Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Удари и изгасна

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Удари и изгасна

    Мотор 4D56 ,модел V24WNHFL6
    По време на движение ,превключвам от 2-ра на 3-та ,удар и моментално изгасване. Няма течове ,мотора не е затегнал. Има спукване на ремъчния капак ,ремъкът не е скъсан.
    За да угасне е явно ,че е прескочил зъб ... поне аз така мисля. Изтеглих го до сервиза и утре ще се разглобява. Имам съмнения за блокирала ролка или оптегач ,но не съм наясно и са само предположения. Как мислите ,какво да очаквам?
    Последно редактирано от sapuna; 08-10-20, 17:59.
    Mitsubushi Pajero 2.5 TDi SS TOP
    Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi 113h.p. 4WD automat 2004
    Nissan Terano 2.4i дълго с газ
    0888383218 /ако не вдигна ,значи вадя риба/

  • #2
    Може и ангренажа на балансиращия вал или да е блокирал.
    Toyota Land Cruiser RJ77 , Nissan Patrol TD42, Suzuki Samurai ,Yamaha WR 450F
    New hope garage о886/44-36-5о , о898/48-11-46

    Коментар


    • #3
      Оказва се прав колега , скъсан ремък на балансиращите. Има ли и какви поражения все още не знам. След като смъкнат главата ще се разбере. Надявам се да е малкия дявол.
      Mitsubushi Pajero 2.5 TDi SS TOP
      Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi 113h.p. 4WD automat 2004
      Nissan Terano 2.4i дълго с газ
      0888383218 /ако не вдигна ,значи вадя риба/

      Коментар


      • New hope
        New hope коментира
        Редактиране на коментар
        Може и вала да е блокирал и тогава да е скъсал тогава ремъка.

    • #4
      Лошото е че скъсания попада под ангренажния и тогава лошо,както вероятно е станало.
      Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
      Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
      Анатолий Пейчинов o8875о9815
      https://dvrbg.com/

      Коментар


      • #5
        Може и нищо да не е станало. Като се отвори капака на клапаните ще се видят няколко счупени кобилици. Махат се кобилиците и при затворени клапани се надуват цилиндрите с въздух. Вероятно ще са добре и няма да има нужда от сваляне на главата.

        Всичкото това при коректен сервиз де - иначе що да не те обезглавят с едни кинти...

        Кобилиците са алуминиеви и те го отнасят , това от опит с няколко такива двигателя.
        Фиат Купе
        Опел Фронтера В
        Мицубиши Паджеро Пинин

        Коментар


        • sapuna
          sapuna коментира
          Редактиране на коментар
          Съвсем искрено се надявам на подобен сценарий ,но ще видим.Сервизните техници са ми доверени приятелчета и до сега не са ме дънили.А главата така и така съм решил да я свала.Стигнал съм до тук ,не искам да се упреквам в бъдеще.

      • #6
        novatech ,пророк си братче !!!


        Щетите:
        - скъсан ремък на балансиращия вал
        - прехвърлил агренажен
        - строшени четири кобилици
        - спукан капак на агренажа

        Решението:
        - чанта с комплект кобилици от приятел
        - нов агренаж комплект
        - лизване на главата и пасване клапани
        - гумички клапани
        - гарнитура глава
        - гарнитура колектори
        - гарнитура клапанен капак
        - гарнитура картер
        - анулиране на баланса


        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20201013_161108.jpg Прегледи:0 Размер:476.1 КБ ID:6656473
        Последно редактирано от sapuna; 13-10-20, 18:46.
        Mitsubushi Pajero 2.5 TDi SS TOP
        Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi 113h.p. 4WD automat 2004
        Nissan Terano 2.4i дълго с газ
        0888383218 /ако не вдигна ,значи вадя риба/

        Коментар


        • novatech
          novatech коментира
          Редактиране на коментар
          Не съм пророк , просто опита ми е в повече...

          Да не ти казвам продължението от къде знам - правих един двигател , който не си знаеше годините и километрите , както и не помнеше колко пъти е шлайфана главата. Работи си тихо и кротко , може и месеци. Обаче като го изкарат на магистралата , дигне 4500 оборота и клапаните закъсняват да затворят та буталата им помагаха. Сменяш счупената кобилица и така до следващия път.
          Оправи се с нова глава - 850 лв. преди десетина години.

      • #7
        Защо махате ремъците, освен ако не са блокирали?
        Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
        Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
        Анатолий Пейчинов o8875о9815
        https://dvrbg.com/

        Коментар


        • sapuna
          sapuna коментира
          Редактиране на коментар
          Защото и аз не вярвах ,ама този паразит освен проблеми да създава ,май за друго не е проектиран. Сменен на 08.10.2019 ,изминати 8-9000км и вадя лико из под агренажа .... До сега четях и не вярвах ,сега не чета и действам!
          За евентуална разлика в работата на мотора ще споделя след известно технологично-пробно време.

