Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Питане относно вдигане на предница на Терано 2 дълга база?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Питане относно вдигане на предница на Терано 2 дълга база?

    Имам няколко въпросчета относно вдигането на терано 2 дълга база:
    1.Може ли сам да си го направя(тоест да презацепя торсионите и да сменя горните носачи без канал и подемник)?
    2.Нужно ли е да се вдига задницата(тоест в момента предницата ми е доста ниска-разликата между мойто терано и на спарки е 7-8см )и ако е нужно как е най-без болезнено(бюджетно)?

    Братовчед ми има сервиз и ме отсвири и се нервирах и реших да попитам преди да съм направил някоя грешка.
    Благодаря предварително на всички дали мнение.

  • #2
    От: Питане относно вдигане на предница на Терано 2 дълга база?

    Всичко можеш да си свършиш сам. Само че с мисъл. Например, като махаш горните носачи, трябва или да си отвил торсионите докрай, или да си вдигнал конкретното колело не подпирайки крика на шасито, а на долния носач - във външния му край, в дупката където е захванат долния шарнир. Така ще вдигнеш само колелото, а то няма да опре на горния ограничителен тампон, на който опира горния носач при крайно разгънато положение на окачването.

    Не е сигурно че торсионите трябва да се презацепват. Обикновено само стягането им върши работа. По един оборот и от двете страни вдига предницата с около 3-5мм. Навивай еднакви обороти и от двете страни. Ваденето на торсионите може да е малко проблематично. Клаясват в шлиците и искат млатене. Мойте ми ги смениха в сервиз.

    Джипката трябва да е с една идея вирната задница, когато е празна. Иначе освен че ще е грозно, предполагам и поведението и няма да е на висота. За ориентир, от долния борд до пластмасовия ръб на калника, при мен е 72.5 - 73см. Ама аз съм с джанти 15-ки. Ти си с 16-ки, и при теб при същата височина показанието ще е с около 13мм повече, тоест около 74- 74 и малко. След вдигането трябва да отидеш на реглаж, защото мръдва сходимостта най-вече. Като смениш носачите - пак.

    Приготви си и яко гедоре, повечко удължители и тръбички за него. Болтовете на оста на горния носач са стегнати зверски. Ти също рябва да ги стегнеш така. Преди да махнеш горния носач трябва да махнеш амортисьора, опне от горния му захват.

    Задницата се вдига най-бюджетно с подложки на пружините. Обаче освен вдигането, друг ефект няма. Стават и уморени пружини от бензинова G класа, ако намериш от някой, дето се е накумил да ги изхвърля. Ако сложиш неуморени, нямат мачкане и ще стърчи до небесата.

    Виж ако беше късълдак, едни пружини от дълга база те оправяха перфектно.

    УМНАТА С ВДИГАНЕТО, ПОДПИРАНЕТО и т.н. два тона над теб са си сериозна работа.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • #3
      От: Питане относно вдигане на предница на Терано 2 дълга база?

      Аз на твое място , първо бих пробвал с натягане на торсионите.Без канал - гърчавичка работа.Ако ще натягаш торсионите-подпри добре машината, вдигни предницата-по лесно е когато не тежи.Можеш да я вдигнеш цялата ако подпреш на някоя от гредите на рамата-по средата.Лошото е, че резултата от натягането ще ти стане ясен след като пуснеш предницата, т.е. ще има няколко опита.Ако провисването от пред е в следствие на уморени торсиони и гониш относително заводско положение, мисля че от реглаж няма да има нужда.Ако не вдигнеш предницата , а се опиташ да натягаш торсионите, смятам , че сам ще се убедиш , че е почити невъзможно/освен ако гайките до 35 не ги стягаш на ръка/.Купи си спрейче , преди да почнеш напръскай добре и шпилката и контрагайката.Може да мериш с шублер колко стърчи шпилката от едната и от другата страна, но никога не можеш да го измериш точно, така че за да стане еднакво от двете страни - както е казал Спарки - едновременно, еднакъв брой обороти от двете страни.За да натягаш торсионите, не подпирай на долния носач с крика-ще ти е още по трудно-там е захванат торсиона.Ако ще презацепваш, бележи къде стоят , най добре с боя и към фланеца на носача и назад към механизма за стягане.Развиваш гайките за натягане на торсионите до край, торсиона да остане без никакво напрежение/предницата вдигната и подпряна сигурно.Едва тогава развиваш трите гайки на фланеца на торсиона към предният носач, вадиш целият торсион на вън, спрямо нарисуваните от тебе белези презацепваш от двете страни еднакво/трябва да помислиш малко- в коя посока/.Стягаш и отново опитите вдигни пусни предницата.Успех.

      Коментар


      • #4
        От: Питане относно вдигане на предница на Терано 2 дълга база?

        Всичко друго е точно така. Единствено това че е невъзможно да натягаш торсионите без канал и без да е вдигната. Сигурно вече 5-6 пъти сам си натягам торсионите, без канал, и както си е на земята. Разликата е в една 20-30 сантиметрова тръбичка за удължител на въртока на гедорето (не тресчотката, а другия). Отгоре на гайката паркирам един звездогаечен, който като тръгна да въртя си се законтря сам някъде, обикновено опира на скоростите или раздатката.

