Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Катализаторни Кражби? Обединяване? (Обедняване...)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Катализаторни Кражби? Обединяване? (Обедняване...)

    Здравейте, колеги!

    Преди няколко дни ни oткраднаха катализатора от Паджеро Пинин до ж.к. Лагера,София - отрязали са над 80см. Разбрах, че още няколко души със същия модел автомобил са пострадали, а последният е с отрязан катализатор на Mitsubishi Lancer. Ще видим докъде ще стигне разследването след взимане на отпечатъци, преглеждане на камери и допълнително предоставена информация от нас.

    Първата цел на тази тема е да ви предупредя да се пазите, защото без катализатор автомобилите ни няма да получават евро стикери и ще станат неизползваеми.

    Втората цел е да помоля потърпевшите колеги да се включат в темата или да се свържат с мен, за да обменим информация(имам оскъдна, но може би достатъчна), доказателства и като цяло да следим случаите си заедно. Основната цел е да се заловят паразитите, стават крайно нагли и не трябва да ги оставяме безнаказани от закона повече!

    Колеги, които сте го преживели или даже сте заловили виновника - включвайте се, защото както бях прочел от юрист държавата е наистина виновна в този случай, защото не е задължила пунктовете за изкупуване да изискват документи за собственост на съответния автомобил и лична карта. Също така изкупуващите по сайтовете за обяви(OLX, bazar, alo, facebook marketplace), които нямат лиценз трябва да бъдат глобявани солено и да се проверяват периодично, за да се спре тази практика.

    Благодаря на всички предварително за отделеното време!

  • #2
    На мен преди месец ми гепиха кагализатора на Пежо 4007 2.4 бензин, което е 100% Митсубиши. От повече от 5 г го карам и спирам пред блока в Дружба 2. Гепиха даже и никелирания накрайник на ауспуха.
    Имам каско. Трябва протокол от МВР. Говорих с ченге. Освен да чакам преписката за край на разследване срещу неизвестен извършител нямало да стане. Неофициално говорене, но същото беше с едни огледала на Мерцедес преди години. И предпочетох резонатор, втулка за втората ламбда и нова неръждавейка накрая.
    По-късно разбрах, че на Митсубиши били едни от най-скъпите катализатори. Моя го плащали 1000 пари. Можете да си представите за какво им пожелах на хайдутите да ги похарчат.
    Но няма да сложа сега пак катализатор. На Рав4/предишна кола/ 2пъти слагах и го крадоха. Боядисан, с шев все едно е изкормен...
    Наоколо няма камери.
    Браво за ентусиазма, но не вярвам в нашата милиция. Няма да обяснявам защо.
    Относно ГТП - догодина ще решавам на място. Или ще я продам до тогава.
    В паркингите на моловете също се крадат много катализатори. В The Mall 3 броя на Рав 4 на познати за една година.
    Peugeot 4007
    ex Nissan X-Trail 2.2 Di

    Коментар


    • #3
      Спарки в някоя тема преди месеци би камбаната за това , че тепърва престои масови кражби на катализатори , акумулатори и т.н....

      За съжаление нищо не може да се направи , не ги ли хванеш на място...пие се студена вода . Такова ни е дереджето в държавата .
      Който търси , намира !
      Човекът е човек, когато е на път !

      Коментар


      • s_s1
        s_s1 коментира
        Редактиране на коментар
        И защо пък акумулатори?

      • trapper
        trapper коментира
        Редактиране на коментар
        И ако хванеш крадците "на място" - какво ще направиш, поучително е?

      • sparkybg
        sparkybg коментира
        Редактиране на коментар
        @s_s1: Защото така! Не съм крал акумулатор, но правят бели за хиляди левове за да откраднат акумулатор, който после ще продадат за 20-50лв.

        На моя гараж си бяха счупили клещите резачки, щото имах благоразумието да си купя закален катинар. Друг път го бяха потрошили с лост, та едвам аз го отворих после (дупчих го с бормашина да му изкарам карантиите).

        Ако ги хванеш на място, най-много после на теб да ти търсят отговорност защо си затворил в гаража някой против волята му. Отделно дето някои са по-чевръсти и категорично по-непукисти от средностатистически гражданин, та покрай "хващането" може после освен по автосервизи да ходиш и по доктори и по съдилища.

