Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Отново за разхода на П2

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Отново за разхода на П2

    Здравейте,
    Реших отново да подхвана темата за разхода на "дълго" след последното ми такова с джипката. Става въпрос за Паджеро2 късо 2.5 дизел. Та миналата седмица пътувах до Габрово и ми даде разход 7.5 л/100км. при скорост 80-90км/ч, но не повече. Умишлено засичах разхода (като първо напълних резервоара догоре, и като присигнах го допълних пак догоре), понеже при предпоследното ми извънградско даде разход от 13/100 , е вярно скоростта беше 110-120км/ч. и имах греди на покрива. Та въпроса ми е възможно ли е да има такава разлика в разхода между 80км/ч и 110км/ч. или проблема е в бензиностанцията??
    Някой постигал ли е подобен разход с 2.5 мотора къса база? Само да добавя, че където имаше нанадолнище умишлено карах по инерция (изклюване от скорост), не толкова заради разхода, а понеже ми идва малко вповече шума от мотора на високите обороти (по принцип карам доста по-тихи коли и шума малко ме изнервя като е по-задълго).
    M57D30T1
    W450

  • #2
    До: Отново за разхода на П2

    Според мен е възможно, имайки предвид далеч неоптималната аеродинамика на Паджерото, която допълнително си влошил с лошо обтекаемия товар на покрива.
    Освен това, трябва да се има предвид, че двигателите са най-икономични в зоната на максималния въртящ момент. Не съм виждал графиките на 2.5 ТДИ, но при моето 2.8 този максимум е някъде в интервала 1800 - 2000 об./мин. При мен, на 5-та предавка, колата се движи с 80 км./ч. (по спидометър) при около 2000 об./мин., т.е. за икономичността на двигателя тази скорост е оптимална (ако разбира се се абстрахираме от въздушното съпротивление, което при 80 със сигурност е по-голямо, отколкото при 50 например).
    При 120 двигателят вече е на 3000 об./мин., когато дизелите от това поколение започват да "ръмжат, но не вървят" и съответно - горят доста.
    Има го, предполагам, и моментът с различното гориво, предлагано от родните ни бензиностанции. Поради малкия си стаж на Паджеро, нямам натрупани впечатления от чувствителността на тези двигатели към качеството на дизела, но при Пасата тези разлики се усещат.
    Като правило, движението с по-голяма скорост, предполага и по-чести и по-продължителни ускорения и спирания, което е още един фактор против икономичността.
    Така че лично аз не намирам нищо странно в това, че Паджеро, с товар на покрива, допълнително влошаващ и така далечната от съвършенство аеродинамика, респ. заредено с не най-добрият дизел, при "неудобната" за двигателя скорост от 120 км./ч. е увеличило разхода си с над 50%, спрямо случая, когато евентуално е било заредено с по-качествено гориво, било е в по-изгодна ситуация, спрямо аеродинамичното съпротивление и заради по-ниската скорост, и заради по-добрата обтекаемост и се е движело със скорост и режим, предполагаща икономичен режим на двигателя.
    VW Passat 5.5 (3bg), 2004, 1.9 TDI, 4x4
    MMC Pajero 2, GLS, 1997, 2800 TDI

    Коментар


    • #3
      До: Отново за разхода на П2

      ами 7.5 при мен е непостижимо,но извънградско при скорост 100-120 ми дава разход между 9.5 и 10 на 100..градско разходът е малко под 12( 11.8 за да сме точни).но мога да пробвам да се движа с 80 км/ч по магистралата пловдив стара загора или софия и да засека..но ме съмнява да падне чак на 7,5/100
      куче или вълк?
      в клетка ,или свободен?
      въпрос на личен избор.
      Вихрен Илиев
      0888249888
      blood:[COLOR=red] [B]B[/B][/COLOR] Rh ([COLOR=red][B]-[/B][/COLOR])
      Pajero 2 exeed[SIGPIC][/SIGPIC]

      Коментар


      • #4
        До: Отново за разхода на П2

        Първоначално публикуван от navar Преглед на мнение
        ами 7.5 при мен е непостижимо,но извънградско при скорост 100-120 ми дава разход между 9.5 и 10 на 100..градско разходът е малко под 12( 11.8 за да сме точни).но мога да пробвам да се движа с 80 км/ч по магистралата пловдив стара загора или софия и да засека..но ме съмнява да падне чак на 7,5/100
        Градското и при мен се движи в границите 11.5-12 л/100.
        M57D30T1
        W450

        Коментар


        • #5
          До: Отново за разхода на П2

          Моя мотор е 2.3 и разхода му е между 10 и 12.Еднакво в града и извън него.Зависи от задръстване и кои обувки съм обул
          Зимата стига и до 15 в снеговете.

