Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Торсионното окачване и страничните наклони

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Торсионното окачване и страничните наклони

    След Лозенската разходка, в чийто край имаше един доста неприятен участък със спускане, съчетано със страничен наклон, върху заснежена трева и наблюденията ми за моето преминаване по него, както и на другите участници с независима предница се замислих за възможността за регулиране на торсионите според конкретното препятствие.

    Идеята по принцип е сложна за реализация, но не и невъзможна, предвид принципа на действие на торсионното окачване.
    При преодоляване на дълъг участък със страничен наклон, горният (по посока на наклона) торсион работи "във вреда" на устойчивостта, докато долният пък не може да се разгъне достатъчно и да компенсира, понеже опира в ограничителя. Идеята е да се намери начин в такава ситуация горния торсион да се отпусне, като по този начин да "придърпа" тежестта на автомобила към горната страна на склона.

    Реаизацията - това, което ми се върти в главата, е да се намери начин да се "обърнат" и удължат болтовете за натягане на торсионите, и да се изведат в купето. По-"хайтек" вариянт би било да се се управляват с ел.мотори или компресор, но тогава изниква и въпросът за захранването на агрегатите (и допълнителното тегло!).

    Какво мислите за подобна идея и най-вече за размера на ефекта от нея?
    Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

  • #2
    До: Торсионното окачване и страничните наклони

    Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
    По-"хайтек" вариянт би било да се се управляват с ел.мотори или компресор,
    Toва го има готово в моделите с управляема височина на окачването. Е, ще трябва да се попреработи за конкретната цел...

    Коментар


    • #3
      До: Торсионното окачване и страничните наклони

      С хидравлика може да стане най-лесно и компактно. А достатъчна за целта хидравлична помпа така или иначе си имаш под капака.

      Накратко - хидравличен цилиндър, бутащ подходящо рамо са преход, което рамо побутва нагоре надолу задното рамо на торсионите. Ще е надеждно пореди 2 причини - няма тоци, и има минимално количество движеши се части, без нито един лагер. При това може да се направи така че само един хидравличен цилиндър да накланя джипката наляво или надясно, според желанието на управляващия.

      ...обаче цялото това трябва да се комбинира с някакъв механизъм за "отключване" поне на предната стабилизираща щанга, понеже в противен случай тя се стреми да направи точно обратното на това, което би направило въпросното устройство.

      ...пък и точно с това окачване с по принцип ограничени ходове, ефекта надали ще е потресающ. Едни джанти с минусов офсет биха свършили също не лоша работа, че ще работят и постоянно и навсякъде.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • #4
        До: Торсионното окачване и страничните наклони

        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        ...пък и точно с това окачване с по принцип ограничени ходове, ефекта надали ще е потресающ. Едни джанти с минусов офсет биха свършили също не лоша работа, че ще работят и постоянно и навсякъде.
        В момента съм с -35 (-38 от фланци, +3 от джанти), но съм и по-височък. Ако се разширя още, се обричам на честа смяна на шарнири

        Стабилизиращата щанга ми е най-тънката за модела и може би ще позволява малко по-голямо разчупване. Ако не - тогава ще мислим за механизъм за разкачане, при напускане на асфалта.
        Иначе, след като си свалих климатика, имам място за добавяне на втора хидравлична помпа, понеже на основната ще и дойде нанагорно.
        Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

        Коментар


        • #5
          До: Торсионното окачване и страничните наклони

          Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
          В момента съм с -35 (-38 от фланци, +3 от джанти),.
          За такива джанти сефте чувам...
          Иначе на въпроса,недей.Ще унищожиш джипа.Логиката ти е дотолкова правилна,доколкото това важи за всякакъв вид твърдо окачване.И при пружини,и при ресьори,винаго при страничен наклон едното пречи ,а другото се товари.По добре е да сложиш твърди амортисьори.А и по-лесно...
          0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

          Коментар


          • #6
            До: Торсионното окачване и страничните наклони

            Първоначално публикуван от ninja_1 Преглед на мнение
            За такива джанти сефте чувам...
            Фондметал някакъв - мяза на козунак . И си го пише - ЕТ3.
            Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

            Коментар


            • #7
              До: Торсионното окачване и страничните наклони

              Говоря ти за стандартни елементи от Паджеро 2, няма защо да откривате топлата вода Само трябва да се направи диференциално управление на двата хидроцилиндъра на торсионите в зависимост от страничния наклон...







              Да не говорим, че същото може да стане и отзад

              Коментар


              • #8
                До: Торсионното окачване и страничните наклони

                Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                Говоря ти за стандартни елементи от Паджеро 2, няма защо да откривате топлата вода Само трябва да се направи диференциално управление на двата хидроцилиндъра на торсионите в зависимост от страничния наклон...
                Разбрах те още първия път . Ама това, че е стандартно, не означава, че е лесно да се намери в България .
                Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                Коментар


                • #9
                  До: Торсионното окачване и страничните наклони

                  Има ги само в японките. Десен волан и кръглите фарове.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Торсионното окачване и страничните наклони

                    А така де. Това че ги има стандартни не означава че не могат да се направят. Има достатъчно български фирми, дето могат да ти направят каквито искаш хидравлични цилиндри, при това няма да са на безбожна цена, на която би внесъл япоските части.

                    А разкачането на стабилизиращата щанга си е задължително. Иначе ефекта като я разчекнеш че е доста силно втвърдяване на предното окачване, съответно ограничаване на ходовете.
                    Последно редактирано от sparkybg; 28-01-10, 19:22.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Торсионното окачване и страничните наклони

                      Имам някаква снимка, някакъв юнак е правил нещо може би в тази посока, но не разбирам що ще този амортисьор там.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Торсионното окачване и страничните наклони

                        Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                        Имам някаква снимка, някакъв юнак е правил нещо може би в тази посока, но не разбирам що ще този амортисьор там.

                        Освен че е слагал кит за сваляне на цялата предница, вероятно и друг преден диф, от тая снимка нищо повече не може да се каже. И на мен ми е чудно ако тоя демпфер е вързан към двата торсиона, що за ефект би се получил. Вероятно втвърдяване на стабилизиращия ефект, без да се налага дебела стабилизираща щанга.
                        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Торсионното окачване и страничните наклони

                          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                          няма да са на безбожна цена, на която би внесъл япоските части.
                          .
                          Няма защо да ги внася от Япония или Гренландия Вече се навнесоха много десноволанни джипки, ще се появят и по моргите. Знаеш ли колко хора се чудят и питат за какво им е "това копче" или системата за повдигане не им работи заради един клеясал куплунг.
                          Този вариант е готов за целта на stargazer, а и аз съм си го мислил, но все не стигам до там...

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X