR-а определено можеха да бъдат по-качествено изпълнени.

            Урокът в случая е, че трябва да се обръща повече внимание на поддръжката.

            А, ако управлението не е вакуумно, какво да е, та да е със запас от надеждност? Със сгъстен въздух, електрическо, или викаш да му турят един болт, дето да се завива/развива на ръка всеки път, когато трябва да се включи/изключи блокажа?
            Ние не сме неутрални!

            Коментар


            • #7
              От: Как се чупи блокаж на GR?

              Сгъстения въздух кондензира, жилата замръзват в кожусите, пък вакуум така или иначе в колата има в изобилие.


              А и един жокер - клапаните за егр-а и тия за блокажа за взаимозаменяеми. Всъщност правилното решение е двупосочен клапан (вместо два отделни). Има ги и не са скъпи.
              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

              Коментар


              • #8
                От: Как се чупи блокаж на GR?

                Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                Сгъстения въздух кондензира, жилата замръзват в кожусите, пък вакуум така или иначе в колата има в изобилие.


                А и един жокер - клапаните за егр-а и тия за блокажа за взаимозаменяеми. Всъщност правилното решение е двупосочен клапан (вместо два отделни). Има ги и не са скъпи.
                Какво беше това ЕГР?!?

                Интересното е, че и на Паджеро вакуумното управление на предния мост е изпълнено с 2 отделни клапана, а не един. Дали не е направено именно от съображения за по-голяма надеждност?!?
                Ние не сме неутрални!

                Коментар


                • #9
                  От: Как се чупи блокаж на GR?

                  Нещо ми е странно това. Трябва постоянно да се чопли нещо по колата за да си сигурен, че работи??? И как знаеш кое да провериш днес и кое утре? Или цялата кола постоянно да се проверява от-до? Щото дори и да имаш възможност сам да го правиш или да плащаш на някой, пак ми се струва, че няма да остане много време за каране. Това за състезателно возило може и да е приложимо, но за нещо дето краш постоянно и трябва и работа да върши не ми звучи. Без да коментирам мойто диско в какво състояние е и какви неща правя с него, на пук на всички дето се подиграват на ЛР и колко били трошки. Мен ако питаш трябва конструктиво да е заложено тези проблеми да не се случват. Запушената тръбичка се е запушила от неизправност, която 100% може и трябва да бъде отстранена, а липсата на качество в някой елемент, също. Не мисля че постоянното чоплене е решение.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Как се чупи блокаж на GR?

                    Първоначално публикуван от Насов Преглед на мнение
                    Нещо ми е странно това. Трябва постоянно да се чопли нещо по колата за да си сигурен, че работи??? И как знаеш кое да провериш днес и кое утре? Или цялата кола постоянно да се проверява от-до? Щото дори и да имаш възможност сам да го правиш или да плащаш на някой, пак ми се струва, че няма да остане много време за каране. Това за състезателно возило може и да е приложимо, но за нещо дето краш постоянно и трябва и работа да върши не ми звучи. Без да коментирам мойто диско в какво състояние е и какви неща правя с него, на пук на всички дето се подиграват на ЛР и колко били трошки. Мен ако питаш трябва конструктиво да е заложено тези проблеми да не се случват. Запушената тръбичка се е запушила от неизправност, която 100% може и трябва да бъде отстранена, а липсата на качество в някой елемент, също. Не мисля че постоянното чоплене е решение.
                    Насов, като си на 20-на години и се мислиш за безсмъртен, не се и сещаш да ходиш от време на време да се прегледаш профилактично. Когато обаче навъртиш годинките и започне да те приболява тук-там, нещата стават малко по-различни. Та и с колите е така ...

                    В случая машинката си беше дала индикации, къде може да има проблем. Ама нямаше кой да й обърне внимание.


                    Разбира се, има я и другата философия - не пипаш нищо, доде не спре да върви. Лошото е, че тази кола я карам най-често сам и не рядко на места, където пътна помощ не може да дойде, а и няма обхват на ни един мобилен оператор. Та, ако спре да върви на неподходящото място в неподходящия момент, няма лесен начин да се прибереш.