      • #8
        Свалих днес главата и се успокоих.Освободени клапаните се движат мазно мазно ,буталата освен лек нагар друго нямат ,но ме озадачи гарнитурата ... "явно новият Дупнишки внос" е побългаряван.Самата тя видимо нова ,на места силикон и само за два от болтовете бяха нужни усилия за развиване ,явно всички останали са разтегнати /евентуална причина за теча на масло от гарнитурата/
        Главата на зачистване ,клапаните на припасване и поръчка на нови болтове.Утре продължавам ....
        Прикачени файлове
        Mitsubushi Pajero 2.5 TDi SS TOP
        Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi 113h.p. 4WD automat 2004
        Nissan Terano 2.4i дълго с газ
        0888383218 /ако не вдигна ,значи вадя риба/

        Коментар


        • #9
          Джипа е в боя от днес.Утре ще е по баирите на гъбена обиколка.Резюмето на финала:

          1. От скъсания ремък щета са 4-те кобилици на изпускателните клапани и предпазния капак на агренажа
          2. Допълнителни манипулации:
          - Лизване на главата /0,06/ и пасване на клапаните /шлайф ,продухване ,гумички/
          - Нов к-т болтове глава /от старите имаше с 2мм по-дълги/
          - Изолиране на баланса /след множество запитвания/
          - Подмяна на всички ремъци
          - Подмяна на всички гарнитури
          - Подмяна на волана /имах го ,но все нямаше време/
          - Жила ръчна спирачка /задържаше задно ляво/
          - Центровка

          Тотал разход 471лв за части и труд /не съм плащал само кобилиците все още/

          Колата си запали и след няколко секунди влезе в нормален работен режим.След изминати около 20км не установявам никакви омаслявания /не говоря вече за течове/ ,а след бутването на помпата осезаемо по-малко са и пушеците.Остана да отстраня едно досадно щракане в релетата /предполагам на подгрева/ ,но това е друга компетенция ,а и ми се боксува в момента .....

          Много безаварийни от мен!!!
          Mitsubushi Pajero 2.5 TDi SS TOP
          Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi 113h.p. 4WD automat 2004
          Nissan Terano 2.4i дълго с газ
          0888383218 /ако не вдигна ,значи вадя риба/

          Коментар


          • #10
            Първоначално публикуван от sapuna Преглед на мнение
            /
            - Изолиране на баланса /след множество запитвания/!
            Нещо впечатления, вибрации... Много съм слушал и чел, но още едно не пречи.

            Коментар


            • sapuna
              sapuna коментира
              Редактиране на коментар
              20-тина км са само все още.След наливане на антифриза ,подкачване на гориво ,подгрев и .... претресе ,запали и изгасна ,последва второ палене и задържане на педала.Може би след 20-30сек мотора си нормализира работата и се кротна на 850 оборота.Честно казано /може и да си внушавам/ има някакво ново много леко свистене при отворен капак ,което инак не се чува.Няма тресене в повече ,няма и други шумове.Това на място и в граски условия.Появи ли се нещо подозрително/различно/неестествено веднага ще го отразя

          • #11
            6 стотни сте пилнали главата?Да няма грешка,прекалено малко и прецизно за фреза
            Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
            Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
            Анатолий Пейчинов o8875о9815
            https://dvrbg.com/

            Коментар


            • sapuna
              sapuna коментира
              Редактиране на коментар
              Толкова е ,няма грешка.Просто зачистване.Във VENTERZ си разбират от работата.

          • #12
            Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
            Нещо впечатления, вибрации... Много съм слушал и чел, но още едно не пречи.
            Няма никакви съществени разлики в шума и вибрациите. Преди години (някъде бях споделил) на познат земеделец пикапа работеше( като чукова мелница с попаднали в нея гайки и болтове) със страшни удари и вибрации. След разглобяване на ангренажа хванах виновника-балансиращ вал разбил лагерните легла и освен ударите, пада и налягането в маслената магистрала. Ганьовски уплътних пропуска и монтирах вала (за пълнеж) . И днес всеки ден си кара пикапа и твърди ,че никаква разлика не е открил в работата на мотора.

            Коментар


            • #13
              Досега не съм свалял ангренажния капак.

              След прочетеното обмислям идеята превантивно да махна ремъка на "балансиращия" вал , без същия да се демонтира , а да си стои без да се върти.

              Може ли така ?
              Hyundai Galloper exceed 2.5 TDi К Б

              Коментар


              • petkov_bb
                petkov_bb коментира
                Редактиране на коментар
                Да,
                и няма да усетите съществена разликата.
                "Структурния"шум може да се измери и в "домашни условия" преди и след откачването на задвижващия ремък с пиезо датчик датчик (примерно детонационен датчик -широкополюсен или резонансен) или пиезо датчик за стробоскоп и осцилоскоп-за спорта!

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X