Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Евтино възтановяване окачването на GR

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Евтино възтановяване окачването на GR

    Здравейте.
    Както съм писал в заглавието, търся сравнително евтин начин да се възтанови височината и возията на един изстрадал GR поне до височината когато е бил млад. Ако може да се и повдигне дотолкова, че да не опират 33" гуми, добре дошло.
    Както се вижда на снимката, предницата е доста "клекнала", за разлика от задницата. Отзад е 92см до калника с 31"гуми, отпред 88,5см. Веждите отпред лъжат, че е повече. Муших се, гледах, подложки не се виждат. Всичко си е заводско отпреди 300 и ...хил. км. Защо се е смачкала предницата, като джипа е бил товарен/ без задни седалки го взех/, остава за мен загадка.
    Та, вариянтите които ми се въртят в главата са няколко, степенувани по бюджет:
    1. Само оригинални предни пружини без лифт.
    2. Нови 4 пружини от завода в Крън. Имам връзка с един от шефовете там. Ако някой може да даде параметри на пружините, ще рискувам и ще ги поръчам. Цената която ми казаха "на ангро" е около 60-70лв за пружина с постоянен диаметър и малко по-скъпо ако се свива в края.
    3. Понеже джипа доста люлее, като вози, сигурно няма да е зле и амортисьорите да се подменят. Но, с какви и за колко пари идея си нямам.
    4. Ново фирмено лифтово окаване 2" в т.ч. пружини, амове, втулки и т.н. Въпреки "ползването на търсачката", освен че видях как изглежда въпросното окачване/ шарените джунджурии/, не открих някой да е споделил, колко изиза като пари. В каталозите на фирмите не мога да се оправя, понеже англииският ми, а и техническите ми познания са отчайващо слаби.
    Ще бъда благодарен за всякакви идеи и съвети, защото трябва да го захващам отнякъде, а реших, че возията е по-важна от визията, тъй че тенекеджията ще чака още малко.
    Прикачени файлове
    Nisan Patrol`92, GR, RD28T дълга база

  • #2
    От: Евтино възтановяване окачването на GR

    Според мен няма какво да се възтановява. Окачването изглежда добре за 31-ци, които са стандартните. За 33-ки иска лифт. Сам си отговорил на въпроса си - разработено тунингово окачване; пружини по поръчка и избор на амове; подложки и удължаване на амове, или пак избор. С готовия кит няма грижи. Правените пружини - щом шефа ти е приятел знае какви параметри да зададе. Ти трябва да му кажеш натоварване на осите и колко лифт искаш. Амовете с ролетката и по магазините.

    Коментар


    • #3
      От: Евтино възтановяване окачването на GR

      Бат` Андро, казваш добро е окачването. Нормално ли е отпред да е с 3-4см по-нисък? Като го натоваря с 300кг цимент в багажника става равен. Всъщност, основното по което съдя че е смачкан отпред е, че като карам по дупките блъска отпред в тампоните.
      И последно питане. С 32-ки дали ще опира, така като го гледаш?
      Nisan Patrol`92, GR, RD28T дълга база

      Коментар


      • #4
        От: Евтино възтановяване окачването на GR

        Първоначално публикуван от kalio_kkk Преглед на мнение
        ... основното по което съдя че е смачкан отпред е, че като карам по дупките блъска отпред в тампоните...
        Щом е така, явно са изморени.
        Не знам какъв ъкъл да ти дам предвид търсенето на "евтино" решение. Също така е важно кой ще прави джипа. Ако е майстор, не виждам защо трябва да му даваме ъкъл. Ако си го правиш ти, поне труда ти е безплатен и може да си позволиш "проба-грешка" до постигане на задовлителен резултат.

        Коментар


        • #5
          От: Евтино възтановяване окачването на GR

          Мерси. А колкото до майсторите, се опасявам че тук няма да намеря човек, който да подбере каквото трябва, да го монтира както трява и същевременно да гледа да не вкарва клиента в разходи, които може да се спестят.
          Nisan Patrol`92, GR, RD28T дълга база

          Коментар


          • #6
            От: Евтино възтановяване окачването на GR

            Някой има ли идея колко трябва да е растоянието от гумата до калника/или от калника до земята/ на базов Y60 дълга база с щатни 31-ци. А отпред и отзад еднакво ли трябва да е висок, когато е с 1 човек и когато са 7. Информацията ми трябва понеже ще поръчвам/купувам пружини.