                    В случая счупването беше такова, че минах с една лебедка. Ама вместо неработещ блокаж, можеше да е и счупен диф ...
                    Ние не сме неутрални!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Как се чупи блокаж на GR?

                      E то аз не съм на 20/диското обаче е/, а колата я карам така, щот за разлика от теб не мога да си позволя финансово да оправям повечето неща. Съзнавам рисковете напълно, пък в група съм карал само 1-2 пъти. При конкретните индикации за този конкретен твой проблем си имал възможността да се погрижиш, но дали от годинките навъртяни или от нещо друго, не си го направил. Това не означава, че може постоянно да се профилактира един автомобил, това и се опитах да гажа по-горе, явно не съвсем разбираемо. То и постоянното чоплене си е нож с 2 остриета, но една машина в максимално добро състояние наистина индикира кога и къде има проблем, който се отстранява при първа възможност...

                      Коментар


                      • #12
                        От: Как се чупи блокаж на GR?

                        Първоначално публикуван от Насов Преглед на мнение
                        ... не мога да си позволя финансово да оправям повечето неща. ...
                        E там е работата, че, ако бях обърнал по-сериозно внимание на индикациите за проблем, ремонтът щеше да има несравнимо по-малко финансово изражение - една тръбичка за 10-на лв и 1 клапанче.
                        Като не профилактираш дребните кариесчета, в един момент стигаш до болезнени и скъпи за отстраняване проблеми ...
                        Ние не сме неутрални!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Как се чупи блокаж на GR?

                          Факт и съм напълно съгласен. Но то не е точно профилактика, когато вече имаш кариес се налага да го лекуваш, а профилактиката е миенето на зъби. Аз само уточнявам, че да издирваш още не индикирани проблеми е твърде сложно, а при нашите машини и скъпо, като пари ако е при майстор или време, ако го правиш сам. Пък преди да има индикации за проблем не можеш да знаеш кое ще е проблем скоро. И се налага да проверяваш постоянно всичко дали е ок...

                          Коментар


                          • #14
                            От: Как се чупи блокаж на GR?

                            Чавдаре, би ли предложил методика за тестване на вакуума, с оглед на това, че най скоро си имал проблема.
                            Ак може и снимки, къде да се тества, какво да се отвива/завива, прдухва... и през какъв период от време?
                            Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                            Коментар


                            • #15
                              От: Как се чупи блокаж на GR?

                              Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
                              Чавдаре, би ли предложил методика за тестване на вакуума, с оглед на това, че най скоро си имал проблема.
                              Ак може и снимки, къде да се тества, какво да се отвива/завива, прдухва... и през какъв период от време?
                              Елементарна работа за 5 минути. На работещ двигател цъкваш копчето на блокажа и проверяваш дали смуче от маркучето, което идва от клапана за включване (на картинката е посочено с черна стрелка). После изключваш и съответно проверяваш какво е положението с другото маркуче, което съм посочил с червената стрелка. При мен проблемът се оказа в тази тръбичка.


                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:vakuum.jpg
Прегледи:1
Размер:44.0 КБ
ID:5302532

                              Не мисля, че има нужда от много чести проверки. Но ако има някакви отклонения от нормалното в поведението на индикаторната лампа ще е добре да се погледне на какво се дължат. Щото аз приех за даденост, че присветването на лампичката е поради проблем с кабелите на датчика, пък то не било така.

                              Също така ще е добре да се провери, ако се констатира някаква повреда или разкачване по тръбичките и маркучетата.

                              Не съм сигурен при мен от какво точно е дошъл проблемът. Дали тръбичката се е запушила поради това, че с годините е корозирала отвътре или някой път маркучето отзад се е било измъкнало (върти ми се някакъв такъв спомен) при каране из калищаците и си е шмръкнало вода или кал, преди да го видя и да го напъхам обратно.


                              Продухване има смисъл само ако нещо не е наред.
                              Ние не сме неутрални!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X