    • #4
      При конкретни модели с катализатори гонещи 1000лв. се е превърнало в нещо нормално. Чак се чудя как не крадат евтини коли със скъпи катализатори само заради тях. При по-високите явно е по-лесна кражбата.
      Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
      Телефон - в профила!

      Коментар


      • #5
        Сега с акумулаторните триони е много лесно и не вдига много шум като пръснат малко вд40. В Англия едните пичове бръмчаха с крик тип крокодил, за да не се ограничават само с високи автомобили. Оборудването го избиват на втората кола, краде се ударно и следва известно затишие,защото потърпевшите стават доста бдителни след това.
        Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
        Ford Fiesta 1.4 Tdci

        Коментар


        • #6
          Първоначално публикуван от cnc82 Преглед на мнение
          Спарки в някоя тема преди месеци би камбаната за това , че тепърва престои масови кражби на катализатори , акумулатори и т.н....

          За съжаление нищо не може да се направи , не ги ли хванеш на място...пие се студена вода . Такова ни е дереджето в държавата .
          В темата за Covid19 я бих. Ама то няма нищо изненадващо в това - при всяка криза така се получава. Започват да се думкат гаражи, мазета и да се краде всичко, което може да донесе някаква бърза печалба, макар и мизерна.

          Изненадващото беше че ефекта закъсня с една година. Не предвидих че ще развихрят чак толкова печатниците на пари. Е, парите вече са напечатани, решиха си проблемите/напълниха зеещите дупки (тия, дето държат дистанционното за печатниците), и ги спряха, зашото печатането започна да се превръща във все по-явен проблем. На останалите ни предстои да издухаме таратора, както винаги, тоест да борим поредната инфлация и последствията от игричките на големите.

          А още дори не е чак толкова студено. Пикът интересности предстои. На следващото ми возило мисля да ги сложа на фланци и само да минавам на преглед с тях, щото са и 2 броя, освен че в Европа ги няма.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • Juiced
            Juiced коментира
            Редактиране на коментар
            На теракана е на фланци и не мога да намеря никой с изтърбушен , да му го взема. И аз бях стигнал до този извод с прегледите.

          • bullet_pk
            bullet_pk коментира
            Редактиране на коментар
            Ами сложи права тръба или резонатор на фланци

          • sparkybg
            sparkybg коментира
            Редактиране на коментар
            Именно! Ако е на 2 фланеца + евентуално захвашане към мотора, тръба със същите фланци и захващане се прави изключително лесно по сваления оригинален. Аз си реших въпроса като си поисках само корубата от автоморга.

            За прегледите - тераното ми даде средна димност 0.02 на прегледа. Без катализатор и със запушен ЕГР. Нормата за евро 6 е 0.7, а това е отчайващо зле и очеизвадно. Катализаторта има маргинално отношение към саждите и доста по-голямо към NOx, но NOx никой не мери. Тоест взимаш най-голямата коншница Евро 5 след 2009-та, скихана от каране, избушваш всичко, запушваш EGR, и на прегледа ти дават категория 4, защото да докараш димност под 0.7 е елементарно.

        • #7
          За минаване на ГТП още не ви трябват катализатори. Разликата в прегледите преди и сега е само стикера. Иначе мисля е крайно време милиционерите да се размърдат, щом държавата изисква наличие на катализатор, да се погрижи да не ги крадат масово и безнаказано.
          Ford Maverick II 2.3 XLT
          Ford Mondeo MK5

          Коментар


          • #8
            Абе хора какви скъпи модели, какво чудо?

            На Лупото 0,999кубика мотор, отрязаха катализатора със все ламбда сонда, кабели и меки връзки. Пред блока, с аларма и на осветено място.

            Звъня в районното:
            Аз; .....да съобщя за кражба на катализатор
            Полицая: Ами как, къде, какво......
            Казвам: Сутринта пред блока при палене колата изръмжала. След обяд я закарах в сервиз и видях, че е отрязан катализатора.
            Полицая: Ааааа, тогава трябва да отидете в районното по адреса на сервиза......
            Аз: Абе човек, откраднат е пред блока, защо иначе ще ходя до сервиз........
            Той: Да ама там сте го установили........

            .....и те така приключих с гражданския дълг.

            Коментар


            • Иван Жоров
              Иван Жоров коментира
              Редактиране на коментар
              Точно малки бензинови модели са с най-скъпи катализатори, примерно Корса с под 1,2 двигателите е към 1000лв..