            Откъде/от кого/ могат да се купят заводски пружини и въобще окачване. А тук някой от сайта не предлага ли?
            Последно редактирано от kalio_kkk; 29-01-11, 23:22. Причина: добавяне
            Nisan Patrol`92, GR, RD28T дълга база

            Коментар


            • #7
              От: Евтино възтановяване окачването на GR

              Ма ти май искаш хем скъпо, хем нищо да не стане? И как си го представаш нов Y60 и някой да мери до калника?

              Коментар


              • #8
                От: Евтино възтановяване окачването на GR

                Евтино-подложи гумени тампони на пружините , боди лифт--лесно се прави!Ако имаш излишни кинти вземи си и нови амове!
                driving Offroad .. IPSC shooting and hunting

                Коментар


                • #9
                  От: Евтино възтановяване окачването на GR

                  Андро нищо не разбрах........
                  Ма ти май искаш хем скъпо, хем нищо да не стане?
                  Добре, нека попитам по-простичко: Какво му трябва/по окачването/ на един дърт Патрол за да стане що-годе стегната джипка. Под "стегната" разбирам 1. Да не люлее прекалено на асфалта при скорости 90-100. 2. Да не блъска и хлопа като се кара на черно. Та колко струва и откъде може да се накупи това дето ми трябва? Вторият момент е с примерно едни 500-600лв налични, какво мога да свърша, така че примерно догодина да го довърша като посъбера пак някой лев./да речем сега предният мост, догодина задният или сега пружини догодина амове... нещо от сорта/.
                  Nisan Patrol`92, GR, RD28T дълга база

                  Коментар


                  • #10
                    От: Евтино възтановяване окачването на GR

                    Не можеш да го направиш частично. Ако направиш първо само предницата ще вири носа като есминец. Или ще му виси гъза като на немска овчарка. Ако смениш само пружините, ще изпокъсаш амовете. Ако смениш само амовете с по-дълги, пак ще ги потрошиш............ми щото са дълги за тия пружини. Извода е- събери си кинти и го направи накуп. Няма друг вариант.
                    За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                    Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Евтино възтановяване окачването на GR

                      Първоначално публикуван от kalio_kkk Преглед на мнение
                      ... Добре, нека попитам по-простичко: Какво му трябва/по окачването/ на един дърт Патрол за да стане що-годе стегната джипка. Под "стегната" разбирам 1. Да не люлее прекалено на асфалта при скорости 90-100. 2. Да не блъска и хлопа като се кара на черно. Та колко струва и откъде може да се накупи това дето ми трябва? ...
                      Нови пружини, нови амортисьори, нови тампони по носачи и напречни щанги. Блъска ти на тампони, защото пружините сигурно вече са се смачкали. И да им слагаш подложки по-хубави няма да станат.
                      Таргата хубаво ти е казал, че е добре да правиш всичко наведнъж и така е най-добре, ама примерно можеш да огледаш в какво състояние са тампони по носачи и щанги и да започнеш от тях. За 5-600 лв няма да можеш да се оправиш и с пружини и амортисьори.

                      П.П. Между другото, огледай в какво състояние са тампоните на купето и местата за захващането им. Че преди време един колега така се оплакваше от много люлеене на новозакупен Патрул и се оказа, че купето се държи само на част от тампоните.
                      Ние не сме неутрални!

                      Коментар


                      • #12
                        От: Евтино възтановяване окачването на GR

                        Имам един Y61. Шасито и окачването много си приличат с Y60. Звънни един тел и ела да си мериш в Оризаре. Има и сламка за амове...не състезателни де ама ...стават.
                        Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                        Вальо. О888 557Ч7Ч
                        Silverado 1.3 i

                        Коментар


                        • #13
                          От: Евтино възтановяване окачването на GR

                          Ако наистина имаш връзки в завода в Крън и са готови да произведат пружини, мога да ти дам 2 предна и задна за образец - старите ми от преди лифта.
                          Моят Патрол Y60 се държеше добре преди лифтването, но трябва да имаш в предвид, че е с по голям двигател - 4.2 бензин.
                          Аз също бих се включил в поръчка, само ако е възможно.
                          Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                          Коментар


