Обява

Свий
Няма добавени обяви.

смяна на водна помпа на терано 2

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: смяна на водна помпа на терано 2

    Случайно знам за едно хале до вас дето можеш да правиш мазало. Ма ше ти кажа кое ако пучерпиш
    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

    Коментар


    • #17
      От: смяна на водна помпа на терано 2

      Ако ще се пускаш на състезанието ще я правим ако трябва и нощеска. В краен случай и китайска ще сложим - се ще изкара до Приморско и обратно.

      Коментар


      • #18
        От: смяна на водна помпа на терано 2

        Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
        Случайно знам за едно хале до вас дето можеш да правиш мазало. Ма ше ти кажа кое ако пучерпиш
        Откога пък трябва специален повод за почерпка.

        А мазалото е - смятай че половината антифриз ще е по пода на халето. Няма начин за отърване от това. С кански усилия от 10 кила ще се източат културно 2 + съдържанието на радиатора, но не всичкото. После при махането на помпата директно 2-3 кила са на пода.

        @Andro - няма да се пускам на състезанието. Може да се полигавя по част от трасето за кеф, ама състезател от мене не става. То аз миналия път забравих дупката, дето я гледах и псувах цял ден, та кво остава за повече.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #19
          От: смяна на водна помпа на терано 2

          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          Май и на мен ми дойде до главата тая операция. Ся се чудя с кво да идвам на събора.
          Ей верно ли ве???
          Нема се притесняваш. Лесно е даже много. Аз веригата смених за един ден че тая помпа...

          Коментар


          • #20
            От: смяна на водна помпа на терано 2

            Знам колко е мазалото, нямаш проблеми.
            И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

            Коментар


            • #21
              От: смяна на водна помпа на терано 2

              Смених я. Пречупих се проед недоверието във возилото ми, и вместо да треперя една седмица къде ще ме остави окончателно, пък и поради късмет по пътя към село да намеря ряботещ магазин на евро07, където имаха и налична помпа, взех SHIMAHIDE, уж японска, пък ще видим. Надявам се да се окаже читава и да опровергае силното ми убеждение моето возило не търпи различни от оригинални авточасти.


              И тъй:

              Течът(ужасно труден за установяване, щото там е амалгама от жици, ремъци, перки, дифузьори и прочие полюции):
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:280820111309.jpg
Прегледи:1
Размер:59.8 КБ
ID:5299086
              На загрято уж е само влажно. Ама цяла нош, додето изстива, се събира отвътре в ремъчната шайба и межу тялото и самата ос на помпата (има нарочна дупка да изтичат подобни гадости, която се вижда на новата помпа, но не и на старата, поради разликата в шайбите), и при първото палене омазва ламарината под двигателя. 4 дена мигам и се чудя откъде тече, и дали н еотива в маслото, и дали не го хапва двигателя и... Най-накрая в събота видях мокрите долни болтове на помпата и омазаната ламарина, измих двигателя, и днес вече бях сигурен че теча е от помпата.

              Помпите - Стара (ляво) vs нова(дясно):
              -до тук - само минимални разлики, а в лопатките и конструкцията на мерките - никаква. Забележете перфектното състояние на перката на старата-направо да го хване яд човек. Бегли следи от повърхностна корозия, и нищо повече. Никакви следи от кавитация и други подобни.
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:280820111310.jpg
Прегледи:1
Размер:292.4 КБ
ID:5299087

              Тук - пак нищо съществено
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:280820111313.jpg
Прегледи:1
Размер:304.6 КБ
ID:5299089

              Ето тук обаче има доста разлики - новата е с по-дебел корпус, и я няма вътрешната покрита част на ремъчната шайба Вижда се и различната конфигурация на вискосуединителя отзад, макар отпред да изглеждат съвсем еднакви (бив предните снимки).
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:280820111315.jpg
Прегледи:1
Размер:286.2 КБ
ID:5299090

              Ето и какво източих - HEPU G12+, бистър като в деня на сипването. В крайна сметка се оказа че могло и без сериозни загуби. Рекапитулацията отчете 500 милилитра загуби. Явно надобрявам. Петънцата за разни мръсотии по дъното на кофата - разбираемо, предвид че кофата беше под джипката (всъщност, кофите бяха 2), и антифриза се стичаще по двигателя и ламарината пот него. Същественото е че въобще се вижат, при това кристално.
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:280820111318.jpg
Прегледи:1
Размер:122.8 КБ
ID:5299091

