Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Някой мерил ли е налягането на маслото в маслената магистрала?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Някой мерил ли е налягането на маслото в маслената магистрала?

    Здравейте!
    Има ли собственик на Терано или Патрол, който е мерил налягането на маслото в маслената магистрала?
    Има едни комплекти за мерене на налягане, които са на прилична цена и ме заинтригуваха....
    В ръководството на КА24Е е посочено, че налягането на маслото се мери като се присъедини манометърът на мястото на стандартния датчик за налягане. Не ми се иска да развивам датчика за едно мерене.... Та дали има друго място - пробка например, където може да се мери налягането?

  • #2
    От: Някой мерил ли е налягането на маслото в маслената магистрала?

    Ако имаше пробка, ти и нея нямаше да искаш да развиваш за едното мерене.

    Коментар


    • #3
      От: Някой мерил ли е налягането на маслото в маслената магистрала?

      Датчикът е на много криво място, необходима е дълбока вложка и няколко удължения. А и не съм сигурен, че датчикът ще може да се ползва след като веднъж се развие. На моя Москвич 403 има специална пробка за целта на филтъра за грубо пречистване. Меренето там е песен.... ;-)))

      Коментар


      • #4
        От: Някой мерил ли е налягането на маслото в маслената магистрала?

        Ако премериш на друго място, налягането е различно. Спецификациите за налягането са дадени точно за точката, в която са посочили че трябва да се мери. При мен при филтъра е доста по-високо от при датчика, както на празен ход, така и на високи обороти.

        Лесно се прави щуцер, ако сте готови да се разделите с парите за един датчик. Датчика се изкормва, и към основата му се заварява щуцер. От там - в най-обикновен аналогов манометър, който си докарвате в кабината, за да може да гледате как се мени налягането с оборотите и загряването на двигателя. При мен беше в норма. Дори в горната част на нормата, във всички режими.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #5
          От: Някой мерил ли е налягането на маслото в маслената магистрала?

          На моя двигател (RD28T в Patrol Y60) го премерих използвайки готови фитинги от магазините за елементи за пневматични системи (конкретният магазин беше за оборудване за автосервизи) - нипел 1/8 NPT към 1/4 (мъжко-мъжко) и 2 броя щуцери за маркуч 8мм към 1/4 (женско), както и манометър до 6 бара (такъв имаха, следващия беше до 16 бара). Не съм 100% сигурен дали цитираната резба 1/4 е наистина 1/4, но е идентична с тази на манометъра и не е метрична.
          Дефакто от стелажа ми дадоха такива фитинги, които се завиха един за друг и щом началната точка беше 1/8 NPT, това ми беше достатъчно.
          Свързването е съвсем просто - първият щуцер се навива на нипела (а нипела на мястото на датчика за налягане), следва парче гумен маслоустойчив маркуч от тези издържащи поне 10 бара, стегнат с малко по-качествена скоба от двете страни (или по 2 скоби на страна), и накрая вторият нипел завит към манометъра.
          Демонтирането на датчика за налягане на RD28T, за да завия нипела, се оказа деликатно (поне за мен) и се наложи да сваля стартера за да имам по-удобен достъп. Не знам на твоя двигател (предполагам КА24Е = 2,4 бензин ?!?) дали е подобно...
          Трите фитинга и манометъра ми струваха общо около 17-18 лв, маркуч и скоби си имах.
          V70-T5 / GR 2,8 / XV1900A

          Коментар


          • #6
            От: Някой мерил ли е налягането на маслото в маслената магистрала?

            Всъщност, има ли причина да се тормозите с налягането на маслото в двигателя? Примерно, този модел да са с проблемно мазане или конкретния да дава признаци?

            Коментар


            • #7
              От: Някой мерил ли е налягането на маслото в маслената магистрала?

              Ами той дявола като си няма работа......Предполагам, че има поне лампа за ниско налягане на маслото. Щом не свети значи е добре. Аз имам фабрично аналогов манометър и показва в зависимост от температурата и оборотите от 3 до 6 атм.
              Искаш ли да получиш умен отговор-питай умно!
              0894328706

              Коментар


              • #8
                От: Някой мерил ли е налягането на маслото в маслената магистрала?

                От чисто научен интерес. Направих си компресомер и ми хрумна идеята да си направя и манометър за налягането на маслото.
                Проблемът е в резбите - за Терано дават три стандарта за размера на резбата на датчика на маслото 1/8''G; 1/8"-28 BSP; 1/8"-28 BSPT
                1/8''G и 1/8"-28 BSP са еднакви, но 1/8"-28 BSPT е конична. Дали може на мястото на едната да се завие другата? Дължината на резбата е около 5 мм и конусността дали ще окаже влияние?
                май стана тема за "Инструменти и обработка на детайли"
                Компресомерът го направих от манометър, маркуч от спирачките на Москвич 408, обратен клапан за флуиди и два преходника М12Х1.25 и М14Х1.25
                Ще си направя още два преходника 10Х1 и 18Х1.5 мм. Мерих манометъра в метрологията и се оказа, че дава резултат с 1 бар по-малко от реалния при налягане до 5 бара, около 2 бара в диапазона между 7.5 и 10 бара и -1 бар отклонение над 10 бара..... Май ще се наложи да си взема нов...Иначе може да бракуваме някой двигател погрешка. А този манометър може да се ползва за мерене на масло, като знам че грешката му е постоянна до 5 бара...Оттам ми дойдоха тези идеи и цялата полемика.
                Последно редактирано от seemann; 19-02-11, 11:01.

                Коментар


                • #9
                  От: Някой мерил ли е налягането на маслото в маслената магистрала?

