До: Мнение за Mitsubishi Pajero sport 2.5 TDI
Както казах, не познавам конкретния двигател.
Колкото до TDI-то - излиза че тераното ми е с двигател на WV, по твойте думи. Да, ама не е. А е TDI. И това го пише и по книжките и върху задния капак.
За мен TDI е всеки дизел с турбо и интеркулер, независимо дали е предкамерен или с директно впръскване, та дори и Common Rail. Все е дизел, все е с турбо, и все е с интеркулер.
Давам пример с друг двигател - на NISSAN Terrano. Има първоначална версия без турбо, с 80 и няколко коня. По същото време, или малко по-късно, му насаждат турбо, а на по-късен етап и интеркулер + компютър. Ротационна помпа на BOSCH, от първия, до последния, само че в различни версии, като последната - с компютърно управление. Последната версия е със 125к.с. в заводски вариант - доста голям напредък, спрямо първоначалните 80 и няколко, нали. А двигателя - същия. Вероятно са променени леко някои вътрешни детайли, като клапани, газоразпределение, и подобни такива, но двигателя е един и същ. Как издържа при 125к.с? - с по-прецизна регулация на горивния процес, заради компютъра. Същото продължава да се развива и при съвременните дизелови двигатели. Както технологично - с различни/нови материали и технологии на изработка, така и чисто софтуерно - за по-прецизно регулиране на работата на двигателя. От там и по-голямата мощност за единица кубатура, освен всичко останало.
Та, същия тоя двигател се чипосва на 155, или по-лекия вариант - 145 коня. Аз избрах по-мекия. И няма никакви последствия - нито пушене, нито увеличен разход, нито прегряване.
Конкретния двигател не познавам, и не мога да твърдя дали ще държи или не на чипосване. Във всеки случай ако се касае за двигател 2.5 DI-D, има чип тунинг от 115 на 135 коня, при това се предлага от куп места.
Първоначално публикуван от kiki.t
Преглед на мнение
Колкото до TDI-то - излиза че тераното ми е с двигател на WV, по твойте думи. Да, ама не е. А е TDI. И това го пише и по книжките и върху задния капак.
За мен TDI е всеки дизел с турбо и интеркулер, независимо дали е предкамерен или с директно впръскване, та дори и Common Rail. Все е дизел, все е с турбо, и все е с интеркулер.
Давам пример с друг двигател - на NISSAN Terrano. Има първоначална версия без турбо, с 80 и няколко коня. По същото време, или малко по-късно, му насаждат турбо, а на по-късен етап и интеркулер + компютър. Ротационна помпа на BOSCH, от първия, до последния, само че в различни версии, като последната - с компютърно управление. Последната версия е със 125к.с. в заводски вариант - доста голям напредък, спрямо първоначалните 80 и няколко, нали. А двигателя - същия. Вероятно са променени леко някои вътрешни детайли, като клапани, газоразпределение, и подобни такива, но двигателя е един и същ. Как издържа при 125к.с? - с по-прецизна регулация на горивния процес, заради компютъра. Същото продължава да се развива и при съвременните дизелови двигатели. Както технологично - с различни/нови материали и технологии на изработка, така и чисто софтуерно - за по-прецизно регулиране на работата на двигателя. От там и по-голямата мощност за единица кубатура, освен всичко останало.
Та, същия тоя двигател се чипосва на 155, или по-лекия вариант - 145 коня. Аз избрах по-мекия. И няма никакви последствия - нито пушене, нито увеличен разход, нито прегряване.
Конкретния двигател не познавам, и не мога да твърдя дали ще държи или не на чипосване. Във всеки случай ако се касае за двигател 2.5 DI-D, има чип тунинг от 115 на 135 коня, при това се предлага от куп места.


Коментар