Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Задни спирачки на Маверик/Терано2 '94, дълга база

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Задни спирачки на Маверик/Терано2 '94, дълга база

    Имам един въпрос относно задните спирачки ако някой има наблюдения. Като ходих последно на преглед нали тестват спирачките. Предните си заковават, но задните машината продължава да върти гумите и при натисната спирачка. Това нормално ли е? Отзад нали има една джаджа с една пружина, под задницата, която както ми каза един майстор отчитала теглото и ако не е натоварена колата не задействала докрай задните спирачки? Моите задни накладки, които са в барабаните се износват много бавно, докато предните заминават много по-бързо... дали трая джаджа с пружината си върши работата както трябва ..
    Maverik/Terrano 2 2.7 TDI, 1997
    X-trail 2.2 Di 2003
    Maverik/Terrano 2 2.7 TD, 1994

  • #2
    От: Задни спирачки на Маверик/Терано2 '94, дълга база

    Странно поведение. Не би трябвало да е така. Спирачното усилие трябва да е еднакво на всички колелета. Тази "джаджа" с пружинката е кантарно устройство и регулира силата на спирчния момент на задния мост. Най-често проблемите са в нея: или е запушена, или е корозирала. Първо пробвай с обезвъздушаване на системата после престъпи към ремот. Мога да ти изпратя и схемата на спирачната с–ма.
    Последно редактирано от MAXS; 28-06-11, 23:10. Причина: правопис

    Коментар


    • #3
      От: Задни спирачки на Маверик/Терано2 '94, дълга база

      Първоначално публикуван от MAXS Преглед на мнение
      ...Спирачното усилие трябва да е еднакво на всички колелета...
      Всъщност, много рядко е еднакво. особено при разлики в теглото отпред и отзад, дори НЕ трябва да е еднакво.

      А дали работи машинката, много лесно може да се провери. Застопори я в едното и в другото крайно положение и виж дали има разлика. Моята се държи по същия начин, което отдавах предимно на по-големите гуми и лифта, макар да съм коригирал планката на "кантара" подобаващо. Спирачната течност е сменена, системата е обвзвъздушена. Няма индикации за нещо не в ред. Няма и лошо поведение на спирачките, дори спира по-добре от доста други джипки, които съм пробвал, а и хора, пробвали мойта са ми споменавали че спирачките са добри.

      Износването - абсолютно в реда на нещата е накладките на задни барабанни спирачки да се износват МНОГО по-бавно от предните. Едно че предните са в пъти по-натоварени - по-голямата тежест е отпред, а тежестта допълнително натиска предните при спиране - "вирва задницата" - това за всяка кола. Вирването на задницата означава по-малко притискане отзад, което означава по-малко спирачно усилие. Отделно, площта на триене на барабанните спирачки е няколко пъти по-голяма от площта на дисковите.

      Ако нямаш оплаквания в поведението при спиране, хич не им се кахъри. А смяна на спирачна течност и проверка никому няма да навреди така или иначе.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • #4
        От: Задни спирачки на Маверик/Терано2 '94, дълга база

        При мен е същото .Отзад няма почти никой.скоро ги отварях и ревизирах ,всичко е на ред,саморегулиращият механизъм работи има феродо ,ръчната "държи", натегната е доволно но не спира.Единствено имам съмнения в качеството на феродото(много гладко и мазно седи),дори едрата шкурка и пилата не помогнаха особено.Ще се сменят най вероятно или лепи ново феродо зависи от цената.

        Коментар


        • #5
          От: Задни спирачки на Маверик/Терано2 '94, дълга база

          Спирачната течност е сменяна преди няма година и половина. Иначе тя колата си спира, ама е трудно да се каже до колко работят задните спирачки докато я караш, защото те предните си вършът работата. В това http://bebrs.pie-dabas.net/Webs/Terrano/R20/br.pdf ръководство има дадени данни колко да е опъната пружината, ама винаги има данни за "HARDTOP" и "WAGON" модел. Дългата база трябва да е второто ако не се лъжа?

          Sensor spring length “L”
          Hardtop: 201 mm (7.913 in)
          Wagon: 197.5 mm (7.776 in)

          Това е за налягането в спирачките отпред и отзад от ръководството, различно е отпред и отзад, тоест и усилието е различно ?

          Unit: kPa (bar, kg/cm2, psi)
          Front axle* 4,805 (48.1, 49.0, 697)
          Rear axle* 1,736 - 2,501 (18 - 26, 17.7 - 25.5, 252 - 363)
          * Load conditions as indicated under 6.a, driver seat occupied."
          Последно редактирано от afgany; 29-06-11, 11:26.
          Maverik/Terrano 2 2.7 TDI, 1997
          X-trail 2.2 Di 2003
          Maverik/Terrano 2 2.7 TD, 1994

          Коментар


          • #6
            От: Задни спирачки на Маверик/Терано2 '94, дълга база

            Еми, премери го. Само трябва да намериш подходящия манометър, примерно до 70 бара.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • #7
              От: Задни спирачки на Маверик/Терано2 '94, дълга база

              Изглежда и при други е така май. Натоварена джипката ми се струва че спира доста по-добре, май тогава действат задните. При мен ръчната спира задните гуми качени на машина. Ще го поумувам след месец че до тогава няма да я карам моята. Аз по-скоро исках да разбера как е при другите джипки, особенно дългите бази, при късите може и да е по-различно.
              Maverik/Terrano 2 2.7 TDI, 1997
              X-trail 2.2 Di 2003
              Maverik/Terrano 2 2.7 TD, 1994

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X