Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Двигател от А6 на Патрол

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Двигател от А6 на Патрол

    Здравейте! Ще започна с малко предистория на това , което свърших. В началото на лятото на 2010г. се сдобих с един много запазен екземпляр Нисан Патрол Y60(това според продавача по телефона). Наистина беше доста лъскав, двигателя имаше омасляване само около турбината, салона доста запазен(кадърно ремонтиран),всички системи работят, предни спирачни дискове и накладки-нови, пробвах го по едни баири и не повиши температурата над нормалното(почетох из форума за това), всички данъци и такси платени, направо ударих в девятката(чак за десятка не е) викам си. Да ама не.Разхода на масло се оказа около 1.5л на 2000 км-това се ядва докато реша какво да правя с турбото, но като паднаха температурите под "+" 10 градусасе наложи да си купя спрей за стартиране. Смених подгревните свещи,но се оказа, че дадох 200 и кусур лева на вятъра. Измерих компресията и нещата се изясниха:цилиндри 1,2,5 и 6 с компресия 31атм, 3-27атм, а 4-19атм. Тогава нетолкова отдавнашната ми идея(преди това имах Y 260 с 4 цил двигател без турбо) за вграждане на нещо по-мощно отново изплува. Прегледах из Мобиле за дизелови автомобили с електроника в управлението на двигателя(това в продължение на около месец) и се спрях на А6 с 140 кс и 290 Нм. Имах преди време такава кола и бях много доволен от нея. Този двигател ми се стори подходящ. Под подходящ разбирам следното:1.Автомобила донор да е сравнително евтин(това се преценява от този , който плаща) 2.Да е икономичен-като се има предвид, че Нисана е с около 700-800 кг по-тежък от Аудито и разликите в трансмисиите, сметнах, че разход 7-8 л/100 км при автомобила ще е са кам 12 л/100 км при джипката, 3.Да е динамичен-тези автомобили са с доста прилична динамика, 4. да има електроника в управлението(за да става за чипосване) и тя да може да работи безпроблемно без сигнали от ABS, аербъци и разни други такива, 5.Да е с подходящи размери за вграждане в коша на Нисана. Купих колата, поразглобих я. Имам свободна скоростна кутия от Патрол и започнах с шаблони на присъединителните повърхности на двигателя и кутиятаНатиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00496.jpg
Прегледи:1
Размер:82.3 КБ
ID:5923902.Направих ги от ламарина 1 мм. За материал за фланци избрах ламарина с дебелина 20 мм, за да няма изкривяване при заваряването после, а и такава имаше на вторични Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00497.jpg
Прегледи:1
Размер:115.5 КБ
ID:5923903Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00498.jpg
Прегледи:1
Размер:157.7 КБ
ID:5923904.Двете повърхности на всеки фланец трябва да са успоредни равнини. Това при мен се получи на шлайф, че фрезата на майстора ми, била повреденаНатиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00499.jpg
Прегледи:1
Размер:61.4 КБ
ID:5923910 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00500.jpg
Прегледи:1
Размер:91.3 КБ
ID:5923911 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00504.jpg
Прегледи:1
Размер:94.2 КБ
ID:5923913Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00503.jpg
Прегледи:1
Размер:105.2 КБ
ID:5923912 не е точно шлайфа ама това е положението.При пробиване на отворите за присъединяването към двигателя и кутията е важно отворите на центровъчните щифтове да са с точен размер(16 мм в случая), а другите отвори се превърнаха в резби М 10х1.25(всички болтове са от към двигателя и кутията съответно). Стартирането на двигателя си остана с оригиналния стартер от АудитоНатиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00501.jpg
Прегледи:1
Размер:78.3 КБ
ID:5923914 маховика и съединителя също.Имам известни притеснения за маховика, защото е демпферен, а масите които трябва да движи са доста големи. Вече около 3000 км няма проблеми, а няколко пъти вадих колеги порядъчно затънали-устиска, явно е добре изчислен от германците.След пробиването на отворите продължих със свързването на двата фланеца.Това разстояние м/у двигателя и кутията е необходимо, зада се изнесе двигателя напред, тъй като е наклонен на дясно по посока на движението,а от ляво е ГНП-то.Общото изнасяне се получи към 160 мм и е напълно достатъчно за обслужване.За пълнеж м/у фланците използвах ламарина с дебелина 5 мм. При определяне на успоредността м/у фланците използвах 4 бр тръби с еднаква дължинаНатиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00524.jpg
Прегледи:1
Размер:67.5 КБ
ID:5923916 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00525.jpg
Прегледи:1
Размер:93.1 КБ
ID:5923917 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00527.jpg
Прегледи:1
Размер:95.3 КБ
ID:5923919 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00526.jpg
Прегледи:1
Размер:98.7 КБ
ID:5923918 . Накрая присъединителния фланец придоби този вид , като втулката в средата е водач за удължението на аксиалния лагер.Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00529.jpg
Прегледи:1
Размер:110.8 КБ
ID:5923921 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00530.jpg
Прегледи:1
Размер:68.5 КБ
ID:5923922 Удължаването на първичния вал стана с този детайлНатиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00522.jpg
Прегледи:1
Размер:71.7 КБ
ID:5923920 , в единия си край е с външни шлици като на първичния вал на ск кутия на Аудито, а в другия с вътрешни като на феродовия диск на Нисана.Аксиалния лагер се получи хибрид-основата от нисанския, втулка за увеличаване на диаметъра на основата над този на удължението на вала, тънкостенна тръба за компенсиране на удължаването и друга втулка за закрепяне на аксиалния лагер на АудитоНатиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00523.jpg
Прегледи:1
Размер:83.6 КБ
ID:5923923. Вилката и работния хидроцилиндър са нисанскиНатиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00563.jpg
Прегледи:1
Размер:78.4 КБ
ID:5923924. За тази вечер толкова. Много съм зле с машинописа и ми отнема доста време.