        За другото - вдигането за външния край на долните носачи се прави тогава, когато по някаква причина не искаш да опре горния ограничителен тампон, който е за хода надолу. Например когато сменяш горен шарнир или когато (както в случая) сменяш горен носач. Упражнението е правено многократно вече. Горни шарнири сменям за по 5 минути на страна, при това без да ползвам вилица или скоба. Само 20-ина сантиметров месингов или бронзов квадрат 15x15мм, и средно голям чук, примерно около килограм.

        От цялата работа, дето иска да направи колегата, единственото проблемно място може да се окаже презацепването на торсионите. Както казах - клаясват в шлиците и се случва да се вадят трудно, с много млатене.

        ПП: И малко особености при натягане и регулиране на торсионите - ако са отвивани докрай, презацепвани и т.н., дори и да е било за час-два, се отпускат. После като се натегнат, предницата си застава както трябва, но до седмица - две, а понякога и още на другия ден, улягат и малко клеква. Трябва да се дорегулират на началната си височина, преди клякането. Случва се да се появи разлика между ляво и дясно колело, независимо че например са натегнати с еднакви обороти и двата. Трябва да се откоригира, и от това не бива да имате никакви притеснения - нормално е и се случва понякога. Общо взето, в рамките на първия месец, удряйте по някоя и друга рулетка от време на време, и ако трябва - коригирайте. След това общо взето нещата улягат и повече пътуване нагоре-надолу няма. Амортисьорите също влиаят на височината на предницата, при това отново не веднага, а в рамките на седмица - две, така че и при тяхната смяна, особено ако старите са били издъхнали, а новите са твърдички, газови, правете по някое и друго контролно измерване до края на първия месец например. Съществена особеност е че торсионите си имат посока на работа. Обикновено си имат и надписи - RH и LH, тоест, от коя страна да се сложат, както и коя част да им е отпред и коя - отзад. Ако нямат никакви означения като нови, това значи че посока нямат, но веднага след слагането вече придобиват такава. Тоест при демонтаж и последващ монтаж трябва да се монтират по същия начин, по който са били монтирани преди демонтажа - ляв, десен и преден и заден край.
        Последно редактирано от sparkybg; 15-09-10, 10:32.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • #5
          От: Питане относно вдигане на предница на Терано 2 дълга база?

          Спарки,
          това с тръбичката /аз им казвам баба здравка/, става ако ще въртиш по 1 - 2 оборота от всяка страна.Ако ще отпускаш торсионите до пълна липса на напрежение , ще презацепваш и пак ще натягаш.....не знам.Аз не бих се наказал така.
          За другото съм 100% съгласен.Просто , не че не става-става ама е по-трудно.
          Поздрави!

          Коментар


          • #6
            От: Питане относно вдигане на предница на Терано 2 дълга база?

            Първоначално публикуван от kikimora Преглед на мнение
            Спарки,
            това с тръбичката /аз им казвам баба здравка/, става ако ще въртиш по 1 - 2 оборота от всяка страна.Ако ще отпускаш торсионите до пълна липса на напрежение , ще презацепваш и пак ще натягаш.....не знам.Аз не бих се наказал така.
            За другото съм 100% съгласен.Просто , не че не става-става ама е по-трудно.
            Поздрави!
            Абсолютно съгласен. То яко ще я презацепваш, така или иначе трябва да я вдигнеш. Поне при мен от нормално положение до съвсем разхлабено са около 25-30 оборота. Но пак го правих без канал. Само вдигнах предницата на стойки, за шасито.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • #7
              От: Питане относно вдигане на предница на Терано 2 дълга база?

              Aми пичове благодаря ви.Ще видя какви ще ги свърша и ще ви докладвам даже може и със снимков материал.

              Коментар


              • #8
                От: Питане относно вдигане на предница на Терано 2 дълга база?

                Имам около 1.5 см разлика на височината на предницата ляво и дясно, след едните предни ремонти. Обаче ми се иска само да сваля по-високата страна чрез торсиона. Това само с развиване на болта /контраболта/ ли става, както си е на земята? Променя ли се геометрията на предните гуми когато се коригират торсионите?
                Maverik/Terrano 2 2.7 TDI, 1997
                X-trail 2.2 Di 2003
                Maverik/Terrano 2 2.7 TD, 1994

                Коментар


                • #9
                  От: Питане относно вдигане на предница на Терано 2 дълга база?

                  За такива разлики - само с болта. Отвий 2 оборота от повдигнатата страна, и навий един от спъхналата се.

                  ...и след месец-два се готви за още едно регулиране. Трябват и 3-4 месеца да олегне, след интервенция при нови торсиони. При стари - нямам идея.

                  Един оборот на болта ти е около 5мм лифт, ако помня добре.
                  Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                  Коментар


                  • #10
                    Здравейте колеги,

                    Какви са заводските настройки /височина/ при регулиране на торсионите за Терано 2 къса база?

                    Сменях неща по окачването и ми натегнаха торсионите, но ми се вижда доста вдигната.

                    Поздрави
                    Toyota RAV4 III 2.2 D-4D 136 Hp
                    Nissan Terrano II R20 2.7 TDi 125 Hp

                    Коментар


                    • #11
                      Намерих тази информация за настройка на торсионите.
                      Според снимката разстоянието от болта на носача до долното му рамо е 32мм.
                      Ще измеря и ще видя дали влизам в параметрите.
                      Toyota RAV4 III 2.2 D-4D 136 Hp
                      Nissan Terrano II R20 2.7 TDi 125 Hp

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X