колеги мога ли да монтирам интеркулер на терано 2-2.7 тд,ще има ли проблем нещо,ще обаркам ли мислите на компа,помпата същата ли си остава,трябва ли да се правиат други промени
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
интеркулер за нисан терано 2
Свий
X
-
От: интеркулер за нисан терано 2
Първоначално публикуван от vladi2333 Преглед на мнениеколеги мога ли да монтирам интеркулер на терано 2-2.7 тд,ще има ли проблем нещо,ще обаркам ли мислите на компа,помпата същата ли си остава,трябва ли да се правиат други промени
Ако все пак е с микропроцесорно управление, се правят настройки през софтуера.
-
От: интеркулер за нисан терано 2
Слагай без да се зямисляш,Андро ти е отговорил.Натягя се турбината да изключва по късно и се подава повече гориво на помпата.Разлика има поварвай аз също съм с допълнително монтиран кулерFORD MAVERIK 2.7TD
Тел.0898662817
LZ1IID
Коментар
-
От: интеркулер за нисан терано 2
Първоначално публикуван от vladi2333 Преглед на мнениеколеги мога ли да монтирам интеркулер на терано 2-2.7 тд,ще има ли проблем нещо,ще обаркам ли мислите на компа,помпата същата ли си остава,трябва ли да се правиат други промени
Коментар
-
От: интеркулер за нисан терано 2
И без да пипаш помпата и турбината, ще има ефект от монтажа на кулер. Той не прави нищо кой знае колко специално, просто охлажда принудително въздуха преди да влезе в всмукателния колектор. Затова и да не пипаш друго пак ще има ефект.
Коментар
-
От: интеркулер за нисан терано 2
Да нищо не прави , освен да създава пречка по пътя на постъпващия въздух.Ако и стои над мотора/както е оргиналния на терано/, да не стане interheater, вместо intercooler.
За да има ефект, неминуемо ще трябва да се бъзика помпата-поне,може би и друга турбина?Обмисли си мястото на монтаж, на мен не ми допада как са го направили на тераното-много се нагрява от мотора и изспускателния колектор, няма вентилатор за принудително охлаждане при малка скорост на движение, място за поставяне на вентилатор под интерколера -няма-трябва -над, което не е много добре като решение.Аз бих търсил от паджеро, със вентилатора и с датчика за температура, и бих го монтирал в страни- над смукателния колектор-там нагряването от мотора ще е по- малко, може да се помисли и за температуро отражяващ щит.Капака така или иначе ще го режеш, ноздрата ще стои ексцентрично-като на 3- литровите.Успех.
Коментар
-
От: интеркулер за нисан терано 2
Първоначално публикуван от kikimora Преглед на мнениеДа нищо не прави , освен да създава пречка по пътя на постъпващия въздух.Ако и стои над мотора/както е оргиналния на терано/, да не стане interheater, вместо intercooler.
За да има ефект, неминуемо ще трябва да се бъзика помпата-поне,може би и друга турбина?
Пак казвам, че ще има ефект от монтажа дори и да не пипне нищо друго по мотора. До този извод се стига лесно, просто зимата или когато е студено навън колата върви доста по-добре, отколкото в летните жеги. Затова зимата е на турбо колите.
Колега не се замисляй, ако имаш възможност слагай и ще видиш ефекта.
Коментар
-
От: интеркулер за нисан терано 2
Турбокомпенсацията на помпата се влияе от налягането на турбото, а като сложиш кулер, за едно и също налягане евентуално влиза повече въздух, а нафтата ще си е все толкова. Без да се пипне помпата ефекта ще е минимален.
Колкото до мястото на кулера - всичко си има плюсове и минуси. На ниска скорост не е ефективно наистина, но пък на висока нищо не му пречи, а заедно с това пътя на въздуха от турбото до входящия колектор е възможно най-краткия. Единствения кусур е че няма място вентилатор отдолу, но пък има място за вентилатор отгоре.
А ако ще се мисли друго турбо - най-лесния вариант е да се вземе изходящ колектор, турбо и интеркулер от 2.7TDI. Както казват американците, монтажа ще е "bolt on". Дори и капак може да се вземе от TDI, и тогава ТНТМ-то съвсем се елиминира.
Разумния максимум за тоя мотор с оригиналните помпа и дюзи е около 150 кончета. От там нагоре шума и хлопането силно се увеличават, особено зимата, а и започва да не работи равномерно, защото помпата и дюзите не могат да смогват. Има вариант за смяна на плунжера и плунжерното тяло на помпата с по-големи, както и монтаж на други дюзи, но там вече е висш пилотаж с неясен изход, предвид факта че двигателя започва да се товари и топлинно повече.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
От: интеркулер за нисан терано 2
Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнениеТурбокомпенсацията на помпата се влияе от налягането на турбото, а като сложиш кулер, за едно и също налягане евентуално влиза повече въздух, а нафтата ще си е все толкова. Без да се пипне помпата ефекта ще е минимален.