  • #2
    От: Двигател от А6 на Патрол

    Давай още, че дотук съм песимист!
    Life is too short to drive dull cars!

    Fight global warming !
    ... turn on your A/С !

    Коментар


    • #3
      От: Двигател от А6 на Патрол

      Интересно!Следва бунт на всички фенове на Патрол!
      Какво е предназначението на този екземпляр -100% асфалт?Каква му е динамиката,как се представя?
      driving Offroad .. IPSC shooting and hunting

      Коментар


      • #4
        От: Двигател от А6 на Патрол

        Мдаа, още едно доказателство, че ако човек много иска то няма невъзможни неща!
        Ама се питам - защо пък точно този двигател? Ако не те затруднява дай му другите характеристики освен мощноста (за мен 140 коня са малко за този джип)- графиката на въртящия момент например!
        יעבור
        «И това ще мине»

        Коментар


        • #5
          От: Двигател от А6 на Патрол

          Целта ми въобще не е да направя някакъв звяр като колегите със Скайлайна. Въобще не бъдете песимисти. Динамиката е доста прилична. Не съм карал Патрол с оригинален двигател ,който върви , не ми се е отдавала възможност но в моя случай се получи много добре т.е. постигнах това което исках. Тръбния път м/у турбото кулера и двигателя е доста дълъг и има едно замисляне в началото, но не е такъв проблем като го държиш в обороти. За няколко дена ме няма във вторник продължавам с другите снимки.

          Коментар


          • #6
            От: Двигател от А6 на Патрол

            Двигателя е добър и от към здравина и от към параметри. Става въпрос за 2,5 TDI, R5. 2,5 TDI V6 e по подходящ, но е проблемен. Изобщо, избора на дизелов двигател за джип с изисквания за мощност над 120-130 кс. и същевременно с минимум електроника е доста ограничен.
            Всичко е ОК, само не ми харесва това "изнасяне" на двигателя напред и доработките върху скоростите свързани с него. Коша на двигателя е огромен, защо се прави това изнасяне?

            Коментар


            • #7
              От: Двигател от А6 на Патрол

              Ако не се изнесе двигателя трябва да се реже и пригажда вертикалния пояс, а от там и всичкото оборудване в купето, което е зад вертикалния пояс.

