Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Patrol GR (Y60) - Привеждане в годност за офроуд експлоатация

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: Patrol GR (Y60) - Привеждане в годност за офроуд експлоатация

    За водната помпа като се замисля, трябва нещо да се играе с шайбата.
    Ти имаш повече опит в тунинга, може и да има по ефективен радиатор за Патрула. Моя е нов и дори и без термостат, на бая продължителен баир, неще да стопли както се полага.

    Коментар


    • До: Patrol GR (Y60) - Привеждане в годност за офроуд експлоатация

      Първоначално публикуван от churov Преглед на мнение
      Мисля че остава да си поиграеш с подбора на вентилатори.Така и икономията на ток ще осъществиш . Явно тези с които си ,харчат прекалено много - по скоро големия ти.
      Нямам време сега да търся нови вентилатори и да започвам пак от изходна позиция с ТНТМ по закрепването и т.н. До Адвенчър-а има само 2 седмици,а имам да пипам и по окачването.

      Взел съм датчик като твоя - едностепенен 82/77* (от ФИАТ/СЕАТ 127) и термостат 76,5

      Най-бързия експеримент, който мога да направя в момента, е смяна на термостата и датчика. Ако резултатът не ми хареса - слагам датчика горе.
      Ние не сме неутрални!

      Коментар


      • До: Patrol GR (Y60) - Привеждане в годност за офроуд експлоатация

        Незнам за Патрула но на Фронтерата смених 2 места и 4 датчика докато получа това което искам. А именно датчик на студената вода с много ниска температура. Така стабилизирах мотора да не може пиково да си покачва градусите и в повечето време си разчита на топлоотдаването на радиатора. Датчика който сложих е 68-74 градуса едноскоростен. Температурата не мърда от 90-93 градуса. Има един минус и той е смяна на термостата веднъж годишно щото става ленив и не иска да отваря/затваря бързо, което малко променя схемата с 1-2 градуса но мен ме дразни. Но все пак карам ОРЕЛ и цената е съвсем разумна за оригинален такъв.
        no signature no problems

        Коментар


        • До: Patrol GR (Y60) - Привеждане в годност за офроуд експлоатация

          Първоначално публикуван от Andro_Pajero Преглед на мнение
          За водната помпа като се замисля, трябва нещо да се играе с шайбата.
          Ти имаш повече опит в тунинга, може и да има по ефективен радиатор за Патрула. Моя е нов и дори и без термостат, на бая продължителен баир, неще да стопли както се полага.
          E,тук си изкара бирата! от два дена съм с нова по-малка с около 20% шайба-не че имах проблем с греенето ,но отдавна не бях правил нищо по джипа. този уикенд ще го напъна по пясъка и ще споделя резултатите.Като си без термостат ,как ще се движиш зимата?В Добрич правят радиатори с +1или+2пътеки, но аз не съм прибегнал до там.
          Чава, премести го и не си губи времето с още експерименти.
          Първоначално публикуван от Asen - Dezki Преглед на мнение
          ,.....винтелатори с долен датчик 85/75 и някакъв термостат.
          Проблема според мен, е че темперетурата на таблото е на изхода на мотора - най-високата, датчика долу -> цялата система става мн инертна и нестабилна.
          Приемаме че термостата е отворен. Приемаме че на таблото показва 90 градуса. Та водата със 90гр отива в радиатора, перките не работят - заварено положение, примерно защото разглеждания момент е 20 сек след началото на сериозно натоварване на мотора - температурата му расте с постоянно ускорение от 70 градуса начална (непосредствено преди Чаво да настъпи газта). Та тези 90гр минават през радиатора. Охлаждат се от спонтанното топлоотдаване до някаква темперетура да кажем 80 градуса. Перките не се вкл. Захранен с тези 80 градуса и при същото натоварване мотора загряваводата на изхода този път нараства на 105 градуса. 105 гр отиват в радиатора, охлаждат се малко до 87 градуса и перките се вкл, но през това време мотора е продължил да се загрява и темперетурата му е вече 110 градуса. Охладената вода с темп от 86, спадаща до 75 постъпва в мотора и започва да го охлажда. През това време темперетурата му е стигнала 112град преди да започне да спада и постепенно стига до 88-90. И така процедурата се повтаря и мотора си грее.
          Ето поради тази причина, на колите с ел перка и датчик на радиатора , датчика е разположен не в най хладната точка.''
          Горчивата истина Успех!
          Последно редактирано от Чавдар (V93); 15-07-08, 16:54.
          PATROL 2.8TD КЪСА БАЗА -МАЛКО ПИПНАТ
          КТМ 990 ADVENTURE , SUZUKI DRZ400-E,YAMAHAYZ250F
          0899187766

          Коментар


          • До: Patrol GR (Y60) - Привеждане в годност за офроуд експлоатация

            Умната с колелцата на помпата, може да се получи кавитация и ефекта става обратен !

            Коментар


            • До: Patrol GR (Y60) - Привеждане в годност за офроуд експлоатация

              Първоначално публикуван от jamiemirror Преглед на мнение
              Умната с колелцата на помпата, може да се получи кавитация и ефекта става обратен !
              Няма толкова страшно - системата работи и под статично налягане. Само ако входа на помпата се затвори, тогава може да се получи.
              http://www.agentura.ru/specnaz/gru/spezi_1.jpg
              Lancia Kappa TDS (такъв...италиянски петак) / Land-Rover 88 Series 3 FFR, 2.25Petrol

              Коментар


              • До: Patrol GR (Y60) - Привеждане в годност за офроуд експлоатация

                Първоначално публикуван от jamiemirror Преглед на мнение
                Умната с колелцата на помпата, може да се получи кавитация и ефекта става обратен !
                За това промяната е с 20 % ( едно ДДС)- при 2000 об/м ,все едно карам с 2400
                Аз обичам да експериментирам , а старата шайба и ремъци си ги пазя - процеса е обраим
                PATROL 2.8TD КЪСА БАЗА -МАЛКО ПИПНАТ
                КТМ 990 ADVENTURE , SUZUKI DRZ400-E,YAMAHAYZ250F
                0899187766

                Коментар


                • До: Patrol GR (Y60) - Привеждане в годност за офроуд експлоатация

                  Следи за всеки случай температурата че после да не трябва да си купиш компресия
                  Пък я продават само в комплект. С бутала, сегменти, гарнитури че и глави ... с ДДС

                  Колегата Асен според мен не е напълно прав - не е нужно входа да е напълно затворен за да има кавитация. Проблема съществува именно при подобни трикове с оборотите - лекува се с друг тип помпа с повишена производителност (реално - по-голяма) ИЛИ с помощна електрическа водна помпа (дори в Рено Клио май се слага).

                  Коментар


                  • До: Patrol GR (Y60) - Привеждане в годност за офроуд експлоатация

                    Много сложно стана сега и ел помпа - прекалено е, ако водата минава мн бързо през радиатора пак няма да може да се охлади. Бе машината си е направена добре, само се подменя едно виско с ел.
                    http://www.agentura.ru/specnaz/gru/spezi_1.jpg
                    Lancia Kappa TDS (такъв...италиянски петак) / Land-Rover 88 Series 3 FFR, 2.25Petrol

