Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Антикорозионна обработка

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Антикорозионна обработка

    Здравейте!
    Реших да направя антикорозионна обработка на рамата и долната част на купето преди зимата. Машината е Терано 2. Производство 1996 г.
    Рамата е здрава, без следи от корозия, по купето също няма следи от ръжда, като изключим градата на предната маска.Праговете съща са без ръжда отвътре. Преди да пристъпя към обработка възникнаха следните въпроси:
    Как да почистя рамата отвътре? Мисля да я продухам със сгъстен въздух, защото едва ли на автомивка ще измият рамата качествено. Или да измия с пароструйка, да изчакам няколко дни и тогава да обработвам?
    Имам няколко варианта - да напръскам само антикорозионен препарат Novol ML например.
    Вторият вариант е по-радикален - почистване, преобразувател на ръжда - на Вюрт например и след това антикорозионен препарат за кухини.
    Трети вариант -Протекта +антикорозионен препарат за кухини.
    Четвърти вариант - оловен миниум с ленен безир, месец изчакване и обработка с антикорозионен препарат за кухини.
    Предвиждам подновяване на антикорозионното покритие всяка есен.
    Целта е запазване на купето и рамата поне няколко години.
    Може ли и вашето мнение по въпроса?

  • #2
    От: Антикорозионна обработка

    Който и вариант да си избереш не е грешно за машината.Третия вариант не звучи лошо.Четвъртия времето може да не е с тебе да го завършиш.Това с ръждопреобразувателя не го възприемам аз лично.Временно почиства и след това пак си загризва желязце. просто киселина е
    TERANO II 2.7 TD 95г, MURANO 3.5 06г, ML W164 320 cdi 2010г.

    Коментар


    • #3
      От: Антикорозионна обработка

      Протектата съм я опитал на ферозата - не става. Ръждопреобразуватела на Wuerth - на тераното, и той не става. Това с безира е несериозно, освен ако не изконсервираш джипката за 2 месеца без да я караш. Караш ли я - все едно нищо не си свършил. Не знам дали по-добрия вариант не е миниум + безцветен алкиден лак. МИсля си че пак ще свърши същото, на за 2-3 дни ще изсъхне достатъчно за да го боядисаш отгоре.

      Ръждопреобразувателя, класическия, с фосфорна киселина, работи... до някъде. И не е той причината пак да избие ръжда. Фосфорната киселина не закача желязото, а само окисите му. Причината да избива пак е същата като причината, поради която ще избие и ако направо го намажеш с боя. Друг е въпроса че изглежда, според думите на съфорумник, дето работи във фирма за такива продукти извън България, всеки смесва киселината едно към гьотере с изопропилов алкохол, вода и т.н., а въпроса е да не надминава някакъв процент, ако не се лъжа 24, 26 или 28 процента, защото иначе е прекалено "гъста" за да проникне докрай в дълбочина.

      Аз тази година, точно на тераното, ще пробвам 2 неща - от едната страна боя 3 в 1 на HAMMERITE, а от другата - обикновен алкицен сив български грунд с отново обикновена българска блажна боя отгоре.

      Опити за почистването на шасито отвътре е безсмислено упражнение. Трябва сам да си го измиеш на пароструйка старателно по всички дупки, да изчакаш да се понакисне, и примерно след час да повториш същата процедура, та да изтече размекналото се. После да се занимаеш с боядисването отвън, и най-накрая по всички кухини - специалния препарат за тая цел, приличащ на течен парафин или нещо такова. Продава се във флакони и към комплента си върви шлаух, с помощта на който да го разнесеш бъркайки през дупките, където ги има. Същото и за вътрешността на вратите и багажника, праговете (има дупки под страничните пластмаси като ги отвиеш). Така след време бавно и полека тая гадост ще се е разнесла навсякъде по кухините и ще пази от корозия. КОлега дори беше споменал че преди зимата измива колата, и наприсква със същото подкалниците. По тоя начин зимата там не се налепват от зимните гадости, предизвикващи корозия. Смятам живи-здрави и това да пробвам.

      Съвета ми е да избягват дебели покрития, поне по шасито и подкалниците. В завода ги ползват, ама там първо под него всичко вече е грундирано и/или боядисано, гарантирано няма никъде ръжда, и имат отработена технология. В извънзаводски условия често се получава покритието отгоре да изглежда перфектно, а отдолу ръждата да си работи, и в един момент да се окаже че си мислиш че всичко е ОК, а като нариснеш някъде с пръст, да ти пропадне цялата ръка.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • #4
        От: Антикорозионна обработка

        [QUOTE=sparkybg;1284006]
        Аз тази година, точно на тераното, ще пробвам 2 неща - от едната страна боя 3 в 1 на HAMMERITE, а от другата - обикновен алкицен сив български грунд с отново обикновена българска блажна боя отгоре.