                          • #14
                            От: Евтино възтановяване окачването на GR

                            Първоначално публикуван от kalio_kkk Преглед на мнение
                            Андро нищо не разбрах...
                            Ще ти обясня, само да не се расърдиш.
                            Няма как да разбереш, след като си пуснал тема с подобно заглавие. "Как се възтановяват амортизирани пружини, амортисьори и фтулки"? Само с нови. Еее, ще купиш нови и ще го възтановиш.
                            Само че, няма да отговаря на условието, тоест ще е скъпо. После ще покараш и ще видиш, че тоя дълъг Патрул иска лифт още с излизането си от завода. Тоя път ще купиш пружини и амове за лифт, и пак ще смениш фтулките с екцентрични. Накрая си постигнал резултат който те задоволява, само че, вече е станало много скъпо.
                            Напълно съм съгласен с казаното от Таргата и Чавдар.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Евтино възтановяване окачването на GR

                              Така, първо благодаря на всички за отговорите.
                              Аз ще си продължа разсъждаването в моя си стил. Аз както някои са забелязали много умувам преди да предприема нещо. После вземам възможно най-алогичното решение понеже ми е писнало от умуване... Така си купих и джипа, но това е друга тема.
                              Та, естествено че Таргата е най-прав. Парите накуп и всичко наведнъж, ново от магазина. Освен, ако не заменям старите пружини с нови, но със същата дължина като заводските, т.е. без лифт. Тогава ще сменя само пружините, за сега. Амовете по-късно. Ама, ако го направя така, ще ме е яд защо не съм направил лифт, както казва Андро. На когото няма за какво да се сърдя, защото тепърва прохождам "извън пътя", макар на собствените си крака да съм проходил преди почти 40 лазрника. Нищо, по-добре късно, отколкото никога.
                              Чавдаре, не са тампоните на купето за съжаление. Ако се не лъжа, и твоят беше гнил на местата на захващане когато си го купил. Гледах някакви снимки. Между другото, това да започна с тампоните "по носачи и щанги", добре, но идея си нямам къде се намират, колко са и как да им проверя състоянието. Резил не резил, такива са фактите при мен. Гледам слагат колегите едни шаренки.... А защо някои са ексцентрични е още по голяма загадка за мен. Андро спомена нещо че при лифт трябва да са ексцентрични, ама...защо...
                              Ник Николов, естествено, че ще те включа в поръчката на пружини, ако обаче ти се наемеш да им определиш параметрите. Защото, това че ще ми пратиш предна и задна стара смачкана пружина от GR 4,2/който е по-тежък от 2,8, нали?/, не виждам какво ще помогне. Хората в завода искат параметри. Аз си мисля, че изходни данни за да се проектира една натискова пружина са колко да е дълга пружината и след като се натовари с Х килограма да се скъси до еди колко си. Килограмите ще ги измерим, броят на витките и дебелината на стоманата също/от старата/, но дължината в свободно състояние и в работно, т.е. коравината нещо хич не мога да ги измисля.
                              Само дето, никой не каза колко му е струвал на него лифта. А май всички сте правили? Може и на лични, ако е неудобно тук. Поне да мога да се ориентирам в цените на заводското окачване.
                              В крайна сметка ми се оформя следната схема: 1.Нови лифтови пружини от Крън. 2. По-дълги амове/ще видим откъде, ще звънна и на Дръкман/ 3. Нови втулки от магазина, ако са необходими. Всичко наведнъж, когато събера парите.
                              Втори основен въпрос е : Лифт, добре, ама колко? То, ясно че колкото повече, толкова повече, ама нали над определени сантиметри окъсяват разни железа... Колко е разумният максимум без допълнителни усложнения - 50-60-70мм? Понеже сигурно ще ме пита някой - за какво ще го ползвам, джипа де, ще уточня. За ходене за риба -яз.Батак, Голям Беглик, Широка Поляна и за полски лов - кал и коловози. На състезания няма да ходя.
                              Засега, това измислих. Пак благодаря на всички и очаквам още препоръки и съвети.
                              Nisan Patrol`92, GR, RD28T дълга база

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X