Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ремонт - вискомуфа на охлаждането

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Ремонт - вискомуфа на охлаждането

    Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
    Пробий отвор 5мм. където сочи стрелката. Прокарай болтче М5 и затегни с гайка от другата страна. Уала! Вече спести 100 лева!
    Не по-дебело от 5мм., от една страна за да не дебалансира с теглото си, а от друга за да може да се скъса ако перката види голям зор (затънеш в гъста кал например).

    Е за чий да товари мотора да върти безполезно желязо, като за 5-10 лв може да се изработи преходна планка за постоянно зацепена перка?

    Но на мен ми идва друг въпрос на ум - Какъв е проблемът да се използва ел перка, ако е с правилния дебит?
    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

    Коментар


    • #17
      До: Ремонт - вискомуфа на охлаждането

      Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
      ...Какъв е проблемът да се използва ел перка, ако е с правилния дебит?
      ...какъвто е и на конструкторите на чудото. Те също, не от любов към виското, слагат виско. Ел. перка с такава геометрия и такъв дебит струва колкото там струва. Никакъв друг проблем няма - възможно е да се ползва ел. перка вместо виско.

      Коментар


      • #18
        До: Ремонт - вискомуфа на охлаждането

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        ...какъвто е и на конструкторите на чудото. Те също, не от любов към виското, слагат виско. Ел. перка с такава геометрия и такъв дебит струва колкото там струва. Никакъв друг проблем няма - възможно е да се ползва ел. перка вместо виско.
        Добре де - всички съвременни коли са с ел перка (или почти всички) Защо да е по-скъпа такава перка Не вярвам да слагат нещо скъпо ако може по-евтино
        И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

        Коментар


        • #19
          До: Ремонт - вискомуфа на охлаждането

          Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
          Добре де - всички съвременни коли са с ел перка ...
          Наште не са "коли"!
          Я помисли, може ли виско на твойта Алфа!?

          Коментар


          • #20
            До: Ремонт - вискомуфа на охлаждането

            Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
            Наште не са "коли"!
            Я помисли, може ли виско на твойта Алфа!?
            Там е ясно що не може. Но има достатъчно коли с надлъжен мотор.
            А тая алфа принципно грее яко, особено като се юрка - въртилаторите са два и са яката ралта
            И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

            Коментар


            • #21
              До: Ремонт - вискомуфа на охлаждането

              Бенцовете и БМВ-тата с кво са?

              Коментар


              • #22
                До: Ремонт - вискомуфа на охлаждането

                Всички съвременни коли са с напречен двигател. Виско-муфа ще сложиш друг път.

                При камиони, джипове и остарели концепции за заден привод, където двигателят е обърнат с удобната страна към радиатора, имаш избор от двата варианта.

                За ел. перка трябва да оставиш разстояние до мотора, да предвидиш амперите в алтернатора и логиката за управление. Поставянето на перката пред радиатора опростява задачата с мястото, но намалява надеждността. Оставаш да зависиш и от ел. инсталацията. Можеш да играеш с формата на радиатора - не е задължително да е квадрат.

                За виско - обикновено трябва по-малко място, опростяват се токовете, не зависиш от тях за охлаждането, но пък се сдобиваш със скъпата муфа, няколко нови лагера и още една ремъчна шайба, която някой трябва да върти. Хубавото е, че лесно можеш да вкараш голяма мощност в охлаждането, лошото - непрекъснато влагаш част от нея, даже когато не трябва. Бонус - лек преразход на гориво спрямо ел. перка.

                Та, хората правят компромиси. Или просто работят както са си работили дълго време. Чувал съм и за ел. муфа - не помня на каква машина. Обединява част от недостатъците на двата варианта.

                Коментар


                • #23
                  До: Ремонт - вискомуфа на охлаждането

                  Класиките са си с виско. По-новите са с ел. (май и климатиците добавят специфични изисквания, а?). А най-модерните са даже вече и с електрически водни помпи...

                  П.п. Т'ва за Мерцовете и Бимърите...

                  Коментар


                  • #24
                    До: Ремонт - вискомуфа на охлаждането

                    Най-класиките са даже без виско, зацепени направо. И това не е панацея.

