Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Мислих, мислих.... и си писах една 3-ка :)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: Мислих, мислих.... и си писах една 3-ка

    Първоначално публикуван от xcm Преглед на мнение
    браво. и мен ме чака една такава процедура, само че не знам още кога ще мога да отделя необходимите средства за тази цел
    Не е чак толкова страшна финансово процедурата. На мен ми излезе малко над 600 лева с читави части. Ако разполагаш с необходимото оборудване (най-вече яка преса за тампоните) може да спестиш значителна част и от тази сума.
    Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

    Коментар


    • #62
      От: Мислих, мислих.... и си писах една 3-ка

      зависи от гледната точка преди година и половина когато взех джипката дадох още толкова за обслужване и консумативи, но сега ситуацията е коренно различна ..... и за съжаление не мога да отделя необходимите средства за пълното и обслужване. не е чак толкова зле положението, спаднал съм гумите до 1,7-1,8 бара и леки почуквания се чуват само при по-големи неравности ... като се има в предвид и че се кара основно по селски пътища може да почака ремонтчето

      Коментар


      • #63
        От: Мислих, мислих.... и си писах една 3-ка

        Ако сам си сменяш тампоните, преди да започнеш си купи саблен трион. Става най-лесно.
        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

        Коментар


        • #64
          От: Мислих, мислих.... и си писах една 3-ка

          Със зеге става ли?
          ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

          Коментар


          • #65
            От: Мислих, мислих.... и си писах една 3-ка

            Първоначално публикуван от trapper Преглед на мнение
            Със зеге става ли?
            Не. Малък му е ножа и е прекалено бързоходно.
            Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

            Коментар


            • #66
              От: Мислих, мислих.... и си писах една 3-ка

              Бях писал някакви неща в темата по време на "миграцията", които зачезнаха с връщането на старата версия. Та накратко пак:
              Смених и задните дискове и накладки и това ликвидира проблема с претрисането при спиране - явно кривият диск е бил отзад. Успоредно с това направих и профилактика на четирите спирачни апарата с нови гумички.
              Последва едно дълго пътуване до южна Италия - общо към 5000км при среден разход по цялата дистанция около 10.8/100, като преобладаваше каране по магистрала (почти 4000км) с около 120 на автопилот. Имам някакви идеи по отношение подобряване на разхода, но още са в зародиш.

              Междувременно се зародиха в мен едни съмнения относно пълноценната работа на виско-перката. В много големите жеги при каране по баир с по-ниски обороти темпреатурата се опитваше да тръгне нагоре - до около 3/4 от скалата, без да стига в червеното. Нормално стои малко под средата.
              Виското на перката при този мотор (и при 4м40, понеже е същото) е напълно разглобяемо и подлежи на рециклиране в домашни условия. Импровизирано "ръководство" за процедурата открих в един от австралийските форуми.
              Виското се сваля от колата (захванато е с 4 гайки 12-ки, не с една 32-ка без възможност за законтряне, както беше при Диското), демонтира се перката (оново 4 болта) и се разцепват двете половини (още 4 болта). Отстранява се гарнитурата.
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_18121.jpg
Прегледи:1
Размер:764.2 КБ
ID:5722886

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_18131.jpg
Прегледи:1
Размер:75.2 КБ
ID:5722887

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_18181.jpg
Прегледи:1
Размер:781.9 КБ
ID:5722888
              Следва измиване на старото силиконово масло. Мие се с нафта, като е необходино да имате някакви четки.
              В легена е резултатът от това миене.
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_18161.jpg
Прегледи:1
Размер:779.6 КБ
ID:5722889
              Следва измиване със сапун, за да се отмие нафтата и да не пресече новото масло. След обилно изплакване с топла вода повърхностите не трябва да са мазни и муфата трябва да се върти съвсем свободно. Аз си поиграх да я изчистя и от мърсотиите набити между ребрата отвън - желателно е, понеже от тях зависи скоростта на топлообмена и съответно времето за реакция на муфата.
              След измиването - сушене на слънце.
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_18211.jpg
Прегледи:1
Размер:788.7 КБ
ID:5722890

