Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Интересен казус с двигател 2.8 TD

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Интересен казус с двигател 2.8 TD

    В студа пали малко несигурно,прекъсват тук таме цилиндри,но е наивно да се надявам да запалят от раз и шестте.
    Обикновено след десетина секунди работата се стабилизира.

    Вчера,на сняг,паля както винаги,изчаках десетина секунди,през които вдигах/свалях оборотите,всичко беше точно.И реших да направя дрифт на място,ако въобще това е термина,с много газ да завърти задницата. Завъртя и угасна. При следващи опити за палене с подгряване разбира се,се чуват не повече от един или два палещи цилиндъра,и като цяло двигателят не пали.
    Два или три опита така. Изплаших се,реших че е презацепила я помпа,я вал,или изронени зъби на ремъка.
    Това с презацепване на помпата ми се случи с Форд Транзит,агренажното колело "засмука" тънък,фин но голям найлон,вкарва го под пластмасовият кожух,и го намотава по всички колела,отървах се леко,че не презацепил и вала.
    Това беше леко отклонение. На четвъртият път запали трудно,после се стабилизира,и оттогава съм изминал 120 км.
    Все пак съм в неведение какво се случи,ако решим че нямаме презацепване,стигаме до извода,че големи количества нафта при откровенно още студен двигател,просто го гасят. Странно е.

    Предположения ?

  • #2
    От: Интересен казус с двигател 2.8 TD

    Не знам от кой зор си тормозиш така двигателя на студено, но така както обясняваш, имаш изгорели подгревни свещи.
    Your conscience is all you can take to your grave.

    Коментар


    • #3
      От: Интересен казус с двигател 2.8 TD

      Абе чевек,
      Има къде къде по-лесни, атрактивни но по-малко ефективни начини да си прецакаш тотално двигателя и трансмисията от това да правиш "дрифтинг" с джип Нисан....
      Don't hunt IF you can't kill
      първо 0883 после 333 накрая 448

      LZ1BGD

      Коментар


      • #4
        От: Интересен казус с двигател 2.8 TD

        +1 за изгорели подгревни свещи.И по м/у другото на Рено, J8SA мотора(атмосверен дизел) може да го задавиш като карбураторен мотор.За Нисана нямам идея как стоят нещата.
        0887284106-Митко
        http://www.youtube.com/watch?v=6Fdg05yHhKk&NR=1
        http://www.youtube.com/watch?v=wnMy5yek-ks&feature=more_related

        Коментар


        • #5
          От: Интересен казус с двигател 2.8 TD

          Като за начало провери си подгряващите свещи дали работят нормално,след това погледни и релетата на свещите(на десния калник зад акумулатора) виж дали имат захранване или да не е изгоряло някое от тях ,почисти им контактите и ги напръскай с контактен спрей.В твоя случай е станало следното - след като си запалил първия път и си подал много газ вследствие на високите обороти блока за управление на подгрева изключва подгряването на свещите и при угасването и опитите ти за повторно палене вече си нямал подгряване ,затова и двигателя е припалвал на два три цилиндъра.
          VEREYA MOTORSPORT TEAM

          Коментар


          • #6
            От: Интересен казус с двигател 2.8 TD

            Благодаря ! Звучи логично.

            Коментар


            • #7
              От: Интересен казус с двигател 2.8 TD

              Случвало ми се е абсолютно същото, само че не съм опитвал да 'дрифтвам' , а съм форсирал двигателя. Пак така трудно палене, тресене след запалване и неравномерни обороти, което се оправи след като покарах малко. В сервиза установиха, че имам 2 изгорели подгревни свещи, освен другите неща...

              Коментар


              • #8
                От: Интересен казус с двигател 2.8 TD

                В студа пали малко несигурно,прекъсват тук таме цилиндри,но е наивно да се надявам да запалят от раз и шестте.
                Обикновено след десетина секунди работата се стабилизира.
                Това може да е и от свещи, но по вероятно от възраста и различната компресия в цилиндрите, тези с компресия в нормата палят веднага, а другите впоследствие.
                Вчера,на сняг,паля както винаги,изчаках десетина секунди,през които вдигах/свалях оборотите,всичко беше точно.И реших да направя дрифт на място,ако въобще това е термина,с много газ да завърти задницата. Завъртя и угасна
                Този мотор, RD28T, е известен с това, че има способноста при високи обороти да препълва хидравличните повдигачи от което клапаните остават отворени и двигателя губи мощност и гасне сякаш му е свършило горивото.Последващото палене е трудно докато не спадне налягането в хидравлиците.Като се има впредвид, че е бил студен двигателя и налягането на маслото е високо, нормално е при много газ да се е случило гореописаното.Аз лично залагам на това!
                Който иска може да пробва - на загрял двигател на место да го изфорсира и да задържи на пълна газ, ефекта е същия, започва да прекъсва и при отпускане на газта гасне и после пали доста трудно!
                Не случайно при следващия мотор RD28TI хидравлиците са заменени с пулове!
                TLC 100
                TLC 120