                    Коментар


                    • #25
                      До: Ремонт - вискомуфа на охлаждането

                      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                      Най-класиките са даже без виско, зацепени направо. И това не е панацея.
                      Мнда и жалузи пред радиаторите.

                      Добре - ел инсталацията сложна - колко да е сложна? Датчик, реле и термосъпротивление (последното е ако ще имаме двускоростна перка)?

                      На съвременните коли управлението на перката е през екуто, ама това вече е друга бира.
                      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                      Коментар


                      • #26
                        До: Ремонт - вискомуфа на охлаждането

                        Добре, тъй като лакардията се отплесна съвсем в друга насока, а и въпроса не е поставен все още..

                        Въпроса е - някой знае ли на какво отговаря силиконово масло ПМС, което се продава в руската верига за електроника и компоненти ЧИП-ДИП?
                        Това е аналог на Комет Електроникс, или на Пулсатор...

                        Нека Стефан да каже това ПМС с какво може да се замести..

                        Въпроса ми е пряко свързан с технологията за ремонт на виското.
                        Руснаците имат отлични резултати, доколкото са ми споделяли..

                        Коментар


                        • #27
                          До: Ремонт - вискомуфа на охлаждането

                          Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                          На съвременните коли управлението на перката е през екуто, ама това вече е друга бира.
                          ъхъ. Топла и вкиснала бира, поне от джиперска гледна точка.

                          Съпротивлението се прилага само при парното, защото не блести с надеждност. Двускоростните перки на охладителната система си имат просто още един извод от мотора. Или просто перките са две.

                          Коментар


                          • #28
                            До: Ремонт - вискомуфа на охлаждането

                            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                            ъхъ. Топла и вкиснала бира, поне от джиперска гледна точка.

                            Съпротивлението се прилага само при парното, защото не блести с надеждност. Двускоростните перки на охладителната система си имат просто още един извод от мотора. Или просто перките са две.
                            Ела ще ти покажа съпротивление работещо доста добре. Още няколко дена е пред нас.

                            Това са подробности де. Значи имаме:

                            - Две перки - повече дебит и повече надеждност - все няма да изгорят заедно.
                            - Двускоростни (без термореле)
                            - Датчик за пускане двустепенен
                            - Силово реле
                            - Кабелите двойно подсигурени
                            - Нещо ако пропускам?

                            Та въпросът ми е - сложна ли е тази схема и до колко е надеждна.
                            И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                            Коментар


                            • #29
                              До: Ремонт - вискомуфа на охлаждането

                              Простите двускоростни перки с трети извод са с малко по-ниска надеждност. Като са две, не ти трябват такива. Релетата стават три или две, ама едното - двойно. Датчикът си е двоен. Кабелите - няма какво да им подсигуряваш. Това работи.

                              Ако искаш още по-надеждно, за сметка пък на шума - релетата си ходят, датчиците два, силови, всяка перка закачена за своя датчик, двете - през свой бушон към алтернатора. Перките се включват поотделно, на максимална скорост.

                              Целият въпрос е какво правим, като наквасим алтернатора. Пробегът само на акумулатори силно ни се скъсява, еле пък в калта.

                              Коментар


                              • #30
                                До: Ремонт - вискомуфа на охлаждането

                                Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
                                ... Въпроса ми е пряко свързан с технологията за ремонт на виското ...
                                Ето един вариант за ремонт.

                                За споменатото силиконово масло на Тойота се мярка тук-там нещо по австралийските форуми. Досега обаче не съм намерил някаква по-точна информация с какво се различават споменатите 3 разновидности и какво количество е необходимо да се използва.

                                Проблемът с такъв ремонт е, че се прави "на трънско око", достоверността на данните за резултата от него е по-често съмнителна, а надеждността на виското след ремонта си е под немалка въпросителна.

                                В крайна сметка, икономията с охладителната система на двигатели, които са доказано чувствителни към прегряване, съвсем спокойно може да се окаже майка на мизерията ...

                                Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                                - Нещо ако пропускам? ...
                                Пропускаш! Както Патрулът, така и Г-то са тежки и се бутат трудно. Особено в гората ...
                                Ние не сме неутрални!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X