Здравейте колеги, както е написано в заглавието имам проблем с джипката и нужда от малко помощ. Джипа е 1993г. и проблема е следния:
Първоначално джипът загуби тяга и все1 не му достигаше гориво /едвам стигаше до 5к оборота/, като понякога започваше да върви за 1-2км примерно и после пак същото /. Пробвах с, без дебитомер, нямаше разлика. Смених кабели, свещи, делко и палец пак без промяна.
Карах го така около седмица и един ден както си карах от 3к оборота джипа изгасна от един път и изгърмя силно 2-3пъти в гърнето. Спрях, опитах да запаля, върти и не пали. Изчаках минута и пробвах пак - въртя го с газ, пали изфорсира се до 3к оборота/аз съм му подал газ/ и пак рязко оборотомера пада на 0 и гасне. Махнах и закачих буксите, които съм прикачил по-долу, тъй като ми се е случвало да се извадят леко и да не правят хубав контакт, откачих и дебитомера и джипа запали и тръгна, като дори тягата му дойде и започна да върви. След това, като се прибрах спрях и пробвах да закача дебитомера, за да видя какво ще стане, закачам тръгвам 100м върви без проблем и след това пак почва да сеца и от един път гасне. После пак върти и не пали, даже при едно от завъртанията започна да върти много трудно, все1 му е избягала центровката. Откачам дебитомера, джипа пак пали и тръгва, викам си ясно дебитомера е заминал. Да обаче пробвам с здрав дебитомер от приятел, слагам карам на ръчка около 3-4к без проблем и в един хубав момент абсолютно същата история, първоначално сецане, след около 200м рязко гасне с пукане в гърнето, после опит да запали - върти и не пали, след 30секунди почивка пали и гасне, още 30 секунди пали обаче при тръгване сеца и прекъсва. Спирам откачам дебитомера, в началото повъртя малко повече от необходимото, но запали и тръгна. На другия ден става още по-странно, без дебитомер започва да сеца на около 3200 оборота, като не го прави винаги, да обаче на следващия тръгвам да го карам /минавам около 30км и без дебитомер започва едно сериозно сецане на 3к оборота и опити да изгасне /оборотомера тръгва рязко надолу до към 1.5к оборота и на магия не гасне, припомпвам газтанинсе нормализира/. Карам леко още 20км докато стигна до дестинацията и пробвам да дам пълна газ, върви без проблем.
Доста дълго стана, но по-кратко няма как да опиша поведението на джипа. При диагностика с включен дебитомер /след сецането, гасненето и непаленето/ не вади никакви грешки. Като е изключен си дава грешка за дебитомер и други 2 датчика, които са в него. Джипа е с ГИ, гореописаното се случва и на двете горива. Върти ми се в главата датчик КВ или нещо проблем в компютъра, но просто вече нямам идея как да го диагностицирам правилно.
Моля ако някой колега има някаква идея и е имал сходен проблем, нека сподели, че иначе трябва да започна да сменям наред.
Първоначално джипът загуби тяга и все1 не му достигаше гориво /едвам стигаше до 5к оборота/, като понякога започваше да върви за 1-2км примерно и после пак същото /. Пробвах с, без дебитомер, нямаше разлика. Смених кабели, свещи, делко и палец пак без промяна.
Карах го така около седмица и един ден както си карах от 3к оборота джипа изгасна от един път и изгърмя силно 2-3пъти в гърнето. Спрях, опитах да запаля, върти и не пали. Изчаках минута и пробвах пак - въртя го с газ, пали изфорсира се до 3к оборота/аз съм му подал газ/ и пак рязко оборотомера пада на 0 и гасне. Махнах и закачих буксите, които съм прикачил по-долу, тъй като ми се е случвало да се извадят леко и да не правят хубав контакт, откачих и дебитомера и джипа запали и тръгна, като дори тягата му дойде и започна да върви. След това, като се прибрах спрях и пробвах да закача дебитомера, за да видя какво ще стане, закачам тръгвам 100м върви без проблем и след това пак почва да сеца и от един път гасне. После пак върти и не пали, даже при едно от завъртанията започна да върти много трудно, все1 му е избягала центровката. Откачам дебитомера, джипа пак пали и тръгва, викам си ясно дебитомера е заминал. Да обаче пробвам с здрав дебитомер от приятел, слагам карам на ръчка около 3-4к без проблем и в един хубав момент абсолютно същата история, първоначално сецане, след около 200м рязко гасне с пукане в гърнето, после опит да запали - върти и не пали, след 30секунди почивка пали и гасне, още 30 секунди пали обаче при тръгване сеца и прекъсва. Спирам откачам дебитомера, в началото повъртя малко повече от необходимото, но запали и тръгна. На другия ден става още по-странно, без дебитомер започва да сеца на около 3200 оборота, като не го прави винаги, да обаче на следващия тръгвам да го карам /минавам около 30км и без дебитомер започва едно сериозно сецане на 3к оборота и опити да изгасне /оборотомера тръгва рязко надолу до към 1.5к оборота и на магия не гасне, припомпвам газтанинсе нормализира/. Карам леко още 20км докато стигна до дестинацията и пробвам да дам пълна газ, върви без проблем.
Доста дълго стана, но по-кратко няма как да опиша поведението на джипа. При диагностика с включен дебитомер /след сецането, гасненето и непаленето/ не вади никакви грешки. Като е изключен си дава грешка за дебитомер и други 2 датчика, които са в него. Джипа е с ГИ, гореописаното се случва и на двете горива. Върти ми се в главата датчик КВ или нещо проблем в компютъра, но просто вече нямам идея как да го диагностицирам правилно.
Моля ако някой колега има някаква идея и е имал сходен проблем, нека сподели, че иначе трябва да започна да сменям наред.
Коментар