                Коментар


                • #9
                  От: Интересен казус с двигател 2.8 TD

                  Първоначално публикуван от Pat-rolll Преглед на мнение

                  Този мотор, RD28T, е известен с това, че има способноста при високи обороти да препълва хидравличните повдигачи от което клапаните остават отворени и двигателя губи мощност и гасне...
                  Нещо не е така! С неподходящо масло и на студен двигател не могат да се напълнят. В резултат тракат и евентуално не се отварят напълно. С нормално масло и загрял двигател се "напълват". Няма как да се "препълнят". А щом маслото е успяло да ги напълни, така и вала като ги натисне ще успее да ги "изпразни" колкото трябва.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Интересен казус с двигател 2.8 TD

                    Хм че какво му е толкова интересно на този казус при полужение,че 60% от тези патрули имат точно този проблем ето тук доста е изписано :http://www.offroad-bulgaria.com/show...t=91707&page=4.
                    Колегата с патрула имаш два варянта или да ми се обадиш на телефона който е сега ще ти изпратя като л.с. или да продължаваш да слушаш врени и неверни предполужения на хора които не са наясно със специфичноста на този мотор.
                    Тези които незнаят да не се обиждат но е по добре да си траят защото само вкарват хората във филм и само се дават пари за свещи и подобни а няма смисъл.
                    Ако прочетеш внимателно темата която ти пратих ще забележиш,че има доста хора които незнаят какъв е проблема но имат желание да помогнат,
                    и едни други които знаят какъв е проблема но не казват и само подхърлят я вземи пружини я вземи повдигачи те май от това стават от онова стават от У61 стават вземи итн.
                    На знаещите какъв е проблема ще кажа САМО се надявайте да нямате проблем на който аз да знам решението ,че е тогава колко неща ще смените няма да ви се вярва е заради тая работа работа която аз опреличавам на женски полов орган.Айде останете си със здраве и повдигачите си ги монтирайте там на онова място.
                    Honda crf450x Nissan patrоl y260 RB25DET
                    Honda doninator 650 4RUNNER 5gen limited

                    Sofrace Offroad Team

                    Коментар


                    • #11
                      От: Интересен казус с двигател 2.8 TD

                      Първоначално публикуван от Pat-rolll Преглед на мнение
                      Този мотор, RD28T, е известен с това, че има способноста при високи обороти да препълва хидравличните повдигачи от което клапаните остават отворени и двигателя губи мощност и гасне сякаш му е свършило горивото.Последващото палене е трудно докато не спадне налягането в хидравлиците.Като се има впредвид, че е бил студен двигателя и налягането на маслото е високо, нормално е при много газ да се е случило гореописаното.Аз лично залагам на това!
                      Абсолютно споделям това мнение! Почти същото нещо ми се случи вчера, макар че не съм давал газ на десетата секунда... Запалих, оставих двигателя да поработи около половин минута и потеглих бавно на втора по наклон надолу практически без да давам газ, след около половин километър спрях за да налея вода от крайпътна чешма и видях, че леко пуши синьо през ауспуха, респективно дадох два пъти газ докъм 4000 об/мин - след втория път загубих поне един цилиндър когато оборотите се стабилизираха отново на празен ход и понеже ми се случва за първи път се позачудих какво става... загасих и след 10-15 секунди запалих отново - двигателят заработи нормално.
                      Маслото, с което карам, е 5W50 и понеже наскоро имах проблем с налягането му (който към момента считам за отстранен), имам наблюдения как се променя то на топло/студено според оборотите. Впечатленията ми се отнасят изключително за моя двигател и за конкретното масло, и в никакъв случай не генерализирам за двигателя 2,8TD.
                      Накратко, при студено масло (да кажем, че съм запалил при 3-4*С външна температура и за тези 500 метра то е заграяло не повече от 10-15*С), на празен ход (600-700 об/мин) налягането е около 5 бара, щом пипна газта и вдигна до 1200 об/мин налягането се вдига до 6 бара, а ако вдигам още оборотите, нищо чудно да се качва и над 10 бара, въпреки че редукционния клапан е отворен максимално. Дефакто манометърът, който ползвах, беше до 6 бара и затова не смея да твърдя до колко точно се качва, но знам че достига 6 на доста ниски обороти.
                      При напълно загрял двигател след продължително каране (правих около 300 км тестове с манометъра след като сглобих двигателя), с това масло (5W50) налягането ми е 1,2 бара на 580-600 об/мин, а ако давам газ докрай при изкачване на продължителен наклон (планински проход), като спра налягането пада на 1,0 бара при 580-600 об/мин. В това състояние, когато вдигам оборотите налягането не се показва над 5 бара дори и над 4000 об/мин. Стигам до извода, че редукционният клапан започва да отваря при около 4,5 бара и оттам насетне колко точно ще се повиши налягането зависи от вискозитета на маслото, температурата му, състоянието на двигателя и оборотите.
                      Изглежда в това време на годината с тези пътни тестове не мога да загрея маслото повече, вероятно водо-масленото охлаждане функционира добре... може би на хард офроуд е възможно, но моят Патрол не е подготвен още за това и не съм го провал.
                      Поведението на налягането на маслото го пиша само като лирично отклонение, дефакто мисълта ми е, че на десетата секунда след студен старт и газ докрай, налягането като нищо може да подмине 10 бара, особено с масло 10W40, при което поне един, ако не половината хидравлични повдигачи, се разпъват и не позволяват на клапаните да се затворят, респективно двигателят в най-лошия случай губи мощност, очевидно понякога дори гасне.
                      V70-T5 / GR 2,8 / XV1900A

