Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Super Select и обикновенна раздатка

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Super Select и обикновенна раздатка

    Здравейте, интересува ме дали е възможна замяната на обикновената раздатка на Mitsubishi Pajero V20 със Super Select и дали има разлики в скоростните кутии, в зависимост от типа на раздатъчните кутии? До момента не ми се беше налагало да влизам в детайли по скоростни и раздатъчни, кутии, защото старата машинка имаше Super Select и не съм имал проблеми. Сега обаче опростения вариант го усещам като доста орязан като възможности, а имам в гаража една раздатка от кола с ATF. Предполагам, че тази система има и електронно управление, което ще създаде проблеми, но знае ли човек. Ще съм много благодарен, ако някой сподели опит ако се е занимавал с подобна трансплантация. Поздрави!
    KIA Sportage 2000 DOHC 16 v

  • #2
    Позанимавах се и трансплантацията премина успешно. Задния кардан трябва да е по-къс с 10 см, а предния с 10 см. по-дълъг. Има една планка, която държи тампона против усукване, мести се с няколко см. При Супер селект датчиците са с един проводник, а при Easy Select - двупроводникови. Работи нормално. Покрай това се наложи да сменям и хъбовете с ръчни и забелязах, че ако не са на заключено положение а от раздатката се включи режим от 4x4 нагоре се получава стягане до степен до която колата не върви, предполагам че е нещо свързано с междуосевия диференциал. Имам още работа по проводниците, засега не предвиждам блок за управление на SS и ще го оставя така. Това е полезно, за хора, които притежават Sport и искат да преминат на SS.
    KIA Sportage 2000 DOHC 16 v

    Коментар


    • #3
      Супер! Покажи малко снимки от операцията!

      Коментар


      • #4
        Ами това съм снимал, когато беше декуплирана от СК. Това вече е Super Select-a. Ревизирах и скоростната кутия. И да добавя нещо важно. Лостовете за Easy Select и Super Select са различни и не са взаимозаменяеми. Маншоните им са скъпи и трудно се намират, но е задължително да се сменят. Обикновено винаги са скъсани.
        KIA Sportage 2000 DOHC 16 v

        Коментар


        • #5
          В този ред на мисли ми се ще да споделя и още няколко неща. Автомобила ми е Pajero Classic, което само по себе си представлява Pajero Sport в купе от Pajero 2. Както се досещате много неща са спестени. Първото беше опростената раздатъчна кутия, второто нещо е управлението на хъбовете. При Pajero 2 предния мост работи с вакуум клапан, който отключва или заключва хъбовете. При моето има автоматични хъбове, които се задействат от въртящ момент в предния диференциал и се отключват безопесно с даване на метър-два назад, след като вече няма въртящ момент от раздатката. Това не ме устройва, още повече ако колата се кара от жена, свикнала с Pajero Exceed например. По тази причина има и много строшени Easy Select-и - заради неправилна експлоатация (много хора живеят с мисълта, че Pajero е само със Super Select). Та както и да е. В текущата кола има вакуумен блокаж на задния мост, който се активира посредством копче на конзолата. Exceed-a имаше LSD. Та във хода на времето конструкцията на този автомобил се е променяла доста. Много от нещата, които са били заложени даже и не се използват. Особено във L200, Sport, и Pajero Classic. На снимката горе можете да видите между обърнатия капак на СК и самата СК, една издутина, която е капака са KOM-а на който можем теоритично да поставим и механична лебедка, стига изобщо да можем да намерим такава :-). И имам и въпрос към собствениците на Pajero 2. Имате ли блокаж на предния мост (говорим за вакуумно управлявания преден мост)? При мен няма.
          KIA Sportage 2000 DOHC 16 v

          Коментар


          • #6
            Здрасти, Жоре!
            Добра работа си свършил. Поздравления!

            Няма Паджеро с фабричен блокаж на предния диф. Нито пълен, нито с LSD.

            Доколкото знам има някакви австралийски афтер маркет китове, за пълен блокаж на предния диф, но повече подробности от първа ръка, за съжаление не мога да дам.

            Поздрави и успех ти желая!

            Коментар


            • #7
              Първоначално публикуван от radikyokushin Преглед на мнение
              Здрасти, Жоре!
              Добра работа си свършил. Поздравления!

              Няма Паджеро с фабричен блокаж на предния диф. Нито пълен, нито с LSD.

              Доколкото знам има някакви австралийски афтер маркет китове, за пълен блокаж на предния диф, но повече подробности от първа ръка, за съжаление не мога да дам.

              Поздрави и успех ти желая!
              Здрасти Ради, благодаря!
              Имах такива подозрения и ти ги потвърди.
              KIA Sportage 2000 DOHC 16 v

              Коментар


              • #8
                Много полезна тема ! На мен ми стана интересно това Pajero Classic , може ли снимки ?

                П.П. И от къде си се сдобил такава машина ?
                Който търси , намира !
                Човекът е човек, когато е на път !

                Коментар


                • #9
                  Първоначално публикуван от cnc82 Преглед на мнение
                  Много полезна тема ! На мен ми стана интересно това Pajero Classic , може ли снимки ?