        Тази 3 в 1 на HAMMERITE чух да я хвалят добре, но и за цената и чух , че скъпичко излизала за грамажа си.Предимство, че се нанася дирекно върху ръждата.Относно сивия български грунд това лято си правих една метална конструкция и мацах със него и тея дни го загледах имаше вече наченки да избива през него.Пробвай и напролет сподели.
        TERANO II 2.7 TD 95г, MURANO 3.5 06г, ML W164 320 cdi 2010г.

        Коментар


        • #5
          От: Антикорозионна обработка

          От ръждата спасение няма!Решение за по-дълго време е почистване песъкоструйка и после грунд и боя.Аз лично съм си напълнил праговете с масло и така ръждата спира да действа ,след година -две пак ще ги напълня.Мисля и шасито да го наприскам с масло от вътре.

          Коментар


          • #6
            От: Антикорозионна обработка

            На Исузото всяка година с компресор и пистолет с накрайник впръсквам в рамата по един литър преработено масло, мога да го покажа на който иска по рамата няма никаква ръжда. Упражнението е същото и за праговете на които съм пробил отвори откъдето впръсквам маслото. Засега съм доволен

            Коментар


            • #7
              От: Антикорозионна обработка

              Аз днес се занимавах с четкосване и боядисване, най-вече заради левия ми праг, който тоано в задния си край показваше признаци за ръжда. Намазах с боя HAMMERITE, пък ще видим какво ще излезе. Сега и видях защо поцикнованите коли гният по-различно - на местата, където цинка сдаде, ръждясва бързо и без да се разпространява. За сметка на това образува язвички, и ако не се обработят - миниятюрни дупчици. Имам си една такава с диаметър сигурно 2 десети, а около нея почти нямаше ръжда. Не е гнило отвътре - проверих.

              Като изсъхне боята, ще пръскам врати, прагове, гредички и шаси с вакса/парафин на CarSystem, дето си е правен точно за тая работа. Преди зимата ще напръскам и целите подкалници, та и да има някъде пролуки и пукнатинки в боята - да си се намести там и да не пуска зимните гадости.

              Сега видях и какво е свършил преобразувателя на WUERTH. На места е сработил - отгоре не си личеше да е ръждясало, но като минах с телената четка, отдолу си седеше, но без развитие. Явно е смогнал да спре процесите на места. При работа с него явно трябва да се спазват всички правила точка по точка, например задължително обезмасляване и обезпрашаване, взимане на мерки да не се образуват капчици тук-там, и задължително изчакване поне 3-4 часа в лятно време, преди нанасяне на боята.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #8
                От: Антикорозионна обработка

                Аз след дълго мислене реших каква ще бъде технологията:
                Измиване на вътрешността на рамата
                пръскане с преобразувател Вюрт
                Антикорозионен грунд на водна основа
                ML препарат за кухини / Novol например/

                Отвън: Пясъкоструене на част от рамата - само там където е нужно
                Боядисване с HAMMERITE
                Асфалтов лак или влакнесто подово покритие - Nigrin например

                След това ежегодно подновяване на ваксата във вътрешността на рамата

                Коментар


                • #9
                  От: Антикорозионна обработка

                  Продухването на рамата е напълно безсмислено, както и вариантите, които си посочил. Подновяването на покритието всяка есен, без сериозна подготовка отдолу ще кара най-много до другата пролет/ есен, но не и няколко години. За подобно начинание си трябва сериозна работа отдолу и пак ефенкта е далеч от вечен.
                  Ако искаш да консервираш за няколко години - събличаш рамата гола, песъкоструене и се почва оттам.

                  Погледни това мнение и въобще цялата тема:
                  http://www.offroad-bulgaria.com/show...=1287#post1287

                  Свидетел съм на няколко проекта на Пламен, консултация с него ще ти е от голяма полза.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Антикорозионна обработка

                    В продължение на няколко месеца се занимавах от време на време с рамата и направих следното:
                    През есента измих основно рамата отвътре - излязоха черупки от лешници ;-))) - предполагам известно време е живял мишок. След измиването изчаках няколко дни докато изсъхне и продухах остатъците с компресор. После напръсках вътрешността на рамата с преобразувател ръждаа на Вюрт. Изчаках да мине необходимото технологично време и нанесох восъчно покритие за кухини нан Новол - МЛ състав. До момента не съм открил поражения от зимата... Тази седмица почистих външно рамата с пясъкоструен истолет. Проблемът е, че компресорът ми е с малък дебит и не мога да осигуря добро пясъкоструене - почиства повърхностно боята и люспи ръжда, но по-дълбоко засегнати участъци не може. Затова боядисах отгоре с два слоя Протекта. Ще чакам резултата следващите няколко месеца...
                    В процеса на работа изникнаха следните въпроси - дали да не подновя восъчното покритие отвътре - дали да нанеса върху Протектата друго покритие - от рода на асфалтовите покрития за долната част на шасито например?

