Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Вероятен проблем с автоматичната скоростна кутия на Паджеро 2 (2,8 - 4М40)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Вероятен проблем с автоматичната скоростна кутия на Паджеро 2 (2,8 - 4М40)

    Здравейте,
    След почти 14 години вярна служба, "кончето" почна да има доста неприятни симптоми на проблем с автоматичната скоростна кутия.
    Става въпрос за Паджеро 2 ( 2,8 - 4М40).
    Въпросът ми е, може ли да ми препоръчате надежден сервиз, който да извърши диагностиката.
    Бих се зарадвал и на хора, които да споделят опит при разрешаването на подобен проблем.

    Благодаря!
    [SIGPIC][/SIGPIC]

  • #2
    sspeed /Стоян/ в Пловдив - ще му намериш телефона във форума
    ________________________________________________
    Subaru OUTBACK 2,5
    Hyundai TUCSON 2.0

    Коментар


    • #3
      т.1 сподели проблема
      т.2 сподели къде е машината
      Последно редактирано от дядо владо; 30-05-22, 22:53.
      0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

      Коментар


      • #4
        Проблемът започна преди дни, по време на пътуване първоначално скоростомерът спря да отчита, одометъра отчиташе колебливо, след което спря и той. След около 15 минути започна едно придръпване наподобяващо смяна на предавките от по - висока към по - ниска. Подобно придръпване забелязах, че се проявява в различна степен и в различни моменти, на равно, при изкачване или спускане с овърдрайв. В един момент всичко се "оправя" и сякаш няма проблем. В друг стрелката на скоростомера започва да отчита мудно, нереално или просто се закотвя на някакво показание дори при спряло положение.
        Преди да пиша тук направих консултация с човек, който се занимава с ремонт на автоматични скоростни кутии, неговото мнение, че кутията има сериозен проблем и ремонта не си заслужава за този автомобил, но все пак искам да потърся второ мнение от човек / сервиз, който бихте ми препоръчали, с който да се коментират варианти за ремонт, алтернативи и т.н.
        Преди години имах подобни приключения с едно Исузу, което след подобни симптоми скоро спря да включва 4-та, затова сега си мисля, че и Паджерото е тръгнало по същия път.
        Идеята на поста, по - скоро е насочена към хора, които са имали подобни "приключения" и могат да споделят техния опит в разрешаването на проблема варианти, алтернативи, или да потвърдят, че не си заслужава да се ремонтира.
        Както написах и по - горе колата ми е служила вярно вече 14 години и не ми се ще да я зарежа с лека ръка.
        Да, може би ще дойде и този момент или дори вече е дошъл, но все пак...
        Джипа е в Панагюрище, за момента все още се движи кога с описания проблем, кога без него, но най - вероятно ще се задълбочи.
        [SIGPIC][/SIGPIC]

        Коментар


        • bocho64
          bocho64 коментира
          Редактиране на коментар
          Я първо смени датчик на скоростомера пък после мисли за ремонти. Логиката на превключване на по старите кутии е по скорост.

      • #5
        Първоначално публикуван от IvanIvanovi Преглед на мнение
        sspeed /Стоян/ в Пловдив - ще му намериш телефона във форума
        Бихте ли ми казали как по - точно мога да го открия.
        Благодаря!
        [SIGPIC][/SIGPIC]

        Коментар


        • IvanIvanovi
          IvanIvanovi коментира
          Редактиране на коментар
          0898620306 каза гугъла

      • #6
        Първоначално публикуван от djim Преглед на мнение

        Бихте ли ми казали как по - точно мога да го открия.
        Благодаря!
        Благодаря!
        [SIGPIC][/SIGPIC]

        Коментар


        • #7
          Специални благодарности на колегата IvanIvanovi, затова че ме насочи и ми даде телефона на Стоян от Пловдив, който остави в мен след срещата ни, впечатления на отзивчив и много добър човек, добър майстор в сферата.
          Докато се срещнем проблема се задълбочи - като скоростите се сменяха до 4 -та само в режим HOLD, изчезнаха трайно скоростомера и одометъра, както и функцията Overdrive спря да работи.
          Срещнахме се с човека, отдели ми доста време, за да прегледа, установи и отстрани проблемите, нещо, което не мога да кажа за сервиза, който постави първоначалната, тежка диагноза.
          След срещата кола работи перфектно, или поне така както съм свикнал, скоростомер, одометър, скоростите се превключват плавно, кикдаун, функцията - обърдрайв работи.
          При прочитане с компютър остана само една грешка в TPS сензора, която не можа да се разбере от къде идва точно.
          След малко четене, днес си направих експеримент, който е описан за проверка на въпросният сензор. Единственото, което установявам, че при не натиснат педал на газта стойностите, които се дават за нормални трябва да бъдат от порядъка - 0,8 V до 1 V, но при мен стойността е 1,8 V. Всичко друго е 1:1. Нямам опит и не знам дали това може да е някакъв проблем, или да причина за въпросната грешка.
          Ако някой може да сподели, ще бъда благодарен.
          До тогава мисля да не пипам нищо, все пак колата заработи нормално.
          Благодаря още веднъж на всички за помощта!
          [SIGPIC][/SIGPIC]

          Коментар


          • ИВАН НЕДОКЛАНОВ
            ИВАН НЕДОКЛАНОВ коментира
            Редактиране на коментар
            А какъв беше проблема ?

          • djim
            djim коментира
            Редактиране на коментар
            За загорката, с най - голямо удоволствие бих го направил!

          • djim
            djim коментира
            Редактиране на коментар
            За проблема...
            ​Ами не съм специалист и не мога да обясня много точно, но като цяло имаше проблем с датчика за скоростта, поради някаква причина се беше разместил и зъбното му колело не зацепва всеки път, или нещо го кара да се размества, евентуален луфт на вала на раздатката ( за някой който разбира може да говоря глупости, ама така ми е обяснено така преразказвам ) Имаше проблем и с клапана, който отговаря за 4-та скорост и за функцията овърдрайв. След ремонтите колата работи перфектно, или поне така както съм свикнал. При четене с компютър остана само грешка за проблем при датчика за положението на дроселовата клапа ( TPS / LPS sensor), 
            За този сензор чета, че отговаря за доста неща, включително и превключването на предавките. Има описан метод за тестването му и калибрирането му с мултицет - от положение на не натиснат педал на газта, измерената стойност трябва да е от 0,8 V до около 1 V ( при мене тази стойност e 1,8, което може би е евентуален проблем), с плавно натискане на газта измерваното напрежение трябва плавно да се покачи, като при натиснат до край педал на газта измерваната стойност трябва да е около 4,8 - при мене всичко друго се получава точно така както е описано с изключение на началната стойност .
            Тъй като не съм специалист, а колата към момента работи реших да не го пипам, поне за момента, докато не прочета още или друг колега да сподели мнения и опит.​

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X