Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Малко необичайни въпроси за Паджеро 2 4М40

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Малко необичайни въпроси за Паджеро 2 4М40

    Здравейте.

    Все още проучвам нещата и съм се спрял на въпросното Паджеро. Искам нещо сигурно и здраво, за всякакви пътища, по-опростена електроника и механика. Поради естеството на второто поколение и моите очаквания, имам няколко необичайни въпроса:

    1. Вярно ли е, че 4М40 не може да се чипосва? За механичната помпа разбрах, но ако попадне някое с електронната, не ми е ясно. Или трябва единствено по-голяма турбина, но не искам да отивам натам. Просто едни 20-30 коня отгоре няма да е зле, или пък намален разход.
    2. За максимална скорост го дават към 120-130, което долу-горе ме устройва. Не ме устройват обаче оборотите при тази скорост. По мои изчисления отиват към 3300 и няма да е нито приятно да се кара така на дълъг път, нито ще ми е спокойно да го държа на тези обороти. Ако се сменят зъбните колела на диференциалите с цел да се промени числото от 4,9 на примерно 4,1-4,3 - ще има ли проблем с механиката дългосрочно? Няма да слагам огромни гуми като 35 инча, евентуално малко по-големи от заводските.
    3. Заводска смяна на масло съм гледал на 5000, 7500 или 12000. От четеното видях, че доста хора го сменят на 5000-8000, че имало много сажди. Много ми се иска да го сменям на 10000, по-малко ще се занимавам и ще е по-евтино. Но може ли? Полусинтетика ли да е? Някои хора слагат втори по-фин маслен филтър или някакъв комбиниран вместо оригиналния. Дали не може да се мине така, с подобрено филтриране?

    Благодаря.

  • #2
    Такова имах до миналата година. По т.1 не мога да кажа нищо. По т.2 - не те съветвам да караш с такива скорости точно с този джип. Моя беше къс, веднъж само го напънах и вдигнах 140, ми то стана страшно. Спирачките не са най-добрите според мен за такива екстремни спирания и скорости. Клати се много, аеродинамика никаква. Оптимално 90-100 км/ч са му добре. Заводски си е с 31-ци. Заводски дават маслото на толкова, но с 15W40. Аз сменях на 9-10 хиляди и около година и половина, не го карах толкова. Слагах 10W40. Това си е джип с масивни железа по окачване и рама, ако мислиш за магистрали и извънградско смени модела. Имам и познат, който си взе 2,5 и не слиза от него, но за мен е мазохизъм.
    Ford Maverick II 2.3 XLT
    Ford Mondeo MK5

    Коментар


    • #3
      Ами явно си прав. Но.. няма как да сменя модела. Просто това ми харесва. Точно заради железата и опростената изработка, заради "аналоговото японско излъчване", защото мога да пипна нещо по него и сам. А то всички други истински джипове от тия времена са подобни. Бях се надъхал на Паджеро 4, което сигурно е по-добре на асфалт, но не искам да влизам ненадейно във филм със саждения филтър, а и не мога да го махна. Наистина ми се иска 120 на магистрала, защото... някак си да си вземеш високопроходима кола и да не отидеш с нея на планина примерно веднъж годишно, просто не си го представям. Иначе редовно си въртя извънградско и общо с градското става към 15000 на година. Но като намеря нещо, ще му решавам. Въпреки че реално може да не ми потрябват блокажите, яката работа е да имаш допълнителна сигурност за всеки случай. В никакъв случай не искам да припарвам до модерните паркетници с всичките излишни екстри, електроника и пластмаса, тъй като не си сменям колите на 2-3 години.

      Коментар


    • #4
      На Ваше място бих задал въпрос 4- от къде да намеря неизгнил...
      Виден столичен ихтиолог

      Коментар


      • бат'Марто
        бат'Марто коментира
        Редактиране на коментар
        Примера ти е по-скоро изключение...

      • cnc82
        cnc82 коментира
        Редактиране на коментар
        Така е.

      • Asen Kushlev
        Asen Kushlev коментира
        Редактиране на коментар
        Колкото и перфектен да изглежда, все е на 25 години. А и с тия цени като на ония безценните Тойоти....мерси съм аз. Като гледам и на автора не му е зор баш за такъв джип. Аз смених Паджерото с паркетник и съм много доволен за моите нужди.

    • #5
      Мое мнение по въпросите, имах такова късо паджеро в перфектен вид, не само от към ръжда но и от към техническо състояние, дори трите степени на амортисьорите му работеха. Малко ме е яд че го продадох преди 2 години.

      1. Кратък отговор, да не може да се чипосва.
      Малко по - дълъг отговор, може някой да му навие болта за горивото и да му сложи по - голяма турбина която няма как да управлява. Резултата ще е някаква екокатастрофа която гори като локомотив и вероятно двигателят скоро да се предаде пред българският инженерен гений.

      2. За скороста, 120 - 130, на тази скорост е доста шумно и трябва да почкаш да я достигнеш. Зъбни колела на дифа не може да смениш.

      3. Ако двигателят остане здрав след първите 10к километра след покупката значи може и да си уцелил читав такъв. За да остане читав е добре да сменяш маслото на 7-8 хиляди километра. Икономията на пари от масло да кажем около 50 лева е леко безмислена при автомобил даващ разход над 14 на 100 нафта.