                      Коментар


                      • #12
                        От: Интересен казус с двигател 2.8 TD

                        Първоначално публикуван от Postman Преглед на мнение
                        ... особено с масло 10W40, при което поне един, ако не половината хидравлични повдигачи, се разпъват и не позволяват на клапаните да се затворят, респективно двигателят в най-лошия случай губи мощност, очевидно понякога дори гасне.
                        Много лесно обяснение. И понеже е лесно се предава от уста на уста от доста време във Форума и явно се приема. Само че конструкцията на въпросния "повдигач" показва че такова "разпъване", или "препълване" няма как да се случи. Разпъване трябва да има, даже "пълно" разпъване. А "препълване" не може да има защото тая конструкция не позволява препълване, а изисква напълване до край.
                        Виж, има възможност да не се напълнят и тогава както казах по горе клапаните може да не отварят до край. Има и някаква теоретическа възможност да не се изпразнят след натиска на гърбицата. Това изпразване е минимално и подържа незабелижимия луфт между повдигача и гърбицата. Не знам обаче как ще останат и тогава отворени, като след напълването им клапана е бил затворен?

                        Коментар


                        • #13
                          От: Интересен казус с двигател 2.8 TD

                          Колега Андро, не съм задълбавал в посока какво точно се случва вътре в повдигача, което теоретично би могло да предизвика проблема, но ти ме накара да се замисля, а в такива случай май ни трябва схема, та за няколкоминутното търсене си избрах тази, подозирам че е адекватна за тази дискусия.. освен ако нисанските повдигачи не са тотално различни.

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:hydraulicTappets0013.jpg
Прегледи:1
Размер:67.4 КБ
ID:5258342

                          Линк към по-голяма резолюция на картинката

                          Та да допуснем, че на студен двигател имаме 6 бара (колкото аз съм видял с очите си на циферблата на манометъра в точката на датчика, без значение че са на 1200 об/мин) в централния захранващ канал към всички повдигачи. Ако си представим откъде се пълни камерата на подвигача, би трябвало да бъде отгоре надолу през отворената сачма докато се напълни камерата, след което сачмата затваря отвора и камерата е пълна. Изтичане от камерата навън може да стане само през хлабината между буталото и цилиндъра (както са ги нарекли на английски на схемата). В тази зона обаче имаме същото налягане, което пълни, така че изтичане може да има само ако налягането в камерата се повиши под действието на гърбицата. Дотук добре, не виждам нищо нередно, нито виждам причина налягането да отвори клапана подобно на хидравличен крик.
                          Когато си говорим обаче за двигател с голям пробег, където вероятно има увеличена хлабина между буталото и цилиндъра на повдигача, обменът на масло между малката камера и голямата камера при отваряне и затваряне на клапаните започва да се различава от обмена при нови повдигачи.
                          Обикновено като загрее двигателят се случва и да почуква някой повдигач когато с голям пробег, това също няма причина да се случва ако разглеждаме нещата като бели и черни, т.е. явно се оказва, че тази хлабина е важна... а ако е важна за да не чукат на топъл двигател, аз бих предположил, че също е важна и за работата при студен старт...

