Здравейте!
Имам споменатото по-горе камионче от известно време. Много отговори съм намерил във форума, но не съм писал до сега тука. Двигателят е RD28T. За сега не съм правил никакви доработки, освен че преместих резервната гума и махнах скобата за нея. Карам с удоволствие в горите и по пясъка. Сега съм решил да слагам по-големи гуми. Досегашните бяха 31/10.5/15. В общи линии съм запознат с основните променливи при това начинание(лифтове, предавателни числа,изнасяне на джанти и т.н).
Джантите с които съм са 8J с отрицателен офсет.
Размерите които ми се въртят в главата са 33/10.5/15, 33/12.5/15 или 32/11.5/15.
Това което ме интересува е, кой размер е най-удачен за този двигател/модел. Лифт ще има очевидно. Смятам да преместя ресьорите над мостовете за лифт.Ще се кара основно в гората.
Някой може ли да сподели какви "неприятности" може да имам с по-големите размери? Ще има ли сили двигателя да ги върти, ще има ли голямо увеличение на разхода? Има ли слаби места които няма да понесат по-голямата гума ?
Ще се радвам някой да сподели опит.
Има подобни теми във форума но не намерих отговор за себе си.
Извинявам се ако повтарям някоя тема.
Благодаря предварително !
Имам споменатото по-горе камионче от известно време. Много отговори съм намерил във форума, но не съм писал до сега тука. Двигателят е RD28T. За сега не съм правил никакви доработки, освен че преместих резервната гума и махнах скобата за нея. Карам с удоволствие в горите и по пясъка. Сега съм решил да слагам по-големи гуми. Досегашните бяха 31/10.5/15. В общи линии съм запознат с основните променливи при това начинание(лифтове, предавателни числа,изнасяне на джанти и т.н).
Джантите с които съм са 8J с отрицателен офсет.
Размерите които ми се въртят в главата са 33/10.5/15, 33/12.5/15 или 32/11.5/15.
Това което ме интересува е, кой размер е най-удачен за този двигател/модел. Лифт ще има очевидно. Смятам да преместя ресьорите над мостовете за лифт.Ще се кара основно в гората.
Някой може ли да сподели какви "неприятности" може да имам с по-големите размери? Ще има ли сили двигателя да ги върти, ще има ли голямо увеличение на разхода? Има ли слаби места които няма да понесат по-голямата гума ?
Ще се радвам някой да сподели опит.
Има подобни теми във форума но не намерих отговор за себе си.
Извинявам се ако повтарям някоя тема.
Благодаря предварително !
Този партул е с малко (не много малко) по-тесни мостове от ГР, и е къса база. Действително 31" са доста универсално решение. Качването на ресорите над моста е доста сериозен лифт (около 5") + 1 " повдигане на мостовете от гумите става към 15 см. Това ще се отрази неминуемо не много позитивно както на стабилността на пътя, така и извън него на големи наклони (особено странични). Едно повдигане на окачването с 1-2" над заводското (вероятно 3-4 спрямо сегашното уморено положение) и комбинация с 33" гума ще е много по-разумно. Правилния начин за съжаление е свързан със сериозни инвестиции (2-3 К лв. за окачане, за съжаление ресорите са доста по-скъпи от пружините, вкл. и транспорта). Неправилния е модифициране на окачването свързано с промяна на сегашното ресорно окачване - добавяне или смяна на лист, замяна на обеците, шпренгване.... Всички тези действия също ще имат негативно въдействие върху окачването, но едва ли по-негативно от качването над моста...
.
Коментар