              Състоянието на охладителната система - никакви налепи, отлагания, корозия, и прочие гадости. По-чиста охладителна система на мой автомобил не съм имал, а на чужд - не съм виждал. Съответно никаква идея защо по дяволите помпата сдаде на 110 хиляди километра (ако са толкова де). Мога да кажа че антифриза е перфектен и си заслужава парите, още повече предвид че е Long Life, и се сменя минимум 2 пъти по-рядко от обикновенния, та май се оказва че и в крайна сметка ако трябва да се сменя всичко както пише по дебелите книги, G12+ е дори по-евтиния, при еднакви други условия. Никакви следи от негативно влияние нито върху чугун, нито върху алуминий. Ето ви и конкретно доказателство че твърденията че "розовия" бил само за нови возила, а "синия" или "зеления" бил за по-стари, са просто бръщоевения на хора, дето не знаят какво говорят.
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:280820111312.jpg
Прегледи:1
Размер:179.6 КБ
ID:5299088

              И малко в страни от темата - ако някой ви навива да си взимате цяла нова обтяжна ролка на ремъка (а, да, смених и ремъци ) на климатика, и ако тя е на по-висока цена от лагера в магазина за лагери, кажете му да си гледа работата. Ето ви що за лагер се мъдри там:
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:280820111320.jpg
Прегледи:1
Размер:260.0 КБ
ID:5299092
              Вярно че е двойно капсулован с гумени капсуловки, ама въобще не искам да си помислям каква е цената на оригинална ролка, което предполагам се продава със все крепежа към двигателя.

              А, и в крайна сметка, с малко повече желание, виското е отделимо от помпата. На болтове е. Просто трябва "специален" инструмент (подходящи чираци), за да се отвият. Дори в сервизното ръководство, макар да казват че е неразглобяем детайл, посочват и процедурата по отделяна и проверка на виското и шайбата. Ходи им разбери акъла на тия, писали ръководството.


              И не на последно място - на първо четене няма никаква разлика в температурата на антифриза и поведението на новата "виско-помпа", спрямо оригиналната. Дано да продължи така.


              ПП: Ако някой си прави илюзии че всичкото това може да се смени без махане на радиатор - най-малкото със сигурност не си струва. Може и да не е съвсем невъзможно, но ще стане в пъти по-трудно и времеемко. Така или иначе не може да се мине без източване на антифриза и махане на ремъците, а разликата между това, и махането на радиатора са 2 болта мм и 3 щипки на долната половина на дифузьора (които за да счупиш трябва да го направиш едва ли не нарочно). Но пък за сметка на това след свалянето на радиатора всичко се вижда като на длан и достъпът е в пъти по-лесен, отделно дето имате перфектната възможност най-накрая след хиляди километри да смогнете да си измиете качествено радиатора от натрупалата се гняс там, дето се пада зад тоя на климатика, и до където няма практически никакъв достъп, и съответно шанс за качествено измиване. ...не че го измих де. Не беше чак толкоз мръсен, а и не остана време.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #22
                От: смяна на водна помпа на терано 2

                На първо четене, виското зацепва при една идея по-ниска температура. В резултат, щом съм пуснал климатика и не карам достатъчно бързо за да се охлажда от насрещния поток, виското си седи почти постоянно зацепило. Разбирайте, градско каране + климатик = зацепило виско. Задвижа ли се достатъчно време с над 60км/ч, след 10-ина секунди изключва.

                Без включен климатик се държи като преди.

                С включен климатик, съвсем очаквано, предвид че зацепва, държи двигателя с една идея по-студен от преди. Сега се чудя дали пък с това виско няма да е удачно да сложа по-високотемпературния термостат... (от 82 на 88 градуса)
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #23
                  От: смяна на водна помпа на терано 2

                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  На първо четене, виското зацепва при една идея по-ниска температура...
                  ...Сега се чудя дали пък с това виско няма да е удачно да сложа по-високотемпературния термостат... (от 82 на 88 градуса)
                  Спарки, мнение на лаик, но логиката не е ли обратна?В смисъл, няма ли виското да е почти постоянно включено при термостат работеш на по-висока температура?
                  Последно редактирано от emil5koff; 31-08-11, 17:46.

                  Коментар


                  • #24
                    От: смяна на водна помпа на терано 2

                    Първоначално публикуван от emil5koff Преглед на мнение
                    Спарки, мнение на лаик, но логиката не е ли обратна?В смисъл, няма ли виското да е почти постоянно включено при термостат работеш на по-висока температура?
                    Виското се задейства от потока въздух, стигащ до него от радиатора. Ако сложа термостат на по-голяма температура (оригинално е 88 градуса, а в момента съм с 82), значи виското ще се включва по-късно, защото радиатора ще се нагрява по-късно.