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  Всъщност, има ли причина да се тормозите с налягането на маслото в двигателя? Примерно, този модел да са с проблемно мазане или конкретния да дава признаци?
                  Има, и тя е че тия машини са на по 15-20год. и незнайни км. Отварял съм 12 год. и около 200хил. на километраж. Нямаше никакви отклонения на цилиндрите. Включително и на проблемния 6 цил. хонинга си го имаше. Единственно имаше микро-драскотини, вероятно от затегнали сегменти вследствие на прегряване.
                  Отварял съм и един "милионник", иначе и той на 200 хил. И той беше в нормите. Имаше задрал биелен лагер, основните бяха като нови. Вала нямаше отклонения.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Някой мерил ли е налягането на маслото в маслената магистрала?

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                    Всъщност, има ли причина да се тормозите с налягането на маслото в двигателя? Примерно, този модел да са с проблемно мазане или конкретния да дава признаци?
                    Конкретно на колегата Постман патрола имаше проблем точно с налягането на маслото и при закупуването му в тук в Русе още установихме че има проблем Следа като се е прибра в София измери по гореописания начин налягането след което отвори картера и се оказа че проблема е тъп но точно замерването с манометър е най вярната диагностика ! Показанията на електронния уред на таблото са леко настрадин Ходжа мое мнение и без манометър на маслената магистрала не може да се вземе правилно решение за бъдещето на мотора
                    2012 GL350 Bluetec & 2012 Audi A6 Quattro 3.0T & 2013 Audi S6 Quattro 4.0 Biturbo
                    ex-Toyota Land Cruiser FZJ-80 Triple Locked 4.5EFI 1FZ-FE petrol/lpg

                    Коментар


                    • #11
                      От: Някой мерил ли е налягането на маслото в маслената магистрала?

                      Първоначално публикуван от Жоро Йорданов Преглед на мнение
                      ...Щом не свети значи е добре...
                      Не значи. По спомен 2.4 и 2.7D/TD/TDI и 3.0D ползват един и същи датчик, който гаси лампата при 0.2 бара налягане. Какво е реалното от там нагоре - никой не ти казва. Лампата върши работа до толкова, че да каже дали помпата въобще качва някакво масло. Ще светне ако си под голям наклон (трудно), или ако е намаляло, изтекло и т.н.

                      За резибте: Датчика е с конична 1/8 NPT (което 3/8 - 27 с конус 1/16). Не е еднаква с 1/8 BSP и 1/8 BSPT,защото те са с 28 стъпки на инч, а не с 27. 27 стъпки на инч е американски стандарт, 28 стъпки - английски. Обаче, за къси резби (като в случая), не е проблем да се направи най-близката метрична или инчова, и това е изрично упоменато например в книжката на струга ми - C11MT.

                      Колкото за меренето с права резба ще стане, но трябва да е с малко по-малък диаметър от номиналния, за да можеш да я навиеш с поне няколко витки. Обаче на такова съединение не може да се разчита. Конусната резба е правена за уплътняване и трудно саморазвиване, така че ако ще е включено перманентно, трябва да се направи конусна.
                      Последно редактирано от sparkybg; 20-02-11, 00:27.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #12
                        От: Някой мерил ли е налягането на маслото в маслената магистрала?

                        Хрумна ми следната идея: Ако използвам корпуса на маслен филтър или цял филтър мога дамеря два параметъра: налягането на маслото преди филтърния елемент, което е налягането създадено от помпата и налягането на маслото след филтърния елемент, което е реалното налягане в маслената магистрала ;-))) Между частите на филтъра би следвало да има спад на налягането от около 1 бар. Остава да измисля как да присъединя манометър към корпуса на филтъра, без там да попаднат стружки или да повредя хартиения елемент... Вашето мнение? Удобството на идеята е, че няма да се налага да се сваля датчика на маслото, а същевременно ще мога да меря налягането доста често без главоболия.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Някой мерил ли е налягането на маслото в маслената магистрала?

                          Според мен няма смисъл. Интересува те налягането след филтъра, или по-точно налягането в точката, която е посочил производителя, или поне някъде след филтъра. Удобно място за закачане на втори датчик е извода за маслото към турбото, само че ти нямаш филтър. Често е кух болт с калибриран отвор, и на негово място лесно се прави детайл, който хем върши работата на кухия болт, хем има отвор за датчик. Така е направено при мен.

                          А има и двойни датчици с изводи и за лампа, и за мерене на налягане. Обикновено могат да се сложат на мястото на оригиналния. От него можеш да си изкараш жици на съответното място, и или да си сложиш уред постоянно, или да мериш съпротивлението с прост мултицет, когато ти скимне.

                          Според личния си опит мога да ти кажа че макар да сложих допълнително такъв датчик след филтъра, от над година си стои там и въобще не съм го вързал, след като премерих налягането според инструкциите на производителя и видях че всичко е в норма.

                          Накратко - не се заигравай прекалено. Няма смисъл според мен.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #14
                            От: Някой мерил ли е налягането на маслото в маслената магистрала?

                            Колко точно трябва да е налягането на 2.4, че взех едно уредче да го мерна???
                            Terrano 2.4 LPGi тел. 0888536080

                            Коментар


                            • #15
                              От: Някой мерил ли е налягането на маслото в маслената магистрала?

                              За двигател КА24Е:
                              - на празен ход - 0.78 бара.
                              - на 3000 оборота - 4.12 - 4.81 бара.

                              Показанията са при загрял до работна температура двигател. Мери се на мястото на масления датчик за лампата, който е под масления филтър, до колкото виждам на картинката.
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X