Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Теч на нафта от резервоара

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Теч на нафта от резервоара

    Здравейте, колеги!

    Ситуацията е следната - от години имам теч на нафта от резервоара в горната част. Уплътненията за нищо не стават. Решихме да ги сменим, стоя джипа така близо месец, след което отново текна. При повторен преглед се оказва, че уплътненията са направо разядени. По думи на хората, които се занимават с това, за уплътнение са използвали специален продукт, който да е устойчив на нафта, но явно не е устоял на нафтата.

    Питането ми е следното - откъде да намеря оригинални (току що ги намерих в един магазин и ги поръчах, но все пак ще продължа темата) или някой човек от Варна, който се занимава точно с такива неща, който може да ги изработи от подходящ материал?

    Прилагам и снимка, която е изтеглена от интернет, за да видите, за какво става въпрос.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1.PNG
Прегледи:867
Размер:1.04 МБ
ID:6763745

    Благодаря и поздрави!

  • #2
    Специалните продукти, устойчиви на нафта, се броят на пръстите на едната ръка...но само на шестия пръст. Няма такова нещо.
    С каква форма са тези неща - плоски, пръстен или друга? Обикновен гумен лист не върши ли работа, от нбр? Специалният вариант ще е витон, ако е нужно.

    Коментар


    • pansim
      pansim коментира
      Редактиране на коментар
      Нещо не разбрах - няма устойчив на нафта уплътнител. Това ли каза. Ако е така от какво са горивопроводите?

    • Stbd
      Stbd коментира
      Редактиране на коментар
      Ако "продукт" означава материал - такива има - масло устойчива гума има повече от един вид, горивопроводите са от полиетилен (полиолефин), метали и други.
      Но под уплътнител" може да се разбира и някакъв течен или пастообразен материал и това вече е рядкост.

      В случая грешката е крайно глупашка - взели са ЕПДМ гума, която е по-специална, по-здрава и май и скъпа и е устойчива на вода и водоразтворими. Обикновената гума е НБР, маслоустойчивата.
      Във Варна такива неща има в Микромакс. Правят и всякакви неща по поръчка.

  • #3
    Ако може да се изреже нещо като гарнитура от плоска гума-по железариите има маслоустойчива такава, аз ползвам вече трета година такова уплътнение. Не е мръднало, а е на дъното на 700 литра резервоар.
    Има ли желание-има и начин!

    Коментар


    • #4
      Майстора ми показа, какво е взел - прилича на плоска гума, както каза. Нещо като лист от гума, дебел около 2-3 мм (на око, може и да бъркам), уж специално за тази цел е, но реално на третата седмица и вече се разпаднало.

      Както казах по-горе, докато пусках темата, звъннах в един магазин и успях да поръчам въпросните гарнитури. Тук идват другите ми "вълнения". Искаха ми номер на рамата. По номер на рамата излиза 3.0 бензин, а реално в момента е с дизелов двигател. Дали, който и когато е сменял двигателя, е сменил и резервоара или е оставил същия? Питането ми е, дали би имало разлика в гарнитурите между резервоара на бензиновия и дизеловия двигател.

      Благодаря!

      Коментар


      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Гумата не е била маслоустойчива, затова се е разпаднала. Тъкмо толкова е срока за разшльокване на обикновената гума от горивото. Ако вземеш маслоустойчива ще си решиш проблема
        Ако във Варна няма-да ти купя едно парче от тук.
        Ама то как няма да има там...

        Тази гума държи и на бензин и на дизел и на масла. Само на спирачната течност материала е друг, не са взаимозаменяеми.

      • c0dy^
        c0dy^ коментира
        Редактиране на коментар
        Благодаря! За момента ще пробвам с оригиналните. Иначе колега от форума се свърза с мен, могат във Варна да изработят, ако тези оригиналните не свършат работа, но нека да видим, какво ще се случи. При нужда, ще те имам предвид.

      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Разбира се с оригинални е най-добре. Останах с впечатление, че не можеш да намериш, та затова предлагам решение.

        За сведение-парче маслоустойчива гума е нещо като 10-15 лева, зависи от ширината. Продава се от руло, с ширина 1 метър, и ти режат колкото ти трябва широко.

    • #5
      Отиваш при дилър на Митсубиши и си поръчваш оригинални.
      Малката гарнитура за сондата за нивото на горивото в резервоара беше към 13-15 лева. Голямата за тръбите за гориво нямам спомен. но не мисля, че ще болка за умиране.
      Лично съм сменял и двете преди около 5 години без проблеми до сега.
      Тук даже си се справил с по-сложната задача да отвиеш шесте гайки без да скъсаш шпилка.
      Има ли файда, ако направя една диагностика? В смисъл, някакви показатели, които биха косвено показали наличието на проблем, имащ нещо общо със случая?
      Бахти, как се изказах...