                    Засега ще го оставя така. При пътуването до събора всичко ще се изясни. Работата е там, че с по-високотемпературния термостат зимата загрява повече и му е по-добре. Обаче пък лятото с климатик стрелката се понапърчваше не до там, до където ми е комфортно, макар и много далече от червената зона. Ама това със старото виско. Новото в същите условия държи стрелката по-надолу. Да речем, че с пуснат климатик държи стрелката така, все едно климатика не е пуснат. Преди беше по-различно - позволяваше и леко да подмине средата.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #25
                      От: смяна на водна помпа на терано 2

                      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                      Виското се задейства от потока въздух, стигащ до него от радиатора. Ако сложа термостат на по-голяма температура (оригинално е 88 градуса, а в момента съм с 82), значи виското ще се включва по-късно, защото радиатора ще се нагрява по-късно.

                      Засега ще го оставя така. При пътуването до събора всичко ще се изясни. Работата е там, че с по-високотемпературния термостат зимата загрява повече и му е по-добре. Обаче пък лятото с климатик стрелката се понапърчваше не до там, до където ми е комфортно, макар и много далече от червената зона. Ама това със старото виско. Новото в същите условия държи стрелката по-надолу. Да речем, че с пуснат климатик държи стрелката така, все едно климатика не е пуснат. Преди беше по-различно - позволяваше и леко да подмине средата.
                      Явно съм в грешка, мислех че сработва при повишаване на температурата на охлаждащата течност която променя вискозитета на гела(или каквото е там), а не от въздушния поток.Ако е така, както казваш, има логика!

                      Коментар


                      • #26
                        От: смяна на водна помпа на терано 2

                        Първоначално публикуван от emil5koff Преглед на мнение
                        Явно съм в грешка, мислех че сработва при повишаване на температурата на охлаждащата течност която променя вискозитета на гела(или каквото е там), а не от въздушния поток.Ако е така, както казваш, има логика!
                        Често срещано заблуждение, ама като включиш климатика в жегата на студен двигателя, и виското се включи в момента, в който се включи вентилатора на климатика, доста неща ти се изясняват.

                        Виското се задейства от биметална спирала, намираща се в предната част. При нагряване, пластината се завърта и отваря (или пък затваря), място, през което да минава (или пък да не минава), маслото вътре. От там нататък картинката би трябвало да ти е ясна. Накратко, вътре действа като помпа, въртяща маслото. В зависимост иот конструкцията, колкото това масло по-лесно (или по-трудно) се движи, толкова е по-зацепило (или отцепило) виското.

                        Виското впрочем, никога не зацепва на 100 процента - затова и не е редно да се "замества" с твърда връзка, когато производителя не го е предвидил. Най-малкото товари лагерите на помпата (за която обикновено е захванато) и те сдават значително по-бързо от предвиденото.


                        ПП: Простата логика е виското да зацепи когато в радиатора антифриза се върти, демек термостата е отворил и радиатора не смогва да охлади само от потока въздух отпред. Иначе от цялото "вентилаторене" файдата е твърде малка.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #27
                          От: смяна на водна помпа на терано 2

                          Интересна работа ,

                          моя се държи по следния начин - сутрин при първо палене е зацепило и фучи и бучи та чак плаши гаргите.
                          След 1-2 километра леко каране отпуска и така държи докато не почна да карам в задръстване в жегата или на някакво изкачване.

                          След като съм спрял някъде - макар и за половин час - при потегляне пак е зацепило и пак след 1-2км отпуска.
                          Стрелката винаги седи малко преди вертикалното полжение.

                          Дали това поведение е в норма?

                          Коментар


                          • #28
                            От: смяна на водна помпа на терано 2

                            Първоначално публикуван от rsv Преглед на мнение
                            Дали това поведение е в норма?
                            Да
                            И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                            Коментар


                            • #29
                              От: смяна на водна помпа на терано 2

                              А моето никво го няма. Чак се чудя за събора да не си метна едно ново японско, но не оригинално та да имам клима поне...
                              Само сутрин за около 3-4 сек. е зацепило и после ядец. На Емине-Ком здраво се изприщих.То не бяха пускане на парно и пр. само и само да охлади.

                              Коментар


                              • #30
                                От: смяна на водна помпа на терано 2

                                Първоначално публикуван от damyan82 Преглед на мнение
                                А моето никво го няма. Чак се чудя за събора да не си метна едно ново японско, но не оригинално та да имам клима поне...
                                Само сутрин за около 3-4 сек. е зацепило и после ядец. На Емине-Ком здраво се изприщих.То не бяха пускане на парно и пр. само и само да охлади.
                                Аз ти казах и когато пита. Взимай ново виско направо. Това щом не го чуваш в жегите го няма никакво. Маслото си му е вътре, но явно или спиралата се е деформирала, или вътре нещо е сдало.
                                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X