      Успех в търсенето.


      Land Rover Discovery
      Където е текло пак ще тече ...

      Коментар


      • #6
        Имал съм няколко Паджера 2 и 3 и фаворит ми е П2 с двигател 3.5 бензин. Може да се кара и бързо и е напълно адекватен на пътя. За да е нестабилно П2 има някакъв проблем. П3 и П4 са отстъпление и като качество и като проходимост.
        Ако намериш неизгнило няма да съжаляваш. Разходът на бензин газ е от 12/100 до колкото му налееш. Като пари за гориво 2.8 гори повече. 2.5 не бих взел.
        Тойотата рязко ме отказа от Мастурбишитата.
        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

        Коментар


        • #7
          Бат'Марто е прав : всичките изброени грижи бледнеят , ако намериш 2ка без ръжда .
          Но и аз предпочитам 6 цилиндровите бензинки , пък и ако е 3,5....мечта (много обичам на оборотомера ми , коги има 8000об/мин )
          TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

          Коментар


          • #8
            Първоначално публикуван от бат'Марто Преглед на мнение
            На Ваше място бих задал въпрос 4- от къде да намеря неизгнил...
            ....от Алжир или Мароко....без майтап....не знам как ги вкарват тук ,минават през някоя държава ,но напоследък ми карат доста такива от там с БГ номера.....питал съм сегашните собственици, никой не знаел как ставало.

            Коментар


            • #9
              По т.2 - и да сменяш и да не сменяш, за да върви тая аеродинамика на тухла 4-ка с висока скорост, трябва мощност. Производителя не е гламав ами е сметнал че с тия дифове е що-годе оптимума като ефективност. Ако сложиш по-бързи ще го спънеш и ще трябва постоянно да си в обороти за да има сили, и ще харчи повече, а ако сложиш по-бавни ще трябва да е в обороти, за да върви с висока скорост.

              Дифовете се избират според двигателя. Смяна е оправдана ако сменяш гуми с по-малки или по-големи, или сериозно вдигнеш мощността.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • #10
                Първоначално публикуван от DJ Tymbi Преглед на мнение

                ....от Алжир или Мароко....без майтап....не знам как ги вкарват тук , ...
                Такива от по-топлите страни имат ли изобщо антикорозионна защита?!?

                Ние не сме неутрални!

                Коментар


                • бат'Марто
                  бат'Марто коментира
                  Редактиране на коментар
                  Нямат и след две , три години тука са леш...

                • Чавдар (V93)
                  Чавдар (V93) коментира
                  Редактиране на коментар
                  Ядох го тоя с Галопер от официалния вносител. За по-голяма далавера явно са поръчали някаква африканска комплектация - голям радиатор (което беше добре), но никаква антикорозионна защита. Гниеха като за световно, за разлика от новия внос от Европа ...

              • #11
                Ама все пак успяхте да ме разочаровате по всички точки. Благодаря ви за коментарите. Ще чакам явно някое неизгнило, да видя за мен ли е. Че нещо започнали да гонят цената на трето и четвърто поколение....

                Коментар


                • #12
                  Първоначално публикуван от Адмирал АнимЕ Преглед на мнение
                  Ама все пак успяхте да ме разочаровате по всички точки. Благодаря ви за коментарите. Ще чакам явно някое неизгнило, да видя за мен ли е. Че нещо започнали да гонят цената на трето и четвърто поколение....
                  Ако няма да го ползваш по предназначение в по-голямата част от експлоатацията смени концепцията. Има и други МПС-та, с които може да излезеш извън пътя и да караш с посочените от теб скорости по асфалта.
                  Ford Maverick II 2.3 XLT
                  Ford Mondeo MK5

                  Коментар


                  • #13
                    Принципно много неща могат да се направят но не си заслужава.
                    Взимаш си една резервна цилиндрова глава(най-добре чисто нова), и си караш до 120-130 без да се притесняваш излишно. Преди да го гасиш го държиш да поработи да се охлади що-годе. Щом няма да юркаш ежедневно по магистрали, това е достатъчно.
                    И разхода, и шума(не е кой знае какво), се търпят ако това няма да е основния начин на ползване. За спирачки и окачване, те имат ресурса и за по-високи скорости, но просто си се съобразява, че това си е малък камион, а не лек автомобил.
                    Трябва да се качиш да пробваш, а после да решаваш.
                    ...
                    Тия дни гледах някъде обява за читаво такова Паджеро, някъде по Черноморието беше...
                    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                    Коментар


                    • #14
                      Първоначално публикуван от Адмирал АнимЕ Преглед на мнение
                      .....Че нещо започнали да гонят цената на трето и четвърто поколение....
                      Трето поколение отдавна диша прахта на второ по цени , за 4-ката читави двойки са на същите цени.

                      Който търси , намира !
                      Човекът е човек, когато е на път !

                      Коментар


                      • #15
                        Pajero 2.8 си е доста бързо, като дизел за времето си, може да се кара с 130 без проблем. Даже и 2.5 може с такава скорост ама е с по високи обороти.
                        8)

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X