Количеството засмукван въздух се определя от това колко ще си засмучи мотора сам преди да надуе турбината, а след това от налягането, което ще вдигне тя. Дали ще има само маркуч или кулер по пътя, той с нищо не пречи и няма как да промени тези стойности. Това е между другото един от най-евтините тунинги, които може да са направят на турбо колите.
Например ти ако си смениш твоя фабричния кулер и сложиш един качествен изцяло метален кулер с голяма пита отпред без да пипаш нищо друго по настройките на чипа и турбината ще усетиш и ти страхотен ефект, а няма да ти казвам какво ще усетиш ако си монтираш и пръскалка, която да мокри кулера с вода /има и по-подходящи адски смеси/, но и вода стига.
Коментар
-
От: интеркулер за нисан терано 2
Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнениеКато сложиш интеркулер с нищо не променяш налягането на турбото
Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение, а и няма никакъв вариант да влиза повече въздух.
Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнениеПросто ще си продължи да си работи на режима на който се и е настроен фабрично. Само ще се подобри температурата на входящите газове а оттам и КПД-то.
Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнениеКоличеството засмукван въздух се определя от това колко ще си засмучи мотора сам преди да надуе турбината, а след това от налягането, което ще вдигне тя.
Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнениеДали ще има само маркуч или кулер по пътя, той с нищо не пречи и няма как да промени тези стойности. Това е между другото един от най-евтините тунинги, които може да са направят на турбо колите.
Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнениеНапример ти ако си смениш твоя фабричния кулер и сложиш един качествен изцяло метален кулер с голяма пита отпред без да пипаш нищо друго по настройките на чипа и турбината ще усетиш и ти страхотен ефект, а няма да ти казвам какво ще усетиш ако си монтираш и пръскалка, която да мокри кулера с вода /има и по-подходящи адски смеси/, но и вода стига.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
От: интеркулер за нисан терано 2
Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнениеДа.
Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнениеНе. Охладения въздух се свива, тоест в един и същи обем се побира повече въздух. Това е само един от ефектите на кулера, и точно заради това без да се пипа нищо, има разлика, макар и малка, между двигател със и без кулер.
Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнениеТемпературата - да. КПД-то - не.
Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнениеВсъщност, зависи предимно от налягането и температурата. Двигателя тук няма никаква дан - той си е все същия, със или без турбо. Заради налягането от турбото свигателя е в състояние да поеме повече въздух. Заради охлаждането от интеркулера е в състояние да поеме още повече въздух, като ефекта е все едно двигателя е с по-голяма кубатура, ако заедно с това помпата е в състояние да подаде допълнителното количество гориво.
Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнениеСъпротивлението по пътя на въздуха зависи от сечението на тръбата и дължината и, както и други неща. Колкото по-малко сечение или колкото по-дълъг път - толкова по-голямо съпротивление. Съответно толкова по-малко преминал въздух. Затова интеркулера се слага достатъчно голям, за да не влияе на пропускливостта спрямо правя тръба.
Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнениеЩе усетя, по простата причина че двигателя си има дебитомер, и ще пусне съответното количество нафта допълнително. С механична помпа, без да се пипне, ефекта ще е много по-малък. А удължения път на въздуха и повишения обем тръборляци след турбото ще допринесат за по-бавно вдигане на налягането и по-голяма турбо дупка в преходните режими.
Коментар
-
От: интеркулер за нисан терано 2
Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнениеЕ аз не казвам, че ще хвръкне като го направи, но ефект има. Да си мислим, че ще вдигнем 20 к.с. с това няма как да стане.
Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнениеНе съм съгласен, че не се вдига КПД-то. Факт е, че зимата колата върви много повече от лятото, т.е. ниска температура на входящите газове, явно мотора се чувства доста по-добре. Ако не се вдига КПД-то няма да върви повече.
Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнениеСъпротивлението при налягане от 1,5 бара при надула турбина просто няма как да играе роля /трябва да му сложиш втулка или дросел за да постигнеш наистина съпротивление, и няма как да се отрази ама въобще. Кулера се слага голям за да е ефективен, защото малкия загрява много бързо и не може да охлади. Същото е и с водния радиатор.
Охлаждането на кулера зависи от топлоотдаващата му площ. То и за водния радиатор, и за всички радиатори въобще. Затова и ако сложиш кулер от малък мотор на голям, освен че няма да охлажда(защото няма достатъчна площ), ако премериш налягането откъм всмукателния колектор при високи режими на двигателя, ще видиш че то е по-високо с по-голям кулер, отколкото с по-малък, и това е точно заради сечението на тръбичните му, през които минава въздуха, и сечението на тръбите между турбото, кулера и колектора.
Идеята на всичко това е да се уцелят оптималните параметри, та хем сечението да не е прекалено голямо, хем охлаждането да е достатъчно ефективно.
Например, ако сложиш 2 датчика за налягане, единия веднага след турбото, а другия на всмукателния колектор, ще видиш че между двата ще има разлика. При това при еднакви други условия (натоварване), тая разлика ще е все по-голяма с покачване на оборотите, защото потока въздух зависи най-силно от кубатурата и оборотите на двигателя.
Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнениеДа при теб ефекта ще повече от другия, но пак няма да е безкраен. Дебитомера не може да компенсира много. Все пак компа ти има работна карта към която се стреми да работи. Затова се слагат чиповете, за да променят тази работна карта и да изтиска максимално мощност. Слагането на голям кулер и по-дълги пътища с нищо няма да промени начина на надуване на турбото, и по никакъв начин няма да се получи турбо дупка, повярвай ми. Това съм го пробвал хиляди пъти вече, и си е доказано. Не забравяй, че колкото и да е голям и колкото тръби да има, те все пак са си пълни с въздух. Сменял съм си кулера на колата, имам уред за нялагане на турбото и пак ти казвам повярвай ми, няма разлика в надуването.
Относно турбодупката - нея си я има, така или иначе. И е факт че като свикнеш на конкретния двигател, до голяма степен може да се избегне в 90% от случаите. Просто с повече обем след турбото, когато попаднеш в нея, по-бавно излизаш.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
От: интеркулер за нисан терано 2
Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнениеA, именно!
Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнениеЗимата влиза повече въздух, защото е по-студен. Ефект като от кулера горе. Това не е повишено КПД, а просто леко повишена мощност.
Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнениеОхлаждането на кулера зависи от топлоотдаващата му площ. То и за водния радиатор, и за всички радиатори въобще. Затова и ако сложиш кулер от малък мотор на голям, освен че няма да охлажда(защото няма достатъчна площ), ако премериш налягането откъм всмукателния колектор при високи режими на двигателя, ще видиш че то е по-високо с по-голям кулер, отколкото с по-малък, и това е точно заради сечението на тръбичните му, през които минава въздуха, и сечението на тръбите между турбото, кулера и колектора.
Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнениеИдеята на всичко това е да се уцелят оптималните параметри, та хем сечението да не е прекалено голямо, хем охлаждането да е достатъчно ефективно.
Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнениеНапример, ако сложиш 2 датчика за налягане, единия веднага след турбото, а другия на всмукателния колектор, ще видиш че между двата ще има разлика. При това при еднакви други условия (натоварване), тая разлика ще е все по-голяма с покачване на оборотите, защото потока въздух зависи най-силно от кубатурата и оборотите на двигателя.
Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнениеЕстествено че няма да е безкраен. Всъщност, дебитомера просто мери влезлия въздух. Той сам по себе си нищо не компенсира. Компенсира го компютъра в рамките, които са му задали в завода или при чип тунинга. Но както и да чипосваш една система, тя си има и механични лимити, тоест, тая помпа и тия дюзи могат да дадат нещо до определено ниво. От там нагоре, колкото и въздух да вкараш в двигателя, ефект няма да има, защото горивото си е все толкова. Затова и споменах по-горе че помпата и дюзите си имат лимит, и тоя лимит при тоя двигател е някъде около 150 кончета. След това работата на двигателя става гадна. Ако се смени плунжера с такъв с по-голям диаметър и дюзите с такива, можещи да дадат повече гориво, съответно се пренапише това в компа, може да се отива и нагоре, но отново не безкрайно, защото ще се стигне до механичните и топлинни лимити на самия двигател.
Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнениеОтносно турбодупката - нея си я има, така или иначе. И е факт че като свикнеш на конкретния двигател, до голяма степен може да се избегне в 90% от случаите. Просто с повече обем след турбото, когато попаднеш в нея, по-бавно излизаш.
Коментар
-
От: интеркулер за нисан терано 2
Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнениеНе съм съгласен и това си е. Няма как да взима повече въздух. Такта си е такт.Причината е същата. При едно и също наналягане, студения въздух е по-гъст, разбирай, в единица обем се побира повече въздух. Дебитомера е така устроен че отчита и двете. Поради същата причина и балоните с горещ въздух летят. В балона въздуха е по-малко, но по-топъл, съответно с по-малка маса от масата на околния въздух.
Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнениеПак ти казвам. На моята кола съм пробвал с пет модела кулери и няма никаква промяна на налягането, ама грам никаква. Така, че не е така.
Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнениеНе, идеята е да се направи така, че да е красиво и удобно. Най-добре е пак казвам да изкараш един кулер отпред като на колите за драг но е адски грозно и някакси ама грам не естетично.
Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнениеНяма как да стане това. Сложи ти и пробвай да видиш, че налягането ще бъде едно и също. Какво искаш да кажеш веднага след турбото. Ми то след него е един маркуч, който влиза в колектора, ако е без кулер. И казваш, че налягането ще е различно. Няма как.
Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнениеВъобще лимитите не са толкова големи колкото си мислиш ти. Ти на твоя защо слага чип. Защото дебитомера хубу казва, че има повече въздух от повишеното налягане на турбината, ама нали и повече гориво трябва да подаде помпата. Та и до 150 к.с. пак се пише нова горивна карта, т.е. чип.
Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнениеДа но с по-голям кулер няма да я направиш по-голяма както каза.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар