Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ремонт - вискомуфа на охлаждането

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Ремонт - вискомуфа на охлаждането

    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
    Целият въпрос е какво правим, като наквасим алтернатора. Пробегът само на акумулатори силно ни се скъсява, еле пък в калта.
    Ако алтернаторът гръмне охлаждането е последният проблем. На патрула като сдаде багажа (в града) така спече, че тотално отказа да върти. Ако бях свалил ремъците щеше да запали но пък нямаше да има водна помпа и спирачки. Не е една беля.

    Абе въртят ми се едни мисли в главата и затва така съм активен в тая тема
    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

    Коментар


    • #32
      До: Ремонт - вискомуфа на охлаждането

      Зависи на коя кола. Пък и, за да се запекат лагерите на алтернатора, нещо концептуално не е в ред. Виж, четките лесно си заминават, като ги намокриш с вода или гориво.

      А ти кажи, кажи какво ти се върти в главата. Хубавите ел. перки се казват SPAL, но има и други приемливи и не с чак такива корави цени.

      Коментар


      • #33
        До: Ремонт - вискомуфа на охлаждането

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        Зависи на коя кола. Пък и, за да се запекат лагерите на алтернатора, нещо концептуално не е в ред. Виж, четките лесно си заминават, като ги намокриш с вода или гориво.

        А ти кажи, кажи какво ти се върти в главата. Хубавите ел. перки се казват SPAL, но има и други приемливи и не с чак такива корави цени.
        Е те лагерите виеха два месеца преди да се скапят ама като все не оставаше време да ги сменя ...
        Проблемът е че на патрула (всъщност на доста други жипки също) алтернаторът е отворен и вътре влиза всяква гняс.

        На гейката алтернаторът има шнорхел - дано се каже по-устойчив на моето каране.

        Аз перки съм хи харесал. Само трябва да премря дали ще паснат на размер. Като дебит на око са ок

        Какво ми се върти - виското е аут, радиатора е в неясно състояние. Те такиви забавни неща.
        И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

        Коментар


        • #34
          До: Ремонт - вискомуфа на охлаждането

          Има коли, чиито алтернатори са с водно охлаждане и са вкопани в блока. Шнорхелът също е хубаво нещо. Но от вода лагерите не страдат. Поне хубавите, дето имат гумени капаци от двете страни.

          Ако си харесал конкретни перки, не е зле да са от автомобил с подобна или по-голяма мощност. Това на първо приближение.

          Коментар


          • #35
            До: Ремонт - вискомуфа на охлаждането

            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
            Има коли, чиито алтернатори са с водно охлаждане и са вкопани в блока. Шнорхелът също е хубаво нещо. Но от вода лагерите не страдат. Поне хубавите, дето имат гумени капаци от двете страни.
            Абе имаха гумени капаци и пак им се разказа играта - определено беше проблем водата и калта - аз си го правих сам та знам.

            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
            Ако си харесал конкретни перки, не е зле да са от автомобил с подобна или по-голяма мощност. Това на първо приближение.
            Мощността и обемът са съпоставими. Чак толко глупав не съм
            Ще има тестове де. Основното, което ме блазни в ел перките е, че мога да ги гася по желание, както и да ги пускам пак по желание. Ще имат разбира се и автоматичен режим през датчик. Само да стигна до там, че доста неща има.
            И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

            Коментар


            • #36
              До: Ремонт - вискомуфа на охлаждането

              Някъде наоколо съм пуснал схема за двускоростни и двупосочни перки, с принудително пускане, принудително спиране, автоматичен режим и обръщане на посоката за някои цели. Мислено е за Нива, но става за всякакъв чифт еднакви перки.

              Коментар


              • #37
                До: Ремонт - вискомуфа на охлаждането

                Много ми е итересно защо няма мнения по темата.Хубаво е поне да се обесни принципа на деиствие на виско муфата. .....както и да се сравнят данни с други системи на охлаждане ,,,мощноста ,която е на първо място.
                Това ,което трябва да се знае ,че има разлика в конструкцията на самата перка ,когато е за виско муфа ,за ел мотор ,постоянно зацепена или с ел/магнитен съединител.

                Надежноста на един автомобил и по-голяма , когато системите му са независими една от друга.
                FJ40 07 1984 VIVA TEL 0877 454448
                BJ42 04 1982
                FJ62 11 1983 skipe blago4x4
                LZ 2 BHB

                Коментар


                • #38
                  До: Ремонт - вискомуфа на охлаждането

                  Аз на мойта подходих малко еретично. Врътнах и биметалната пластина и сега може да се каже, че двете камери са постоянно проходни. От там каквото следва.
                  Охлаждането значително се подобри, мощноста една идея надолу.
                  Ама по добре по малко ряз, отколкото стрелката в червеното.
                  Това си е мое мнение по въпроса, след разни експерименти с нови муфи.

                  Коментар


                  • #39
                    До: Ремонт - вискомуфа на охлаждането

                    Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                    Аз на мойта подходих малко еретично. Врътнах и биметалната пластина и сега може да се каже, че двете камери са постоянно проходни. От там каквото следва.
                    Охлаждането значително се подобри, мощноста една идея надолу.
                    Ама по добре по малко ряз, отколкото стрелката в червеното.
                    Това си е мое мнение по въпроса, след разни експерименти с нови муфи.
                    Постоянното натоварване на лагеруването е възможно да изиграе лоша шега - това е дерта при постоянно зацепеното виско..

                    Инак, разправят, експериментите върху старото виско с нов силикон, били успешни..

                    Ама първо, още не ми е дошло до главата, и второ, сърце май няма да ми даде ..

                    Коментар


                    • #40
                      До: Ремонт - вискомуфа на охлаждането

                      Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
                      Постоянното натоварване на лагеруването е възможно да изиграе лоша шега - това е дерта при постоянно зацепеното виско...
                      Още е с оригиналната помпа. Най много да не може да изкара 20-30 год.

                      Коментар


                      • #41
                        До: Ремонт - вискомуфа на охлаждането

                        Първоначално публикуван от blago4x4 Преглед на мнение
                        Много ми е итересно защо няма мнения по темата.Хубаво е поне да се обесни принципа на деиствие на виско муфата. .....както и да се сравнят данни с други системи на охлаждане ,,,мощноста ,която е на първо място.
                        Това ,което трябва да се знае ,че има разлика в конструкцията на самата перка ,когато е за виско муфа ,за ел мотор ,постоянно зацепена или с ел/магнитен съединител.

                        Надежноста на един автомобил и по-голяма , когато системите му са независими една от друга.
                        Системата е описана подробно на няколко места из Форума.

                        Мощност - колкото се направи. Както и при другите охладителни системи. Перката - когато е електрическа, е със симетрични лопатки за по-голяма ефективност и по-добър баланс. Когато се задвижва от КВ се прави неравноделна, с цел да се избягват резонансни колебания на лопатките в някои честоти на въртене.

                        Тая работа с надеждността е пожелателна. Зависи от много неща, иначе всички машини щяха да се правят еднакво.

                        Коментар


                        • #42
                          До: Ремонт - вискомуфа на охлаждането

                          Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                          Абе въртят ми се едни мисли в главата и затва така съм активен в тая тема
                          Спомняш ли си като говорихме за една допълнителна перка пред радиатора , която да помага в случай на нужда, та било то автоматично, принудително или пък и двете? Дали ще има положителен ефект?
                          I want out !!!

                          Коментар


                          • #43
                            До: Ремонт - вискомуфа на охлаждането

                            Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                            ... Охлаждането значително се подобри, мощноста една идея надолу.
                            Ама по добре по малко ряз, отколкото стрелката в червеното.
                            При изправна охладителна система стрелката няма работа в червеното, дори и при състезателно каране.
                            Единственият път, когато съм имал проблеми с опасност от прегряване беше, когато експериментирах да заменя оригиналния "хеликоптер" с електрически вентилатори ...


                            Първоначално публикуван от blago4x4 Преглед на мнение
                            .....както и да се сравнят данни с други системи на охлаждане ,,,мощноста ,която е на първо място. ...
                            За съжаление, поне до момента не съм успял да намеря данни за, примерно, дебита на оригиналната перка с вискомуфа на Патрула. При липсата на тази изходна информация, всякакви "подобрения" могат да стават по схемата "проба - грешка", като грешките могат да струват скъпо ...
                            Ние не сме неутрални!

                            Коментар


                            • #44
                              До: Ремонт - вискомуфа на охлаждането

                              Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                              При изправна охладителна система стрелката няма работа в червеното, дори и при състезателно каране...
                              Системата е изправна, както и автомобила изцяло.
                              При мен се натрупват няколко фактора, които оказват своето влияние и които много добре ги знаеш. Гумите са тежки. Макар и не толкова агресивни, калните 32-ки са чуствително по тежки от летни 31-ци, примерно. Да не говорим, че оригинално е с 29-ки, мисля. После, има фланци на джантите, багажник, разни железа отпред, отзад и от страни. Лятото, в жегата тегля каравана, или ремарке с лодка, или лодката на покрива. Съответно, багаж за няколко дневен излет.
                              Е тогава, на баири машината тръгва да загрява. Иска ръчка надолу. Червеното е образно казано. Най много 2/3 -ти от скалата, което е в нормата. Но това мисля на Патрула е много. Нежна му е главата, особенно ако е на години и километри. Мойта е нова, ама по принцип ставам неспокоен, като видя стрелката към средата на дизел.
                              Иначе, в гората тия проблеми по ги няма, щото там карам на ниска предавка, с обороти.
                              Отделно и с виско-съединителите по магазините не можах да улуча на такъв, който зацепва когато и колкото трябва. Има и там някакви недоразумения, според мен.
                              Та затова правих тия "тунинги".

                              Коментар


                              • #45
                                До: Ремонт - вискомуфа на охлаждането

                                Първоначално публикуван от yankof Преглед на мнение
                                Спомняш ли си като говорихме за една допълнителна перка пред радиатора , която да помага в случай на нужда, та било то автоматично, принудително или пък и двете? Дали ще има положителен ефект?
                                Ще има, разбира се.
                                И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X