      Коментар


      • #6
        Първоначално публикуван от DimitarNikolov Преглед на мнение
        Отиваш при дилър на Митсубиши и си поръчваш оригинални.
        Малката гарнитура за сондата за нивото на горивото в резервоара беше към 13-15 лева. Голямата за тръбите за гориво нямам спомен. но не мисля, че ще болка за умиране.
        Лично съм сменял и двете преди около 5 години без проблеми до сега.
        Тук даже си се справил с по-сложната задача да отвиеш шесте гайки без да скъсаш шпилка.
        Или като план Б - поръчваш от Люцкан оригинални .
        Който търси , намира !
        Човекът е човек, когато е на път !

        Коментар


        • #7
          Малко update да направя. Поръчах чисто нови гарнитури. Едната се оказа от Mitsubishi, а другата е от Hyundai. Гарнитурите паснаха, монтирани са. Сега остава да видим, дали ще издържат на нафтата, защото отново го напълник догоре.

          Междувременно си знаех, че отново ще текне нафта и така и стана. Снопа с кабели беше в нафта и от него си тече по капка на няколко часа. Около кабелите не се вижда теч на нафта. Предполагам, че нафтата се движи по самите кабели. Вирнах ги нагоре, за да пробвам, дали ще спре теча.

          Също така забелязах, че се събира и нафта към пробката в долния край. Оглеждах, доколкото мога (има защитна кора, но вече не е оригиналната и нямам много достъп). Уж се вижда стичане на нафта откъм задния край, но не мога да видя изцяло. Ще го следя така няколко дни и, ако отново продължава да тече, ще го водя за ново преглеждане.

          Имам съмнение, че може някъде да има нова лека пукнатина. Понеже не ми се занимава отново да го свалям целия резервоар, си мисля да направя нещо друго, което прочетох в една много стара тема в този форум, като комбинирам няколко неща - обезмасляване, сапун и кит. Съмненията ми за пукнатина идват оттам, че виждам леко стичане на нафта от задния край на резервоара, а ремонтните дейности, които правихме, са изцяло в предния край.

          Както се казва - писнА ми, но пък съм инато магаре (за което много се дразня понякога) и за момента мисля да продължа битката с теча на нафта.

          Преди няколко месеца, може би в началото на пролетта, явно ми е било много скучно и си казах - "Защо ли не пробвам да оправя теча на нафта?". И ето ме няколко месеца по-късно, вече за 3-ти път свалям резервоар и се мъча с този проблем. Да видим, докога ще изтърпя и кога ще го оставя пълен до половината и няма да се занимавам.

          В този ред на мисли днес така ми писна, че взех непотопяема помпа за масла и горива. Реших си, че ще точа нафтата (може би 10-тина литра) и го оставям така.

          Нека да видим, след няколко дни, какъв ще ми е кефът.

          Все пак и да изкажа благодарности на хората, които се отзоваха тук и на ЛС. Ще имам предвид и техните препоръки и съдействия. За момента ще наблюдавам.

          Благодаря!

          Коментар


          • #8
            Бих му затапил капачката ,отдушник и т.н.През горивопровода ,надувам с компресора ,и гледам от къде тече.После нов,втора употреба или заварка ,сапун ,кит...ако съм на пътя закъсал,може би...
            Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
            Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
            Анатолий Пейчинов o8875о9815
            https://dvrbg.com/

            Коментар


            • #9
              Това е добра идея, благодаря!

              Коментар


              • #10
                Следващият проблем, който се появи, беше, че от многото сваляне и качване и калайдисването се е напукало отново. Пробвахме с маджун заварка, но след няма и месец отново текна. В този ред на мисли търся "нов" резервоар за дизелово Паджеро 2. Междувременно ще прегледам сайтовете, но все пак, ако някой види темата и му се намира резервоар в много добро към перфектно състояние - нека да каже. Няма смисъл да пускам отделна тема, защото така или иначе мисля да се фокусирам из сайтовете.

                Благодаря!

                Коментар


                • Кольо
                  Кольо коментира
                  Редактиране на коментар
                  Дай да го заварим бе...

                • Roninn
                  Roninn коментира
                  Редактиране на коментар
                  Ако е имало цепка и сте го кърпили с всичко различно от заварка ,е малко несериозно.

                  Из начало,разните сапуни и тн.са временни аварийни дейности.

              • #11
                За протокола - пуснах го да се продава. Тази малка капка нафта "преля чашата". Почти 12 години е при мен. И те така. Отново благодаря на всички!

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X