                    Коментар


                    • До: Patrol GR (Y60) - Привеждане в годност за офроуд експлоатация

                      Добре де-чета внимателно и си мисля: основните проблеми при работата на вискомуфата е преминаването е преминаването на водните препиятствия(хубаво е да бъде спряна) и относително късият и живот.Не би ли могло да се направи нещо в тази насока???Аз дълго време карах едно скорпио 2.9 автоматик със същата вискомуфа(поне на око) като на патрола-захващането е пак с четири болта за водната помпа,като дори разстоянието между дупките ми се струва идентично...Преди време взимайки скорпиото от един сервиз чак в Банско установих,че монтьора си беше забравил ръкавиците и един ключ в кожуха около перката в резултат на,което перката е била блокирана в продължение на 160 километра(т.е. в нашият случай при преминаване на река бихме могли принудително да я блокираме за кратко време)...Нито двигателя беше прегрял(може би заради извънградското шофиране) нито вискомуфата беше заминала(след време продадох колата а скоро видях,че виското и още е живо)...Та:не би ли могло да се види кое виско пасва точно(или с най-малка доработка)на патрула(освен скорпио разбрах,че и опел омега и бмв били с вискосъединители),да се вземат две-три муфи и да се сменят просто като по-скъп консуматив....Навремето след една катастрофа като търсих втора ръка виско по моргите на симеон намерих работещи за по 50 лева,по-късно купих чисто ново за 150 лева,но така и не го сложих,а си карах със втората употреба...Къде според Вас би могло да не се получи една такава идея???
                      08седемшест5едно513четири

                      Коментар


                      • До: Patrol GR (Y60) - Привеждане в годност за офроуд експлоатация

                        Първоначално публикуван от valio_stoilov Преглед на мнение
                        Добре де-чета внимателно и си мисля: основните проблеми при работата на вискомуфата е преминаването е преминаването на водните препиятствия(хубаво е да бъде спряна) и относително късият и живот.Не би ли могло да се направи нещо в тази насока???Аз дълго време карах едно скорпио 2.9 автоматик със същата вискомуфа(поне на око) като на патрола-захващането е пак с четири болта за водната помпа,като дори разстоянието между дупките ми се струва идентично...Преди време взимайки скорпиото от един сервиз чак в Банско установих,че монтьора си беше забравил ръкавиците и един ключ в кожуха около перката в резултат на,което перката е била блокирана в продължение на 160 километра(т.е. в нашият случай при преминаване на река бихме могли принудително да я блокираме за кратко време)...Нито двигателя беше прегрял(може би заради извънградското шофиране) нито вискомуфата беше заминала(след време продадох колата а скоро видях,че виското и още е живо)...Та:не би ли могло да се види кое виско пасва точно(или с най-малка доработка)на патрула(освен скорпио разбрах,че и опел омега и бмв били с вискосъединители),да се вземат две-три муфи и да се сменят просто като по-скъп консуматив....Навремето след една катастрофа като търсих втора ръка виско по моргите на симеон намерих работещи за по 50 лева,по-късно купих чисто ново за 150 лева,но така и не го сложих,а си карах със втората употреба...Къде според Вас би могло да не се получи една такава идея???
                        Не ти е прегрял двигателят вероятно защото си карал извънградско с достатъчно висока скорост за да се осигури нормално обдухване на радиатора.

                        То хубаво "скъп консуматив", ама ако почнеш през има -няма 3-4 месеца да сменяш И това ...

                        Вариант с принудително блокиране на перката преди преминаване на водни припятствия не е сериозен. Като пристигнеш до брега, виското може вече да е зацепило твърдо и не съм сигурен, че ще искам да се боря с него и да завирам в перката това или онова и да рискувам да прецакам муфата, перката или радиатора.
                        Да не говорим, че в този частен случай, дори и да е възможно, човек просто няма възможност да се занимава с блокиране на перка. Часовникът цъка ...

                        Виско втора употреба ... нещо тази идея хич не ме кефи. То чисто нова да вземеш от магазина пак не е сигурно, че ще е читава, а втора ръка ...

                        Не знам как точно си ги разбрал, че са работещи онези за по 50 лв. За мен виското е едно от по-трудните за точно диагностициране неща.
                        Виж, за електрическите хеликоптери в това отношение проблеми няма - веднага се вижда дали работят или не.
                        Ние не сме неутрални!

                        Коментар


                        • До: Patrol GR (Y60) - Привеждане в годност за офроуд експлоатация

                          Тъй! Днес продължих с експериментите. Взех "по-студен" датчик (82/77*) и го сложих горе, преди радиатора. Бях решил да сменя и термостата, като сложа такъв на 76.5*. Като смъкнах стария - изненадаааа! Той си бил вече сменян и си е на 76,5* - абсолютно идентичен с новия (включително всички маркировки), а не 82*, както го пише по книгите.
                          Е това е, като караме коли на старо, минали през двама-трима собственици. Нещо не си ли го пипнал ти, та да знаеш къде какво е сложено ...