                  П.П. И от къде си се сдобил такава машина ?
                  Ами Pajero 2 дълга база с издутите калници. Взех го преди няколко месеца втора употреба. Внос от Австрия. 116 hp 2.5 TDI, другото го описах. Доста е спестено в сравнение с един GLS например.
                  KIA Sportage 2000 DOHC 16 v

                  Коментар


                  • #10
                    Първоначално публикуван от cnc82 Преглед на мнение
                    Много полезна тема ! На мен ми стана интересно това Pajero Classic , може ли снимки ?

                    П.П. И от къде си се сдобил такава машина ?
                    Ето това е Pajero Classic. Произвежда се от 1999 до към 2004 година и е последната претоплена манджа преди появата на Pajero 3 :-)

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:mitsubishi-pajero-2.5-td-classic-06.jpg
Прегледи:828
Размер:36.0 КБ
ID:6636644
                    KIA Sportage 2000 DOHC 16 v

                    Коментар


                    • #11
                      Първоначално публикуван от George Takev Преглед на мнение
                      Покрай това се наложи да сменям и хъбовете с ръчни и забелязах, че ако не са на заключено положение а от раздатката се включи режим от 4x4 нагоре се получава стягане до степен до която колата не върви, предполагам че е нещо свързано с междуосевия диференциал.
                      Няма никаква логика да затяга при отключени хъбове.
                      За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                      Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                      Коментар


                      • #12
                        Ще ме прощавате, ама според мен много неверни неща се натвориха в темата.
                        Оборудването и на този модел(по-скоро последен фейслифт) е според както е поръчано, а не е правило, че е по-"постно".
                        А за хъбовете, естествено, че при отключени няма да тръгва, заради диференциала в раздатката. По принцип той има и виско в паралел, което може да го блокира до някаква степен, но зависи дали и колко работи, пък и не трябва да се ползва така. Вече с блокиран твърдо диф, няма как да не тръгва, това са елементарни и логични неща.
                        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                        Коментар


                        • #13
                          Първоначално публикуван от George Takev Преглед на мнение
                          В този ред на мисли ми се ще да споделя и още няколко неща. Автомобила ми е Pajero Classic, което само по себе си представлява Pajero Sport в купе от Pajero 2. Както се досещате много неща са спестени. Първото беше опростената раздатъчна кутия, второто нещо е управлението на хъбовете. При Pajero 2 предния мост работи с вакуум клапан, който отключва или заключва хъбовете. При моето има автоматични хъбове, които се задействат от въртящ момент в предния диференциал и се отключват безопесно с даване на метър-два назад, след като вече няма въртящ момент от раздатката. Това не ме устройва, още повече ако колата се кара от жена, свикнала с Pajero Exceed например. По тази причина има и много строшени Easy Select-и - заради неправилна експлоатация (много хора живеят с мисълта, че Pajero е само със Super Select). Та както и да е. В текущата кола има вакуумен блокаж на задния мост, който се активира посредством копче на конзолата. Exceed-a имаше LSD. Та във хода на времето конструкцията на този автомобил се е променяла доста. Много от нещата, които са били заложени даже и не се използват. Особено във L200, Sport, и Pajero Classic. На снимката горе можете да видите между обърнатия капак на СК и самата СК, една издутина, която е капака са KOM-а на който можем теоритично да поставим и механична лебедка, стига изобщо да можем да намерим такава :-). И имам и въпрос към собствениците на Pajero 2. Имате ли блокаж на предния мост (говорим за вакуумно управлявания преден мост)? При мен няма.
                          Никво вакумно управление няма на хъбовете, щото няма хъбове.
                          8)

                          Коментар


                          • #14
                            Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                            Ще ме прощавате, ама според мен много неверни неща се натвориха в темата.
                            Оборудването и на този модел(по-скоро последен фейслифт) е според както е поръчано, а не е правило, че е по-"постно".
                            А за хъбовете, естествено, че при отключени няма да тръгва, заради диференциала в раздатката. По принцип той има и виско в паралел, което може да го блокира до някаква степен, но зависи дали и колко работи, пък и не трябва да се ползва така. Вече с блокиран твърдо диф, няма как да не тръгва, това са елементарни и логични неща.
                            Благодаря за информацията. Не се занимавам толкова сериозно с раздатъчни кутии, за да знам всички особености. Имах подозрения от къде може да е, но потвърдихте! Благодаря.

                            Сега за нивото на оборудване. Направи ми впечатление например липсата на предния плафон, който се намира на тавана над таблото. Това се съмнявам да се води някаква "екстра" Не е заложено място за басовата колона, която иначе стои под задната седалка, и я има налична не само при exceed-а. Но най-вече ми прави впечатление, че няма точно дефинирани класове на оборудване, както при по-старите модели, GL, GLS, GLX, Exceed. Това е просто Classic и нищо повече. Нямам и откъде да прочета за възможни модификации и затова си правя изводи.
                            Поздрави
                            KIA Sportage 2000 DOHC 16 v

                            Коментар


                            • #15
                              Първоначално публикуван от tola Преглед на мнение

                              Никво вакумно управление няма на хъбовете, щото няма хъбове.
                              Това не го разбрах. Хъбове има във всички случаи.
                              KIA Sportage 2000 DOHC 16 v

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X