Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Изчезва двигателното масло 2,5 TD Паджеро 2

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Изчезва двигателното масло 2,5 TD Паджеро 2

    Здравейте,
    имам следния проблем с Паджеро 2, 1997 година, къса база, 2.5 TD, 99 к.с., ръчни скорости. Двигателя е с 5w-30. Карам джипката от 8 месеца. Наскоро установих, че за около 2 000 км се наложи да долея 1 литър двигателно масло. Сутрин пали от раз, няма дим, по гората и при зор няма пушеци. Работи равномерно, но маслото бавно и систематично изчезва. Прегледаха колата в сервиз и казаха, че никъде няма и капка масло от теч и т.н.. Някакви предположения и сервиз за отстраняване на проблема, защото нямам условия и опит да се справя сам. Предварително благодаря.

  • #2
    Как реши, че това масло е за този двигател, разработен преди 40 години? Сложи 10W40 или ако много ти се дават пари 5W40 и пак сподели.
    Ford Maverick II 2.3 XLT
    Ford Mondeo MK5

    Коментар


    • #3
      По принцип този двигател е за минерално 15W40, но и аз го карах с 10W40 полусинтетика. От смяна до смяна не съм доливал грам.

      Коментар


      • #4
        Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
        По принцип този двигател е за минерално 15W40, но и аз го карах с 10W40 полусинтетика. От смяна до смяна не съм доливал грам.
        Абсолютно, но не смея да се обадя, че ще скочат тука разни масло специалисти. Моето 2,8 го глезех с 10W40, за сметка на времето до смяна, около година и половина.
        Ford Maverick II 2.3 XLT
        Ford Mondeo MK5

        Коментар


        • #5
          Абе доливай само и на 10000 сменяй само филтъра...
          Сега сериозно... Едни гумички на клапаните може да смениш... за 25 години не вервам да си вършат работата както трябва... сменят се лесно на тоя двигател.. може и да намали малко разхода на масло...
          А някъде съм чел нещо сорта, че на съвременни двигатели им дават по норма стабилен разход на масло. Идеята била, че щом маслото е изгоряло - значи е минало през лагерите на турбото и през сегментите НО и ги е смазвало... Колко е вярно незнам но има някаква логика...
          Don't hunt IF you can't kill
          първо 0883 после 333 накрая 448

          LZ1BGD

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от Borizanov Преглед на мнение
            Абе доливай само и на 10000 сменяй само филтъра...
            Сега сериозно... Едни гумички на клапаните може да смениш... за 25 години не вервам да си вършат работата както трябва... сменят се лесно на тоя двигател.. може и да намали малко разхода на масло...
            А някъде съм чел нещо сорта, че на съвременни двигатели им дават по норма стабилен разход на масло. Идеята била, че щом маслото е изгоряло - значи е минало през лагерите на турбото и през сегментите НО и ги е смазвало... Колко е вярно незнам но има някаква логика...
            Да де, ама то няма нищо съвременно в този двигател. И аз си карам колата с 0W30, и то оригинално, ама това пише в сервизното ръководство.
            Ford Maverick II 2.3 XLT
            Ford Mondeo MK5

            Коментар


            • #7
              Благодаря за написаното. Ще сменя маслото с 10w-40 и гумичките, пък да видим и ще споделя.

              Коментар


              • #8
                За всеки случай, погледни как изглежда интеркулерът отвътре. Иначе този двигател, не е за това масло.
                "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                Коментар


                • hunterski
                  hunterski коментира
                  Редактиране на коментар
                  Утре точно това планирам в един сервиз, за да се изключи турбото и интеркулерът, защото прочетох, че и там има вариант да изчезна маслото. Благодаря.

              • #9
                Ако маслото изчезва в посока интеркулера, резултатът може да бъде много картинен:

                Коментар


                • #10
                  Мисля, че проблема е намерен. Помогнаха ми и Вашите коментари, и прочетеното, като поетапно ще сменя маслото и гумичките. Въпроса ми е къде да закарам колата, да свалят турбото, да го рециклират, да го качат и да поемат гаранция. Нямам време да оставям колата в един сервиз, пък да нося турбото другаде, търся комплексна услуга, ловен сезон е, и колата ми трябва. Ако може координати или телефон на колега/сервиз, който се занимава с това. Предварително благодаря.

                  https://www.youtube.com/shorts/5VKTf9Wb7To

                  Коментар


                  • #11
                    Ако сложиш правилното масло има възможност и този ефект от турбото да намалее до приемливи граници. С "рециклирането" сериозно рискуваш да останеш без кола в сезона.

                    Коментар


                    • hunterski
                      hunterski коментира
                      Редактиране на коментар
                      Благодаря.

                  • #12
                    Сипвай 10W40 и си изкарай сезона. Този стар и архаичен двигател, на немалко километри, не е за тънко масло. Сигурен съм, че разходът ще намалее до поносими стойности. Покарай, виж разхода и ако трябва след сезона прави каквото ще правиш.



                    Имал съм кола, която харчеше масло по литър на 2000 км. Не пушеше въобще. Изкара така 70хил. км, без да вдигне разхода. След мен я карат все още 5 години и ремонт не е правен.
                    Nissan Terrano 2,7 TDI

                    Коментар


                    • #13
                      Точно така,този мотор е за 10/40 масло 10/50 и т.н

                      Нашия се кара с полусинтетика... миналата година му сложих 5/30 и почна да губи на 3000/4000 км по литър и повече....омасли се турбото,от клапана на егр капеше масло.Пък синтетика му сложих щото имах такова от другите коли.Жената го кара и една вечер се прибира и вика....джипа работи като трактор....слизам паля,верно чука зверски......вечерта правя план за следващия ден да свалям капака на клапаните .....Сутринта паля,работи нормално.....До тук с експериментите...сложих 10/40 и всичко си дойде на място.Не доливам нищо от смяна до смяна на 10к.
                      Мотора утихна осезаемо...не тече,не капе,не таи ....
                      Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                      Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                      Анатолий Пейчинов o8875о9815
                      https://dvrbg.com/

                      Коментар


                      • #14
                        Аз втора смяна сипвам фукс титан (ситнтетика) 5-40 , и въобще не го "харчи". Всяка есен сменявам маслото и консумативите. Карал съм и минерални 10-40 и 15-40. С фукса ми се струва че при минусови температури старта е по лек.
                        Hyundai Galloper exceed 2.5 TDi К Б

                        Коментар


                        • #15
                          Първоначално публикуван от nbajani Преглед на мнение
                          Аз втора смяна сипвам фукс титан (ситнтетика) 5-40 , и въобще не го "харчи". Всяка есен сменявам маслото и консумативите. Карал съм и минерални 10-40 и 15-40. С фукса ми се струва че при минусови температури старта е по лек.
                          5W40 не е като 5W30. Не виждам смисъл от скъпи синтетични масла на 40 годишен двигател, сложен на 25 годишна кола. Отделно някои двигатели не се "харесват" с някои марки масла, с други пък нямат ядове, това при еднакъв вискозитет.
                          пп На Маверика съм с 5W20, ама такова ми извадиха по ВИН в Мото Пфое, нищо че е 15 годишна барака. Иначе го бях нагласил за 5W30, цената там е доста по приятна.
                          Ford Maverick II 2.3 XLT
                          Ford Mondeo MK5

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X