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_18221.jpg
Прегледи:1
Размер:751.4 КБ
ID:5722891
              Пристъпваме към сглобяване. Необходимото силиконово масло е с вискозитет 7000cst. Намира се по магазините за моделистика, но точно този вискозитет е малко дефицитен.
              Според прочетеното при братята австралийци необходимото количество е 31.5мл. При 32 муфата не осжобождава при спадане на температурата, а при 31 не зацепва напълно и перката не се върти с необходимите обороти.
              Поради тази причина е необходимо да се ползва разграфена спринцовка при пълненето.
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_18231.jpg
Прегледи:1
Размер:686.2 КБ
ID:5722892
              Първата операция е поставяне на гарнитурката в канала ѝ. За мое неудоволстрие се оказа, че се е разтегнала при махането и то с близо 2 сантиметра, което направи връщането ѝ на място невъзможно.
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_18241.jpg
Прегледи:1
Размер:599.8 КБ
ID:5722893
              Тук се замислих дали пък не съм сбъркал, като съм я махнал, но тя прилича на силиконова и нафтата почти сигурно щеше да я разяде.
              Пръстен с квдратен профил в София не успях да открия и реших, че и кръгъл ще свърши работа.
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_18251.jpg
Прегледи:1
Размер:570.1 КБ
ID:5722894
              Последва пълнене и сглобяване.
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_18261.jpg
Прегледи:1
Размер:502.4 КБ
ID:5722895

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_18281.jpg
Прегледи:1
Размер:746.9 КБ
ID:5722896
              Сега чакам да дойде пак жега да видя каква съм я свършил.
              Последно редактирано от stargazer; 13-08-16, 17:09.
              Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

              Коментар


              • #67
                От: Мислих, мислих.... и си писах една 3-ка

                Следващата операция, с която се захванах беше премахване на ЕГР системата.
                Това е нещо, което досега съм правил на всички турбодизели, които съм имал и дори много се забавих с осъществяването му тук.
                В мрежата има „ръководство“, но то е за следващия вариант на системата, монтиран от 2002 нататък. Разликите са минимални, но съществени. Първо позицията на монтаж на самия клапан върху входния колектор е различна и второ – по-късната система е с воден охладител на изходните газове, поради което се налага да се преработи и един маркуч от водната система. В моя случай си спестих поне това „главоболие“.
                И така – това са демонтираните компоненти на системата: клапан, две тръби и охладител.
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_18311.jpg
Прегледи:1
Размер:541.9 КБ
ID:5722897
                Всички болтове по системата са 12-ки. При развиването на двата болта на изпускателния колектор е желателно да се ползава охлаждащ спрей, за да се избегне рискът от скъсване и после, преди навиването на новите болтове, е добре да се прокарат резбите с метчик.
                Това са двата отвора на колекторите, които трябва да се затапят.
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_18291.jpg
Прегледи:1
Размер:43.1 КБ
ID:5722898

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_18321.jpg
Прегледи:1
Размер:544.2 КБ
ID:5722899
                За шаблони на тапите се ползават гарнитурите.
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_18331.jpg
Прегледи:1
Размер:593.1 КБ
ID:5722900
                Вакуумното маркуче на клапана се затапва с подходяща рапидка.
                Готовите тапи от 2мм стоманена плоча, каквато имах под ръка.
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_18351.jpg
Прегледи:1
Размер:459.8 КБ
ID:5722901
                И вече монтирани.
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_18361.jpg
Прегледи:1
Размер:533.7 КБ
ID:5722902

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_18371.jpg
Прегледи:1
Размер:471.1 КБ
ID:5722903
                Както съм писал и преди – премахването на ЕГР-а само по себе си не води до нищо, ако входния колектор е вече затлачен с гняс. В този случай това се оказа горчивата истина, но поради липса на време се наложи да отложа операцията по пране на колектора за по-нататък, като обещавам отново да дам отчет със снимки
                Последно редактирано от stargazer; 13-08-16, 17:08.
                Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                Коментар