              Коментар


              • #8
                От: Двигател от А6 на Патрол

                М да това е един наистина страхотен двигател може би последния здрав двигател на ваг групата.И аз се бях замислил за точно този двигател преди време заради ниския разход на гориво и все пак не малката разлика в силата а и не е голям ама нещо ми се размина сега при нас настроенията са бензинови.Успех за напред избора за мен поне е правилен а като те питат защо така защо иначе то половината коли са направени на проба-грешка та няма ние джиповете да правим така.Да си знаеш 4-та дюза дава ядове помпата става механична от 2.4 турбо диз.и се настройва лесно.Новия модел водни помпи е само с 20 зъба стария е с 18 и от там идва малка разлика при зацепването на анг.ремък така,че внимавайте какво и къде зацепвате.И болта на шайбата на коляновия вал задължително лепило и яко стягане,че превърта колелото. Но от както гледах това:http://www.youtube.com/watch?v=24afj...eature=related реших,че ако ще е дизел само за 20-30 кс. не си заслужава разправията и ще го махам дизела.
                Honda crf450x Nissan patrоl y260 RB25DET
                Honda doninator 650 4RUNNER 5gen limited

                Sofrace Offroad Team

                Коментар


                • #9
                  От: Двигател от А6 на Патрол

                  " 2,5 TDI V6 e по подходящ, но е проблемен " това означава че не е подходящ-не се вписва в доста от точките за подходящ двигател (автомобил донор)

                  Коментар


                  • #10
                    От: Двигател от А6 на Патрол

                    Здравейте! Да продължа с още подробности може да са полезни на някого.Окачването на двигателя към рамата е с един тампон от Ауди и един от Нисан защото от дясно(по посока на движението) няма място и трябва да се реже от рамата а точно от другата страна е конзолата на предната пружина
                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00535.jpg
Прегледи:1
Размер:94.5 КБ
ID:5267109

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00537.jpg
Прегледи:1
Размер:92.9 КБ
ID:5267110


                    Хидравличната уредба на волана малко олекна(по-леко се върти волана) с немската помпа.Монтирах в системата и един топлообменник

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00560.jpg
Прегледи:1
Размер:108.4 КБ
ID:5267116

                    от вътрешната страна на рамата, но има добро обдухване според мен.
                    Последно редактирано от Чавдар (V93); 10-04-11, 20:02.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Двигател от А6 на Патрол

                      Пусни снимки да го видим как стои тоя мотор в коша на Патрула?
                      Ето как стои в Ауди-то:



                      Коментар


                      • #12
                        От: Двигател от А6 на Патрол

                        В детаили:




                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:3016111-motor-2-5tdi-r5-85kw-aat-1[1].jpg
Прегледи:1
Размер:114.0 КБ
ID:5267549Натиснете снимката за да я уголемите

Име:3016111-motor-2-5tdi-r5-85kw-aat-2[1].jpg
Прегледи:1
Размер:107.0 КБ
ID:5267541Натиснете снимката за да я уголемите

Име:3016111-motor-2-5tdi-r5-85kw-aat-9[2].jpg
Прегледи:1
Размер:142.7 КБ
ID:5267542
                        Прикачени файлове

                        Коментар


                        • #13
                          От: Двигател от А6 на Патрол

                          Ето го във Волво 850:

                          Коментар


                          • #14
                            От: Двигател от А6 на Патрол

                            Здравейте! За сега мога да предложа товаНатиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00538.jpg
Прегледи:1
Размер:128.6 КБ
ID:5267622 тук центровам ГНП-тоНатиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00570.jpg
Прегледи:1
Размер:126.8 КБ
ID:5267623.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Двигател от А6 на Патрол

                              мама му ..... хубав мотор, ама тия 160 мм. не ме кефят.
                              Няма ли как още да се бутне към стената, пък да се мисли скоростите да мръднат напред. Гредата на скоростите е лесна, мисля и карданите. По големия проблем е ще дойдат ли лостовете на скоростите и раздатката?
                              Последно редактирано от Аndro 160; 12-04-11, 22:42.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X