            • Skorpion_BG
              Skorpion_BG коментира
              Редактиране на коментар
              Преди месец свиха катализатора на едно Туинго бензин пред блока в Нови Искър. На балдъзата. Туингото е купено за 1000 лева.

          • #9
            Има модели, при които свалянето на катализатор е много трудно до невъзможно. Бих се насочил към такава кола
            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

            Коментар


            • #10
              Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
              Има модели, при които свалянето на катализатор е много трудно до невъзможно. Бих се насочил към такава кола
              То има и модели без катализатори въобще, ама нещо не ги карат много.

              Тия с трудните катализатори са предимно презрерните напоследък дизели. Но те пък абсолютно безгрижно могат да си вземат еко категорията с премахнат Катализатор/DPF и запушен EGR, стига да са в що-годе прилично техническо състояние. Проблем са именно бензиновите - без катализатор ще им пльоснат по-ниска категория.

              ..не че саждите от дизелите или CO-то от бензинките са екологичните проблеми на София, ама това е тема на друг много тъжен и гневен разговор.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • cecoa1
                cecoa1 коментира
                Редактиране на коментар
                Има и бензинови. Отдолу не можеш да го извадиш, а отгоре трябва също да разглобиш доста.

              • sparkybg
                sparkybg коментира
                Редактиране на коментар
                Не съм казал че няма. Просто според мен не е вариант да си избираш кола по това къде и е катализатора. Включително защото когато е специфичен/трудно сваляем, е и трудно намираем или мега скъп, ако се наложи смяна.

              • cecoa1
                cecoa1 коментира
                Редактиране на коментар
                О, разбира се, че това не може да е основен аргумент, затова и емотикон съм сложил. Ама би било хубав плюс

            • #11
              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

              То има и модели без катализатори въобще, ама нещо не ги карат много.

              Тия с трудните катализатори са предимно презрерните напоследък дизели. Но те пък абсолютно безгрижно могат да си вземат еко категорията с премахнат Катализатор/DPF и запушен EGR, стига да са в що-годе прилично техническо състояние. Проблем са именно бензиновите - без катализатор ще им пльоснат по-ниска категория.

              ..не че саждите от дизелите или CO-то от бензинките са екологичните проблеми на София, ама това е тема на друг много тъжен и гневен разговор.
              До скоро карах служебно поло 2009г с 1.2 литров три цилиндров бензинов мотор, катализатора е заедно с колектора и е не едно неприятно място ,че дори и в сервиз да идеш пак ще ти е трудно да го свалиш. На фиестата е вместо даунпайп и е веднага след турбото, пак е мега гадно място за работа ако го правиш изпод колата.
              Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
              Ford Fiesta 1.4 Tdci

              Коментар


              • Иван Жоров
                Иван Жоров коментира
                Редактиране на коментар
                Разкача се скобата отдолу и със шило се разбива, отдолу един найлон и се събира падналото.

              • Juiced
                Juiced коментира
                Редактиране на коментар
                Когато си на канал или на подемник сигурно е така, но под лека кола как да е не се влиза.

            • #12
              На много дизели е вместо даунпайп, на моя включително. Често е и с чугунено тяло, тоест не се сваля с рязане току така.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • bullet_pk
                bullet_pk коментира
                Редактиране на коментар
                Спарки, а моето 2.7 от 2000г дали има катализатор? Не съм се замислял. ЕГР нямам да щастие

              • sparkybg
                sparkybg коментира
                Редактиране на коментар
                Няма 2.7 с катализатор.

            • #13
              А някой обмислял ли е варианта за заваряване на метална планка или дори арматура? Да, ще стои доста грозно, но пък би трябвало да е ефективно.

              Коментар


              • IvanIvanovi
                IvanIvanovi коментира
                Редактиране на коментар
                тц, на акумулатония флекс или саблен трион му е все едно

              • Bogoljub Gagic
                Bogoljub Gagic коментира
                Редактиране на коментар
                "Skid-plates" ? Гледам, че закриват катализаторите.

              • sparkybg
                sparkybg коментира
                Редактиране на коментар
                Не му е, защото трябва да вдигне доста джангър.

                @Гагич: На теб ти закриват само единия.

            • #14
              Това е актуално от над 6 месеца.
              Има няколко клипа за защитата, но заваряване на арматура по тръбата преди , на и след катализатора е един от начините.

              https://www.youtube.com/results?sear...82%D0%BE%D1%80

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X