                          Когато имах проблем с налягането на маслото (студен вдигаше максимум 2 бара без значение оборотите, а топъл не повече от 1,5 бара на високи обороти и между 0,8 и 1,2 бара в интервала) повдигачите ми чукаха доста стабилно на топъл двигател, и практически не чукаха на студен (освен първите 2-3 секунди докато все пак вдигне някакво налягане. Това ме кара да си мисля, че налягането на маслото има съществено значение за работата на повдигачите, като особено съществено става значението, когато налягането не е в норма по някаква причина.

                          Инак ако взема за пример моя двигател - не му знам състоянието на цилиндър-бутало, нито на клапаните при фаските, но въпреки че акумулаторът ми е последен сезон (ако не паля двигателя 3 дни едвам завърта, а няма никакви утечки), след първото подгряване пали ако не на втората, то на третата секунда от началото на въртене и заработват всички цилиндри абсолютно равномерно...
                          От това съдя, че свещите ми работят достатъчно добре, както може би и горивната ситема е горе долу в час, но на същият този двигател му се случи да прекъсва след като го изфорсирах студен. На топъл двигател съм форсирал многократно и никога не се е случвало да прекъсва след като слезе обратно на празен ход.

                          И друго да споделя, което пак е лирично отклонение - показанията на манометъра на таблото не бива да се приемат за чиста монета - аз установих достатъчно големи отклонения между механичния манометър и вградения, а датчика ми е чисто нов оригинален на Нисан (бих искал да изкажа огромни благодарности на Patrol fen за съдействието), уви таблото не е ново, но това мисля е разбираемо. Та за отклоненията - когато давам газ механичният манометър реагира моментално, този на таблото има огромно закъснение, по мое мнение поне 5 секунди. Отделно никога не съм виждал на таблото да преминава над 4,5 бара, стои едва едва над чертичката на 4 бара, а на механичния както писах вече вдига 6 на всяко студено палене над 1200 об/мин.
                          Напълно разбираемо е, защо в "системата" има вградено закъснение, но другата точност бих предпочел да е по-висока... може да е заради старото табло, може и просто да си е така... Аз лично го възприемам само като индикатор дали нещата са горе долу в ред и дали налягането следва някаква логика, но нищо повече.
                          V70-T5 / GR 2,8 / XV1900A

                          Коментар


                          • #14
                            От: Интересен казус с двигател 2.8 TD

                            Страдал съм с повдигачи на личната ми лека кола като в диагностицирането на проблема участва и компресомер-смених ги гадините и се оправи.
                            На студен мотор не можеше да се кара,гасне през 50 метра,а при въртене на стартер мотора се върти като без свещи и постепенно се връщаха цилиндрите един по един.
                            Калин Владов,09РСПБЗН

                            Коментар


                            • #15
                              От: Интересен казус с двигател 2.8 TD

                              Първоначално публикуван от Postman Преглед на мнение
                              ...
                              Когато си говорим обаче за двигател с голям пробег...
                              Ето какво намерих на Руски:
                              "Гидрокомпенсаторы существенно упрощают обслуживание двигателя, но с ними надо более внимательно подходить к выбору масла и масляного фильтра. Дело в том, что больше всего гидрокомпенсаторы "боятся" увеличения зазоров в плунжерной паре. Когда зазор увеличивается, происходит утечка масла из-под плунжера, пара становится "не жесткой" и компенсатор просто не успевает срабатывать. Эта неисправность выдает себя резким стуком во время работы двигателя. Примерно то же самое происходит и при неисправности клапана, только масло вытекает не через зазор между плунжером и втулкой, а через клапан.

                              Иногда плунжерную пару заклинивает. В зависимости от того, в каком положении заклинило детали, либо в клапанном механизме образуется слишком большой зазор (возникают ударные нагрузки, сопровождающиеся резким стуком и повышенным износом деталей), либо клапаны оказываются "зажатыми" (возрастает нагрузка на распределительный вал, повышается износ деталей, резко падает мощность, появляются хлопки в системе впуска и "стрельба" в выхлопном тракте)"
                              Ето още една схема:



                              Схема работы гидрокомпенсатора: h — зазор

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X