          Коментар


          • #6
            До: Отново за разхода на П2

            Аз съм с П-2 дълга база-автоматик.Колкото и да го къткам ,все съм на 10-11 литра

            Коментар


            • #7
              До: Отново за разхода на П2

              Първоначално публикуван от josecuervo Преглед на мнение
              Някой постигал ли е подобен разход с 2.5 мотора къса база? .
              Жена ми го постига и аз много се учудвам, но е факт
              Тя обича да кара джипката, но повече от 80 км/ч не вдига. Виж, когато карам аз, такъв разход си е невъзможен

              Коментар


              • #8
                До: Отново за разхода на П2

                при Pajero 3000 V6 автоматик, достигнах расход от 10 на 100 !!! максимална скорост 90-95км. в час. по маршрут Лондон-Дупница. през Гарция. при полужение, на включен (авто-пилот),когато има вазможност разбирасе.

                Коментар


                • #9
                  От: До: Отново за разхода на П2

                  Привет колеги.Реших да взема отношение по тематНа 21.05.10г тръгнах от Добрич за Пловдив с П2 2.5 късо автоматик.Минах през Ришкия проход.20-25 км.съм карал с 15-20 км.Много ями по пътя.Заредих на бензиностанция Еко.Карал съм с 80-90-95 км.В Пловдив напълних резервоара отново и изчислих разход 8.6 на 100 км.Не съм изключвал от скорост.По принцип не го правя.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Отново за разхода на П2

                    ЗДРАВЕЙТЕ Чета и не мога да повярвам с 2.5 тд дълга база с много галене /сиреч 70-80 /падам най-много на 9 на 100 иначе като гона 13,14 на сто при скорост 120-140.Вчера от София до Бяла речка и обратно без дръгели по пътя които да пречатпо Искърското дефиле /182 кл. 18 литра/.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Отново за разхода на П2

                      Galoper 2.5 ТДИ късо пада до 8.3/100 км. и интересното е че този разход го направи на преход между Пловдив,Старосел,бяло камене,връх Богдан,Копривщица през средна гора..с 4 човека .черен лош път с много катерене и свлачища и кал..навръщане по асфалта......карам пълен-пълен............инъче нормално гори около 9-10 л/100 км....градско/извън градско все тая....
                      Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                      Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                      Анатолий Пейчинов o8875о9815
                      https://dvrbg.com/

                      Коментар


                      • #12
                        От: Отново за разхода на П2

                        Понеже в момента смятам, че мойта кошница е в напълно изрядно състояние, ще се постарая да и засека разхода наново. Късо 2.5, обуто с Super Swamper 33х12.5х15.
                        Досега съм я засичал доста пъти и истината е, че колкото повече я правя, толкова по-малко харчи.
                        Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                        Коментар


                        • #13
                          От: Отново за разхода на П2

                          P2 2,8 дълго,автоматик - пълнене до горе - след 616 км пак пълнене до горе на същата бензинджиница ,дажена същата колонка-2 дена по късно -71 литра . около 200 км са по магистрала с 100- 120 пълно с багаж -другото смесено -градско+междуселско.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Отново за разхода на П2

                            К'во се чудите бре - ей го на - хората отдавна са го измислили.
                            Това е формулата за въздушно съпротивление според http://en.wikipedia.org/wiki/Drag_(physics)

                            Както се вижда, единственият параметър, върху който ние можем да упражняваме някакво влияние (V - скоростта), участва във формулата с квадрата си, тъй че наистина нЕма нищо чудно в разлика от близо 5 л./100 км. при 80-90 и при 120-130 км/ч




                            where

                            is the force of drag,
                            is the density of the fluid,
                            is the speed of the object relative to the fluid,
                            is the reference area,
                            is the drag coefficient (a dimensionless parameter, e.g. 0.25 to 0.45 for a car)


                            И само за информация - на тия гардероби дето ги караме какъв им е коефициента на въздушно съпротивление, а

                            Коментар


                            • #15
                              От: Отново за разхода на П2

                              Първоначално публикуван от denislav Преглед на мнение

                              Както се вижда, единственият параметър, върху който ние можем да упражняваме някакво влияние (V - скоростта), участва във формулата с квадрата си, тъй че наистина нЕма нищо чудно в разлика от близо 5 л./100 км. при 80-90 и при 120-130 км/ч


                              [/IMG]
                              Благодаря, много полезна информация.
                              П.П. нашите кошници са явно нещо средно между cube и long cylinder, абе тухла четворка с две думи.
                              08седемшест5едно513четири

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X