                          Стана ясно, че сме правили сметки без кръчмаря при избора на датчик и наистина е минавало твърде много време между отварянето на термостата и задействането на вентилаторите.

                          Както и да е. Сега поне знам със сигурност какъв ми е термостатът.

                          Свързах управлението на вентилаторите така, че да се включват едновременно и двата. Т.е. в момента схемата е точно както на Янко - термостат на 76,5 и датчик на 82/77* преди радиатора.
                          Добрата новина е, че новият датчик сработи и включи духалките при положение на стрелката малко под 1/2. Лошата е, че веднъж включени - не щат да спрат.
                          При тест с работа на място и 10-на минутна обиколка из квартала, хеликоптерите не спряха за въртят, въпреки че стрелката мръдна лекичко надолу. Това нихт гут и хич не ми харесва, защото на практика ще ме накара да управлявам ръчно духалките.

                          На първо четене подозренията ми за това положение падат върху начина на монтаж на датчика (стоманена тръба тип "к'вото има" ф 35 мм със заварена на нея гайка за датчика. Стругарите, които ми я правиха в петък, малко нещо са се престарали и не са пестили материала. А може и просто да им е било по-лесно да направят гайката по-голяма.
                          В резултат на това, датчикът е изцяло извън тръбата, като контактува с охладителната течност само с най-долната си част. Т.е. вероятно е по-голямо влияние да му оказва температурата на метала.
                          При работа на двигателя там, където е навит датчикът, се нагрява доста и пАри, та не се пипа. Допускам че, дори и преминаващата вода да падне до 77* (при които датчикът трябва да изключи) тя все още не е достатъчно охладена, за да свали и температурата на тръбата. А поради това вентилаторите работят, без да има особена нужда (издухваният въздух, особено зад малката перка, в един момент става доста хладен).

                          Така че, какви са вариантите?

                          На първо място - преработване на парчето тръба с гайката. Използване на гайка с по-малка дебелина, та да може датчикът да се "мие" повече в охладителната течност.
                          Вместо да ми правят гайка може да се използва готова, ако мога да намеря такава с резба 22 х 1,5. Някой ми беше споменал каква е подходяща, ама пуста склероза ...

                          Освен това, може би ще е добре да се използва и по-тънкостенна тръба (тази и някъде 2-3 мм). Въпросът е откъде да намеря парче такава?

                          Някакви идеи по последните 2 въпроса?


                          П.П. Другият вариант е да използвам стария датчик, който е "по-топъл" (84/79 и 88/83). Ама въпросът е дали ще е достатъчно топъл, а и какво влияние ще има по-късното пускане на духалките върху охлаждането.
                          Ние не сме неутрални!

                          Коментар


                          • До: Patrol GR (Y60) - Привеждане в годност за офроуд експлоатация

                            Като гледам снимка по-долу, радиаторът ти е с месингови или медни казанчета. Защо не му дупнете една дупчица и да запоите гайката за датчика дъректно на него, както е серийно на повечето автомобили?

                            Не чета коментари и не отговарям на такива.

                            И коментаторите...

                            Коментар


                            • До: Patrol GR (Y60) - Привеждане в годност за офроуд експлоатация

                              Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                              Защо не му дупнете една дупчица и да запоите гайката за датчика директно на него, както е серийно на повечето автомобили?
                              Защото трябва да се разкача всичко и да се сваля радиатора.
                              Ние не сме неутрални!

                              Коментар


                              • До: Patrol GR (Y60) - Привеждане в годност за офроуд експлоатация

                                А тази тръба не може ли да е гумена?на повечето коли е гумен мъркуч,може би по тази причина че метала по бавно изтива и работят постоянно перките?






                                Поздрави

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X