Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Остатъчно налягане в горивната система

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Остатъчно налягане в горивната система

    Здравейте,

    Mitsubichi Outlander II XL 2.4 2008g 170000км. Да,да знам,че не е баш офроудър,но като "ветеран" във форума,си позволявам да поставя въпрос,който е принципен

    От няколко дни започна да пали по-трудно от преди-иска по-дълго въртене на стартер.След запалване си работи добре-с добра динамика и стабилни тихи обороти.

    Отдавна не е сменян горивен филтър и тези дни ще го сменя,но впечатлението ми е ,че по-скоро пада остатъчното налягане в системата.Няма как да го меря,затова разглеждам горивния модул.До колкото разрибам,трябва да има възвратен клапан в самата помпа.Освен това виждам регулатор на налягането.Не откривам някакъв ОЕМ номер за този регулатор,а мисля че той може да е причината и неговата смяна да реши проблема.още повече,че е лесна.Не ми се иска да си играя на вадене и слагане на модула,а да реша въпроса радикално.От друга страна,дай боже! да нямам проблем с помпата,щото със сигурност е оригиналната,а такива на ДЕНСО не откривам.Заместващите май са пършиви?.Някой дали може да даде насока за търсене?Благодарствия предварително!
    VENI-VIDI-VICI!

  • #2
    VENI-VIDI-VICI!

    Коментар


    • #3
      Възвратен клапан или регулатор. Сам си се ориентирал. При тая възраст и симптоми, по-вероятно ми се струва регулатор.

      Хубавото е че има евтини универсални, които се и регулират, някои си имат и манометър. Има ги по туних магазините. Възвратния клапан не е задължително да е в помпата.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • #4
        Джаджата по картинка се намира в засмукващата част на помпата - малко вероятно е да е регулатор на налягане (ако се вярва на картинката). Но по форма си е точно регулатор на налягане.
        По-често помпата дава проблем - поизносва се и при въртене на стартер не достига номинално налягане. Като страничен ефект дюзите пръскат на струйки и мотора се "дави" .

        Проверката става с манометър.

        Коментар


        • #5
          Благодаря Ви!Ще разглобя и ще видя?А джаджата би трябвало да си е оригинална,защото на корпуса на горивния филтър си има точно гнездо дето се "Щраква"-братята руснаци го показват във видео..Но... има време.Приятна вечер,за сега!
          VENI-VIDI-VICI!

          Коментар


          • #6
            Това е точно регулатора на налягането. Съставен е от съчма и пружина в метален корпус. Когато налягането се повиши , натиска върху съчмата свива пружината , и налягането се освобождава в резервоара. Горивната система на много мотоциклети и джетове е на същия принцип , и регулаторите са еднакви . От мотор КТМ съм монтирал регулатор на джет Ямаха. Но въпросният регулатор не играе ролята на възвратен клапан. Смени първо филтъра.

            https://www.ebay.ie/itm/144812788074
            В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

            Коментар


            • #7
              Със сачма и пружина са по-модерни автомобили, преобладаващо и без обратно гориво. Класиката я жанра е регулатор с мембрана и налягането се регулира спрямо вакуумът след дроселовата клапа, а не спрямо атмосферното. По-новите компютри нямат проблем да изчисляват импулсите към дюзите спрямо вакуума от MAP сензора достатъчно пъргаво, но на по-старите едва им стигаше скоростта и паметта само за базови функции.

              Свга... Модерни, модерни.... Шкодата ми от 2005та е така. Всичката регулация е барабар с помпата и цялата "кошница" в резервоара. Напред отива една тръба и толкоз. И Гранд Черокито ми от 2009 е така.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • #8
                То и Черокито XJ от 90 и някоя е така. Само една тръба напред. Регулатора е на резервоара.
                А, защо не пробваш няколко пъти даване на контакт, да завърти помпата и тогава да се врътне стартера. Ако, е от върнато гориво и клапан, това помага.
                Suzuki Vitara 1.6 Avtomatic
                SSang Yong Kyron 2.0xdi
                Jeep Grand Cherokee WJ 2.7crd ; Jeep Grand Cherokee WК2 3.0crd

                Коментар


                • #9
                  Първоначално публикуван от atanas_93 Преглед на мнение
                  То и Черокито XJ от 90 и някоя е така. Само една тръба напред. Регулатора е на резервоара.
                  А, защо не пробваш няколко пъти даване на контакт, да завърти помпата и тогава да се врътне стартера. Ако, е от върнато гориво и клапан, това помага.
                  На някои коли помпата се включва едновременно със стартера, на контакт не въртят.
                  Ford Maverick II 2.3 XLT
                  Ford Mondeo MK5

                  Коментар


                  • #10
                    При тази горивна система , без обратно гориво , ако горивният филтър е задръстен , между помпата и горивният филтър налягането се повишава и клапана сработва. Това се случва при първоначален старт за няколко секунди. Затова трябва първо да се смени филтъра , и ако няма промяна , тогава да се търси проблема другаде.
                    В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                    Коментар


                    • #11
                      Същата кола, но 2009г. на колега, няма горивен филтър. Обратното гориво се връща в "кутията " на помпата от регулаторчето от картинката. Ако помпата е наред, тя осигурява достатъчно дебит и налягане, като регулатора изпуска излишното гориво.

                      Коментар


                      • #12
                        Първоначално публикуван от stefsab Преглед на мнение
                        Същата кола, но 2009г. на колега, няма горивен филтър. Обратното гориво се връща в "кутията " на помпата от регулаторчето от картинката. Ако помпата е наред, тя осигурява достатъчно дебит и налягане, като регулатора изпуска излишното гориво.
                        Има филтър , но е на всмукването на помпата , след помпата до дюзите няма , така е при много мотори и джетове. Но колегата казва , че при него отдавна не е сменян горивен филтър и ще го смени.
                        В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                        Коментар


                        • stefsab
                          stefsab коментира
                          Редактиране на коментар
                          Прав си - има филтър преди помпата. Него "не го броя" за филтър, защото е с малка площ и за да не се задръства бързо, съответно е доста едър.

                      • #13
                        Смених филтъра и всичко е наред.Помпата и регулаторан а налягането са си ОК-оригинални.Всичко работи добре.
                        Другото обстоятелство е,че имаше някаква "бъзикня" откъм газовата уредба.След 150000 достойно изкарани километри,смених инжекторите и "заспа"
                        VENI-VIDI-VICI!

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X