                • #68
                  От: Мислих, мислих.... и си писах една 3-ка

                  Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
                  Сега чакам да дойде пак жега да видя каква съм я свършил.
                  Навън е към 28 градуса на сянка и поне 36-7 на слънце.
                  Качих баира към вкъщи (общо около 3км) като умишлено държах оборотите под 2000, на по-полегатите участъци около 1600. При такова каране и такива температури, стрелката тръгваше нагоре в средата на последния стръмен участък, около 500м преди края на баира. Сега дори успях да отчета пълното зацепване на перката на уреда - стрелката видимо мръдна с около милиметър надолу. "Рецептата" явно работи. Доволен

                  По отношение на махането на ЕГР-а, първото впечатление е значително утихване и "изглаждане" на работата на двигателя на празен ход. Другото, което е осезаемо, е подобряване на чувствителността към педала на газта - в момента потеглянето става с много по-леко натискане на педала. Надявам се това да се отрази основно на градския разход. По отношение на вървенето - докато не изпера колектора, не очаквам осезаем резултат.
                  Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                  Коментар


                  • #69
                    От: Мислих, мислих.... и си писах една 3-ка

                    В събота ми остана най-накрая време да се занимая с прането на колектора. Много свинска операция , поради което няма снимки, понеже нямах нерви да се мия непрекъснато, за да снимам.
                    Разглобяването е адски мъчно, понеже за да се свали самия колектор, трябва първо да се махнат горивните тръбички между помпата и главата, а най-големия зор се оказа свалянето на гумено-металните "скоботампони" които фиксират подреждането на тръбичките - особено най-долната скоба, която е четворна и с два болта, и е така завряна, че навирането и въртенето на ключ 10 там е направо тема за научнофантастична повест. Излишно е да обяснявам колко надрани и насинени са ми ръцете, но в крайна сметка след около четири часа чанч и майки колекторът излезе.
                    На първо четене - портът за налягането на бууст-контролера беше тотално задръстен и MAP-сензорът беше покрит с около половин сантиметър дебела гняс.
                    Последва обилно поливане с обезмаслител във всички отвори и, след известно изчакване, опит за "шомполиране" с четка за бутилки. Ядец - от осемте порта на колектора, четката успя да мине със зор само през два - останалите им трябваше по няколко минути ръчкане и още неколкократно пръскане с обезмаслителя за да добият поне някаква проходимост. Следващият етап - още обезмаслител, изчакване и миене с водоструйката. Тук трябваха осем повторения, докато спряха да излизат "парцали" и потече чиста вода от всички отвори, и понеже вече се стъмни, реших, че това е достатъчно. Колекторът си остана черен отвътре - не можах да го доизчистя до лъскав алуминий, но поне гарантирано няма тапи и стеснения. Разултатът от прането е, че олекна с около 1кг.
                    Оставих всичко да изсъхне през нощта и вчера го сглобих за около 3 часа, вече с по-малко зор и мъки.
                    Като страничен ефект от операцията, установих, че и подаващият и връщащият маркуч на помпата са много хлабави, дори от връщащия видимо беше текла нафта - сега са вече добре стегнати.
                    Като поведение на колата засега не намирам някаква съществена разлика, освен че стана още по-тиха. Предстои засичане на разхода, което ще е оценка за полезността на операцията.
                    Рапорт даден
                    Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                    Коментар


                    • #70
                      От: Мислих, мислих.... и си писах една 3-ка

                      Честито и наздраве Тази операция я правих пролетта .... само че си върнах системата с ЕГР-а на място ( не знам защо). Разлика при мен имаше при високите обороти, преди да се изчисти след 3500 оборота започваше да губи мощност. Относно разхода не мога да кажа, не го засичам, понеже ползвам дшипката като евридейка и е винаги висок