                    Коментар


                    • #11
                      От: Антикорозионна обработка

                      Пред мен, точно сега стои въпроса за обработката отвътре. Тъй като отвътре ръжда си има и то на места доста, мисля след добро очукване, да запуша всички отвори и да налея вътре битум, разтворен в нафта. Гъстотата ще определям "на място", но мисля да го разлея хубаво навсякъде.
                      Вероятно няма да е много гъсто, за да може да се разлее дори и под евентуални люспи.
                      Тъй мисля да направя, пък колкото-толкова.
                      Your conscience is all you can take to your grave.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Антикорозионна обработка

                        Първоначално публикуван от seemann Преглед на мнение
                        В продължение на няколко месеца се занимавах от време на време с рамата и направих следното:
                        През есента измих основно рамата отвътре - излязоха черупки от лешници ;-))) - предполагам известно време е живял мишок. След измиването изчаках няколко дни докато изсъхне и продухах остатъците с компресор. После напръсках вътрешността на рамата с преобразувател ръждаа на Вюрт. Изчаках да мине необходимото технологично време и нанесох восъчно покритие за кухини нан Новол - МЛ състав. До момента не съм открил поражения от зимата... Тази седмица почистих външно рамата с пясъкоструен истолет. Проблемът е, че компресорът ми е с малък дебит и не мога да осигуря добро пясъкоструене - почиства повърхностно боята и люспи ръжда, но по-дълбоко засегнати участъци не може. Затова боядисах отгоре с два слоя Протекта. Ще чакам резултата следващите няколко месеца...
                        В процеса на работа изникнаха следните въпроси - дали да не подновя восъчното покритие отвътре - дали да нанеса върху Протектата друго покритие - от рода на асфалтовите покрития за долната част на шасито например?
                        Резултата от протектата ще видиш другата пролет. А той ще е никакъв. Пробвано. И с протекта и с HAMMERITE. Едн че ръждата отдолу си работи, и второ че след няколко измивания на автомивка пада, и то от места, където няма ръжда. Просто няма добра адхезия. А рамата я бях почистил до метал, и промил с изопропилов спирт и ацетон.

                        От битума ефекта ще е пак нулев. За отвътре единствено восъкоподобното помага, примерно в края на всяка есен, след основно измиване, до колкото е възможно. Под битума ръждата си се чувства доста добре, и в един момент установяваш че метала е изчезнал, а е останал само битума.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Антикорозионна обработка

                          Ами, аз и с изгоряло масло бих го измил, ама нямам толкова. Мисля сместа битум-нафта, да е с вискозитета на горяло масло. Пак блажнилеж някакъв ще се получи.
                          Your conscience is all you can take to your grave.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Антикорозионна обработка

                            На моя дръгел тази операция я бях правил преди 3 години. По празниците си по играх да го измия отдоло и да го огледам за момента съм много доволен от преобазователя на ВЮРТ и протекта. Има ръжцида на места където е била доста дебела и не съм се постарал с чистенето преди това. Иначе има само само малки точки по дължина на шасито, но ги намирам за нормални.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Антикорозионна обработка

                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:100_4598.jpg
Прегледи:1
Размер:71.7 КБ
ID:5279096Натиснете снимката за да я уголемите

Име:100_4604.jpg
Прегледи:1
Размер:165.6 КБ
ID:5279097Натиснете снимката за да я уголемите

Име:100_4607.jpg
Прегледи:1
Размер:177.4 КБ
ID:5279098Натиснете снимката за да я уголемите

Име:100_4637.jpg
Прегледи:1
Размер:194.9 КБ
ID:5279099Натиснете снимката за да я уголемите

Име:100_4633.jpg
Прегледи:1
Размер:95.4 КБ
ID:5279100Натиснете снимката за да я уголемите

Име:100_4635.jpg
Прегледи:1
Размер:96.5 КБ
ID:5279101Натиснете снимката за да я уголемите

Име:100_4634.jpg
Прегледи:1
Размер:70.9 КБ
ID:5279102Натиснете снимката за да я уголемите

Име:100_4602.jpg
Прегледи:1
Размер:90.7 КБ
ID:5279103 Това много ли е зле за Терано 2. Чудя се дали да скоча на него, но ме притеснява ръждата. Джипката е от Англия. Моля за съвет какво да правя.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X