                      Коментар


                      • #71
                        От: Мислих, мислих.... и си писах една 3-ка

                        Първоначално публикуван от xcm Преглед на мнение
                        Честито и наздраве Тази операция я правих пролетта .... само че си върнах системата с ЕГР-а на място ( не знам защо). Разлика при мен имаше при високите обороти, преди да се изчисти след 3500 оборота започваше да губи мощност. Относно разхода не мога да кажа, не го засичам, понеже ползвам дшипката като евридейка и е винаги висок
                        ЕГР-а на място = повторение на упражнението след не много време. Освен ако не си сложил маслоуловител на картерната вентилация, ама не вярвам.
                        Обороти над 3000 при мен са събитие - автомата трябва бая да го напънеш на някой баир за да ги вдигне; на равно превключва на около 2200-2400, а ако не го настъпваш може и по-рано, а на магистрала с 3000 оборота е вече над 140.
                        Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                        Коментар


                        • #72
                          От: Мислих, мислих.... и си писах една 3-ка

                          Може би при следващото чистене и аз ще махна ЕГР-а, не съм механик и не разбирам много-много от двигатели, обаче след като японците са го сложили, някакси не ми се маха. Не карам с такива обороти, някой да не си помисли че съм състезател, просто си направих тест преди и след чистенето за да видя има ли разлика. Иначе моята е ръчка и не съм слагал маслоуловител да видим кога ще е следващото чистене

                          Коментар


                          • #73
                            От: Мислих, мислих.... и си писах една 3-ка

                            Отдавна не съм писал нищо в темата, пък отметнах доста работи по магарето.
                            Смених 4-те амортисьора с оригинални каяби, които ми изпаднаха на изгодна цена. При тая операция редуцирах малко и лифта отпред, понеже се оказа по-скоро излишен за 32-ки. Возията обаче не ме кефи особено и при свободни пари ще търся друг вариант за амортисьори.
                            Последва и смяна на гумите със Силвърстоун АТ 265/75/16 и поставяне на фланци.

                            Миналата седмица колата беше при Пламен (DJ Tymbi) за смяна на верига и водна помпа, гумички и реглаж на клапани, смяна на гарнитури на капака и на картера и смяна на неоригиналния по-тънък радиатор с истински. Докато траеха тия операции, аз пък си смених картриджа на турбината. Ефектът от тия упражнения засега се изразява преди всичко в по-тиха и спокойна работа на мотора и в изчезването на лекия маслен пушек, който се появяваше при първо палене на студен двигател.

                            На следващия ден, както си карах доволен от направеното, автомата влезе в авариен режим и остана на 3-та, с възможно ръчно превключване на 2-ра. Четенето на грешката със замасяване на 1-ви пин на диагностичния куплунг върна 23 - датчик на изходния вал на кутията. Отново благодарности на Пламен, че веднага успя да намери датчик! Като свалих моя, установих 3 неща - 1) датчикът, макар и визуално подобен, не беше за тая кола (по номера на него излиза, че е бил от Галант - доколко това е проблем не мога да кажа, понеже реално тоя датчик си работеше досега); 2) Основният проблем беше, че куплунгът на датчика не е бил щракнат на място и вътре е влизала вода, заедно с безумните химии, които се ръсят през зимата, от което едното краче на датчика се беше дезинтегрирало и от него беше останала само една ръждива пъпка; 3) Добрата новина е, че по датчика нямаше нито една стружка, което говори чудесно за здравето на кутията. След смяната на датчика кутията превключва много меко и според мен на по-ниски обороти от преди.

                            Следва малко козметика по външния вид, за която трябва да намеря време в близките дни.
                            Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                            Коментар


                            • #74
                              От: Мислих, мислих.... и си писах една 3-ка

                              Възникна ми едни въпроси. Смятам да си монтирам новите фарове и се чудя какво да правя с вградените дневни светлини. Това, което има като изводи от самия фар е стандартен Н4 куплунг за късите и дългите и две тънки жички за диодите и ангелските очи.
                              Съответно, въпросите са следните:
                              - управлението на фаровете по + ли е или по - ?
                              - може ли тия работи да се управляват от наличните на пазара модули за дневни светлини или трябва да мисля някаква схема с релета и бутон?
                              п.п. Най-лесно е да ги вържа директно към габаритите, ама никак не ми харесва като решение.
                              Прикачени файлове
                              Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                              Коментар


                              • #75
                                От: Мислих, мислих.... и си писах една 3-ка

                                Не разваляй хубавата визия (лично мнение). За темата - супер е и я следя с интерес.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X